علوم مهندسی مکانیک، هوافضا و مهندسی پزشکی

مقایسه هیدرولیک وپنوماتیک

hidrolic-va-pnomatic

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مقایسه هیدرولیک وپنوماتیک”

مقایسه هیدرولیک وپنوماتیک

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: عنوانمقایسه هیدرولیک وپنوماتیکتهیه کننده:شاهد کریمیبهار 1397

اسلاید 3: سیستم های انرژی سیالات در دو بخش دسته بندی می شوند: 1- هیدرولیک 2- پنوماتیک. هيدروليک از کلمه يوناني هيدرو مشتق گرديده است و اين کلمه به معناي جريان حرکات مايعات مي باشد و فني که انتقال و تبديل نيرو را توسط مايعات انجام دهد هيدروليک ناميده ميشود . پنوماتیک ( نیوماتیک ) در زبان یونانی به معنی باد یا نفس میباشد , ولی در صنعت و فناوری امروز به معنی استفاده از هوای فشرده برای انتقال انرژی است. در هیدرولیک از یک مایع برای انتقال انرژی استفاده شده است. این جز مایع معمولا روغن های بر پایه ی نفت خام است . درپنوماتیک،سیال مورد استفاده یک گاز میباشد . تفاوت اصلی بین هوا وروغن این است که هوا قابل تراکم است . هر یک از این ها ویژگی ها ، مزایا و معایبی دارند که باید با توجه به نیازهای سیستم از ان ها استفاده کرد. سیستم های انرژی سیالات

اسلاید 4: سیستم های هیدرولیکی در موارد زیر باید به کار گرفته میشوند: 1-هنگامی که قدرت زیادی مورد نیاز باشد 2-هنگامی که دقت حرکت عملگرها زیاد باشد3-هنگامی که حرکت اهسته و یکنواخت باشد سیستم های انرژی سیالات سیستم های پنوماتیکی در موارد زیر باید به کار گرفته میشوند: 1-قدرت و نیروهای کم تا متوسط2-دقت حرکتی پایین تا متوسط 3-عکس العل سریع

اسلاید 5: فشار وارده بر یک سیال،درون سیال در همه جهات منتشر شده و به صورت عمودی بر تمام سطوح ظرف حاوی سیال وارد میگردد. *رابطه نیرو با فشار و سطح: بين سه پارامتر نيرو،فشار،سطح همواره رابطه ی زير برقرار است. F=P.A قانون پاسکال:

اسلاید 6: بطور كلی می توان گفت كه در سيستمهای هيدروليكی، با اعمال فشار بريک مايع محبوس نيرو توليد ميگردد و اين ارسال نيرو يا انتقال قدرت است كه توسط خود مايع محبوس در سيستم انجام می شود. و لذا سيستمهای هيدروليكی به هيچ وجه منبع اوليه توليد نيرو يا قدرت نيستند.به زبان ریاضی:انتقال نیرو:

اسلاید 7: گِران‌رَوی عبارت است از مقاومت یک سیال در برابر اعمال تنش برشی. به تعریفی دیگر، مقاومت اصطکاکی یک مایع یا گاز را در برابر شارش یا لغزیدن لایه‌ها، هنگامی که تحت تنش برشی قرار گیرد گِران‌رَوی می‌گویند. نام‌های دیگر گران‌روی عبارت است از: وُشکسانی (وشک در فارسی به معنی صمغ است)، ویسکوزیته (به فرانسوی: Viscosité) و لِزْجَتویسکوزیته:

4,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید