پزشکی و سلامت زنان و زایمان (بارداری)

معیارهای ازدواج(دانش خانواده و جمعیت)

ezdvaj0-1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معیارهای ازدواج(دانش خانواده و جمعیت)”

معیارهای ازدواج(دانش خانواده و جمعیت)

اسلاید 1: دانش خانواده و جمعیتمعیارهای ازدواج

اسلاید 2:

اسلاید 3: با هم‌سان و هم‌شأن خود ازدواج كنید، بعضی مؤمنان مناسب و هم‌شأن یكدیگرند.پیامبر اکرم صلی الله علیه واله وسلم می فرمایند:

اسلاید 4: از نظر روانشناسان سن ازدواج باید مبتنی بر سه اصل باشد. 1- بلوغ جسمانی2- بلوغ روانی3-بلوغ اجتماعیتا قبل از ازدواج فقط مرگ مي تواند دو عاشق دلداده را ازهم جدا کند اما بعد از ازدواج تقريبا هرچيزي مي تواند سبب جدايي آنان شود! سامرست موام

اسلاید 5: بلوغ جسمانی : دوران توانمندی فرد از نظر تولید مثل است كه برای دختران از حدود سنین 12 تا 14 سالگی و در پسران از حدود 14 تا 16 سالگی شروع می‌شود. بلوغ روانی: عنوانی است كه روان‌پزشكان از آن تحت عنوان رشد شخصیت نام می‌برند. از لحاظ حقوقی نیز بلوغ روانی با عنوان رشد شناخته می‌شود. اما اختلافی که روانشناسان با حقوقدانان در این زمینه دارند این است که حقوقدان‌ها به حداقل كفایت می‌كنند و معتقدند فقط كافی است فرد توان تشخیص مصالح خود را داشته باشد ولی عقیده روان‌پزشكان و اصولا مكاتب روان‌شناختی بر این است كه فرد باید از لحاظ شخصیتی، توانمندی، پختگی و رشد به مرحله‌ای برسد كه نه تنها نسبت به خود شناخت كافی پیدا ‌کند و بتواند مصالح خود را تشخیص بدهد بلكه نسبت به فردی كه در نظر دارد با او ازدواج كند نیز شناخت كافی به‌دست آورد.بلوغ اجتماعی: به معنی توانمندی لازم برای اداره امور خانواده، همسر و فرزندان است. این امر، مستلزم برآورده‌شدن نیازهای اقتصادی، بهداشتی،‌ علمی، آموزشی و... برای گذراندن زندگی است تا فرد بتواند با آن، مسكن و حداقل نیازهای خانواده را تامین كند.سن ازدواج

اسلاید 6: فاصله سنی 3 تا 5 سال و گاها تا 7 سال در صورتی که پسر بزرگتر باشد قابل قبول است و این فاصله را پر می کند. چون دختران 3 تا 5 سال زودتر از پسران به بلوغ روانی وعاطفی می رسند.از طرفی این فاصله و میزان آن به ویژگیهای روانی، عاطفی و شخصیتی دختر بستگی دارد.مناسب ترین سن برای ازدواج دختران 23-18 سالگی و برای پسران 25-19 سالگی است.

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید