mafhome_enghelab_dar_nazariye_hana_arnet

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مفهوم انقلاب در نظریه هانا آرنت”

مفهوم انقلاب در نظریه هانا آرنت

اسلاید 1: )Hannah Arendt مفهوم انقلاب در نظریه هانا آرنت(پریسا سلگیمربوط به درس نظریه ها و مکاتب دکتر فکوهی Email:parisanm.solgi@yahoo.com

اسلاید 2: هانا آرنت(Hanna Arendt)در1906 در شهر هانور آلمان زاده شد . در دانشگاه های ماربورگ وفریبورگ در رشته فلسفه به تحصیل پرداخت و شاگرد مارتین هایدگر،ادموند هوسرل و کارل یاسپرس بود و سرانجام از دانشگاه هایدلبرگ در رشته فلسفه درجه دکتری گرفت. با درگرفتن جنگ جهانی دوم آرنت به آمریکا مهاجرت نمود ودر دانشگاههای پرینستون،کالیفرنیا و کلمبیا به تدریس پرداخت . اودر سال 1976 در نیویورک درگذشت از جمله مهمترین آثارآرنت ریشه های توتالیتاریسم (The Origins of Totalitarianism) 1951،وضع بشری( Human condition)1958،انقلاب (On Rvolution) 1963،خشونت(Violence) 1970، حیات ذهن (The life of Mind)1975و ...است .

اسلاید 3: موارد مورد بحث

اسلاید 4: مفهوم انقلاب نزد آرنت(آرنت انقلابها را به عنوان یگانه وقایع هستی که ما را مستقیماً به شکلی ناگزیر با مسئله شروع و آغاز مواجه می کنند یاد می کند)(انقلاب نوشته هانا آرنت) از نظراو انقلاب جنگيدن عليه ظلم نيست اوانقلابها را زمانی که به آرمان آزادي انساني برسند تأیید میکند.آرنت انقلاب آمریکا را انقلابی برای آزادی می داند و از این انقلاب به عنوان نمونه ایده آل انقلاب یاد میکند؛انقلابی که بنیان آن حل فقر توده هااست که آرنت با عنوان مسأله اجتماعی از آن یاد میکند از نظر آرنت مردود است و به بهبودی حوزه عمومی و عرصه گفت و گو کمکی نمی کند و از دسترسی به بنیاد آزادی هم دور است.

اسلاید 5: انتقاد از مارکساز نظر او توجه زیاد به مسأله اجتماعی فقر باعث انحراف اذهان و کشیده شدن تفکرات به اصل و ضروری دانستن این مسأله و حتی برای آن انقلاب کردن و غافل شدن از آزادی است. از نظر او دغدغه شدن نیازهای جسم برای یک ملت و تبدیل آن به عنوان هدفی برای انقلاب باعث به وجود آمدن رعب و وحشت در جامعه خواهد شد آرنت به سهم کارل مارکس در این انحراف اشاره میکند و او را مورد نقد قرار می دهد که همه توجه اش به مسأله اجتماعی بوده و به نوعی با پررنگ کردن مفهوم کار وتولید و مالکیت ابزار نگاه تازه به کارگران و فقر آنها و کم رنگ کردن مفهوم آزادی تأثیری عظیم بر اذهان و جهت دهی انقلاب ها گذاشت.او این انحراف را در انقلاب فرانسه بررسی میکند قوی تر شدن نیازهای اقتصادی و غلبه آن بر خواست تأسیس آزادی امکان ایجاد یک حوزه عمومی و قانون گذاری را از بین برد.ماركس به فقيران این باور را القاء کرد.تناقض به نظر آرنت ماركس در اين اندیشه داراي تناقض است؛ او بر كار و تلاش براي رهايي از فقر تاكيد مي كند و از سوي ديگر اميدوار است انسان در نتيجه رهایی از فقر از عرصه نياز طبيعي به عرصه آزادي سياسي دست پیدا کند. و این تناقض وجود دارد که او رهایی از فقر را مد نظر دارد یا آزادی؟

اسلاید 6: آزادیهدف انقلاب دگرگوني برای رسیدن به آغازي تازهخشونت در جهت ایجاد حکومتی نو و سازمان سياسي جديدي،حکومتی که در آن رهايي از ستمگري به قصد استقرار آزادي معنادار باشد. مشغول شدن جریان انقلابی برای رهایی از ظلم ویا عامل ظلم هدف انقلاب را خدشه دار میکند.

اسلاید 7: تمایز بین شورش و انقلابوجه مشترک انقلاب،کودتا،جنگ های داخلی و شورش در این است که عامل خشونت در آنها موثر است. و همین عامل مشترک گاهی دلیلی بر یکسان پنداشتن آنها می شود. ولي خشونت به تنهايي براي توصيف انقلاب كافي نيست.آرنت انقلاب را جنبشی والاتراز يك شورش موفقيت آميز مي‌داند از منظر او درهركودتا يا جنگ داخلي نبايد به دنبال انقلاب بود.تمایز بین جنگ و انقلاب او جنگ را پدیده ای کهن وانقلاب را پدیده ای محصول عصر جدید می داند.از نظر او هدف انقلاب با غنیمت آزادی یا رهایی از چیزی پیوند دارد در حالیکه مفهوم جنگ لزومأ با مفهوم آزادی پیوندی ندارد.

اسلاید 8:  آرنت، هانا، انقلاب، ترجمه فولادوند، تهران (۱۳۶۱) انصاری، منصور، هانا آرنت و نقد فلسفه سیاسی، تهران (۱۳۷۹) بردشا، لی، هانا آرنت، ترجمه دیهیمی، تهران (۱۳۸۰) بردشا، لی، هانا آرنت، ترجمه دیهیمی، تهران (۱۳۸۰) سایت انسان شناسی و فرهنگhttp;//.American memory.loc.gov/ammem/ARENDThttp;//www.Iep.utm.edu/Hanna/http;//www.Bard.adu/HANNAH/http;//www.Imdb.com/Hannah Arendt/http;//.wikipedia.org/wiki/منابع

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید