حسابداریعلوم انسانی و علوم اجتماعی

مقدمه ای به حسابداری مدیریت

صفحه 1:

صفحه 2:
مقدمه ای به حسابداری مدیربت مدرس : دکتر محمد جلیلی برای دانشجویان کارشناسی ارشد مرکز آموزش اتانی بازرگانی و صنایع استان خراسان بقار وفاسعاق 1385

صفحه 3:
مقدمه ای به حسابداری مدیریت مدیران چگونه از اطلاعات حسابداری مدیریت استفاده می کنند؟

صفحه 4:
کارکرد و وظایف حسابداری مذیریت ‎The Managerial Accounting‏ 1ظ(س_طدء-_د ‎Function‏ ‏* فراهم کردن اطلاعات برای هزینه یابی محصولات و خدمات (721) ۴ فراهم کردن اطلاعات برای طرح ریزی و تصمیم گیری (Plocraicy & Devisiva OMahkicry) ‏فراهم کردن اطلاعات برای ارزیابی عملکرد‎ * (مداس اس 2 عدو سس سج )2

صفحه 5:
اطلاعات برای: تعيين قيمت تمام شده محصولات و خدمات ۴ فراهم كردن اطلاعات براى هزينه يابى محصولات و خدمات * با استفاده از روشهایی مانند: ل هزینه یابی بر مبنای فعالیت (006) ‎(Daryet Coste) Sar (ol 44527‏ ‎Costs oP Quatity 4‏

صفحه 6:
اطلاعات برای: تصمیم گیری * محاسبه نتایج مالی جایگزینها (عصنم‌سامی و مشاهده تفاوت هزينه ها در جايكزينهاى ختلف. " حسابدارى مديريت با ثبت و كزارش قيمت تمام شده و هزينه هاى تاريخى ارتباط اندكى دارد و در مقابل بر ييش بينى و تخمين هزينه هاى آتى تمركز بيشترى داره

صفحه 7:
اطلاعات برای: تصمیم گیری ۴ محرکهای هزینه ((0۳17615 05/): یک فعالیت معین که موجب ایجاد هزینه می گردد (یا هزینه ها را بوجود می آورد). "" هزينه ها ود رآمدهاى ‎Differential) Los‏ 5 عبارتند از هزينه ها و درآمدهاييكه در واكنش به روشهاى عملياتى خاص تغيير مى نمايند.

صفحه 8:
اطلاعات پرراج: طرح ریزی و ارزیابی عملکرد * مركز مسكوليت (6121©1© 57 ۲6500610[11) یک واحد مشخص از یک سازمان است که تحت مدیربت یک شخص قرار دارد و این مدیر در خصوص عملیات و منابع ‎gl‏ باید پاسخگو باشد. ۴ انواع مراکز مسئولیت: ‎(Cost Centers) a3» 351.04‏ " مراکز ‎(Profit Centers) og‏ ‎dnvestment Centers) ¢ a5 ale po 31.04‏

صفحه 9:
اطلاعات پرراج: طرح ریزی و ارزیابی عملکرد حسابداران بهای تمام شده به مدیریت کمک می کنند تا بتواند ابزارها و روشهای .طرح ریزی موّثر را ایجاد نمایند این ابزارها برای ارزیابی عملکرد مراکز مسئولیت .بكار برده مى شوند

صفحه 10:
عحسايدازى مديريتدن سلسله مراقييد سارها

صفحه 11:
یکی از با نفوذ ترب ین افراد در مدير داراييهاى نقدى (وجوه نقد و سرمايه كذاريهاى كوتاه مدت) تعامل با مؤسسات مالى و سركشى به اوراق بهادار منتشره شده (سهام و / 9

صفحه 12:
کنترار حسابرسان داخلی کنک به‌حساجرسان هستقل با فراهم نمودن خدمات حسابرسی و مشاوره

صفحه 13:
حسابداران مدیریت ‎Managerial Accountants‏ تجزیه و تحلیل عملیات و هزینه ها با هدف ارائه راهکار برای بهبود عمليات و ییون ثبت. اندازه گیری. تعیین و تجزیه و تحلیل هزینه ها

صفحه 14:
حسابداری مدیریت و اصول پذیرفته شده حسابداری( (ظظه) ۴ هدف اصلی حسابداری مالی عبارت است از فراهم نمودن اطلاعات درباره شرکت و عملکرد مدیریت آن برای استفاده کنندگان. * اطلاعات مالی که برای منظور فوق تهیه می گردند باید منطبق با ۳ باشند. در واقع اصول پذیرفته شده حسابداری بر این اطلاعات حکم فرما می باشد. ‎Priciples(BOCP) *‏ باه امه رصیق

صفحه 15:
حسابداری مدیریت و اصول پذیرفته شده حسابداری( (34/42) هقف اصلی حسنابتاری:مالی»عبارت السك از فراهم نمودن اطلاعات درباره شرکت و عملکرد مدیریت آن برای ذینفعان. اطلاعات مالی که برای منظور فوق تهیه می واقع اصول پذپرفته شده حسابداری بر این اطلاعات حکم فرما می باشد. 00 عبیتنداز قولعد لستانداردها و میثاق نامه هاییکه به عنولن‌رلهنمای تهيه صورتهای‌مالی ب لیس هام دارلن مورد لستفاسه قرار

صفحه 16:
حسابداری مدیریت و اصول پذیرفته شده حسابداری( (۸۸۳) = اطلاعات بهای تمام شده مورد نیاز برای کاربردهای مدیریتی لزومی ندارد که با 1769696۴) سا زگار باشند. ۴ مدیریت می تواند تعاریف خاص خود را برای اطلاعات حسابداری مدیریت تدوین کند. * تصمیم گیران اغلب به اطلاعاتی متفاوت با اطلاعات فراهم شده در صورتهای مالی نیازمندند.

صفحه 17:
استفاده از اطلاعات مربوط به هزبنه ها برای افزایش ارزش

صفحه 18:
ایجاد ارزش در سازمانها ‎Creating Value in‏ ‎Organizations‏ ‏هر مرحله از فرآیندهای توسعه. تولید و توزیع بايد بتواند به .محصولات و خدمات ارائه شده ارزش اصافه نماید اجازه بدهید نگاهی بیندازیم به مفهوم زنجیره ارزش (ما) عصله))

صفحه 19:
فعالیتها و ارزش ‎Activities and Value‏ ۳ فعالیتهای دارای ارزش افزوده (عطارلاسه لطلمصل() ): فعاليتهاییکه به محصول با خدمات ارزش می افزابند. ۲ فعالیتهای فاقد ارزش افزوده (عطاناه طلمصلمرمو() ): فعاليتهاييكه به محصول با خدمات ارزش اضافه نمی کنند.

صفحه 20:
کاربرد اطلاعات حسابداری مدیریت بای فزایش ارزش ۲ فعالیتهای فاقد ارزش افزوده (عطاراه ط!مصلمرمو() ): فعاليتهاييكه به محصول یا خدمات ارزش اضافه نمی کنند.

صفحه 21:
کاربرد اطلاعات حسابداری مدیریت برای افزایش آرزش ۲ فعالیتهای فاقد ارزش افزوده (عطاروه لمطلمصاهمرم»() ): فعالیتهاییکه به محصول با خدمات ارزش اضافه نمی کنند. ۴ فعالیتهای فاقد ارزش افزوده . بهای تمام شده محصول با خدمت را افزایش می دهند اما هیچگونه ارزشی به آن نمی افزایند.

صفحه 22:
تجزیه و تحلیل هزینه- فایده ‎Cost-Benefit Analysis‏ فرآیند مقایسه منافع و هزینه های یک تغییر پیشنهادی در داخل یک سازمان ۵ 2 و

صفحه 23:
تجزیه و تحلیل استراتژیک بهای تمام شده ‎Strategic Cost Analysis‏ * اگر یک شرکت بتواند فعالیتهای فاقد ارزش افزوده را حذف نماید. در واقع می تواند بهای تمام شده را کاهش دهد بدون اينکه از ارزش محصول کاسته شود. ۴ کاهش بهای تمام شده بدون کاهش در ارزش به این معنی است که شرکت یک مزیت رقابتی (عبحصله جنظاو مم0 ) در اختیار دارد.

صفحه 24:
استراتژیهای جهانی ۴ مزیت رقابتی وقتی ایجاد می شود که یک شرکت منابعی را سرمایه گذاری کرده باشد که انجام آن برای رقبا امکان پذیر نباشد (یا کاری دشوار باشد). ۴ ورود رقبای جدید به بازار به دلیل نیاز به سرمایه گذاری زیاد آسان نباشد.

صفحه 25:
تمرکز بر مشتریان * بدون مشتریان. سازمان توانایی بقا را از دست می دهد. ۴ سازمان با تمرکز بر مشتریان, اهداف خود را تأمين مى نماید. * بسیاری از شرکتها قبل از طراحی و تولید محصولات. ابتداء نیازهای مشتریان را مشخص می نمایند.

صفحه 26:
استفاده کنندگان از اطلاعات حسابداری مدیریت Who are The “customers” of Cost accounting?

صفحه 27:
استفاده کنندگان از اطلاعات حسابداری مدیریت واحد تولید برای کنترل و بهبود عملیات به اطلاعات بهای تمام .شده و هزینه ها نیاز دارد ‎EE,‏ ‏واحد تولید

صفحه 28:
استفاده کنندگان از اطلاعات حسابداری مدیریت مدیران میانی از اطلاعات بهای تمام شده و هزینه ها به عنوان یک علامت یا سیگنال برای تشخیص انحراف عملیات از نتایج مورد انتظاراستفاده می کنند. مدیران میانی

صفحه 29:
استفاده کنندگان از اطلاعات حسابداری مدیریت مدپران عالی از اطلاعات بهای تمام شده برای ارزیابی عملکرد کلی شرکت ءاستفاده می کنند ‎ww‏ مدیران عالی ‎Senior managers‏

صفحه 30:
حسابداری مدیریت در عصر تکنولوژیهای جدید تولید ‎(High-Tech Production Settings)‏ ۴ کاربرد گسترده روشهای متکی به کامپیوتر در حوزه تولید وارائه خدمات * این تکنولوژیهای جدید اثر مهمی بر حسابداری مدیریت داشتند.

صفحه 31:
روش تولید بهنگام ‎Just-in-Time Method‏ در فرآیند تولید یا خرید. هر واحد دقيقاً در زمان مورد نیاز تولید شده و یا خریداری می شود. a

صفحه 32:
تولید ‎Lean Production‏ ‎Doing More With Less‏ ۴ شرکتهاء موجودیهای میان بخشهای مختلف تولید را حذف 7 قراردادن کیفیت و کارایی تولید در بالاترین اولویت . 7 فراهم نمودن انعطاف پذیری برای تغییر سریع از یک محصول به محصول دیگر و 7 تمرکز بر آموزش و مهارتهای کار کنان

صفحه 33:
fous produstoa) Toyota Production Opstew:( ‏یک نوع روش تولید (عا بامامیسسم)‎ ‏هدف : دستیابی به چیزهای درست و مناسب در مکان و زمان مناسب و درست. (زمان‎ ‏مناسب به معتأی کاهش اتلاف منابع و آمادگی برای تغییر است)‎ * علاوه بر حذف اتلاف منابع » این روش موجب بهبود جریان محصول و کیفیت بهتر می شود. إيهاجاى :تختصيضمنابع براق برتامه ‎ple asl salar eel ep,‏ شوه تویوتا بر کاهتن ‎obs‏ پاسخگویی سیستم تمرکز نمود(در نتیجه افزايش انعطاف پذیری و انطباق با نیازهای بازار) ‏* در نتیجه اتومبیلهای تویوتا در واقع بر اساس سفارش ساخته می شدند. # کاربردهای روش ‎tect agi‏ ‏حذف اتلاف حداقل نمودن موجودى حداكثر نمودن جريان محصول ‏+ توليد كششى از تقاضاى مشترى براورده نمودن نيازهاى مشترى ‏اجام دادن درست در آولین من توامندسازی کارکنان ‏§ طراحی برایتقیرات سریع مشارکت با تأمین کنندگان ‏0 یجان قرهنگ بهبود مستمر ‎ ‎

صفحه 34:
کاربردهای روش تولید ‎Jean‏ ۱ ‏جاعسبا‎ ‏موم نمنم)‎ ‏سطا تفه‎ Pall produntiog Prow custower deco Ovet vostower ‏حانج‎ ‎Oo it right the Pirst tito ° Cxopower workers ‏رن‎ Oesiqa Por rapid chocgerver ‏بو‎ wits supphers WO. Oneste a vuture oP oooticusus Keprovewedt

صفحه 35:
مدیریت کیفیت جامع ‎Total Quality Management‏ سازمان به گونه ای مدیریت می شود که در همه ابعاد برتری داشته باشد و کیفیت نهایتاً توسط مشتری تعریف می شود حول اه مه امه 0 موی و تمس و۲

صفحه 36:
بنج مارکینگ و بهبود مستمر ‎Benchmarking &‏ ‎Continuous Improvement‏ " بنج مارکینگ - فرآیند مستمر سنجش محصولات و خدمات یک شرکت در مقابل بهترین سطح عملکرد * مستمر- مدیران و کارکنان علاقه ندارند که در یک سطح عملکرد خاص باقی بمانند و هميشه به دنبال بهبود مداوم عملکرد خود هستند.

صفحه 37:
تئوری محدوديتها ‎Theory of Constraints‏ هر سازمانی معمولاً حداقل یک تنگنا (امعطلاسا) دارد که تولید را با محدودیت مواجه می کند. مدیریت بوسیله تعیین محدودیتها و افزايش ظرفیت بر حداکثر نمودن سود متمرکز می شود.

صفحه 38:
هزینه یابی و مدیریت بر مبنای فعالیت ۸۳ و ‎(ABM‏ ‎Activity-Based Costing and‏ ‎Managements 25,<. GO ®‏ ب رلیصنیعی‌ک ه ‏هزینه سربار(۳۲۱۹۷/) در آن‌صنعشسبتبسه سایر هزینه ها ‏با لاس مفید می‌پاشد. * هزینه یابی بر مبنای فعالیت. هزینه ها را براساس چندین فعالیت مختلف به محصولات تخصیص می دهد در حالیکه روشهای هزینه پابی سنتی برای تخصیص هزینه ها فقط از یک پا دو نوع فعاليت مختلف استفاده می کنند. ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 39:
هزینه یابی و مدیریت بر مبنای فعالیت(2 ۸۳ و ۸2 یک روش هزینه یابی محصول است و برای صنایعی که هزینه سربار(۲۳۵۵/) در آن صنعت نسبت به ساير هزینه ها بالا است مفید می باشد. 5 ‏سس‎ “cost vee? Ww

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان