علوم مهندسی معماری و عمران

معماری پست مدرن

memari-post-modern

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معماری پست مدرن”

معماری پست مدرن

اسلاید 1: معماری پست مدرناستاد راهنما :دانشجو :POSTMODERN ARCHITECTURE

اسلاید 2: پست مدرنیتهپست مدرن در فارسی به فرامدرن و پسامدرن ترجمه شده است که منظور شرایط بعد از مدرن و یا مرحله تاریخی بعد از مدرن است. این لغت به پسانوگرایی و مابعد مجدد هم ترجمه شده است.دکتر هاشم آغاجری استاد تاریخ دانشگاه، در این مورد معتقد است که: «پست مدرن نقد مدرنیته در فرایند تاریخ مدرنیته است و نباید آنرا با هرگونه ضدیت و نقد مدرنیته از مواضع سنتی اشتباه گرفت...پست مدرنیته به این عقل (عقل مدرن) پشت کرد، اما رو به سوی جای مشخصی ندارد. لذا من فکر می کنم که پست مدرنیته تنها به عنوان یک راه آسیب شناختی برای مدرنیته تلقی می شود.چالز جنکز در مورد عصر پست مدرن می نویسد:نکته مشترک در بین همه فلاسفه پست مدرن این است که عقلانیت، قطعیت علمی و خردگرایی محض مدرن را زیر سوال می برند. از دیدگاه پست مدرن، بحران های فرهنگی، خشونت بیش از حد، جنگ های ویرانگر، کم رنگ شدن روابط انسانی و بالاخره سیطره تکنولوژی بر زندگی انسان به سبب شرایطی است که زندگی مدرن و بینش مدرن برای انسان به وجود آورده است و برای توجه و آگاهی نسبت به آن باید گوهر مدرنیته مورد وارسی مجدد قرار گیرد.1 Paternoster Square, Londonطرح جان سیمسون برای میدان پارتر نوستر در لندن

اسلاید 3: 2نظریات پست مدرنیسم و نقد آن از مدرنیسم در موارد ذیل قابل بررسی است: 1-عقلانیت 2- ایدئولوژی _ فرارویت 3- کثرت گرایی 4- تاریخ 5 - رسانه ها 6- زبان 7- تکنولوژی8- شهرسازی و معماری معماری پست مدرنهویت انسان-فرهنگ-تاریخ-سنت-کثرت گرایی-التقاط-هنر مردمی-سبک محلیسبک معماریمنبع الهاملغات کلیدی

اسلاید 4: 3 عقلانیت. در عصر روشنگری نیز بر عقل، خرد و استدلال منطقی تاکید مجدد شد. ولی یکی از وجوه شاخص و عمده نقد قرن پست مدرنیسم از مدرنیسم، عقلانیت و خرد ععد اندیش مدرن است. به عقیده نیچه «هرگونه روش تحقیق علمی لزوما با دروغ و تقلب همراه است... عقل خلاقیت زندگی را از بین می برد. زیگموند فروید (1939-1856) روانشناس و اندیشمند اتریشی می گوید:خرد آدمی جزیره کوچکی است در اقیانوس پهناور نیروهای تاریک و ناخودآگاه بشری که نام آن غرایض است ، به عبارت دیگر غرایض آن چیزی است که انگیزه های انسان را هدایت می کند و عقل تنها وسیله برای رسیدن به این انگیزه هاست.

اسلاید 5: 4ایدئولوژیدر تعریف ایدئولوژی باید گفت «ایدئولوژی بسته بندی کردن ایده ای برای اهداف مشخص سیاسی است. از نظر نیچه، ایدئولوژی فلسفه مومیایی شده ای است که پویایی خودش را از دست داده است.معماری مدرن با اعتقاد راسخ به علم و تکنولوژی و جهانی بودن علم و تکنولوژی ،پایه گذار سبک بین المللی بود. ولی معماری پست مدرن به بافت ، زمینــه و خصوصیات محلی توجه دارد و می تـــوان گفت که سبک محلی آن چیزی است که معماری پسـت مدرن عرضـه می دارد.از نظر معماران این سبک ، معمـــــــــــــــــــاری یک مقــوله فرهنگی است و نه تکنیــــــــنی، و از آنجــــا که فرهنــــــــــگ ها در مناطق مختــــــــلف متفاوت است، معماری نیز در هر منطقه متفاوت از سایر مناطق است.کثرت گراییمدرنیسم همیشه به دنبال وحدت است، چه در اندیشه و چه در هنر، ولی پست مدرنیسم کثرت گراست. از نظر پست مدرن امروز همه چیز مجاز است.

اسلاید 6: 5تاریخدیدگاه مدرنیسم و پست مدرنیسم نسبت به تاریخ نیز دو دیدگاه کاملا متفاوت و متضاد است. مدرنیست ها تاریخ را بصورت خطی و معلول ها را به دلیل وجود علت ها می دانند و برای هر علتی در تاریخ، به دنبال معلول آن هستند. از نظر پست مدرن تاریخ مجموعه ای از گسست هاست.رسانه هانقش رسانه ها در جهان پست مدرن بگونه ای است که مرز بین واقعیت و غیر واقعیت مخدوش شده و همه چیز به صورت واقعیت مجازی در آمده است. از قدم زدن در کاخ های باستانی در کامپیوتر، تا رفتن به کرات دیگر وملاحظه زندگی جوامع در آن کرات بر روی پرده نقره ای سینما تا انجام عمل جراحی از راه دور به کمک اینترنت، همه و همه تصاویر مجازی است که مرز بین آنها و واقعیت مبهم و نامشخص است. عصر رسانه ها حد و مرزهای فرهنگی را برداشته است. در هر زمانی، هر فردی، در هر نقطه ای از این جهان می تواند از طریق کانال های متعدد تلویزیون و اینترنت با فرهنگ ها و روایت های بسیار متنوع و متضاد روبرو شود، عصر رسانه ها، جهان متکثر پست مدرن را بسیار کوچک کرده و بصورت یک دهکده جهانی در آورده است.

اسلاید 7: 6زباناز نظر فلاسفه و متفکران پست مدرن، زبان نقش اساسی و تعیین کننده در طرز تفکر و نوع اندیشه انسان دارد.تکنولوژیاگرچه پست مدرنیسم اهمیت تکنولوژی را نفی نمی کند و عصر تکنولوژی پیشرفته از خصیصه های بارز عصر پست مدرن محسوب می شود، ولی نگرش پست مدرن ها به تکنولوژی بسیار متفاوت از آن چیزی است که مدرنیسم باور دارد.

3,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید