سایر تحقیق و پژوهش

مقایسه شاخص های اقتصادی اروپا و جهان

moghayeshye_shakheshaye_eghtesadiye_orupa_va_jahan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مقایسه شاخص های اقتصادی اروپا و جهان”

مقایسه شاخص های اقتصادی اروپا و جهان

اسلاید 1: مقایسۀ شاخصهای اقتصادی اروپا و جهاندرس: مسائل اقتصادی اروپااستاد: دکتر حمزه صفویارایه: خسرو سواره

اسلاید 2: مقدمهدر این تحقیق سعی داریم که تعدادی از شاخصهای اقتصادی اروپا و جهان با هم مقایسه کنیم و از این طریق به تبیین جایگاه اروپا در اقتصاد جهان برسیم، لذا از میان مجموعۀ شاخصهای اقتصادی پانزده شاخص از مهمترین آنها انتخاب شده و به بررسی آنها می پردازیم.

اسلاید 3: شاخصها تولید ناخالص داخلی ( میلیون دلار جاری ) سرانۀ تولید ناخالص داخلی ( دلار جاری ) سرانۀ درآمد ناخالص ملی ( دلار جاری ) نرخ ارز ( پول ملی در برابر دلار آمریکا ) شاخص قیمت مصرف کننده شاخص تولید صنعتی شاخص تولید کشاورزی شاخص تولید غذایی

اسلاید 4: شاخصها 9) اشتغال در بخش صنعت (درصد از شاغلین)10) ورود گردشگران به مرزهای ملی (هزار)11) تولید انرژی، اولیه (برابر با هزار متر یک تن نفت)12) کاربران اینترنت (در هر صد ساکن)13) صادرات14) واردات15) تراز تجاری

اسلاید 5: نقاط قوت اروپاتولید ناخالص داخلیسرانۀ تولید ناخالص داخلیسرانۀ درآمد ناخالص ملینرخ ارزشاخص قیمت مصرف کنندهاشتغال در بخش صنعتورود گردشگران به مرزهای ملی

اسلاید 6: نقاط قوت اروپا8. کاربران اینترنت9. صادرات10. تراز تجاری

اسلاید 7: تولید ناخالص داخلی (GDP) Gross Domestic Product تولید ناخالص داخلی یا GDP یکی از مقیاس‌های اندازه گیری در اقتصاد است. تولید ناخالص داخلی در برگیرنده ارزش مجموع کالاها و خدماتی است که طی یک دوران معین، معمولاً یک سال، در یک کشور تولید می‌شود. در این تعریف منظور از کالاها و خدمات نهایی، کالا و خدماتی است که در انتهای زنجیر تولید قرار گرفته‌اند و خود آنها برای تولید و خدمات دیگر خریداری نمی‌شوند.

اسلاید 8: مقایسۀ تولید ناخالص اروپا و جهانمیانگین تولید ناخالص داخلی اروپا 450،046 میلیون دلار است، در حالیکه میانگین جهانی تولید ناخالص داخلی 202،033 میلیون دلار است و چنانکه مشاهده می شود میانگین تولید ناخالص داخلی اروپا 2/2 برابر میانگین جهانی است. میانگین تولید ناخالص داخلی اروپا از 231،980 در سال 2005 به 450،046 میلیون دلار در سال 2013 رسیده است.

اسلاید 9: تولید ناخالص داخلی

اسلاید 10: روند تولید ناخالص داخلی اروپا از 2005 تا 2013

اسلاید 11: 2) سرانه تولید ناخالص داخلیسرانه تولید ناخالص داخلی، ارزش تمامی کالاهای تولید داخلی و خدمات مربوط به آن‌ها در طول سال است که به دلار آمریکا تبدیل و بر متوسط جمعیت آن کشور در همان سال تقسیم شده است.

اسلاید 12: مقایسۀ میانگین سرانۀ تولید ناخالص داخلی اروپا و جهانمیانگین سرانۀ تولید ناخالص داخلی در اروپا 34،514 دلار است، در حالیکه میانگین جهانی 10،975 دلار است. همچنانکه مشاهده می­شود میانگین اروپا 3.1 برابر میانگین جهانی است. همچنین میانگین سرانۀ تولید ناخالص داخلی در اروپا از 25776 در سال 2005 به 34514 دلار در سال 2013 رسیده است.

اسلاید 13: سرانۀ تولید ناخالص داخلی

اسلاید 14: روند میانگین سرانۀ تولید ناخالص داخلی اروپا

اسلاید 15: 3) سرانه درآمد ناخالص ملیبرای محاسبۀ درآمد سرانه، تولید ناخالص ملی کشور را بر جمعیت کشور تقسیم می کنند، عدد به دست آمده درآمد سرانۀ کشور است.

اسلاید 16: مقایسۀ میانگین سرانۀ درآمد ناخالص ملی اروپا با جهانمیانگین سرانۀ درآمد ناخالص ملی در اروپا 33،257 دلار است، میانگین جهان در این شاخص 10،657 دلار است. طبق این آمار میانگین سرانۀ درآمد ناخالص داخلی اروپا 3 و 1 برابر میانگین جهانی است و همچنین میانگین سرانۀ درآمد ناخالص ملی اروپا از 247،89 دلار در سال 2005 به 33،257 دلار در سال 2013 رسیده ات و این نشان از افزایش میانگین این شاخص است.

اسلاید 17: سرانۀ درآمد ناخالص ملی

اسلاید 18: روند میانگین سرانۀ درآمد ناخالص ملی اروپا

اسلاید 19: 4) نرخ ارزمنظور از نرخ ارز خارجی عبارت است از مقداری از واحد پولی ملی که برای به دست آوردن واحد پول کشور دیگر باید پرداخت شود، در این اینجا منظور از نرخ ارز ارزش واحد پول ملی کشورها براساس دلار آمریکا است.

اسلاید 20: مقایسۀ میانگین نرخ ارز اروپا با جهانمیانگین نرخ ارز در اروپا 192/43 است، میانگین جهانی در این شاخص 652/29 است. این ارقام بیانگر میانگین بالاتر ارزش واحد پولی اروپا در مقابل دلار آمریکاست در مقایسه با میانگین ارزش واحد پول ملی جهانی در مقابل دلار آمریکا. نکته قابل توجه در این شاخص، نرخ ارز کشور بلاروس است که 8350 می باشد و به عنوان کم ارزش­ترین واحد پول ملی ثبت شده است. نرخ ارز این کشور تأثیر قابل توجهی بر میانگین نرخ ارز کشورهای اروپایی گذاشته است،

اسلاید 21: به طوریکه میانگین نرخ ارز کشورهای اروپایی بدون بلاروس 25،95 است و نرخ ارز کشور بلاروس 167 به این میانگین می افزاید و میانگین ارزش پولی اروپا را در مقابل دلار آمریکا به شدت تحت تأثیر قرار می دهد.میانگین نرخ ارز اروپا از 72/55 در سال 2005 به 192/43 افزایش یافته است و این بیانگر کاهش ارزش واحد پول ملی اروپا در مقابل دلار آمریکاست.

اسلاید 22: نرخ ارز

اسلاید 23: روند میانگین نرخ ارز اروپا

اسلاید 24: 5) شاخص قیمت مصرف کنندهبدین منظور طراحی شده است که اطلاعات مربوط به قیمت کالاهای خریداری شده توسط مصرف کننده ها در طول زمان را به صورت خلاصه نشان دهد. شاخص قیمت مصرف کننده یک تجزیه و تحلیل از سطح مخارج مصرف کننده برای خرید یک مجموعه از سبد کالاها و خدمات می باشد.

اسلاید 25: مقایسۀ شاخص قیمت مصرف کننده اروپا با جهانمیانگین شاخص قیمت مصرف کننده در اروپا برابر با 169 است، در حالیکه میانگین جهانی در این شاخص برابر با 218 است. این شاخص گویای این مطلب است که خریداران در سطح جهان برای خرید کالا و خدمات مورد نیازشان باید هزینۀ بیشتری نسبت به اروپاییان پرداخت کنند. میانگین شاخص قیمت مصرف کنندۀ اروپا از 132 دلار در سال 2005 به 169 دلار در سال 2013 افزایش یافته است.

اسلاید 26: شاخص قیمت مصرف کننده

اسلاید 27: روند میانگین شاخص قیمت مصرف کننده در اروپا

اسلاید 28: 6) اشتغال در بخش صنعتشاغلین شامل افرادی است که بالای سنی خاصی قرار دارند و بین یک روز تا یک هفته کار می کنند و مبلغی را به عنوان دستمزد دریافت می کنند و یا دارای شغل آزاد هستند، اشتعال در بخش صنعت به شاغلینی اشاره دارد که در بخش صنعت مشغول به کار هستند.

اسلاید 29: مقایسۀ میانگین اشتغال در صنعت اروپا و جهانمیانگین اشتغال در بخش صنعت در اروپا 24 درصد از شاغلین است و میانگین اشتغال در بخش صنعت جهان 21 درصد از شاغلین است. این آمار نشان می دهد که میزان اشتغال در بخش صنعت شاغلین اروپا بیشتر از میانگین جهانی است. میانگین اشتغال در صنعت اروپا از 25 درصد به 24 درصد کاهش یافته است.

اسلاید 30: اشتغال در صنعت

اسلاید 31: روند میانگین اشتغال در بخش صنعت اروپا

اسلاید 32: 7) ورود گردشگران به مرزهای ملی (هزار)گردشگر فردی است که برای کار، استراحت و یا به دلایل دیگر به خارج محیط زندگی معمول خویش سفر کرده و حداکثر برای یک سال متوالی در آنجا اقامت می کنند. در این شاخص تعداد ورود گردشگران به مرزهای یک کشور در طول یکسال آورده شده است.

اسلاید 33: میزان ورود گردشگران به مرزهای ملیمیانگین ورود گردشگران به مرزهای ملی در اروپا 10،649 هزار بوده و میانگین جهانی 3146 بوده است، طبق آمار تعداد گردشگران وارد شده به اروپا حدود سه برابر میانگین جهانی ورود گردشگران به مرزهای ملی است که این آمار نقش به سزایی در کسب درآمد برای کشورهای اروپایی دارد. میانگین ورود گردشگران به مرزهای ملی در اروپا 9229 هزار در سال 2005 به 10،649 هزار در 2013 افزایش داشته است.

اسلاید 34: ورود گردشگران به مرزهای ملی

اسلاید 35: روند میانگین ورود گردشگران به کشورهای اروپایی

اسلاید 36: 8) کاربران اینترنت (در هر صد ساکن)این به افرادی که از اینترنت استفاده می کنند، اشاره دارد صرفنظر از وسیله یا شبکه ای که مورد استفاده قرار می دهند، این وسیله ممکن است کامپیوتر، تلفن همراه و یا تلویزیون دیجیتال باشد. این اطلاعات از طریق سرشماریها و همچنین اتحادیۀ بین المللی به دست آمده است. میانگین کاربران اینترنت از هر صد ساکن در جهان 29 نفر بوده و این شاخص در اروپا برابر 65 نفر است.

اسلاید 37: کاربران اینترنت

اسلاید 38: روند میانگین کاربران اینترنت در اروپا

اسلاید 39: 9) صادراتصادرات به ارسال کالاها به خارج از مرزهای ملی و یا به مکان‌ها یا کشورها ی دیگر برای فروش یا معاوضه‌ اشاره دارد، که در این آمارگیری بر اساس میلیون دلار آمریکا محاسبه شده است. میانگین صادرات کشورهای اروپایی 178239 میلیون دلار و میانگین جهانی 81425 میلیون دلار می باشد.

اسلاید 40: صادرات

اسلاید 41: 10) تراز تجاریگزارش تراز تجاری ، ارزش کل واردات و ارزش کل صادرات برای دورۀ مشخص معمولاً یک سال را نشان می دهد، به طوریکه مقدار منفی نشان می‌دهد که کالاها بیشتر وارد شده‌اند تا صادر و به این نوع تراز تجاری، کسری تجاری گفته می شود؛ برعکس، مقدار مثبت بدان معنی است که صادرات بیشتر از واردات بوده است و به این نوع تراز تجاری مازاد تجاری گفته می شود.

اسلاید 42: تراز تجاری

اسلاید 43: ضعف های اروپاشاخص تولید کشاورزیشاخص تولید صنعتیشاخص تولید غذاییتولید انرژی، اولیهواردات

اسلاید 44: 1) شاخص تولید کشاورزیاین شاخص براساس میزان تولید محصولات کشاورزی مختلف محاسبه می شود. این محصولات شامل تولیدات کشاورزی و دامی موجود درهر کشور است که تولیدات علوفه ای را دربر نمی گیرد. میزان تولید هر محصول براساس قیمتهای کالا در دورۀ پایه اندازه گیری می شود. میانگین شاخص تولید کشاورزی در اروپا برابر با 104 است درحالیکه میانگین جهانی برابر با 114 است. این ارقام ضعف کشورهای اروپایی را در تولیدات کشاورزی به نسبت میانگین جهانی نشان می دهد.

اسلاید 45: شاخص تولید کشاورزی

اسلاید 46: روند میانگین شاخص تولید کشاورزی در اروپا

اسلاید 47: 2) شاخص تولید صنعتیاین شاخص تغییرات ماهانه در تولید برای بخشهای عمدۀ صنعتی از جمله معدن، تولید و خدمات عمومی را نشان می دهد، اما شامل ساخت و ساز نمی شود. از آنجاکه تولید بر حسب بازده تعیین می‌شود و نه بر حسب ارزش دلار، این شاخص توسط تورم تحریف نمی‌شود و باعث می‌شود که شاخص تولیدات صنعتی شاخصی دقیق‌تر از ظرفیت تولید صنعتی کشور باشد. شاخص تولیدات صنعتی بسیار همگام با چرخه کسب‌وکار است و فشارسنجی دقیق از اشتغال تولید، درآمد متوسط و درآمد شخصی در نظر گرفته شده است. افزایش ماه ‌به ‌ماه شاخص تولیدات صنعتی نشان می‌دهد که شرکت‌ها‌ در صنعت به‌خوبی عمل می‌کنند و این بازار را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اسلاید 48: مقایسۀ شاخص تولید صنعتی اروپا با جهانمیانگین شاخص تولید صنعتی اروپا 111 است درحالیکه میانگین جهانی 117 است، این آمار نشان می­دهد که اروپا از لحاظ میزان تولید صنعتی در پایین تر از میانگین جهانی قرار گرفته است.

اسلاید 49: شاخص تولید صنعتی

اسلاید 50: روند میانگین شاخص تولید صنعتی اروپا

اسلاید 51: 3) شاخص تولید غذاییاین شاخص شامل مواد خوراکی و مواد مغذی است اما قهوه و چای جزو این شاخص محسوب نمی شوند چون این کالاها دارای ارزش غذایی نیستند، این شاخص در بین کشورهای مختلف متفاوت است چون هر کشوری مواد غذایی خاصی را تولید می کند. میانگین تولید غذایی در اروپا 105 است درحالیکه میانگین جهانی در همین شاخص 115 است و این آمار هم مانند دو مورد قبلی ضعف اروپا را در این شاخص اقتصادی نسبت به میانگین جهانی نشان می دهد.

اسلاید 52: شاخص تولید غذایی

اسلاید 53: شاخص تولید غذایی

اسلاید 54: 4) تولید انرژی اولیه ( برابر با هزار متر یک تن نفت )این شاخص به مراحل اولیه تولید اشکال مختلف انرژی دلالت دارد ( در واقع شامل مراحل استخراج می شود بدون جدا کردن و تصفیۀ سایر محصولات پتروشیمی ). این داده ها مربوط می شود به منابع اولیه انرژی تجاری شامل: انواع زغال سنگ، نفت شل، نفت خام، میعانات گاز طبیعی، بیودیزل، الکل، گاز طبیعی، برق، انرژی هسته ای، زمین گرمایی و انرژی بادی. میانگین تولید انرژی اولیه در جهان 72412 است و میانگین این شاخص در اروپا 53،078 می­باشد.

اسلاید 55: تولید انرژی اولیه

اسلاید 56: میانگین روند تولید انرژی اولیه در اروپا

اسلاید 57: 5) وارداتعمل وارد كردن یا فراهم كردن موجبات ورود كالایی به یك قلمرو گمركی را واردات می گویند، واردات به معنای ورود كالا به قلمرو گمركی است . ورادات به صورت مختلف انجام می گیرد كه منظور از واردات در بازارچه های مرزی واردات قطعی است و شامل ورود موقت ، كالای مرجوعی و ... نمی گردد . به عبارت دیگر واردات به عمل آوردن یا سبب آورده شدن هر نوع كالایی به داخل قلمرو گمركی است و به تعبیر دیگر به عمل وارد كردن هر نوع اجناسی به قلمرو گمركی واردات گفته می شود . میانگین واردات اروپا 154944 میلیون دلار است و میانگین جهانی 113562 میلین دلار می­باشد.

اسلاید 58: واردات

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید