صفحه 1:
|

صفحه 2:
تفاوت تفکر عقل گرایان با تفکر تجربی: در تفکر عقلگرایان روش قیاسی مبنای کار است. بدین معنی كه با استدلال و روش منطقى و تحليل عقلانى فرد مى تواند ‎ces emo ee‏ Ley edge SAI ‏از ان‎ ayy apes cag ‏الما كر رای رس ات ار كر لا ا‎ ‏رك ا ا بر کات رود‎

صفحه 3:
انواع علم 1)علم حضوری: سا ی سس( مر دمح 2علم حصولى: ‎SO eco ere) ee oem er‏ که پر

صفحه 4:
:دید گاههای شناختی ‎ake!‏ رس 2)دیدگاه عقل گرایی ‎۳۵

صفحه 5:
و اين دید تاد تسش در مقابل عقل كرايى سنتى و.ارسطويى شكل ۹ ‎De See SS Te‏ ا 0

صفحه 6:
تجربه گرایی نوین: این مکتب فلسفی وسیله شناخت را حواس انسان می‌داند و ل ا ا اد ۱ ترا را

صفحه 7:
دیدگاه عقل گرابی: اک ی رت از راردا رال ورن ,25 حواس انسان هیچگاه کلیت و ضرورت اصول و مفاهیم را در نمی‌بابد و لذا منشا ديكرى به.نام عقل ضرورت ذارد.

صفحه 8:
دیدگاه استنباطی: براساس این دیدگاه. فهمیدن زندگی يا استنباط تنها با انديشه امكا نيذير نيست بلكه بايد از استنباط و كليه نيروهاى ‎re‏ ا ا ‎Bree ver‏

صفحه 9:
او ی ار 2)توسعه قلمرو معرفت 3)شناخت حاصل از نتیجه و تحقیق در بیرون ذهن واقعیت و ‎Few as pen PF‏

صفحه 10:
ل FS ie ane

صفحه 11:
اجتماع بشرى را سای زااسشار از العامة

صفحه 12:

صفحه 13:
1بررسی وارزیابی نظربه‌ها ‎rein Cz‏ ان را 3برای حل مشکل

صفحه 14:
ا سس 1)فراكيرى روش وصول به حقايق و كشف مجهولات ‎D mendes‏ ا ا ل كم ارت اراس تیا ا 0

صفحه 15:
ويزكىها و قواعد تحقيق علمى: Bonde ‏2ابلیت بررسی داشتن‎ ADS AEO ‏تس‎ ‎| 6دقت طلبی 7)واقعى بودن 00 9صبر طلبی ۱ 00 wie pee ein ‏2)رعايت اصل بيطرفى‎ ‏3)جتهادی بودن تحقیق‎

صفحه 16:
نیازهای تحقیق علمی: [)#وجود فرهنگ تحقبق ۳ )محقق 6)فراغت الازم برای محقق 3)بودجه ‎ad,‏ سرت سار ‎Gs‏ لازم

صفحه 17:
:جايكاه آمار در تحقيقات علمى epee ee eG ‏2مرحله گردآوری و طبقه‌بندی اطلاعات‎ ‏3)مرحله تجزبه و تحلیل اطلاعات‎ 4)براى تبيين و نمايش اطلاعات

صفحه 18:
جایگاه کامپیوتر در تحقیقات علمی: 1)مطالعه سوابق و ادبیات موضوع تحقیق 7 ‎tei Co)‏ 3 4)تنظيم و نكارش كزارش تحقيق

صفحه 19:
تعریف علم: 1۱ eee 56161066 ‏از واژه علم مفهوم خاصی نیز تعبیر شده ات و آن"‎ ‏است كه مقصود آن تخشى از دانستنيها و آكاهيهاى نوع بشر است‎ ‏ا ل اا م‎

صفحه 20:
تعریف علم از دیدگاه انیشتن: علم کوششی است برای تطبیق تجربه حسی نامنظم و متنوع به یک سیستم فکری که منطقا متحدالشکل باشد. در این سیستم تجربیات واحد با جنبه تئوریک یا نظری باید طوری همبسته 9

صفحه 21:
تقسیم‌بندی علوم از دیدگاه ارسطو: [)علوم نظری 2علوم عملی 3)علوم ابذاعى

صفحه 22:
تقسيم بندى علوم از ديدكاه اكوست كنت: ‎er‏ كت 2هبات 3فیزیک 4)شیمی 5)زیست شناسی 6)جامعه شناسی

صفحه 23:
سر رس مر فیزیکی, علوم طبیعی و علوم طبی. ‎ele ee aC)‏ ار بر سر رس رهظ سس سر

صفحه 24:
تقسيم بندى علوم از ديدكاه هربرت |سينسر: )عم انتزاعی؛ شامل منطق و ریاضیات. 2)علوم نيمه انتزاعى و :نيمه عينى؛ شامل مكانيك. فيزيك و شيمى. را 000 را

صفحه 25:
‎see wee‏ ا اه ‏۱ ‏2فلسفه ‏3)دين و مذهب 4)علوم اجتماعى 5)زبان شناسى ‏6)علوم مطلق مثل فيزيك.شيمى و طب 7)علوم عملى ‏8)هنرهاى زيبا ‏9)ادبيات ‏ات

صفحه 26:
قلمروها و حیطه‌های شناختی و معرفتی: | 2حیطه شناختی علوم الهی یا القیات pe ay reece ec)

صفحه 27:
موی سر بیس ز سری؛ ای حطه شاطل حطلوطات و معارفی می‌ود که ب* هر نو درباره رک رک دارای که ای از ری لس ار

صفحه 28:
‎tee‏ شتا ختی علوم الهی/ یا لیات ‎alee ght‏ ار ری 2 از عالم ماده و محسوسات قرار ذارد كه مىتوان از ان به شناخت ذينى یز تسیر تسود ‏برای مفال:حدا شناسی. فقه و حفوق .

صفحه 29:
حبطه‌شتاختی علوم انستاتی: ا ‎ery het‏ ل رفتارهای نوع انسان مربوط می‌شود.

صفحه 30:
علوم انسانی به دو طبقه کلبی تقسیم می‌شود 1)كروه اول شامل معلوماتى است كه منشا تشكيل آنها را غقل و فكر و احساس انسان تشكيل مىدهد. فلسفه. منطقء رياضيات ۳ موسیقی. Fol Ce ed ‏ا ا ا‎ SET gen 0 ‏ا‎ erat any Ce Bee eee) ‏مرن لد رس‎

صفحه 31:
تعریف نظریه: یک نظریه مجموعه‌ای از بدیهات. قوانین و فرضیه‌هایی است که ا ۱

صفحه 32:
تعریف نظریه از دیدگاه تجربی: 1 ‏زر ا‎ de ‏و برقرار كردن همبستكى بين اين يافتدها و تبيين انها از‎ ‏جر سار بر رد بر درد نراد وكارك‎

صفحه 33:
ويزكىهاى نظريه علمى: ۱ reer 2از ترکیب مفاهیم. قضایا و قوانین ویژه خود که به صورت نظام‌یافته درباره یک وافعیت به وجود می‌اید ۰ بینی و آینده‌نگری دارد. 4)مفاهیم و قضایای نظری از مصادیق بیرونی برخوردارند. 5)نظریه باید چارچوب مفهومی مناسبی را برای انجام تحقیقات ارائه دهد. بر لد رسد رت سر رید شده نضا و تعارض ‎Brew Cyr bow) Ay‏ 3)قدرت

صفحه 34:
تعريف قانون علمى: قوانین علمی اصوّل کلی هستند که از رابطه حتمی» قطعی و دائمی مثلا فلزات در اثر حرارت منبسط می‌شوند با اصطکاک باعث تولید انرژی حرارتی می‌شود-

صفحه 35:
مشخصات قانون علمى: [)قانون علمى بايد كلى باشد. ا ۳ 2” erste epee ewan vn ting 5)بر اساس اطلاعات صحیح. وسیع و استدلال اصولی پایه گذاری شده باشد. راید عبت زو سول ‎pags a‏ پیت را یار ارده

صفحه 36:
ور جكونه بودن و صفات أشيا با استفاده از روشهاى تخرتى و pe ‏روش‎ Ep Dg) JAI ‏تشه از‎ yO aes CI ‏با استفاده از روش استدلال و برهان,بحث م ىكند.‎ 2)دايره شناخت علم به معنى خاص محدود بوده ولى دايره شتاخت ‎eens)‏ 0 BG veges ‏ا ا ا ل ا‎ Chigen) CG) 0 ‏اال‎ eae perce ‏درت كد تواتك ی لت رت ی اس نامك‎ 5)علم از فلسفه چارچوب فکری و جهانبينى اسر ‎il rheelt‏ ی[ ستفاده می‌کند.

صفحه 37:
ار سر استدلال را تمسک فکر به معلومات به منظورکشف مجهولات تعریف کرده‌اند.

صفحه 38:
انواع استدلال: 1)استدلال قیاسی: ‎oes Ph Ie,‏ کت جزئی را کشف می‌کند. ‏2استدلال استقرایی: ‎ere ie bs‏ ا 3( پر انس ملس رازستايی رن ‎sii‏

صفحه 39:
نمودار فرآيند تحقيق علمى و استدلال قياسى و استقرائى

صفحه 40:
تا ارت رس زر ار ‎IE‏ کر کف محهول: لقنی اننان زیر اقنانی اطلاعات ومعلوماتی که نسبت به یک فرد یا مورد یا پدیده دارد. مورد یا فرد یا سس اسب زر سر

صفحه 41:
متغیر به ویژگی با صفت با عاملی اطلاق می‌شود. که بین افراد جامعه مشترك بودهء مى تواند مقادير كمى و ارزشهاى متفاوتى داشته باشد٠‏

صفحه 42:
22 شاه ‎C3)‏ ‎MAM ORES:‏ سك 1 متغیرهای دو يا چند ارزشی ۳

صفحه 43:
۱ eer cal ae es Fear ton Fors IRR UE -aCITE 7 reg | مانند تعداد دانش موزان»,کلاسها:در 1 ESC ar EEE SOR PIP Es Soe eey Pennie yore) Cee ae eee Teed eal ATPases ‏ررس‎ متغیرهای دو وجهی یا اسمی‌این متفیرها ا 20 2500000 ‎cas‏ ا

صفحه 44:
" متغیرهای اين متغيرها نقش علت را به عهده دارند و بر 20-7 متغبیزهای گزیگر تاثیر"می گذازند. Re ea sence ee ea Scere) eigen gee be) ‏تج تابع: هستند يا در واقع معلول آنها به حساب‎ eae 0071 ‏رابطه‎ متغیرهای میانگر یا واسطهتفیزی,است که گاه به عنوان رابطه تس ‎Rigel Ss Cee‏

صفحه 45:
| ‎te‏ مستمل با یر وا ت/هس تند که به عنوام: 0 مطالعه قرار می‌گیرند. ‎ ‏متغیرهای توصیفی‌این متفیرها مبین صفات و ویژگیهای یک پدیده هستند و در ‏واقع وضع آن را توضيح مىدهند.

صفحه 46:
متغيرهاى دو يا جند ارزشى- متغیرهای دو ارزشی:متفیرهایی هستند که به آنها فقط متغيرهاى جند ارزشي: Fer error Sesh RO SIROM venga 1 pen ery ‏رت‎ 4 85,1 L ‏تخصیلی که مي‌گواند ابتدایی»‎ ‏راهتقایی, متوسطه. کارذانی تا ذکتزای‎ ‏تخصصی باشد.‎

صفحه 47:
2000 spor g | ene Faery ‏متفیرهای‎ 2٩۱ 9 8 ‏كنئدة:‎ ‎peed |‏ ا 0 | می‌شود يا خير. ‎ ‏۳۹ متغیرهای کنترلپحقق می‌تولند یک یا چند مورد از متغیرها را ثابت نگه 00 ‎Bat Pe Soe Sone ie Cane in spree Seere 24‏ متفیر تابع ار میکذارند ولی عمل قابل مشاهده: اندازه گیری و دستکاری نیستند.

صفحه 48:
شرایط لازم برای سنجش و اندازه گیری متغیرهای | Nees ‏ا لت ل ل ل‎ poe Sel ‏پذیر و قابل سنجش باشتد.‎ 7 1 تما رن ار ارس ی ار ی دارم

صفحه 49:
مرحله اول ‎eed a Se)‏ ری مره ره ۲ ار ‎

صفحه 50:
ريردى بر اساس هدف بنیادی ‎sare]‏ ۳۳۹ تاربخی ‏۳ کی ‎es ‏نظرى

صفحه 51:
‎bee)‏ رت ‏این نوع تحقیقات در جستجوی کشف حقایق و وآقعیت‌ها و ‎CUT Ee pe CICS ede ry el LEY ee pe ere be)‏ مىدهند و قوانين علمى را كشف.مى كنند.

صفحه 52:
مشخصات تحقيقات يايداى: 1)وقتكير بوده و براى كشف مجهول نياز به زمان طولانى دارد. ‎Org bee ly user ie wept Oy‏ ی ‏3)معمولا به وسيله مراكز علمى و دانشكاهى انجام مىشود.

صفحه 53:
تحقیقات بنیادی تجربی: ۱ erp ‏ا‎ esos Te Pa) ۳ ‏ای اس‎ Al IEA RAS (iin gah Ah 9y ‏معيارهاى يذيرفته شده مورد تجزيه و تحليل قرار م ىكيرد.‎

صفحه 54:
تحقيقات بنيادى نظرى: اطلاعات و مواد اوليه تحليل به روش كتابخانهاى كردآورى مىشود و سيس به روش هاى مختلف استدلال مورد تجزيه و تحليل عقلانى ‎Bento eS Ia)‏

صفحه 55:
‎aos‏ تحقیقات کاربردی: ‏تحقيقاتى هستنئد كه با استفاده از زمينه و بسترشناختى و معلوماتى كه توسط تحقيقات بنيادى فراهم شده براى رفع ‎ceS)‏ ا ار

صفحه 56:
مشخصات تحقيقات كاربردى: ار رتیت ‎Re 7‏ 3)عمدتا توسط سازمانهای دولتی وخصوصی و کارخانه‌ها انجام مى يذيرند.

صفحه 57:
اين تحتیخات را باید تحتیتات سل شلد با سل سل تلبینه زیر نتايج آن مستقيما براى حل مساله به كار كرفتة مىشود.

صفحه 58:
مثالهايى از تحقيق عملى ا برای رفع خاموشی برق مت ل م 3)بررسی برای تشخیص بیماری و درمان آن 4)پیدا کردن روشهای مقابله با سیل 5)يافتن علت افزايش بيكارى و راههاى كاهش آن ‎Fe IP R(3‏ م د ااي و كرو ا 1

صفحه 59:
1 5-0-6 0 كرد؟

صفحه 60:
2 د تاربخی: 1)محقق در صحنه حضور ندارد و نمى تواند متغيرها را شناسايى و ا ‎eal‏ ارت ره 3بعضی از منابع کسب اطلاع مانند نقل قولهای سینه به سینه ‎Brew ED) Sy ery) era wes Cons) eC) Cpe‏

صفحه 61:
۱ A i pe Percents Tr OD Meee) ا ا ل م و منابع تحقیق تاریخی: 9 ‏ا ا ا ا‎ CW OIE) | ee Cea ered] LS SE a da ‏مستقیم یا غیر مستقیم.‎

صفحه 62:
منابع تحقیق تاریخی: 4)منانع ساختمانى ‎Oise eto‏ بت ارت 0 6)اسناد الکترونیکی 3)منایع تصویری

صفحه 63:
به بررسی فد و ا ۱

صفحه 64:
" نقد بیرونی:حقیقی بودن و اصالت سند مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. انواع نقد سند نقد درونی: محتوای مطالب سند مورد بررسی قرار می‌گیرد.

صفحه 65:
aT ES در این نوع ازتحقیقات محقق به دتبال چگونه بودن موضوع است و ل ا ا ل مت Tey) ‎as‏ را ان ‏2بررسی وضعیت دانش آموزان یک شهر

صفحه 66:
“در تحقيقات توصيفى از ابزار زير استفاده مى شود 1)مطالعه كتابخانهداى 2)بررسى متون 3)يرسشنامه 4)مشاهده ۳

صفحه 67:

صفحه 68:
به مطالعه ویژگی‌ها و صفات افراد جامعه می‌پردازد و وضعیت ‎le‏ رب ‎is I sty,‏ وزن و غیره مورد بررسی قرار می‌دهد.

صفحه 69:
:تحقيق توصيفى موردى يا زرفا نكر عبارت است از مطالعه يك مورد يا يا يك واحد و كاوش عميق در مورد آن. براى مثال تحقيق در ويزكىها و رفتار يك دانش أموز 0

صفحه 70:
به منظور توصيف عينى و كيفى محتواى. مفاهيم به صورت نظامدار ‎eros]‏ ا 10 شفاهی و تصویری درباره موضوعی خاص تشکیل می‌دهد.

صفحه 71:
اس تفت رات اه ار را ‎yjopsites‏ ار ی ار 7

صفحه 72:
ا ‎Ce‏ ‏| تغییر در متغیر دیگر همسو باشد. انواع همبستگر > 00 ‏جهت‎ ‎Beccles

صفحه 73:
0 ‏سرد‎ ec ere omen org 21100 نمایش طیف و دامنه تغییر ضریب همبستگی

صفحه 74:
9 Vv ‎Vv 7‏ * * 2 بستگی مگب ‏بدون همبستكي همبستگی منفی ‎ ‎pcm SE) od ‎

صفحه 75:
إينكونه تحقيقات كشف علتها يا عوامل بروز يك رويداد يا حادثه رل

صفحه 76:
]) غير هاى صلق ۱ 2)متغیرهاپی که نقش بازدارنده و منفی در رابطه با بروز پدیده داشتداند: و ا ا رن ال ‎Gig 2A‏ اصلی بوده‌اند.

صفحه 77:
تحقیقات تجربی: رای ارس رل ارب رل درک ‎eae MeL a seal‏ رگا زر ار

صفحه 78:
‎Seni)‏ ا ا كه ‏رل ‏2انتخاب تصادفی ‎Gell LG‏ ‏4)قابليت تعميم

صفحه 79:
نکاتی که باید رعایت شود تا تحقیق تجربی قابل كم اك عا رس 0 6 كدرل متغيرها فلت يكتيل؟ 2)در انتخاب افراد نموه به روش تصادفی اقدام کنید. رد ارات ار حداقل برسانید. 4)محیط آزمایش را به صورت طبیعی و عادی نگه دارید. هر دس تم سس در و اه را رت التاق ماحل سير Ete Recs oO ‏ا ا‎ el

صفحه 80:
روشها و طرحهاى اجراى تحقيق تجربى: 1)آزمایش با استفاده از یک گروه آزمودنی ‎Ocoee (0)‏ ۹ 3زمایش با استفاده از چند گروه SOP Ie ene Gs

صفحه 81:
مراحل انتخابء تعريف و بيان مساله تحقيق: ‎Bi errr eerie‏ 2)مطالعه ادبيات و سوابق مساله تحقيق 3)شناسايى و تحليل مساله تحقيق ‎greens‏ ل ا ا ل ل 5)تشريح مساله تحقيق و نكارش آن

صفحه 82:
ae en nee ney ‏مى شود:‎ 1)کنجکاوی م ا كك ‎ops ge‏ ۳

صفحه 83:
برای تعیین حدود مساله تحقیق باید نکات زیر رعایت گردد اس دح 2)زمینه‌ای که مسئله در ‎gl‏ قرار دارد معرفی شود. 3حدود زمانی و مکانی و تشکبلاتی آن مشخص شود. 4)مسائل جانبى و احتمالى كه ممكن است موجب تداخل شوند. تاساك ‎bil jen‏ محال عمد یرم سرون

صفحه 84:
دلایل مطالعه دپیات و سوابق تحقیة 1)فرد نسبت به موضوع اشراف زیادتری پیدا می‌کند. 2)بر اساس آكاهى از معلومات حاضلة اقدام به دوباره كارى و تكرار 0 )از روش كار ديكران آكاهى خواهد يافت. 4)به محقق كمك مى كند تا متغيرهاى مورد نظر در مطالعه را بهتر شناسایی و روابط علت و معلولی آنها را تبيين نمايد. 5)به محقق كمك مع نمايد تا با استفاده از آنها و تصوراتى كه از ل ا ا در رت تحقيق خود را تدوين كند.

صفحه 85:
روش دستيابى به منابع و فهرس بردارى از انها: )استفاده از كتابشناسيها 2)استفاده از فهرست مقالات ار 4)استفاده از كتابخائة Re ‏ا‎ Gl 6)استفاده از چکیده ها 7استفاده از مجموعه مقالات 8)استفاده از روش مصاحبه زر ۱ )مادم از سیستم اطلاع‌رسانی کامپیوتری

صفحه 86:
استفاده از سيستمهاى اطلاع رسانى كامييوترى به سه طریق صورت می گیرد: 1)استفاده از سيستم ره ‎DE‏ ۱6 2ستفاده از سیستم 0۳-11۲6 3)استفاده از سيستم شبكه (]©11611)

صفحه 87:
محقق براى ثبت و ضبط مطالب از روشهاى زير استفاده م ىكند: 1)علامتكذارى روى متن و حاشيه اوراق كتاب 2)خلاصه‌برداری از متن و نگارش آن فشاك راس اق حاف ‎KY‏ از ۱

صفحه 88:
عواملى كه بايد از حيث ارزش كار و عملى بودن :محقق بايد مورد ارزيابى قرار دهد پا 0 2)محقق بايد بررسى كند كه آيا تحقيق از تازكى برخوردار است. ‎give Ny Fils ot PG)‏ BC Pee Cp ‏ال م ا‎ Lia 5)آیا تحفیق انجام شدنی است. 6یا محقق توانایی انجام آن را دارند. 7)آيا امكانات لازم را براى انجام تحقيق را در اختيار دارد . 8)آيا علاقه و شوق انجام تحقيق را دارد.

صفحه 89:
در بیان مساله و تعریف آن محقق باید به نکات زیر توجه کند: 1)صورت مساله را به شکل سوالی بنویسد. ار رات رادار ‎CESS E13)‏ ر ارس ار ره 4)اصطلاحات و مفاهيم تعريف شود. 5)سوالات ويزه تحقيق نوشته شود.

صفحه 90:
:روش نگارش و ارزیابی مساله تحقیق 1)صورت مسئله را به شکل سوالی بنویسد. 2)مقدمداى كلى درباره اينكونه مسايل 2 3)ابعادء ويزكيها و صفات و حدود مساله مورد مطالعه را شرح دهد. 4)ادبیات و سوابق مسئله تحقیق را بیان کند. 5)فهرست متغیرها و معرفهای مورد مطالعه را به شرحی که گفته ی رخ lip Oat eects NIG 7)نتايج و دستاوردهاى ييش بينى شده تحقيق را اظهار كند.

صفحه 91:
تعریف فرضیه: Sper eer CIS peer thereon et Pa CC Cpe ‏ا‎ ‎1 g nne eor ‏تشخیص نزدیکترین و محتمل‌ترین راه برای کشف مجهول‎

صفحه 92:
نقش فرضبه در انجام تحقیق: 1)مطالعه منابع و ادبیات مربوط به موضوع جهت‌دار شود. 2)پژوهشگر را نسبت به جنبه‌های موقعیتی و معنی‌دار مساله پژوهش حساس‌تر می‌نماید. ‎ésh 4.5 83‏ سر تا محقق مساله يزوهش را بهتر درك كرده و روشهاى جمعاورى اطلاعات را بهتر تعيين نمايك. ‏4)فرضیه چارچوبی را برای نفسیر اطلاعات جمع‌آوری شده و نتيجهكيرى از ‎al‏ ارائه می‌دهد.

صفحه 93:
ع

صفحه 94:
مطالعه جكونكى روابط بين متغيرها در يكى از سه حالت زير انجام مى يذيرد: 1)محقق به دنبال بررسى و.مقايسه تفاوت تاثير دو يا جند متغير بر 2)محقق در يى مطالعه ميزان همبستكى :بين دو يا جند متغير است. 3)محقق به دنبال كشف و تعيين رابطة علت و معلولى بين دو يا

صفحه 95:
90 ل | 00 اثر

صفحه 96:
ويزكىهاى يك فرضيه خوب: 1)فرضيه بايد 5 ا ا | 2فرصیه باید بتواند پاسخ مساله تحقیق را بدهد. رد اراس توت سار ‎a AY‏ لا 1 +)فرضیه باید ساده و قابل فهم باشد. 5)فرضیه بای قبلیت آزمون داشته باشد. ۱ We pieU8) Epp (ang Per) gree) cny bev ( 6} 7)فرضيه نبايد از وازهها و مفاهيم ارزشى استفاده كند. ل ا سس سس ‎arsed‏ ا ا جمله خبری باشد. ‎peeves Reel)‏ تا ی وهای ار ‎

صفحه 97:
3 ay 0 9 شرح سوال, ۱ ee ‎yr ene ae Woe re ey bar ecg‏ واد داد؟ مر رس زر رز ‎۰ ‎ee Sg‏ ار ار ام ای زر ی یرت ار ‎SI‏ ار رز ‎sles Oost!‏ ار ان ری ‏| و رز زیر اسر ‏آیا فرضیه های تدوین شده در ّاستای تحقيق قرار دنه وبا ‎00000 ‎ ‏زیابی فرضیه تحقیق ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 98:
تعریف جامعه لا ‎eta‏ و لت را ‎hoes Cech HA ae cra‏ د ل له

صفحه 99:
‎bla!‏ آماری: ‎a LAI ASE ae ma i OE GAs A Log ire iis

صفحه 100:
تعریف نمونه: کهوند عبارشس ار فاگ ی فاد حافعه که صفلت انا با فا جامعه مشابهت داشته و معرف جامعه بوده از تجانس و همكنى با افراد جامعه برخوردار باشند.

صفحه 101:
ذر این نمونه‌ها که به نمونه های اتفاقی و نیز نمونه هاى احتمالى تصادفى مشهورند اصل شانس برابز براى انتخاب سر م2 انواع نموته 0 ‏را‎ eer ۱ بلکه با نظر محقق برگزیده می‌شود.

صفحه 102:
1 0 Clase b aes 5 GS aes 0 4)نمونه گیری مکانی نوكه كير أهاى عادر با باية ‎en Seon Gate ke ec)‏ 3)نموثه مختلط

صفحه 103:
نمونه‌های احتمالى ساده: اين نمونه بر اساس اين اصل انتخاب مى شود كه كليه إفراد جامعه مورد مطالعه متجانس بوده و مشابهت دارند يا در واقع افراد

صفحه 104:
۱ استفاده از فرعه كا تصادفى ات استفاده از جدول ‎Heed‏ ‏۳ نمو حجم 0 انتخاب شهاى )3 ار از ان ند ار رک

صفحه 105:
نكاتى را كه در استفاده از قرعه كشى بايد رعايت «لمود 1 eee ns Poment eed ‏یادداشت کردن,آن باید به ,کیشه برگرداند.‎ لل 1 از كيسه بيرون آيد و در جنين شرايطى بايد آن را يوج تصور كرد.

صفحه 106:
استفاده از جدول اعداد تصادفی: جدولهاى اعداد تصادفى به وسيله كامييوترهايى كه ارقام را به طور اتفاقى تنظيم م ىكنند» تهيه م ىشود.

صفحه 107:
؛انواع جدول اعداد تصادفی 1)جدول اعداد اتفاقى شركت رند 2)كيميسيون تجارتى ايالتى 3)جدول کندال و اسمیت

صفحه 108:
متالی از نمونه گیری منظم با سیستماتيك: محققى مى خواهد از بين افراد يك جامعه دانشجويى 500 نفرى نمونه‌ای به تعداد 50 نفر را به روش منظم با سيستماتيك انتخاب من

صفحه 109:
ا | ()-حجم با تعداد جامعه <حجم با تعداد نمونه 1 ey d@+=10 3

صفحه 110:
نمونه گیری احتمالی طبقه‌بندی شده: فراد جامعه با توجه به صفات درون گروهی خود به طبقات مختلفى تقسيم م ىشوند و افراد نمونه به تناسب از بين تمامى طبقات انتخاب مى كردند.

صفحه 111:
برای انتخاب نمونه در چنین جوامعی محقق باید نکات زیر را رعایت کند: ام را ا ۱ بر اسلاس صفت با صفات موردنطر جامعه را طبقه‌بندی را دسر زر درا مس رس لس تس #انست درصد و سهم هر بك از طبفاک را در فل جمعبت جامعه محاسبه ا ا ۱ أفراد نمونة نيز معين كند. ۳ pace Degren Eve PU ‏ل‎ cg

صفحه 112:
نمونهكيرى كروهى يا خوشهداى: نمونه‌گیری خوشه‌ای عبارت است از انتخاب واحد تحلیل و به عبارتی واحد اصلی مطالعه از طریق طی چند مرحله نمونه گیری

صفحه 113:
كاربرد نمونهكيرى كروهى يا خوشداى: امکان تعیین چهارچوبی برای جامعه آماری وجود نداشته باشد و محقق نتواند نمونه مورد نیاز را به روشهای احتمالی ساده یا طبقه‌بندی شده انتخاب کند.

صفحه 114:
نمونه گیری خوشه‌ای و چند مرحله‌ای برای زمانی مناسب الف 1)چهارچوب جامعه آماری در اختیار نباشد يا تهیه آن زمان و هزینه زیادی را طلب کند. ‎ue)‏ رو( ‎Coy‏ ب لي

صفحه 115:
نمونه گیری مکانی: ار ا ا ل ‎STE eo eS eee hens‏

صفحه 116:
ترا مکانی: ‎Clatels alice.‏ 0 انواع 0 tren) ‏[)نمو‎ ‏ی با قطعذای‎ ‏2)مساحتی د‎ 3)نمونه خطی

صفحه 117:
نمونهكيريهاى مادر يا يايه: اینگونه نمونهگیریها برای جوامع بزرگ که در بعد زمانی دارای تحقیقات و بررسی‌های تکراری هستند مناسبت دارد.

صفحه 118:
مشخصات نمونه گیرهای مادر ‎IR CIE GI‏ ل ا و بزركتر اطمينان حاصل كرد. ‏ل ا ال ا ل لم

صفحه 119:
۱ اهاز رد ارات ره اب زان ‎Mere aye‏ نمی‌توان کسب نمود و محقق ناچار است از درون نمونه ‎ey Sed‏ و را

صفحه 120:
یا است كه در مراحل مختلف تشكيل آن روشهاى متفاوت به كار ميرود.

صفحه 121:
7 )نمونهگیری سهمیهای 2نمونهگیری اتفاتی نمونههاى غير احتمالی 3)نمونه وضعی 4)نمونه موردى

صفحه 122:
1)استفاده از تخمین شخصی 1 ۱ Lane)

صفحه 123:
در تخمين حجم نمونه بوسيله تخمين شخصى نكات زير بايد زعايت كرذد: كج ور انزارة سارت برد و و اه وه ان پا اه ری امد ‎POE A elle Mens‏ نار رات زر ار

صفحه 124:
حد نصابهاى نمونه كه محقق بايد رعايت كند: رل رس حداقل حجم نمونه فر در تحقيق على و آزمايشى حداقل حجم نمونه نت ‎ie ates‏ ا ل حداقل حجم نمونه ل

صفحه 125:
ESB ey Ce errr ‏ا ا‎ nay TN | ee اندازه متغير در توزيع = 7 ام ‎aCe SEY CR ia 2‏ درصد افرادى كه فاقد آن صفت در جامعه تفاضل نسبت واقعى صفت در جامعه با ملكرازه نين محقق براى وجود آن كت

صفحه 126:
:حجم نمونه براى صفات كمى

صفحه 127:
ار ا ال شماره ردیف | درصد احتمال صحت گفتار | مقدار » 4 2 4 ‎aS ws‏ ات 6 BOS 9 ‏اك‎ 7 @ 9 90 6 99/9 20 3

صفحه 128:
مثال تعداد نمونه مورد نياز را در جامعه اى كه صفت لا به نسبت 9670 يراكنده استبا سظح اطمینان 695 و احتمال ا ا 0

صفحه 129:
:فرمولهاى ديكر براى تعيين حجم نمونه

صفحه 130:
ابزار اندازهگیری: ارت را سر از راد ار ‎PUA Se Cals ly Seri hs sore‏

صفحه 131:
2 1)استاندارد يا ميزان شده ا م ار 0

صفحه 132:
ابزارهاى اندازهكيرى داراى ويزكيها و صفات زير ‎Pe‏ [)جنبههای مختلف آنها بخوبی ثعریف شده و راهنمای اجراء روشهای كار و وقت مشخصى ذارند. 2)رَوَشهاى نمرهكذارى به دقت مشخص شده.است. ار ا نظ وكارك دز رز بای نار نف أست.

صفحه 133:
‎le’ lo 5‏ ؛انواع ابزارهای گردآوری اطلا ‏رز ار ‏2) کارت مصاحبه ‏3) کارت مشاهده ‎ged pte ‏5)فيش ‏6)فرم ‎OG)‏ كك کرک ‏8)آزمونهای پیشرفت تحصیلی ‏9)آزمون استعداد ‏0)زمون هوش ‏1)رغیت سنج ‏2آزمون فرافکن

صفحه 134:
مقیاسهای اندازهگیری: ا 2)مقیاسهای ترتيبى 3)مقیاسهای فاصلهای 4)مقیاسهای نسبی

صفحه 135:
EE ees ۱ Re eee Merel a enlee a Nee) ‏ل لي‎ Oy ies) owe ert) 3 ‏ریات کر اج تس‎ sy) ‏بهودی‎ sare ‏مسلمان‎ = خير ‎oo‏ خير

صفحه 136:
مقیاسهای ترتیبی: با اين مقياسها مى توان علاوه بر تشخيص وجود يا عدم وجود صفت. نسبت به سنجش شدت و ضعف آن نیز آقدام کرد.

صفحه 137:
0 علاوه بر دارا بودن صفات مقياسهاى اسمى و ترتيبى؛ داراى اين ا ل ا ا ات الم کند یا به عبارتی آن را کمی نماید.

صفحه 138:
rents eelee ays مقیاس نسبی مقیاس فاصلهای است با این تفاوت که این مقیاس دارای نقطه صفر مطلق است که به عنوان مبداء سنجش مورد ۱

صفحه 139:
طیف: انواع 5 1)بوكاردوس ‎ae)‏ 3)كاتمن

صفحه 140:
:طیف ,بو گاردوس دراين طيف سه وضعيت با هفت درجه وجود دارد كه فرد ‎se Ae Cenc ee eer a eee ae‏ در يكى از درجات طيف مشخص كند. جر تمایل معوس ۳ 3 ‏لبذي‎ Ge, Dy)

صفحه 141:
ا ‎een eee eG Seine ee eee‏ ‎n‏ ا ا ل ۶( میدهد تا گرايش خود را درباره آن مشخص نماید. کاملا موافق مواذ ‎a‏ مخالفم كاملا مخالف

صفحه 142:
الردكان نبب از رن ار شوهر به همدیگر می‌شود آموزش نحوه انجام کارها به 0 كودكان نيارمندند كه لوحت طبیعی آنان درمان شود مادرى "كه فرزندان خردسال ‎es‏ ۳9 بزوگسالانرا اخساس می رن هم رفته ره هبتر (orth sor, ۱ yard ‏خونسردی خود را در مقابل‎ ‏بچه ها حفظ کند‎

صفحه 143:
طيف كاتمن: الك ا ا ا ا 7 ‎pr nye Res‏ ل ا ل 2 0 1 پاسخگو را دریبد

صفحه 144:

صفحه 145:
روایی ابزار سنجش: ل ‎ease Cero‏ ل 7 ‎Pheer)‏ ‏ابزار دقیقا متغیرها و موضوع مورد مطالعه را بسنجد.

صفحه 146:
:پایایی ابزار سنجش عبارتست از اینکه اگر يك وسیله اندازهگیری که برای سنجش متغیر و صفتی ساخته شده در شرایط مشابه در زمان يا مکان دیگر مورد استفاده قرار گیرد نتایج مشابهی از آن حاصل شود.

صفحه 147:
۳ ee Siecle ‏دارند:‎ ‏1)تعريف نشدن أصطلاحات‎ 2)عدم توجیه پرسشگران 3)عدم تجانس و همكونى ياسخكويان ‎ee read‏ ا ا 5)وضعیت ظاهری و درونی ابزار 6)عدم تناسب مراحل مختلف فرآيند تحقية

صفحه 148:
محققین برای اطعینان از زوابی و بایایی ابزار از زر زیر اس دمص [۱ Roe el ‎Blac)‏ را ار ‏3)استفاده از روش پیش آزمون

صفحه 149:
فواید پیشآزمون Penge rete Nts ‏را‎ ‏3صلاح روش گردآوری اطلاعات‎ Cat ee ee een abe eee) 6)اطلاع از ياسخهاى مورد انتظار 7)اصلاح روشهاى مصاحبه و مشاهده

صفحه 150:

صفحه 151:
جند نكته درباره كتابخانهها 00 beet eran suet comrenir gC — ape lee Gl 2شنایی با شیوه جستجو یا منبع مورد نیاز در کتابخانه. مار ار ‎re ne MRP ear dies Ec SER‏ ل ‏رح زر 6)کتابداران ماموریت راهنمایی متقاضیان را دارند. ‏ون کی رن وات رك ]وی ری زر ‎ ‎

صفحه 152:
انواع کتابخانه از نظر دسترسی محقق به منابع: 1)کتابخانههای باز 6 0 en lela)

صفحه 153:
1 اله 7)نشريههاى رسمى دولتى 2)مقالهیا و مجلات ‎CN A‏ 3)میکرو فیلم و میکرو فیش 9مطبوعات ‎C‏ ا )آمارنامهها ‏۱۳ ی[ ‏6)اسناد دولتی

صفحه 154:
:انواع كوناكون اسناد تصاويرى 5)تصاویر ماهوارهای تا 6)عكسهاى هوايى 2)كروكيها 7)فيلمها 006 8)كرافيكها 4)عكسهاى معمولى

صفحه 155:
۱۳ ‏رت‎ ۱ ecei a 1)فيش 00 ‎eewrenepey Gs)‏ اسر( 4)نقشه و كروكى

صفحه 156:
بخشهای هر فیش: 1)بخش اطلاعات مربوط به منبع يا اثرى كة اطلاعات از آن كرفته مىشود. 2)بخش اطلاعات درباره موضوع مورد مطالعه و متن ثبت شده در فیش. )1 ارات در ۱ ۳

صفحه 157:
:جدول و فرم ‎oly ۳‏ استخراج دادههای آماری و اطلاعات کمی و غیرکمی از آمارنامههاء تایه بایانیها و سایر منیع: موزد ۱

صفحه 158:
نمونه جدول كدكذارى منابع

صفحه 159:
فرم گودآوری اطلاعات

صفحه 160:
‎Boctl fg‏ ار زا ‏نوعی خاصی از ابزارهاست که حاوی تعداد سوال در موره يك مساله ‏با موضوع است که پاسخ سوالات از ظریق سوابق و پروندهها و منابع مربوط به مساله یا موضوع تحقیق بدست میآید.

صفحه 161:
‎Se sed Ol | ١ 0‏ | اگر کشور دارای قدمت تاریخی ناه استقلال آن جکوئه آنجام پذیرفته ‎Pp cope cee dey iy cles)‏ كك ‎ee eee pe emer‏ الس ‎mm‏ ‏موقتیت کشور چگونهاست؟ ‎[a Fe ere eee Cc rece ‏در همسایگی آن کشورهابی هستند که با آن تجانس فرهنگی و قومی و مذهبی سا ‏زر ساخت و توبو گرافیك با کشورهای همسایه اسب دارندسا ‏از موقعيت زئوبليتيكى 1 ‎ ‏نمونه فرضى فرم برسشنامه

صفحه 162:
و ‎rent lela S00‏ و و رت ات ناگزیر است به محیط بیرون برود و با مراجعه به افراد با محیط. اطلاعات مورد نظر خود را گردآوری کند.

صفحه 163:
Ev bowepeyres | ror ‏ا‎ 0 | [ven 3سوللات ترکیبی 4سوالات تعاقبی

صفحه 164:
سوالات باز: ‎bye Cpe teem Sey PO‏ ی پیش طراحی شده نمیکند بلکه محقق دست پاسخگو را باز ميكذارد تا هر جه در رابطه با ياسخ لازم ميداندء ارائه دهد.

صفحه 165:
‎aI‏ که سس ‎ghey‏ ترس تین بیکند و پاسخگو از بین آنها پاسخ مورد نظر آن را انتخاب نموده

صفحه 166:
0 | rare] سوالات دو گزینهای سوالات چند گزینهای ۳ ren) 6 2 ترس ۳ Blasi gyre,

صفحه 167:
۳ يرسشنامههايى هستند كه حاوى سوالات كوناكون ميباشند كه از دو گروه سوالات باز و بسته تشکیل شدهاند.

صفحه 168:
ار و زر ۷ كند عبارتند ا 0 ‎baie)‏ ال ا ا ات ‎le <A EN as enc)‏ در ار ۱-0 ‎(C1 ‏5)هر برسشنامهاى نياز به به راهنمابى دارد كه هم يرسشكران و هم باسخكويان با مطالعه آن نسبت ا ا رت ‏6)در آغاز پرسشنامه به مشحصات پاسخگو اشاره شود ‎ga e ARR NE ENE)‏ ار ار ‏8)محقق باید به پاستخگو اطمینان دهدا که اطلاغات متذرج در برئسشنامه محرمائه بافی خواهد مائ. ‎۱ ‎eerie ‎eC eres erred ep rr aren ‏ا‎ CT") ‏]در برسشتامههاى مسب طولانى: محقق نبايد ‎BC pea ems yee cles‏ ‏2)محتق باید ظاهر پرسشنامه را جذاب نماید. ‎

صفحه 169:
ناه ۳ عبى | به تبط با یکدیگر مطر ین سوالات 7 معمولا صورت پید ‎‘a J 9 te‏

صفحه 170:
يرسشكران بايد از ويزكيهاى زير برخوردار باشند: Bele Py sees RRP Lge PeTIP EG) ‏2)از تجربه لازم برخوردار باشند.‎ 3)از هوشء زيركى و فراست لازم برخوردار باشند. 0 ‏ا ا ا‎ Gs شرت رس ار سس اا 0 ل ا ل 8)با مفاهيم اوليه روش تحقيق علمى آشنا باشند. 9آموزش لازم را درباره طرح تحقیق, اهداف پرسشنامه و روش تکمیل آن دیده باشند.

صفحه 171:
برنامهریزی و اجرای پرسشنامه: کر 2)ييشبينى مرجع و مركز هدايت كننده و ناظر 3)ييشبينى نحوه ورود به ميدان و محيط يرسشكرى 4 سس إفذافات عدار مرخله 0[

صفحه 172:
روش اجرای پرسشنامه: 2تکمیل پرسشنامه به وسیله پاسخگو 3)تکمیل پرسشنامه از طریق ارتباط تلفنی 4)ارسال پرسشنامه با پست

صفحه 173:
در روش ارسال يرسشنامه از طريق يست بايد نكات زير رعايت شود: 1)روی پاکت آدرس گیرنده و فرستنده به طور کامل نوشته شود. 2)پرسشنامه و راهتمای ارت ا ل 3)براى سهولت كار عودت يرسشنامه تكميل شدهء ياكت تمبرزدهاى كه روى آن آدرس محقق نوشته شده ضميمه كند. 4)در صورت أمكان نامه جداكانه يا كارت يا نشانهاى يادكارى به عنوان هديه برای پاسخگو بفرستد.

صفحه 174:
Cd 0 |برچسبهای آدرس و شمار هو تیه أسريال را تههيه كرده و آنه رابه پاکت بیرونی الصاق. پرسشنامه هاء امههای همراه و پاکتهای باس را ادرون باکت بیرونی قرار دهید اولین نامه یادآوری را به کشانی که پاسخ تدادهاند پست نمایید لظ ص22 eer ea a Reged

صفحه 175:
ييش بينى نحوه ورود به ميدان و محيط يرسشكرى: 1)قبل از ورود و برقرارى ارتباط با ياسخكويان. ‎as SS eee)‏ ا ل لكك ۱ ‏ا‎ Gd 0 ‏ا‎ ear eee 000 ‏ا ا ل‎ epee many Ce ل ا رات رك ‎AY‏ ل ا لك ا ‎fe coger NE rape wre nuni coma er ATIC Cece OE SCOe SC

صفحه 176:
[)گردآوری و تمرکز پرسشنامها. 2)بازنگری پرسشنامههای تکمیل شده. 3) بستهبندي و انتقال پرسشنامهها از شهرها و استانها. 4)ارسال پرسشنامهها به گروه کد گذار برای بررسی و کدگذاری. | و ده

صفحه 177:
ملاحظات مربوط به پرسشگری: 1)تمایل شدید پاسخگو به دادن پاسخهای مشابه. 2)الهافکنی یک رفتار بر سایر رفتارها. ا ل تلاصا ا 0

صفحه 178:
ا 1)با پرسشنامه اطلاعات وسیع و خجیمی را با سرعت زیاد گردآوری 2به زمان کمتری برای پاسخگویی و تکمیل نیاز دارد. 3)هزینههای ۱ پایین است. 4)فراد زیادتری را میتوان مورد پرسش قرار داد. تس اس س رس رس باس همبستگی گوناگون بین آنها را ميدهد.

صفحه 179:
اقا یه ییآ این روش برای مطالعات عمیق کارآمد ‎panne,‏ 2)اختمال بازنكشتن يرسشنامه زياد است: ‎ra eee Bae aca Gl‏ ار ا و ار ‏4)امکان خطا و اشتباه وجود دارد که باعث کاهش درجه اعتبار و اعتماد این روش میشود. ‎

صفحه 180:
روشی است که اطلاعات مورد نیاز تحقیق از طریق ارتباط مستقیم ‎Se are NC ee Ng ees een‏ ا

صفحه 181:
مصاحبهكر در جريان مصاحبه بايد به نكات زير توجه كند: CUE ‏ا ا اا ل اا‎ ve eee 1 ‏حساب‎ 2)مصاحبهكر بايد مصاحبهشوئده را'از اهداف' مصاحبه آكاه كند. م ا ا ل 2 ل 260 نمايد. ارف ور فا رز ی ا ۳ ار ار و را نسبت به مسائل مطرح شده حفظ کند. 7)مصاحبهكننده بايد از دادن پاسخ مستقیم و صریح که مبین 7 ‎ee‏ ون رال ساح يس رافك رد تك

صفحه 182:
ابزار سنجش ‎wy ۰‏ ews حبه: 1 کر[ اندارد تٌ سده 2)ابزا " محفق 2 غير ا استاذ اندارد

صفحه 183:
ابزار استاندارد شده: ا ا ‎eee eed‏ رس را ‎Sed SSS alle eee Al AiG gfe as‏

صفحه 184:
انوا نی هباشم ات نگ رد اين ابزار در صورت نبودن ابزار ميزان شده و استاندارد به كار أين سوالات را محقق طراحىء تعريفء سازماندهى ميكند يا میسازد که باید از روایی و پایایی لازم برخوردار باشند.

صفحه 185:
انواع روشهاى مصاحیه: ا Fite tse)

صفحه 186:
ملاحظات اجرايى در روش مصاحبه: 1)از روابی و پابابی ابزار سنحش مطمئن شود. 2)شرايط مساوى را از هر حيث براى مصاحبهشوندكان رعايت نمايد. 3سعی کند از ابزارهای کمکی برای ثبت و نگهداری اطلاعات استفاده کند. 4)همانند روش پرسشنامه باید مصاحبهگران در دوره توجیهی شرکت ۱ ‏ال‎ Sore Fe own pee ee) 6)برای ورود به میدان و صحنه مصاحبه باید پیشبینیهای لازم صورت پذیرد.

صفحه 187:
محاسن روش مصاحبه: 1)برای مطالعات عمیّق. زرفانگر و موردی روش مناسب است. تا از تال کار وا ‎aN stor ua‏ لت از 00 ‏ا ا ا‎ ven Bes Bev CSRS) Wiles esr ve YG) ‏نر ا‎ or ra ere pees) 0 فراهم ميشود. 5)مصاحبه باعث ميشود كه ياسخكو يا مصاحبه شونده انديشهاش را با ‎rn‏ ل ل

صفحه 188:
‎er O‏ ا ا ا ا الت م ‏2)اطلاعات بدست آمده از طریق روش مصاحبه را نمیتوان همانند روش پرسشنامه به جامعه بزرگتری تعمیم داد ‎ey Sy Asis) ee be ieee AHETG)‏ ار از ‎el ‏4)به مصاحبهكران مجرب و كارآزموده نياز است.‎ ‏رای تس ما وماك ده اراس زمرت‎ |

صفحه 189:
5 [)ابزار استاندارد 2)ابزار محقق ساخته

صفحه 190:
انواع روشهاى مشاهده: [)طرحهای مشاهده کنترل نشده 2)طرحهای مشاهده کنترل شده 3طرح مشاهده مشارکتی سس مرس ک)طرح مشاهده فردی 6)طرح مشاهده گروهی یا جمعی رح ور سید ‎oie‏ 8)طرح و مشاهده غير علنى

صفحه 191:
جدول مشاهده را تهيه برای مشاهده اجازه کسب کنید خود را یه لشخاصی که رفتار آنها را مورد [1 err iw ea reed اهمد و ساركار آنآن تويك #حَود رأ ‎Ry eg Ree‏ رز کارعادی آنها مداخله ننمایند بلافاضله یعد از رخداه از مشاهده خود یادداشتا ۳ الو 07-5 از علامتهایی که گذاشتهاید , دادهها را ‎tree‏ 1

صفحه 192:
محاسن روش مشاهده: [)بهترین روش در بین سایر روشهای گردآوری اطلاعات است. 2)حجم اطلاعات وسيعترى به دست محقق ميرسد. 3)إين روش برآاى شناخت افرادى كه, قادر به بيان: وضعيت خود از طرق ‎coer E SOT)‏ ل ا ل ۱ 4)اين روش ميتواند به عنوان روش كنترلى براى ساير روشهاى گردآوری اطلاعات مورد استفاده قرار گیرد. 5)كار جمعاورى واقعيتر اطلاعات و فهم مستقيم رفتارها و رويدادها 9 ان پذیر است. 6)در مشاهده بویژه اگر غیر علنی باشد.مقاومت و جدل و ممانعت اک ری ار رس را

صفحه 193:
محدودیتهای روش مشاهده: 1)در جامعهاى محدود در مطالعات موردى كاربرد دارد و براى ار 02 GO Dirty Ua aye) ay CAO) sR Peed fl ‏ا‎ cog PES Dee ie) ‎RSs‏ لا ار ا كا ‏5)محدودیت قلمرودید مشاهدهگر مانع از این میشود که تمام صحنه و میدان را مشاهده کند.

صفحه 194:
منظور از کد گذاری: اختصاص دادن شماره با عددی خاص به هر یک از اقلام ‎Bey pore) ero rere Ue ay Sem be irae eed‏ كزينهها وغيره است تا به كمك أن امكان انتقال اطلاعات به که

صفحه 195:
ROC eS edn ae Sere orn eC ‏عمليات ميدانى كدكذارى نماید:‎ bea 1)يرسشنامة 2)منطقه و ناحیه 3)صفحات 4)سوالات 5 گزینهها تسس بت

صفحه 196:
سوالات باز استخراج داذهها به شیوه دستی سوالاسا بسته سوالات باز ‎ace)‏ 0 را اه

صفحه 197:
درامر خلاصهسازی پاسخهاء محقق باید به نکات زیر ‎eww) lye bow) YE C or)‏ 1)به هدف ال 2)ياسخهاى خلاصه شده بايد از يكديكر متمايز بوده و تداخل نداشته ف ”7 4)كزينش عناوين كلى آنقدر وسيع و فراكير نباشد. 5)فراوانیهای عناوین جزئی را با همدیگر جمع کند و مجموع را به ‎ae‏ را

صفحه 198:
1 ere mt er استخراج سوال باز فراوانی درمت تررق

صفحه 199:
نمونه جدول استخراج مرحله اول پاسخهای سوالات دو گزینهای(بسته)

صفحه 200:
1)تجزيه و تحليل كيفى انواع شیوههای تجزیه و تحلیل دادهها ee ale

صفحه 201:
تحليل منطقى و عقلانى در موارد زير كاربرد موثر ال 1)در تجزيه و تحليل دادههاى تحقيق كيفى كه در واقع تنها روش و ‎Tee e re‏ ل ا ۳ pene) 1 Cnn SB) ‏ناوات زان‎

صفحه 202:
شيوه تجزيه و تحليل كمى: ‎encore 1‏ ا ل ‎0 Gage)

صفحه 203:
مفاهيمى از قبيل: آمار تو صیفی: 4 رت رل ۱ 2نمایش هندسی و تصویری توزیع. ‎SUC)‏ ل 4)اندازههای پراکندگی.

صفحه 204:
روشهاى متداول براى نمايش تصويرى نحوه توزيع :صفت در جامعه عبارتند از و 2)روش يلى كون يا نمودارهاى جند ضلعى ساده و تركيبى. ف و 4)روش قطاعی با شعاعی و دایرهای ساده و ترکیبی. 3)روش نمودار مثلثی . ا ل لك 7)روش نمایش فضایی و پراکندگی پدیده در فضا.

صفحه 205:
ی ا ا لي د [)مبانگین 2)ميانة 3)نما

صفحه 206:
:میانگین ماك هها بر تعداد.انها به د. ‎ee‏ وت رس حا > أز تقس )5

صفحه 207:
معدل نمرههای طبقهبندی شده: 2 فراوانی هر طبقه - نمره هر طیقه یا نقطه میانی هر 5

صفحه 208:
به عنوان یک اندازه گرابش به مرکز در یک توزیع نمرهای است که بیشتر از بقیه نمرهها تکرار شده باشد و ار را مد یا نما تفاضل فراوانی مطلق طبقه نمادار از طبقه مابع فاصله- ت-فاضف راولنیمعلق طبقه نسملدر از طبقه< با بات ماقبل

صفحه 209:
‎eed wen S See Seb me ee Nel pe)‏ ا را تشکیل میدهد. ‏فاصله ‏53-000 ‎Pure)‏ ‏ل ل ‎Ep eC‏ کرانه پایین طبقهای که در آن قرار داردک نا دارد۳0) را

صفحه 210:
مراف ررك رركا مكار پراکندگی است که به موقعیت نسبی هر نمره در توزیع فراوانی پستگی دارد.

صفحه 211:
برای جامعه: برای نمونه:

صفحه 212:
واریانس جامعه: به مجذور انحراف معيار واريانس جامّعه كفته ميشود.

صفحه 213:
برای نمونه: برای جامعه آماری:

صفحه 214:
معکی قریتهای آست که شکلی شبله زنک با ونگوله کارده یمق اكثر نمرهها در وسط انباشته شده به طورى كه در انتهاى دو طرفء دنباله نسبتا طويلى به وجود ميآورد.

صفحه 215:
ل 1 السام ایآ اه همواره نظر بر این است که نتایج حاصل از مطالعه گروة کوچکی به ‎ao oar eee‏ 1 میشود.

صفحه 216:
به بررسی ارتباط بین دو يا چند متغیر پرداخته ضریب آن را متفی,باشد:

صفحه 217:
ور ‎reer‏ همبستكى كامل و منفى كامل ‎eet‏ هت ‎monies‏

صفحه 218:
come RUE) نمایش انواع مدلهای همبستكى

صفحه 219:
ازمون همبستكى ييرسون: 0 ‏ا‎ ‎dee Ml ‏فاصوا لس‎ alts CAG HAL ope,

صفحه 220:
و میشود: 0 er corre ‏ور هر‎ > ‏نمرههای‎ eee ae ۶ ‏-انحراف استاندارد نمرههای‎ -مجموع حاصلضرب تفاضل نمرهها از ميانگین

صفحه 221:
براى محاسبه ضريب همبستكى ييرسون ميتوان از فرمولهای زیر نیز استفاده كرد:

صفحه 222:
آزمون رو يا ضریب همبستگی اسپیرمن: این آزمونی زمانی به کار میرود که دادهها از نوع رتبهای است و ‎gle, Pet ol‏ ا ‎Tay eg‏

صفحه 223:
براى تعيين ضريب همبستكى اسيرمن از فرمول زير استفاده میشود: 2 () - تعناد جفنآزموهنيها ات

صفحه 224:
0 0 ES ese ra ‏ا‎ Cone Sea pay eS Ge 0 Feet Ei Cy ee TS oer

صفحه 225:
برای محاسبه ضریب همبستگی فای: 1)جدول دو بعدی تشکیل داده ميشود. ار را شرب سرا حر سر در اس ورد

صفحه 226:
ا تك 1)تنها در مورد اطلاعات مربوط به فراوانى میتواند مورد استفاده ‎ey Ie)‏ لا ceca some RCC NCS MES SSeS) UCN UE SIO CZ )به طور كلى هيج فراوانى مورد انتظار نبايد از 5 كمتر باشد.مكر لامرك ی راز ان رفك نض مد

صفحه 227:
براى محاسبه خى 2 از فرمول زير استفاده ميشود: eee ame ees Ny - فراوانی موره انتظار

صفحه 228:
براى محاسبه خى 2 با تصحيح بيتس از فرمول زير ‎we) tren]‏ ا

صفحه 229:
براى محاسبه ضريب همبستكى فاى از فرمول زير ‎Wo -vane]|‏ ا

صفحه 230:
دادههایی که کامپیوتر با استفاده از برنامه ری ۱ [)فراوانی مشاهده شده. 2فراوانی مورد انتظار. 3)درصدهای 2220000 4)د رصدهای ستونی(عمودی) 5)خى 2 بدون تصحيج ييتس. 7)درجه آزادی. Sera lewns 9حداقل فراوانی مورد انتظار. ا لك انتظار كمتر از ينج مورد فراونى. 1)تعداد فراوانى فاقد اطلاعات.

صفحه 231:
ركرسيون: | 0

صفحه 232:
فرمول رگرسیون:

صفحه 233:
محاسبه ضریب رگرسیون:

صفحه 234:
از آزمون ۲ برای مقایسه و تشخیص تفاوت و رابطه علی استفاده بر

صفحه 235:
کاربرد آزمون ‎ar‏ 1)آزمون فرض درباره میانگین جامعه. ۷ آزمون ! براى كروههاى همبسته.

صفحه 236:
Seale Ore CED) SNCS TSS هدف از آزمون فرضیه صفر درباره نبود تفاوت بين ميانكين نمونه يا ميانكين جامعهاى است كه از آن"ب ركزيّده شده است.

صفحه 237:
كن ‎oe‏ ۳ میانگین‌های دو گروه مستقل: هدف مطالعه تاثير متغيرهاى آزمايشى بر دو كروة آزمايش اشت كه بدین وسیله تفاوت تاثیر متفیرها سنجیده می‌شود.

صفحه 238:
آزمون 11 2520103 همیسته: ا ا ات الا م ‎Ey arg a god Pty AIS On‏ ان رار مورد اندازهكيرى قرار مى كيرد:

صفحه 239:
آزمون آ: ا ا اس رل آنهاست. و در سس تفاوتهاى معنىدار بين كرودها و ير

صفحه 240:
0 1)در تحقيقات تاريخىء توصيفىء نظرىء موردى و تخقيق محتوا. کر 3)تحقيقات على و تجربى.

صفحه 241:
۱ ‎Iptaee Jules‏ 1 ا ار 2روشهای آمار توصیفی. م

صفحه 242:
در رابطه با تحقيقات همبستكى محقق از روش: در این تحقیقات محقق از آزمون‌های همبستگی به تناسب نوع لیر ۰

صفحه 243:
در رابطه با تحقيقات على و تجربى محقق از روش: 0 ال ا ا | با جداول مربوط مقايسه مىشود.

صفحه 244:
آزمونهاى آمارى شامل: | Weal vuye sil ‏م‎ 3)آزمونهاى. نوع

صفحه 245:
اظهار نظر و پيشنهادات: محقق بايد با در نظر داشتن هر یک از هدف‌های مزبور و براساس نتايج حاصل از تحقيقء. نظريه خود را اعلام دارد.

صفحه 246:
نت ساختار گزار ۳ 3)عثصر مقدمات 1)عنصر کتابنامه 4)عتصر ستها قير 2)عنصر ستها وس

صفحه 247:
:عنصر مقدمات ‎G} ۳‏ ۳ 2)صفحه بسم الله الرحمان الرحیم ۳0 3)صفحه عنوان 7)چکیده به زبان اصلی ‏وت

صفحه 248:
اکن وت را 2فهرست پیکرها(جدولهاء نمودار, نقشه. عکس)

صفحه 249:
55270 2)روش تحقيق 3)دبیات و سوابق موضوع 4)بيان دادهها و اطلاعات 5)تجزیه و تحلیل دادهها 6)نتبجيكيرى وأظهار نظر

صفحه 250:
؛عنصر کتابنامه 39 ‏لك‎ enone! (os cage qe DOVEA2

صفحه 251:
1)طرح تحقيق 5)دادهها و كزارشهاى ۳ 2 نامه با ابراز کرداوری اطلاعات آمارى و كامييوترى 3)نقشه و تصاویر خارج از متن 6)جکیده به زبان خارجی مراد ات 7)ساير

صفحه 252:
نگارش و ویرایش: رعایت نکات ویرایشی و نگارشی باعث می‌شود که نوشته روان و همراه با رعايت قواعد و مطالعه آن براى خواننده راحت باشد.

صفحه 253:
نام نشانه مر 2 "| نقطه ويركول يا ‎aaa‏ ی 4 دو نقطه یا هشدار نم نشانه عاطفی یا 5-0-7 6 اب برس ش نما 5552 افتادكى نمآ 5 |گیومه یا برجسته‌نما أعلامت Ke) ۳ ۱( 1227 رل رت تشانه مکث کامل ات ودر بایان جمله‌های خبری و امری می‌آی: لمش ريه آن حالت‌های احسایسی و عاطفی تشانه حالک سوال و پرشتش که در 0( نشانه حذف, کلمه, عبر جمله یا بخشی از منن: مثال امام. اسلام را زنده کرد. الهی.در جلال رحمانی( بر ‎ee I‏ أمروز به مسافرت مى رويم. 0 Shs ere ۳ اندادى؟ بر كا لدان عوامل فساد جامعه ‎el‏ |أو برسسَيْد((آيا كتابخاته 001100

صفحه 254:
شماره نام نشانه برانتز يا دو كمان [قلاب یا کروشه Loli | أعلامت oO ترا اسلى 7 جدا کردن توضیح‌های نسبتا اضافی است انشانه اضافه کردن مظلبی یا توضیحی 21 وق را دی ات 000000 5-5000 نشانه 05100000 ركرك نشانه ارجاغ آست ات۳۳ rere ree ‏چشم و چراغ آین ملتید‎ 7 | واه وسلم-خوشخوی و أخوشروى بود. 2 -حروف ‎Sail‏ ۳ اس به کتاب.

صفحه 255:
شيوه استفاده از آثار دایکران: یز ارت ار را بر ای رز حاصل زحمت و دسترنج سايرين را مورد بهرهبردارى قرار دهد.

صفحه 256:
ذكر استفاده از منابع ديكران از اين رو ضرورت دارد: [)ارزش كار تحقيقم بالا مىرود. 2)عناوین مربوط به یک موضوع تحقیق را گردآوری می‌نماید و ا ا ا ا ا ا ا ل 3)احترام به حقوق ديكران است.

صفحه 257:
لكر سل ور نقل و قول مطالب 5 نقلو قولغيرل

صفحه 258:
نقل و قول مستقیم: رد لا لت مس ارس رس سس مور گزارش تحقیق. بدون کم و کاست.

صفحه 259:
نكاتى در مورد نقل و قول مستقيم: 1)اكر نقل وقول ذر تخد يك با دوجمله باشل 0 eae

صفحه 260:
:اگر نقل و قول کمتر از دوجمله باشد محقق آن را در متن نوشته مىآورد ولى بايد ابتدا و.انتهاى آن رابه وسیله گیومه با برجسته نما ببندد.

صفحه 261:
:گر نقل و قول بیشتر از دوجمله باشد [)محقق ممکن است آن را با حروف کوچکتر بنویسد. 2ممکن است طول خطوط آن کمتر از خطوط گزارش باشد. 3)ممكن است محقق در يايان نقل و قول و بالاى سمت جب آخرين حرف از آخرين كلمه نشانه ارجاع بكذارد.

صفحه 262:
0 OC در نقل و قول غير مستقيم محقق ناجار نيست عين مطلب را كه از منبع یا اثر برگرفته ذکر کند. بلکه برداشت خود را از مطلب به PS eee banc D)

صفحه 263:
مشخصات منبع يا مرجع در ياورقى يا يايان 1 ‏ل‎ CERNE tomer Fae Ory IRON Ur teen Fees at ERT ‏شماره مجله(تاریخ»شماره صفحه.‎ 2 کتاب‌هانام خانوادگی ونام پدید آورندگان یا صاحب کتابنام و عنوان کتابنام مترجم/یا مثرجمین(عنوان سلسله انتشارات و شماره آن؛شماره جلد؛شهر محل انتشار اثر؛ناشؤ»نوبت جاب؛ تاريخ ننتوية؛ شماره صفحه: 1000 4)بایانام‌های تحصیلی و گزآزش هلی تحقق‌نام خنوادگی و نام نویشندهاعتوان رساله با گزارش؛نام ناظر یا استاد راهتماه ور ار را ار ار را ‎es eee‏ رو ؟)جزوه‌های درسی‌:نام خانوادگی و نام نویسنده. عتوان جزوه, وضعیتٌ انتشاره نام دانشکده یا دانشگاه مربوط؛ محل + تاريخ انتشار؛ شماره صفحه. 6)یادداشتهای درسی در ا یا دانشگاه مربوط.تاریخ.

صفحه 264:
ا لت ا كه ‎As‏ 7نامه‌هانام خانوادگی و نام نویسنده؛ سمت و عنوان نویسنده؛تاریخ تحریره محل تحری تور ری 9اخبار رسانه‌های جمعینام و عنوان رسانه(رادیو و تلویزیونساعت پخش خبر؛ روز بخش خبر 10)مصاحبههانام خَانوادكى و نام مصاحبه شونده؛ سمت مصاحبه شونده؛ نام مصاحبهكر؛ عنوان مصاحبه؛ تاريخ مصاحبه؛ محل مصاحبه. ۱ ‏ا‎ ‏برگزاری سمینار‎ ray nF ty eee ea

صفحه 265:
دلایل توجیهی تهیه طرح تحقیق: Bee anes Deel S ere nde FAR SALES SAGO) BRS Ir ag On ‏ا ا ا‎

صفحه 266:
‎anes bl Se ee DS‏ ا ‏1)ترتیب زمانی هر فعالیت را مشخص میکند: ‎ce‏ ا ا ا الكت هم بايد انجام يذيرد. ‏ار ل و امور مربوط به پژوهش علمی را تهیه کند. ‎0 ae CCS ee as cee ne Nenana ‏رد کرک لو ای نکم‎ | ‏5از سرگردانی و بلاتکلیفی در انجام بعضی از مراحل و امور مربوط به طرح جلوگیری به عمل میأورد.

صفحه 267:
0 محقق در هر نوع تحقيق نيازمند مساعدت و كمك افراد يا ‎been e)‏ ل ا ل ل ‎ALCS‏ ‏یا صدور مجوز و مساعدتهای گوناگون باشد.

صفحه 268:
معمولا اكثر طرحهاى تحقيق نياز به تصويب و تائيد مقامات ‎aD ree)‏ د ا ا ‎OE‏ ا بر مسر ل دس

صفحه 269:
دلایل تصویب طرح‌های اساتید و دانشجویان توسط مقامات ‎(GS‏ ره دانشكاه: 1)زيرا دانشكاه مىخواهد اعتباز و.بودجه مورد نياز را تامين كند. 2)مى خواهد از سرمايه معنوى دانشكاه استفاده كند و اين طرح به ‎ibers] Or‏ ا ا ا ل 0 3)مى خواهد حاصل كار استاد را در سرنوشت استخدامى و ارتقاى ‎eRe bee.‏ ات

صفحه 270:
انواع طرح‌های تحقیق: آ)بر اساس ماهیت و اهمیت تحقیق. 0 Ree ows ‏2)بر اساس مراحل ييشرفت كار تحقيق‎

صفحه 271:
وت ا ‎mie)‏ تس ا ل

صفحه 272:
ويزكى طرحهاى كوجك: ‎alleen Gl‏ ال رن[ لت ا ا د في ‏2)هدف از تهيه آن آكاه كردن افرادى است: كه به نحوى در تحقیق مشارکت خواهند داشث. ‏3)این طرح‌ها نیاز به توضیح و تفصیل زیاد ندارد. ‎1 om peeacelH iS RUC)

صفحه 273:
ویژگی طرح‌های بزرگ: آاراین ظرحهایه منظور اتخام ‎By pe oa) args allure‏ Sy ‏ون وس بت زرا رل رت‎ | a sae (ees 3)در اين طرحها نظريات كارفرما ويا موسسه مهم انست. 4)اندازه آن زياد است و ممكن است بين 15 تا حتى 100 صفحه ‎Bey eg oy‏

صفحه 274:
ويزكى طرح تحقيق ياياننامه: 1)اينكونه طرح‌ها اختصاص به مراکز علمی و دانشكاهى دارّد. 2)هدف طرح انجام یک تکلیف تحصیلی و به منظور فارغ التحصیل شدن دانشجو. 3اندازه اینگونه طرح‌ها بین 10 تا 25 صفحه است.

صفحه 275:
بر اساس مراحل پیشرفت کار تحقبق: 1)طرح تحقیق مقدماتی. ©طرح تحقيق تفصيلى. ‎aC)‏ تحقیق ا

صفحه 276:
:طرح تحقیق مقدماتی طرحى است كه محقق اعم از طرحهاى كوجك يا بزرك». دانشجويى و غير دانشجويى تهيه م ىكند. اين طرحها رس مطالعات اوليّه و تصورات محقق به رشته تحرير در مىايد.

صفحه 277:
طرح تحقیق تفصیلی: پس از آنکه طرح مقدماتی به تصویب رسید. محقق به تهیه طرح تحقيق تفصيلى مىيردازد.اين طرح به صورت مفصل و

صفحه 278:
:طرح تحقيق واقعى و,نهائى محقق در يايان كار تحقيق بايد نسبت به اصلاح طرخ ييش بينى ‎ios‏ ی ترا ام هر طرح نهائی و واقعی گویند.

صفحه 279:
عناضر و شاخنار طرح تحقيق: 1)سوال اصلى تحقيق و بيان 00 2)سوابق و ادبیات مربوط. 6 0 4)فرضیه‌ها. ‎Eg‏ تحقیق. ‏6)جامعه آماری. ‏7)حجم نمونه و روش نمونهكيرى. ‎pea Ieee RG) ‏9ابزار كردآورى اطلاعات.‎ ‏0)روش تجؤيه و تحليل اطلاعات. ‏ا ا 2 0 ‎00 nabour mle ‏3[)هزينههاى تحقيق. ‏ار لا مس رز ‏5)مشکلات و تنگناهای احتمالی تحقية ‏2 انا ‎Eee‏ ‏طرح: ‎4 ‏18)ضمايم. ‎

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان