علوم انسانی و علوم اجتماعی الهیات، دین و معنویت

مفاهیم اجتماعی و سیاسی سوره قصص

surh-ghasas

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مفاهیم اجتماعی و سیاسی سوره قصص”

مفاهیم اجتماعی و سیاسی سوره قصص

اسلاید 1: خوش آمدیدخوش آمدید

اسلاید 2: 2

اسلاید 3: عنوانمفاهيم اجتماعي و سياسي سورة « قصص »دانشجو

اسلاید 4: مقدمه

اسلاید 5: خداوند حکیم و خالق هستی، آفریدگار دانا و توانا؛ هنگام خلقت انسان، اشرف مخلوقات؛ برای هدایت و تکامل او ابزار و لوازم دستیابی به سعادتش را نیز فراهم نموده است. قرآن کریم آخرین کتاب آسمانی و مهمترین منبع برای هدایت جامعه بشری است. این معجزه جاوید پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله با جملات زیبا و حکیمانه‌ای توصیف شده است؛ مانند: «کتاب هدایت و معرفت و حکمتی جاودانه؛ ورای اندیشه‌ها و دانش بشری، نور، رحمت، بصائر، سرچشمۀ دانش، مایه روشنی د‌‌‌ل‎ها؛ تجلی‌گاه پروردگار. »قرآن کریم کتابی بی‌همتا و وزین است که نیازمند شناخت دقیق و عمیق برای دستیابی به مفاهیم والای ارزشی آن است. این کتاب ارزشمند در همۀ زمینه‌ها رهنمودهای مفید و سازنده‌ای برای تکامل انسان و جامعۀ بشری ارائه کرده است. از جمله در مورد مفاهیم اجتماعی و سیاسی آیات زیادی را به این امر اختصاص داده است، که نیازمند پژوهشی عمیق و گسترده برای دستیابی به این آموزه‌هاست. روشن است که تربیت و پرورش صحیح و اصولی فرد در بستر مناسب اجتماعی و سیاسی امکان‌پذ‌یر است. همچنین برای ايجاد «جامعه قرآنى» و «حكومت اسلامى»؛ نیازمند شناخت عمیق و دقیق آیات قرآن حکیم درباره چگونگی تربیت انسان و همچنین چگونگی ایجاد بسترهای مناسب در خانواده و جامعه در جهت به تکامل رساندن و شکوفایی استعدادهای فردی و جمعی هستیم. در این پژوهش برآن هستیم که با واکاوی آیات قرآن و تبيين مفاهيم اجتماعی سورۀ مبارکۀ قصص گامی در جهت آگاهی جوامع مسلمان از آموزه‌های کاربردی قرآنی، در جهت گسترش آرمان‌های قرآنی در سطوح خانوادگی و اجتماعی برداریم. و هم‌چنین با بررسی آیات این سوره در زمینۀ مفاهیم سیاسی راهگشای رجال سیاسی در حوزۀ مسائل حکومتی و چگونگی امر کشورداری از دیدگاه قرآن کریم باشیم.مقدمه

اسلاید 6: دستیابی به مفاهیم سیاسی و اجتماعی سوره قصص.آشنایی با نگاه قرآن در مورد مفاهیم اجتماعی و سیاسیمعرفی مهمترین مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه برای رشد و تعالیتشویق پژوهشگران به تحقیق بیشتر پیرامون مفاهیم اجتماعی و سیاسی سوره‌هااهداف تحقیقسؤالات تحقیقمفاهیم اجتماعی و سیاسی سوره قصص چیست؟چه مفاهیم اجتماعی مهمی در سوره قصص مطرح گردیده است؟. چه مفاهیم سیاسی مهمی در سوره قصص مطرح شده است؟

6,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید