صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
صفحه 4:
صفحه 5:
صفحه 6:
و و وه
كار آفريني جيست؟
كا رآفرين كيست؟
00
20
وظایف کارآفرین
ويؤكيهاي افراد كارآفرين
eS eee SLT rene
موانع کارآضرینی
fe ees Teas Die leat
نقش عوامل فرهدكى در توسعه و رشد كا رآفرينى
(CESSES) Eee 1S Or ere SS ie)
صفحه 7:
a ea ee از هیچ ی
پیدا کرردن خلها و ررصتها را دارده و میتواند د ar ee re 7
به ارزش آفرینی از هیچ نماید. این ارزش میتواند یک ارزش اقتصادیء سیاسی و با احتماعی و حتی
: ب ee)
شرايطي که دیگرا ج و مرج نناقض اد و ابهام را متوجه مي شوند و همین م۳
دستيابي و کنترل منابع براي دنبال نمودن فرصت مي باشد
(رواتشناسی) کارآضرینی عبارتست از فرایند کشف و برنامه ریزی عنصس وجودی(خود واقعي ) خویشتن در
عرصه فعالیت حرقه ای:جهت دست یابی به خود شکوفایی:
صفحه 8:
پله اي" rae Ve 07
دار واقعه اي که هنوز فواید آن
انوژي ها EROS ا 2
آرمان شخص قرار مي كيرد.
صفحه 9:
tee Diet ad),
۱ iat dt ES eres nana ١
Sree Spee ee a ee ee ee Ie
چمله ایجاد مشاغل و تولید کالاها ماه و از اعتباری که به دست میآورده لت میرداگرنتوان
0 ا ا ا Peer
۱
رای نا خشیدن به زندگی سه ره را پیشهاد میک یکی ee چیزی در جهن
که کارآفرینی این فرایند را راهم می کند.
قرب در هعه تعاریف کارآفرینی. ان توافق وجوددارد که در موردرفتاري بحث مي کنیم که:1) پمشگام ست 2) زور3
ee ee i eee
ars, کست با
كود ابه براى ضيح ب زنك سدراء رييشهاد م وكد: ١ نجه ون ريش به وان عرضه م وكتم ؟) آنه ون تبربه ول م كبريع د
el ee te رنج بمرمى >
صفحه 10:
essa 1[ کارت
ریت
صفحه 11:
را ease in ميکند. .در رين هدهي قرن بيستمء بارونق تكنولوزى امإلاء
gee OE Sth eee Tere ۱
eae oer. SPST ic prec ye recy ۰
eye eae feet on aS ee P ee fe St E Teo
اطلاق ((عصر کا رآفررینی) » به عصم حاضس را ناش از همین رویداد میدانند .
صفحه 12:
اقتصادي" حذّف گردید.
صفحه 13:
[اجتماعيفرهنگي لآ را
tel oid ا ا ار و
Ee SS eee ee eae ees eater
emer ا اا 2
صفحه 14:
11 سياس St os oe
ne جامعیت" aes به as
درا
صفحه 15:
کسی که با قبول مخاطرات احتعالی سرمایه ی خود ( در کار های تو له
eS ae ee eee w ۱۳
از نظر لبینشتاین کارآفرین . كسي است که يكي از فعاليتهاي ذبل را
دهد:
1- بازارها را بکیار چه و مرتبط سازد .
2 خلاء ها و شكافهاي بازار را پر نمابد .
3- با صرف وقت . خود را دركير تغييرات ساختاري و سازماني نمايد.
4 كلية عوامل را براي تولید و بازاربابي يك محصول مهیا نماید .
صفحه 16:
۳ 7
1
00100111 1 1 1 eer re
ازموقفیتهای محیط آگاه میشود. ۲- بررای استفاده از این موقعیتها خود را در حطس میاندازد. -۱
0 ا Lees tae
Te ra ode ae
بررای آینده ببرنامهرینی میکند. ۰ ۸- محصولات حود را با سود میفروشد -۷
صفحه 17:
100 coor es eereey
نمود که در سازانهای بزرگ همچون يك کاوآفرین مستقل فعالنت تج تاو
واحدهاي جد يد در سازمان. ارائه ۱ رز
سوي رشد و سود آوري سوق مي دهد: =
cea rene Pee eee LS ser Ree ee Lp) ate در رف ار
BS ete Ne ee Ce tS ts Bete ge) ener
Pere ey Pee Se ci ko pene Seer ne Be Nene e mE yO |e
فرايندهاي جديد و نظام هاي سازماني نوين مي باشد
صفحه 18:
۳ مرو سمو
ara cn) epee Ae een rece ea eas ار
00 ادش ٠
توجه به ایجاد سرمایه و ارزش اجتماعی. *
رای مموریت خی سودآور یا زمینههای حمایت نشده توسط نیرروهای باژار. کار آفرین
seis یی دی کل هی اه شوه مش یک رات شا ری و
See er ree ينى جالش هأ
سیاست و اقتصاد يك نوع تعادل و پوياي ایجاد
cnen eran creres ryeapeecl pee een ۱
ناسالم در عرصه هاي سياسي و اقتصادي را موجب مي شود.
صفحه 19:
۲- کارآفرینی ضرایند خلق ارزشها است
۷۱ ا pene)
4- بسط وتوسعه عدالت اجتماعی.
5- کارآفريني به عنوان يكي از طرق خود شكوفايي.
6- کاهش فاصله ساختاری بین علو#تکنولوژی و تولید.
کشورهای پیشرفته
كشورهاي جهان سوم
9
علوم
صفحه 20:
كا رآفرينوش رايط ررشد و تقویت واناییهشناختوو
eee Gea PAE eee PRT ON
«حنظ ولیجاد ارزشهاممطلوباجتاي 11
«جذبو هدلیننسرملیه هاولند لوسر گردلنسه چر خه لقتصاد ملي- 113
toe ey NC ۱
ren يده فرار مغز هاوجذ بنسيروىإنسانيمتخصصو مجرب 15
Pre ay nen eee Sve selene TE NOT
Boe tees reer
ءحفظ حسارزشمند بسوهن در طولحیات-16
بهبود کینیتزندگي لبباع و توسعه کا.لها ولیجاد خماتجدید 8 -17
صفحه 21:
صفحه 22:
3 ty
۱ EN nay
بهدره گیرری از منیع شهود در تصمیم گیرری: -۸
چانش ضواهی: -٩
1
0000 iret ori
2- استفاده از تمامى حالت هاى من :
Beer Se est)
eer erat)
25- کارآشرینها حساب شده ريسك م ىكنتد.
۳
«9
صفحه 23:
موانعى كه حنود و ره
- عدم اعتماد به ننس. - محافظ هكارى.
- وابستكى و جمود فكرى.
ل نا ۳
ا 00
بدیینی نسبت به همه ایدههای جدیدی که از پایین سازمان میآیند.
۱ eres eye a
خواستن از قسمتهای مختلف رای رقابت و تقد از پیشهادهای همدب
۱ ei eee eT eee.)
صفحه 24:
کر تحویل کالا را یا
مود كودكان ۳
آموزشهای زود هنکاه کمک موشری برای توه
صفحه 25:
ot 0 ارآفريني؛ اصول الاق كارى میباشد. نموه
is ee. شدء اس case 59
شده أست. نتايج 1
ses ee Cee اری کالویسيت 0
يا آرمان هایی a ea ta NOT رفتار اجتتاع
يذيررفته شده استه دارد. افرادی که مسچشمه کار اف oes AS oe
در یافتهاند که کا رآفری أن معمولاً از فرهنگهایی میآیند که yeaa :
ذختا
pin as 011 موجب رشد روحيه كا راظرينى موشوند.
صفحه 26:
در عرص اجتماعی است که کار آضرین در آن زندگی میکند که
AS ار
کا رآفرین میباشد» که در این مدل | DET) را
شد
صفحه 27:
رشد در این بعد در سه مرحله رخ می دهد.
1 ی موه ی سس کی شود در aoal
ee Pe et ela a ert nc 2 راد
oan, ات
رد کارآه رین با توسه یه
Bipen peyote jes ۳[
ج- ۷ ! در این مرحله ی زه
Pane LA ae Rae كيد و زميده رومرو شدن با ابعاد مختلف sae
8 1 بعش راادارهمي کته دیا زود دب ای
ای Corre coer eG RPS isso
ميشویم نهتنها مقدار زیاد ازانرژی مخرب آن رآ نبود میکنی پلکه ماه از ۱۱۰۱۰۳ انرز = :0
ی ی
rery ۱ اشته باشند وما ابتدا أنها را نمي ذيريم تا اين كه به تدريج به انسانیت خود
صفحه 28:
اما ia رو شود واين اولي
کارآفرینی اقتصادي می گویم. با افرایش تعداد کار آضرینان و شناسایی همدیگر و ارقباط باب
[res eles Onn ea cee eevee Oe
ES earn ea penser pra oe
Ly Aare eae ee Lee 0 Sear)
Ee ey اا ااا FD eee aera 1S
عرصه وارد می شوند که به آنها کارآفرین اجتماعی می گویند. کا رآضرینان اجتماعی افرادی هستن as
تغییمراتی را در خدمات اجتماعی از طبریق موارد ذیل جهت دستایابی به ارزش احتماعی به وجود مآور ندء
کارآفرین اجتماعی؛ کسی است که کسب و کار غیم انتفاعی را بمرای ایجاد درآمد جهت هزینه کردن نات
اجتماعی متقبل میشود.
صفحه 29:
5
(ear ym شود وتو کر لساك ار
ب قدرت سياسى منص مى شودء و دم وكراسى در عرصة سياسى تخ
رقابتی ضراهم می شود و دولت ماهيت كار آضرينى را به حنود مى كيرد. در أين'
By CCS P ECS) ctr earerc fe ۷
rede
صفحه 30:
{SD Ua Ses Ices ropes a eel
2-شیوه هاي تقویت بینش کار آفربني در دانش آمورا
۶ شناخت زمینه هاي آموزشي و پرورشی که می وان -3
تست Cre