تاریخ و بیوگرافی

مقایسه پیشرفت نظامی قبل و بعد انقلاب

pishrft-nezami

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [2 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مقایسه پیشرفت نظامی قبل و بعد انقلاب”

مقایسه پیشرفت نظامی قبل و بعد انقلاب

اسلاید 1: مقایسه پیشرفت های نظامی ایران قبل و بعد از انقلاب

اسلاید 2: مقدمهبه گزارش فرهنگ سدید، انقلاب اسلامی ایران در حالی به چهلمین سالگرد پیروزی خود رسیده است که دستاورد‌ها و پیشرفت‌های آن در عرصه داخلی و بین‌المللی نمایان است. امروز انقلاب اسلامی ایران علیرغم هجمه همه‌جانبه استکبار جهانی و تحریم‌های ناجوانمردانه، در اعماق قلوب مردم آزادی‌خواه جهان جای گرفته و هرروز بر پیشرفت و عظمت آن افزوده می‌شود بنابراین پیشرفت  ایران اسلامی در طول این چهار دهه  بر کسی پوشیده نیست و بیان این دستاورد‌ها نیز در سطح جامعه موج امیدآفرینی و ایستادگی بیش‌ازپیش مردم در برابر این توطئه‌ها خواهد شد، ازاین‌رو «جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب کبیر اسلامی» دستاورد‌های انقلاب اسلامی طی چهار دهه گذشته در عرصه‌های مختلف را احصا و جمع‌آوری کرده است که در قالب سلسله نشست‌های «شنبه‌های انقلاب» این دستاورد‌ها را ارائه می‌کند. در این گزارش دستاورد‌های انقلاب اسلامی در طول این چهل سال در حوزه «اقتدار دفاعی» ارائه می‌شود که به شرح زیر است:

اسلاید 3: الف  - استقلال دفاعی: ۱ - انقلاب اسلامی به نیرو‌های مسلح ایران عزت و کرامت داد و پس از ۲۰۰ سال تابعیت از ارتش‌های بیگانه، نیرو‌های مسلح ایران را مستقل کرد. ۲ - وابستگی نیرو‌های مسلح به اجانب در دوره پهلوی به وضعیتی بسیار شرم‌آور رسید و هر دو طرف قرارداد تسلیحاتی برای ایران، آمریکایی‌ها بودند. خودشان به‌عنوان مستشار سفارش سلاح می‌دادند و خودشان سلاح را می‌فروختند و خودشان کیفیت آن را تأیید می‌کردند. ۳ - بی‌اختیاری حکومت ایران نسبت به نیرو‌های مسلح خودش به حدی بود که محمدرضا پهلوی گاهی به مادر و همسر خودش از آمریکایی‌ها گله می‌کند که یگان‌هایی از ارتش ایران را بدون اطلاع و در کشور‌های دیگر بکار گرفته‌اند این واقعیتی است که در کتاب خاطرات شاه و خاندانش آمده است. ۴ - امروزه استقلال دفاعی ایران در دکترین، استراتژی، آموزش‌ها، ساختار‌ها و عدم وابستگی به پیمان‌های نظامی استکباری را هیچ کشوری به‌جز ابرقدرت‌های جهان ندارد و همه کشور‌های دیگر در کلیه این شئون یا در بخش‌هایی از آن وابسته‌اند.

اسلاید 4: ب - تاریخ دفاعی در ایران:۱ - ظلم و بی‌تدبیری پادشاهان موجب شده بود در طول تاریخ نظام‌های شاهنشاهی در بسیاری از مواردی که ایران مورد هجوم گسترده‌ای واقع‌شده بود نیرو‌های مسلح باوجود تسلیحات و سازوبرگ وسیعی که در اختیار داشتند شکست می‌خوردند. شکست ارتش‌های شاهنشاهی در مقابل سپاه اسکندر، سپاه مغول، خلفای عرب و آخرین مورد آن اشغال کل خاک ایران توسط متفقین در زمان رضاشاه بدون شلیک یک گلوله بود.2 - مدیریت نظام‌های ظالمانه شاهنشاهی به‌گونه‌ای بود که در ۲۰۰ سال گذشته هر بار ایران موردتهاجم دول بیگانه قرار گرفت، بخشی از ایران تجزیه‌شده و به تاراج رفت و ظرف چند قرن اخیر مساحت ایران از ۳/۷ میلیون کیلومترمربع به ۷/۱ کاهش یافت و ایالت‌های مختلفی از ایران جدا و به کشور همسایه واگذار یا کشور مستقلی تبدیل شد. آخرین آن‌ها جدا شدن استان چهاردهم ایران و تبدیل آن به کشور بحرین در دوره محمدرضا پهلوی بود.۳ - در زمان طاغوت نیرو‌های مسلح ایران در خدمت ارتش‌های متجاوز آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و دولت‌های مستبدی مانند اتیوپی بودند و برای سرکوب ملت‌های مظلوم و آزادیخواه مانند ویتنام، عمان، فلسطین و اتیوپی بکار گرفته می‌شدند که موجب ننگ برای ملت ایران بود، امّا امروز افتخار داریم قدرت نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مظلومان و ایستادگی در برابر مستکبران بکار گرفته می‌شود که افتخار ملت ایران است.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید