سایر آموزش

مقاله نویسی فنی

maghale_nevisie_fanni

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مقاله نویسی فنی”

مقاله نویسی فنی

اسلاید 1: مقاله نويسی فنیسيد مجيد تيموری

اسلاید 2: 2بخشهای مختلف يک مقالهعنوانمؤلف و سازمانی که به آن وابسته است.چکيدهمقدمهروشنتايجبحثمراجع و مآخذ

اسلاید 3: 3عنوان مقالهنشان دادن مفهوم اصلی پژوهشمثال: ”تأثير تغيير شکل حروف بر سرعت خواندن“جذاب بودن عنوان پژوهشمثال : عناوين طرحهای تحقيقاتی مندرج در يک مجله علمیکوتاه و گويا بودن (10 تا 12 کلمه)ممنوع : ”بررسی ... ” و ” پژوهشی درباره ...“

اسلاید 4: 4مؤلف و سازمان وابستهمحل قرار گرفتن: زير عنوان مقاله زيرنام مؤلف، نام آن مؤسسه، دانشکده يا دانشگاهی که مؤلفان در آن مشغول به کار هستند، می آيد.ترتيب نام نويسندگان مقاله به درصد مشارکت آنها بستگی دارد. درصورت مشارکت يکسان، ترتيب الفبايي برای نام نويسندگان انتخاب می شود..

اسلاید 5: 5چکیده (Abstract)تعريف : خلاصه ای بسيار فشرده از مراحل و نتايج پژوهشهدف : آگاهی سرِيع خواننده از محتوای مقالهجذاب و گيرا نوشتن چکيده، خواننده را ترغيب می کند تا مقاله را تا آخر مطالعه نمايد.

اسلاید 6: 6نکات مهم در چکيده يک مقاله (Abstract)از ذکر مطالبی که در متن پژوهشنامه توضيح نداده ايد، خودداری کنيد.نقل قول مستقيم ممنوع. مطالب ديگران را به زبان خودتان خلاصه کنيد.اصطلاحات مهم و کليدی را در چکيده بياوريد.برای شماره ها از ارقام استفاده کنيد.فقط گزارش کنيد. ارزشيابی و نقد ننماييد.در نوشتن مطالب از زمان گذشته استفاده نماييد.چکيده فقط در يک پاراگراف

اسلاید 7: 7مقدمه (Introduction)بعد از قسمت خلاصه مقاله می آيد.موارد زير در مقدمه توضيح داده می شوند:هدف پژوهشمسأله مورد پژوهشجايگاه مسأله در رابطه با پژوهشهای مرتبط با آنفرضيه هاتعريف متغيرها

اسلاید 8: 8روش (Method)قلب مقالهچگونگی يا شيوه اجرای پژوهش در اين بخش می آيد.هدف از بخش روش :پژوهشگران ديگر با مطالعه اين بخش، اگز بخواهند بتوانند آن پژوهش را به دقت و بارعايت کليه جزييات تکرار کنند.خوانندگان بتوانند از طريق مقايسه نتيج پژوهش با بخش روش، اعتبار نتايج را مورد داوری قرار دهند.

اسلاید 9: 9نتايج (Results)در اين بخش توصيف کلامی مختصر و مفيدی از آنچه به دست آمده است، ارائه می شود.بخش نتايج را به ترتيب فهرست فرضيه ها تنظيم نماييد. به تعداد فرضيه ها پاراگراف در بخش نتايج بايد داشته باشيد.در بخش نتايج به هيچ عنوان در مورد نتايج به دست آمده بحث نکرده و آن را رد يا قبول نکنيد.جداول و اشکال کمک شايانی به درک بهتر نتايج پژوهش می کنند.

اسلاید 10: 10بحث (Discussion)در اين بخش نتايج به دست آمده تبيين شده و مورد ارزيابی قرار می گيرند.بخش بحث کل مقاله را به هم ارتباط می دهد. دلايل تأييد و يا رد هر فرضيه در اين قسمت می آيد.

اسلاید 11: 11بحث (Discussion)در اين بخش بهتر است نويسنده سؤالهای زير را مطرح ساخته و سعی کند تا به آنها جواب دهد.اين پژوهش چه کمکی به پيشبرد علم کرده است؟اين پژوهش در حل مسأله ای که در مقدمه بيان شده است، چه کمکی نموده است.چه نتيجه گيريهای نظری از اين پژوهش قابل استخراج است؟

اسلاید 12: 12نتيجه گيری (Conclusion)اين بخش می تواند با بخش بحث ترکيب شده و در يکجا ارائه شود.

اسلاید 13: 13مراجع (References)در اين قسمت فهرست مراجعی که نويسنده به آنها استناد کرده است، آورده می شود.

اسلاید 14: 14پروژه چهارمشما تا کنون يک يا چند آزمايشگاه داشته ايد. مانند آزمايشگاههای مدار، الکترونيک، تکنيک پالس، اندازه گيری و ... . به عنوان پروژه نهايي ترم، يکی از موضوعات آزمايشهای بالا نظير قانون اهم، جمع آثار، تقويت کننده های تفاضلی، مولتی ويبراتور آستابل و ... را انتخاب کرده و آن را به صورت يک گزارش(مقاله) فنی بنويسيد.نوع مقاله : تجربی، مروری، موردی و ... اختياری است.تعداد صفحات مقاله: مينيمم: 4صفحه ماکزيمم : 10صفحهمقاله بايد صرفاً کار خوتان باشد.تحويل دانشجويان: سه شنبه 1 بهمن ماه 92 ساعت 17

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید