علوم انسانی و علوم اجتماعی علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

مقایسه الگوهای مقابله با استرس در معتادان خود معرف به مرکز آموزشی درمانی با افراد سالم

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مقایسه الگوهای مقابله با استرس در معتادان خود معرف به مرکز آموزشی درمانی با افراد سالم”

مقایسه الگوهای مقابله با استرس در معتادان خود معرف به مرکز آموزشی درمانی با افراد سالم

اسلاید 1: بررسي مقايسه اي الگوهاي مقابله با استرس در معتادان خود معرف به مركز آموزشي درماني فارابي با افراد سالم

اسلاید 2: بررسي مقايسه اي الگوهاي مقابله با استرس در معتادان خود معرف به مركز آموزشي درماني فارابي با افراد سالماستاد راهنما:دکتر فائزه تاتاری(استادیار)استاد آماری:دکتر امیرحسین هاشمیان (استادیار)مشاور روانشناس:سرکار خانم عبدلی

اسلاید 3: اعتیاد- انتشار مواد مخدر در جامعه متأسفانه بسیار گسترش یافته به نحوی که در سال 1378 تنها به صورت رسمی یک میلیون و دویست هزار معتاد در کشور وجود داشته است. - آنچه شدت خطر را بیشتر می کند نفوذ آن به گروههای سنی جوانان می باشد . برخورد و مقابله با اعتیاد یکی از برنامه های بسیار اساسی است که به عزمی استوار و هوشیاری و آگاهی در نهادهای مختلف دیگر به آن نیاز دارد. علل اعتیاد از منظر های مختلف بررسی شده است . - ظرفیت فرد برای رو آوردن به الگوهای مناسب رفع استرس مهم است. . این ظرفیت نیز خود تابعی از محیط و روان فرد است . از نظر محیطی خانواده های پاتولوژیک ، فقر و دشواری اقتصادی ، محدودیت فرهنگی و ارتباطهای نا مناسب جزو شرایط ناهنجار می باشد و از نظر روانی نیز تواناییهای خود در مقابله با استرس اهمیت دارند

اسلاید 4: نوع مطالعه: تحلیلیجامعه مورد مطالعه: معتادان خود معرف به بيمارستان فارابي كرمانشاه روش جمع آوری اطلاعات: مصاحبه ی مستقیم

اسلاید 5: اهداف اصليمقايسه ي پاسخ هاي مقابله ي شناختي فعال در معتادان با افراد سالم.مقايسه ي پاسخ هاي مقابله ي رفتاري فعال در معتادان با افراد سالم.مقايسه ي پاسخ هاي مقابله ي اجتنابي فعال در معتادان با افراد سالم.مقايسه ي مقابله ي متمركز بر حل مسأله در معتادان با افراد سالم.مقايسه ي مقابله ي متمركز بر هيجاني در معتادان با افراد سالم.

اسلاید 6: فرضيات مقابله ي متمركز بر هيجان در معتادان و افراد سالم متفاوت است.مقابله ي متمركز بر مسئله در معتادان و افراد سالم متفاوت است.پاسخ های الگوی مقابله ی شناختی فعال در معتادان و افراد سالم متفاوت است.پاسخ های الگوی مقابله ی رفتاری فعال در معتادان و افراد سالم متفاوت است.پاسخ های الگوی مقابله ی شناختی اجتنابی فعال در معتادان و افراد سالم متفاوت است.

اسلاید 7: طراحی و روش اجراروش اجرا نیز بدین صورت بود که از معتادان خود معرف به بيمارستان فارابي كرمانشاه اقدام به مصاحبه روانشناسي با استفاده از پرسش نامه موس شد كه بر اساس آن انواع الگوي مقابله اي به دست آمد و نتايج آن با نتايج حاصل از گروه شاهد كه از ميان بستگان و همراهان بيمار بودند مقايسه گردید . لازم به ذكر است كه پرسشنامه اطلاعات فردي توسط دانشجويان پزشكي و با اجازه كتبي رياست مركز تكميل گردید و زمان آن در ابتداي ورود به مركز يا 1 هفته پس از ترك و در شرايط پايداري شناختي بيمار انجام گردید . شيوه نمره گذاري : نمره گذاري چك ليست مقابله اي به 2 صورت انجام ميگيرد : هر مقياس بطور جداگانه نمره داده مي شود . نمره گذاري بر اساس زير بناي نظري آزمون مربوط به مقابله متمركز برحل مسئله ، متمركز بر هيجان ،مقابله شناختی فعال ، مقابله رفتاری فعال ومقابله اجتنابی بدست مي آيد . در اين پژوهش به منظور استفاده دقيق از پاسخ هاي مقابله اي از يك مقياس چهارگزينه اي ( هيچ وقت ، گاهي اوقات ، اغلب اوقات و هميشه ) استفاده گرديد كه نمره 0 تا 3 به آن تعلق مي گرفت و سپس میانگین آنها بر اساس معیار آماری اندازه گیری شد و در دو گروه با هم مقایسه شد.

اسلاید 8: فراوانی افراد سالم و افراد معتاد بر اساس جنس

اسلاید 9: فراوانی افراد سالم و افراد معتاد بر اساس وضعیت تاهل

اسلاید 10: فراوانی افراد سالم و افراد معتاد بر اساس وضعیت تحصیلات

اسلاید 11: فراوانی افراد سالم و افراد معتاد بر اساس وضعیت شغل

اسلاید 12: فراوانی افراد سالم و افراد معتاد بر اساس سابقه ی اعتیاد در خانواده

اسلاید 13: فراوانی افراد سالم و افراد معتاد بر اساس سابقه ی ترک اعتیاد

اسلاید 14: فراوانی افراد معتاد بر اساس نوع مواد اعتیاد آور مصرفی

اسلاید 15: روشهای مقابله با استرسروشهای مقابله با استرسMean±SdMean±SdP-valueروشهای مقابله با استرسروشهای مقابله با استرسافراد معتادافراد سالمP-valueمقابله ی متمرکز بر حل مسئلهمقابله ی متمرکز بر حل مسئله12.57±6.30916.75±3.433<0.001مقابله ی متمرکز بر هیجانمقابله ی متمرکز بر هیجانمقابله ی متمرکز بر هیجانمقابله ی متمرکز بر هیجان14.8±5.84712.8±3.974<0.026مقابله ی اجتنابی<0.001مقابله ی اجتنابی8.98±4.6455.4±3.33مقابله ی شناختیمقابله ی شناختی8.82±4.90111.38±2.912<0.001مقابله ی رفتاریمقابله ی رفتاریمقابله ی رفتاریمقابله ی رفتاری9.67±4.73613.05±2.849<0.001

اسلاید 16: مقایسه ی میانگین روشهای مقابله با استرس در افراد سالم و معتاد

اسلاید 17: محدودیت ها- عدم همکاری تعدادی از افراد معتادجلب اعتماد افراد معتاد مشکل بود.محدودیت در نمونه گیری

اسلاید 18: یافته های جانبیمراجعه ی کمتر خانم ها به مراکز ترک اعتیادافراد معتاد بیشتر شغل آزاد داشتند و یا بیکار بودند.ترک ناموفق بسیار زیاد است(در این مطالعه 75%افراد دارای سابقه ی ترک بودند).پرمصرفترین ماده ی مخدر تریاک بود(56.7%).وضعیت تاهل تاثیری بر مقابله با استرس ندارد.

اسلاید 19: نتیجه گیریبر اساس این مطالعه افراد معتاد بیشتر از مقابله ی متمرکز بر هیجان و مقابله ی اجتنابی استفاده میکردند و افراد سالم بیشتر از مقابله ی شناختی فعال و متمرکز بر حل مسئله در رویارویی با استرس استفاده کردند.

اسلاید 20: تقدیر و تشکرسرکار خانم دکتر تاتاریجناب آقای دکتر هاشمیانسرکار خانم عبدلی

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید