علوم پایه جغرافیا و نجوم

مفاهیم اولیه نجوم

ngoom-mafahim

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مفاهیم اولیه نجوم”

مفاهیم اولیه نجوم

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمموضوع = مفاهیم اولیه نجوم

اسلاید 2: سیاه چاله ها ناحیه ای در فضا-زمان با گرانشی چنان نیرومند است که هیچ چیز حتی ذرات و تابش های الکترومغناطیسی هم نمیتوانند از گرانش ان فرار کنند. طبق نظریه عام انیشتین یک جرم میتواند با فشردگی مناسب به سیاه چاله تبدیل شود . در واقع میشود گفت سیاه چاله عملی مثل ترمودینامیک دارد. در قسمتی از سیاه چاله جایی است که هیچ جسمی نمیتواند از ان فرار کند که به ان افق رویداد میگویند . این عکس اولین عکس سیاه چاله در تاریخ است .

اسلاید 3: این فیلم در واقع فیلم شبیه سازی شده سیاه چاله است که ناسا اخیرا منتشر کرده است

اسلاید 4: کهکشان ها سامانه هایی بزرگ و با اندازه های مشخصی هستند که از ستاره ها و سیارات و ... ساخته شده اند. کوچکترین کهکشان در واقع با پهنا ی 100 سال نوری میباشد و شامل صد میلیون ستاره است. بزرگترین کهکشان هم پهنایی حدود 3میلیون سال نوری میباشد و شامل بیش از 100تریلیون ستاره میباشد.

اسلاید 5: این فیلم حدود 3میلیون سال دیگر را نشان میدهد که در ان کهکشان اندروما که نزدیک ترین کهکشان به کهکشان راه شیری است با خود کهکشان راه شیری برخورد میکند ولی تعداد کمی از سیارات و ستارگان با یکدیگر برخورد میکنند.

اسلاید 6: سحابی ها غبار هایی هستند از ستارگان به جای مانده است و با نیرو ی گرانش به یکجا جمع شده است.سحابی ها از غبار و پلاسما و گاز تشکیل شده است و معروف ترین سحابی سحابی خرچنگ نام دارد.

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید