معماری و عمرانعلوم مهندسی

معماری پیدایش کیهانی

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۲۹ اسلاید تجزیه و تحلیل معماری پیدایش کیهانی از کتاب معماری معاصر غرب دکتر وحید قبادیان

ppt.ir

صفحه 1:
معماری پیدایش کیهانی استاد : مهندس جزایی ا ا اله

صفحه 2:
مارا | ان 55 | که 9 ۳ دهه نود 0 ‏ا ا‎ ١ ‏يراين نظريه خود را يايبند نديدند. لي‎ ‏گيري موضوعات علمي وفلسفي جدیدتر حر‎ علمي و فلسفي جديدي كه از اواخر ل" ‎tel prevr Dep more TF‏ ا ‎Sera‏ ا ل دادند 3 ‎ORES‏ 1ك حوزه معماري كرد .از نظر جارلز جنكز معماري بايد معلول باشد .معلول ديدكاه انسان از خود واز جهان ا ا ا ا لل ۱ باشد. به عقيده جنكنز اكر در جهان سنت فرم تايع سنت ودر جهان مدرن فرم تايع عملكرد بوده است" ."در جهان كنوني فرم تابع دیدگاه جهاني باید باشد

صفحه 3:
۳ ‏اب‎ tga ‏نظریه‎ ‎Bray etree vy در سال 1965 تئثوری آشفتگی توسط ادوارد لورنز هواشناسی بکار گرفته شد بی نظمی و آشوب نوعی بی نظمی منظم یا نظم ‎ce. cul oli Ww >‏ ۷ غيرقابل بيش بينى است ومنظم بدان جهت كه از نوعى قطعيت برخوردار است. بى نظمى در مفهوم عملی يك مفهوم ریاضی محسوب می شود که می ‎etre Bired fre) Pe‏ رک 1۱۹ دانست . قطعیت آن به خاطر آن است که بی نظمی ‎ig)? Vo‏ 7 ‎ape Pere) i ere ree) Freee Soe)‏ ‎ey‏ ا ا ل لل

صفحه 4:
POP ces) cole Cro ‏تاثيرات عمده‎ ‏لح‎ ‎000 eriee meer yest coherent 5 ‏شما ونام‎ ۳ ‏ا‎ ‎119112 ‏را مدنظلر‎ برنامه ویزیاقتضایی وانعطافی ذیر بع عنوانب خشماز -2 ‎prow rxul,9.‏ 5 7 ۹ 1۳ باید به رویکردهای‌ش هو دعولبتکار ین ستبه تصمیم گیری-3 ‎ween ety‏ 7 7 ال 0 لیجاد ساختارها و نظامهاعموقتیاز اهمپنبیشتریی رخوردار -4 «شوند 7 i of Per ean | ee i eae ae 6- 294 pla J-linnobaisns groitlyg ys ul.

صفحه 5:
1۳ ‎Revere cera [Fc‏ سا سس سس الا ا الا رو 88 ره از دور و نزديك به يك اندازه ‏. است ‎0 vapn yrs DC ere IS Es eer re DCE ere | CIBC SIS ۳۲ IS ‏مندل بروت مطرح شد‎ . ‎0 ‏ا ل‎ No hc ene Sy PTE I] AI pC Ered ‏مى كنيم شكلى شبيه به يك مخروط مى بينيم كه روى آن مخروطهاى كوجكتر‎ ‏و بی نظمی دیده می شود ولی وقتی نزدیک می شویم همین مخروطهای‎ ‎7 ore hol ng ‏ال ا‎ ‎

صفحه 6:
ل بیان ۳ از معماري طبيعت است. - هر فرايند تكراري و يويا باعث ايجاد ساختارهاي ا 2 00 مکانیزم تولید چنین ساختارهاي پويايي, آشوب ‎soul‏ . در حقیقت, فرکتال تصوير رياضي از آشوب ‎cul‏

صفحه 7:
ره ۱ ‎Sree-ira) FP piped ee‏ 1 ا ا ‎CROSS ir‏ ا 0 320 ‎ees‏ .2 ۳ و ۱ و کلانشهرهاب و ‎POG‏ ‎Lee ne Ae Sas PL Teed ee Le‏ ۱ فرمهاى مبهمى كه مى توانند به صورت هاى مختلف تعبير شوند. به ‎es‏ ا 5077 د له از سوبى بروزهاى ساخه ‎te pee reer‏ ل 0 .ليسكيندءزاها را سره اس ار مى كيرد

صفحه 8:
در نماهاي فراكتال با تكرار فرمهاى اوليه و اصلى در یک ناحیه ایجاد شده و با امکان چرخش و قرینگی و جابجايى خطى أنها در 22 نا تكتر مى شود. از ال ‎٩‏ اکتال از جابجايى و تكثير قطعه اصلى و اوليه به صورت عناصرى مشخص و عمليات جرخش فراكتالى و اشل بندى و جابجايى خطى شكل مى كيرد. ‎a pols yl‏ ‎aC CR Oy‏ ا ا ا 0 ل 2 ترکیب.مطابق همان جابجایی ها و اصول مجددا تکرار می شود و پروسه تا بی نهایت ادامه میابد

صفحه 9:
معماري کيهاني تعاریف ۱۳ ‏ار را‎ eng (0 | reer eg) ra ‏ا‎ prope pry) ‏ومرز أشفد‎

صفحه 10:
SERIE yh clos ib len ‏هاعکیهانی‎ 2. orlsla ailisigsliisle ‏تجلیلازگوناگونیت نوع دگرگونیخصوصا ازسیستم ها‎ 50 ‏تشدیدکننده‎ ‏تصدیقزمان‌وبرنامه اجباریآن‌که شامل‌ضرورتشناخنه‎ ‏چرخه طبیعیوکثرتگ رلیی‌سیاسیاست‎ ......

صفحه 11:
ere per erat tar ‏ا ا‎ e ey ‏مشابهنخودع2‎ منطق مدهو ش وعدم قطعينت4 گ سترش‌غیرخطی5 ان

صفحه 12:
۳ پیدایش تاربخی مبحث ديكانستراكشن ازاواخردهه1970 5 موضوعات 20 وفلسفی جديدتر شروع شدودنبال لياه ‎py herr‏ كالبدى از مفروضات وشناخت انسان از خودومحيط پیرامون خودمی شد

صفحه 13:
OC perme Beer) ۳ چالز جنکز (آمریکا) پیترآیزنمن(آمریکا فراتى كهرى(كانادا_آمريكا) دانيال ليبسكيند (لهستان) ...ادواردلارنز(آمریکا)

صفحه 14:
1 pre ree SSE ESC eel 9 wo uay aya; gulul » jiSi> 5 Tbe Wyr0 ‏ی ار‎ jit, let PREPS yells os le lg re ‏شد طرح فرانك گهري براي موزه گوگنهايم در شهر‎ ۳ | lk erie . ‏مباني نظري نيست‎ 2 معماري گهري از يك معماري دو بعدي که سطوح را در مقابل و در تقابل با يكديكر نشان مي داد به سمت يك ‎EC ELy)‏ ا 000 . نمونه کار او در اين زمینه موزه گوگنهايم است

صفحه 15:
1۱7 7 ‏ا‎ a ‏باز شدن وشکوفا شدن . احجام بد سه بعدي‎ 0 ‏پوشیده شده همچون گليرگهاي يك گل‎ ‏گسترش‎ OL pe moe eee) ‏مر كز ساختمان‎ 00 ‏يافته اند دل اين ساختمان معماري‎ ۳ 7 Ewe esta استادي تمام وبه صورت خلاقانه اي طراحي شده است . ا ا ا اا ا ا لت

صفحه 16:
جنکز ضوابط این معماري را در هشت مورد خلاصه کرده ‎row] |‏ ‎Frew mul eve S95) B-pleveve] more Wi were Vang] ved rr Ol‏ 2 ا ل ]5-¢ ‎Piro)‏ 9 ويرش به يك سطح بالاتر ویا پایین تر 3) عمق سازمان دهي وپيچيدگي ومرز اشفتگي ‎SS err err is] PUNE aC‏ 5) ايجاد كوناكوني از طريق روش هاي تكه جسباني (كولاز) 6) تصديق زمان وبرنامه اجباري و جرخه طبيعي و كثرت ابي ا ا ال ‎Pel Preece‏ هاي زيبايي و نشانه هاي ایده ها 8) توجه به علم خصوصا علم معاصر در مورد مباحث نشانه .هاي كيهاني

صفحه 17:
موزه گوگنهايم بیلبائو

صفحه 18:
ا ا ee ‏منبع الهام: علم و فلسفه‎ جديد ب ‎ue cece i‏ 200 خود سازماندفي مشابهت خودى يرش ne ‏آشفتگی‎ ‎om‏ مخدوش ‏م قطعیت ‎ip‏ غیر خطی - اثر پروانه ‏ساختمان شاخص: موزه گوگنهايم در بیلبائو ‎

صفحه 19:

صفحه 20:

صفحه 21:

صفحه 22:
‎ia‏ ماکس راینهارت هارس طراح ‏پیتر ایزنمن ‎

صفحه 23:
walt disney concert hall,losangeles

صفحه 24:
SIP OTe NC CDC TIS Cen ENS پرش کیهانی موزه یهودیان برلین .است که توسط لیبسکیند طراحی شده ۲۳ gece alien Cee ee رسند.تاريكى هراس آور و نوركوجكى كه با زاويه اى شكسته از بشه ای به درون می تابد.... ۳ ‏و‎ OD NEA oh ‏ا‎ خود أشويتس را دبرا ‎oo ٠‏ سياه کرد که کیت را روایت م ‎JE‏ »|= ك2 شعری برای نشان دادن فاجعه در پس چهره مدرنیته. شعری .براى روايت تازه از تاريخ

صفحه 25:
لييسكيند در طراحي اين موزه برلين 3 مسير در نظر كرفته.اين مسيرها از 3 مفهوم ويرانى, سركردانى و وجود سر جشمه مى كيرند كه در زندكى يهوديان آلمان همواره موجود بود. مسير اول و دوم هيج كدام به فضاهاى نمايشكاهى ۱ ا را ‎Pb‏ ‎a EGR eT‏ ۱ و ‎PRES‏ ‏انسان شنیده می شود ا ل د فده آز نقنثمه شهر برلين ‎RR‏ ا ‎ilo‏ ار ‎RECs‏ ‎Powe] IBCs Ire) tr ae Tbe ec WC Tee‏

صفحه 26:
0 wulplias jl slo Sw puto | اين مسير ها و ينجره ها به جيز 2000 1 ECE rep re ee eg به بازدید کنندگان است. یکی از ورودی ها از داخل ساختمان 0[ این بنا در تضاد با ساختار در هم ریخته موزه قرار می [ yay بنای موزه بر امتداد خط شکسته‌ای شکل گرفته است 3 بیان سرگذشت 9 ۳ تاریخ 2 مى توان در هم ريختن ستاره داوود را در فرم كلى اين .موزه دید و خوانش های متفاوتی از آن داشت

صفحه 27:

صفحه 28:

صفحه 29:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان