آموزشسایر

معیارهای یک سخنرانی خوب

صفحه 1:
ل ااانا

صفحه 2:
و و زر رل دكتر محمد كمالى Se! استادیار داننکده علوم توابحسی دانسگاه علوم پرسحی ابرات wan er A ۳ 4 حون مات ۵ )وی ‎hip: //kedikedu. bloyspot.ooc 5‏ )= 5 000 - صندوق دست را ورور ووو ماله پستی 183 ‎as‏

صفحه 3:
بان معبارهای بک سخنرانی خوب ۰ تشخیص انحراقات متداول از این معبارها بکاربرد مشاهده و بازخورد برای ار تقاء سخنرانی

صفحه 4:
ey a) مم1 8 [ارتباطات كلامي © 21طع لا.) ‎Peek ee Akers) a‏ 9 تا 0 8 ۳ ۱ #تباطت خبر كلامي > 7 |ارتباطات كلامي © 21 ۱022 تباطلت غبر کلامي» ۱۱۱۵0۰۷۵۲۵۵1 BCT oth oe eee kere

صفحه 5:
‎od a)‏ ل ا لي ا ‏رتسا( صحت کردن) الإشارى ( نوشتن) ‏توش قافن ‎PS p= BEG ‏الاتشقي » هنر» صنايع دستي رام موارد

صفحه 6:
انتخاب رسانه Per a erro yy ro ديكري باشد ee) 90.5 ‎yey) een)‏ يت ‎a‏ 8( ۱۶ (سخنراني » گوبندگي » بازي و...) » گروههاي بزرگ ك0 لا نامهة ‏بو 3555 ‏| اس ول ‎Call‏

صفحه 7:
زافى اشت برآى نمليش اطلاعات تازسبا تمركز بر آنجه شمانبه عنوان يك متخصص احساس عى كنيد . مهم 5 است. cape GPUS tees On EM tea Caro Jan Pee, ‏حكونه آن راارائه مى كنيد.‎ ٠ ‏خود در جذب مخاطب‎

صفحه 8:
a ' ‏اهداف سخنرانی‎ 0 ‏انسقال اطلاعات‎ ‏ارتقاء تفکر‎ ‏تعییرات درنگرش‎ ۲ اخلاقیات حرفه ای و درستی علمی "ذا علاقمندى به موضوع ل ل لت ا ل مهارت های رفتاری au

صفحه 9:
بيان كردن 1 ارتباط برقرار كردن ۳ 0 آشکار کردن اعلام كردن 1 3 كزارش كردن 8 (ر تداط بین فردي . گفتن عملي است که توسط مبلغ بر اي به زبان آوردن يك عقيده » يك نظر ‎٠‏ احساس يا واقعيت صورت

صفحه 10:
a5 ما چه بگوئيم ؟ اطلاعات و واقعیات احساسات ؛ افکار » عقايد » ۱( انتخایها 8 دلایل » توضیحات 0 ١

صفحه 11:
را دس لیم و براي ارائه اطلاعات ‎Bee eee ies‏ براي حمایت از گفته ها » ادعاها اطمينان بخشي ‎a‏ براي حل تناقضات / تصورات غلط براي رفع اشكالات در برقراري تفاهم براي ابراز صميميت براي قانع كردن بيمار

صفحه 12:
5 1 5 ti 5 5 6

صفحه 13:
وضوح موضوع مطرح شده اسازماندهى سخنرانى 9 وضوح هدقف ارك ( اهسته به ميزانى كه بتوان يادداشت برداشت . هرجه برس م وسايل كمكى ديدارى و شنيدارى خلاصه ها ی جامع تا ‎so‏ رد ‎DN‏ ‏داش سخنران نسبت به موضوع و نوجه در آماده سازی gu au

صفحه 14:
a a او ناسبت و سازگاری 1 سبك شخصى 27> انكيزه 0 #! اعتبار- كارشناسى » بيطرفى و مقاصد وا لك يك ‎es eee‏ 6 کاررد تکنیک های برسیدن 1 Uy J اختصاص زمان برای بحث دميدن روح علاقمندى

صفحه 15:
eye ey ' زيان بدن

صفحه 16:

صفحه 17:
‎alt 5 ۳‏ ۳ لحن بیان » دامته و محدوده صداي شماست ‎ey‏ ا 00 شده التخترائي با صداي هنجار و طبيعي با دامنه اي مناسب 5 ([ اتعطاف پذيري بهترین شیوه کار- است ‎

صفحه 18:
NOE ‏يلندي‎ بسیار نرم و ملایم که مخاطب هم قادر به شنیدن نیست. . , پسیار بلند که کسی نمي خواهند بشنود نرمي و ملايمت همان يكنواختي نيست 8 آزّ ميان اين دوء بلندي ايجح استء اما همه جا معتدل ۳ كاملا درست است. افراد دارای صدای ملایم باید از میکروفون استفاده کنند با براي صعود (بلند کردن ) صداي خود تمرین کنند a aa

صفحه 19:
‎coe ens‏ مخاطب فرصتي براي هضم و خلاصه کردن آنچه گفته شده است » نمی دهد. ‎ons‏ ‏آرام هم افراد را به خواب ميبرد. تحفیعات نشان داده اند كه افراد » سخنراني سريع را به 8 هوش بالاي فرد نسبت مي دهند. اما نمي گوید » آنها چه ۳ ملذار بیشتر پا کمتر باد گرفته اند. سخنراني هايي كه از روي متن خوانده مي شوند عموما درل سر ‎

صفحه 20:
تاکید و انعطاف مرتبط با لحن بیان هستند اما لزوما ۲ مشابه و يك جيزنيستند. فشار نشان مي دهد جكونه التخذران روي يك نكته يا موضوع مهم تاكيد مي كند فشار مي تواند بوسیله گفتار آهسته » توقف » هجي ح لا ل ل ا ا ‎a‏ نمودن جزئيات مهم بكار برده شود. كاربرد بيش از اندازه تاكيد يا فشار هم سخنراني را خسته كننده مي سازد. a aa

صفحه 21:
a a ان ل 1 فكت ها اهداف مختلفي را دنبال مي كنند 8 تک مکت مي تواند براي موارد زیر بکار برده شود : # جلب توجه 2 50 ‎١‏ #ادادن زمان به مخاطب براي دريافت ‎٠»‏ بوسيله يك تصوير 5 با بادداشت برداري. براي مثال » شما مكن است بكوئيد ” ‎ceeyey pe)‏ ا ل 0 نگاه کنید" ء سپس مکث. بنابراین آنها توجه خود را روي 4 ان متمركز مي کنند ۲ a aa

صفحه 22:
أشكال ارتباطات غير كلامي 2 چشمی ( 30 انیه اول, بیان دردها و احساسات علاقمندي » شوق وقصدها 5( اا ‎SY‏ ‏بینائي و...) و ۱ ‎(Ca SSP rey ۳ 7‏ ضکیت بدان ( محل قرار گرفتن بازوها؛ دستهاء پاها» نحوه نشستن, ابستادن و...) 3 7 ظاهو فيزيگي (روش لباس بوشیدن» حمل وسایل خاص‌و...) رد رل تال لا د 9

صفحه 23:
ل ۲ ۲ 5 6 5 5 ۲ أشكال ارتباطات غير كلامي خویم و فاصله شخصی (حنظ حریم و فضابه هنگام ارتباط باسابرین» ۱ ‏درا‎ ele) ۱ re ‏ا را‎ 7 ‏نك‎ ‎2711111 1 1110 ‏ان‎ ‎۳ ‏سر‎ deo) EID ni sey pd (PSN ee re) Sy) اال 0

صفحه 24:
ل ۲ ۲ 5 6 5 5 ۲ (۳ رت ‎ce‏ زر رل ار در ‎Pe Ky TESS Be ee) ys)‏ [

صفحه 25:
ذآاهنة أى أز بدون زست تا مبالغه شده دست هاى در جيب مى تواند يك حواس يرتى ايجاد کند ( مخصوصا اگر صدای پول خرد یا کلید در آید) ‎CEC PRU ware tre Se rep Nic eer iPrnyre se reste‏ 5 الكاذ مى كند رست ها يايد همراه با تغيير صدا براى تاكيد بر اهميت جيزى استفاده شوند » یا به سادگی بر بخش مهم یک تمايش بصرى دلالت كند( توجه را جلب كند). a aa

صفحه 26:
از حالت شق و رق در کرسی خطابه یا پشت تریبون تا حالت قده ردن ارام در اتاق هر ذو باعث يرت شدن حواس و مغشوش شدن فرآيند ارتباط مى شوند. حركت بايد در شكل هنجار و طبيعى از يشت تريبون به سمت تخته و به سمت مخاطبين انجام شود موقعيت » بلندى صدا را تحت تاثير قرار مى دهدء وقتي كه با مخاطب صحبت می کنید با او جهره به جهره و روبرو شوید

صفحه 27:
San a ‏ل‎ جكونه بايد كفت ؟ 5 20 00 ‏ا ل‎ ye IF) pre EBB ener reer 9S) ME Pan P UP OTC T NDE CIM IWS Pn ster) ‏با احتراز از لغات طرد کننده‎ ‏بآ احتراز از كاربرد وازه هاي تخصصي‎ 9 200 ‏ل‎ ‏كامل و دقيق بودن‎ ‏ملاحظه ديكران را كردن‎

صفحه 28:
ور( ان وا ا ا لك كرامرء هجي كردن » ظاهر اشكال» واقعيتها و اعداد جمله و . 2 ا .سا . ‏تا بتوانید افکار و احساس شنونده را بحرکت آورید‎ a ‏لاش کنید بجاي لغات دو بخشي یا بیشتر از لغات يك‎ ay . ‏بخشي استفاده کنید‎ ‏مثال : تلاش سعي‎ vac ‏بر‎

صفحه 29:
((وسايلكمكوديدارى) اس 8 جلب توجه كمك به سازماندهى سخنرانى و بحث

صفحه 30:
a a د ار 7 مناسب برای توسعه افکار و ایده ها 9 دو سویه » دو کرانه ای وفت بسیار زیادی بر ای نوشتن روی تحته صرف می ‎00١٠١‏ شود در حالی که می تواند در یک جزوه فراهم شود. 12 مواد ديدارى را زمانى استفاده كنييد كه بتواند براى فر اكيران مفيد باشد.

صفحه 31:
بزرکترین مشکل در استفاده از نگاره های اسکن شده. , ‎oll‏ است كه اغلب آنها براى خواندن خيلى كوجكف هستند. مثل این مورد:

صفحه 32:

صفحه 33:
نکاره ها را ساده . ز رز 9 1 5 6 5 5

صفحه 34:

صفحه 35:
۳ تکاره ها عی توانندبه عنوان یک سازمان دهنده برای شخنرانى بكار روند. در سراسر سخنرانى از انها استفاده کنید و زمان کلفی‌به مخاطب براى بادداشت ال لا لت سر

صفحه 36:
ل 8 8 ۲

صفحه 37:

صفحه 38:

صفحه 39:
د ور د در ود ه ۵ نا ل ل ل ۵ ۵ ۲

صفحه 40:
1 0 تکر ه طرااحي شده را حتما" در سخنرانى مطرح کنید. . 7 يك نكاره كه در طول سخنرانى مورد ارجاع قرار ۳ب( " زره ها باذآورنده بهتری نسبت به متن ها هستند و می و« دان در ای کمک به یادآوری اطلاعات کلامی یا پیشنهادات بکار روند. از آنها استفاده کنید

صفحه 41:
كاربرد يرسش ها <<« 55 كف © العا “كت عماس ایده ها و افکار یا عقاید را با آنها بیرون بکشید رعش های ‎ -‏ یا همگرا .تمایل به محدود کردن ‎"٠0١1‏ حث دارند اما می توانند برای برررسی سوءتفاهم استفاده 8 شوند پذیرای پاسخ کم بیش از پاسخ کامل باشید در صورت امکان همه مخاطبین را شامل کنید a aa

صفحه 42:
a a 9 ‏اسخترائى / بحت اقدام ييجيده اى است كه با تمرين و بازخورد‎ می تواند بهبود يابد مهارت های سخنرانی شامل مهارت های سخن گفتن » استفاده فشار و تاکید » وقفه و مکث ۰ و زبان بدن می باشد. بر هايا وسايل كمكى ديدارى را برا ى كمك به يادآورى بكار بريد - مطمئن شويد كه مخاطبين مى توانند آنرا بخوانند - متون را در حداقل ممکن نگه دارید سخنرانى و ارائه كردن با تمرين ‎١‏ 1 Uy J abe ف ‎au‏

صفحه 43:
۰۹ ۳-۳ * ‏عناصر تکنیک های تدریس رابرای‎ ti) ‏رسيدن به اهداف تكميل مى كند‎ ‏منفردء استفاده از جزوه ها و‎ ons) ‏سازماندهی, آموختن یک‎ ‏بات نش لنر بر تا س سرد‎ ye oso 1 0

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان