علوم انسانی و علوم اجتماعی سیاست و قانون‌گذاری

مقررات آموزشی دوره های تحصیلات تکمیلی

Moqararat_amoozeshi_dore_tahsilat_takmili

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مقررات آموزشی دوره های تحصیلات تکمیلی”

مقررات آموزشی دوره های تحصیلات تکمیلی

اسلاید 1: كارگاه آموزشی آئین نامه ها و مقررات آموزشی دوره های تحصیلات تکمیلیدکتری تخصصی

اسلاید 2: طول دورهحداكثر مدت مجاز تحصيل در دوره دکتری تخصصی ناپيوسته 4/5سال است. طول مدت مجاز مرحله آموزشی با در نظر گرفتن تعداد واحدهای مرحله آموزشی 3 تا 5 نیمسال تحصیلی است چنانچه دانشجو نتواند در این مدت مرحله آموزشی را به پایان برساند و در امتحان جامع قبول شود از ادامه تحصیل محروم می شود. شوراي تحصيلات تكميلي دانشگاه مي تواند ، در موارد استثنايي به پيشنهاد استاد راهنما و تاييد شوراي تحصيلات تكميلي دانشكده حداكثر سه نيمسال تحصيلي به مدت مجاز تحصيل دانشجو اضافه نمايد.دانشجو موظف است در هر نيمسال تحصيلي در زماني كه دانشگاه اعلام مي كند براي ثبت نام و انتخاب واحد به اداره آموزش مراجعه نمايد،عدم مراجعه دانشجو براي نام نويسي براي يك نيمسال بدون اطلاع و عذر موجه به منزله ترك تحصيل است و دانشجو از ادامه تحصيل محروم مي گردد

اسلاید 3: مرخصی تحصیلیدانشجوی دوره دكتری تخصصی ( (Ph.Dمی تواند حداكثر برای دو نیمسال تحصیلی متوالی یا متناوب، از مرخصی تحصیلی استفاده كند .اخذ مرخصي تحصيلي در اولين نيمسال تحصيلي مجاز نيست . در موارد استثنايي ، با پيشنهاد دانشكده ، تصميم گيري برعهده شوراي کمسیون موارد خاص دانشگاه مي باشد. تقاضاي مرخصي بايد به صورت كتبي حداقل دو هفته از شروع نام نويسي در هر نيمسال تحصيلي توسط دانشجو به اداره آموزش دانشگاه تسليم گردد و اداره آموزش دانشگاه موظف است پس از كسب نظر از دانشكده ذيربط قبل از اتمام مهلت نام نويسي موافقت يا عدم موافقت با در خواست دانشجو را كتبا به وي ابلاغ نمايددانشجويان خانم شاغل به تحصيل در كليه رشته هاي علوم پزشكي ، در صورت بارداري مي توانند با رعايت ساير ضوابط و مقررات از دونيمسال مرخصي تحصيلي به دليل زايمان ، بدون احتساب در سنوات تحصيلي استفاده نمايند.

اسلاید 4: مرخصی تحصیلیدانشجوياني كه گواهي پزشكي موجه آنها به تاييد شوراي پزشكي و شوراي تحصيلات تكميلي دانشگاه رسيده باشد، مي توانند از حداكثر يك نيمسال مرخصي تحصيلي بدون احتساب در سنوات استفاده نمايند.

اسلاید 5: واحدهای درسی دورهتعداد كل واحدهاي دوره دکتری تخصصی بدون احتساب واحد پايان نامه برحسب رشته،حداقل 18و حداكثر 30 واحد است.جبرانی :حداكثر تعداد واحدهاي درس هاي كمبود يا جبراني حداکثر 16واحد استاختصاصی اجباریاختصاصی اختیاریپایان نامهارائه دروس جدید

اسلاید 6: واحدهای جبرانیبه تشخیص گروه آموزشی و تائید شورای تحصیلات تكمیلی دانشجومكلف است آن درس ها را بر اساس برنامه آموزشی مصوب دوره، اضافه بر واحدهای درسی مقرر در مرحله آموزشی دوره حداكثر تا 16 واحد بگذراند.در انتخاب درس ها اولویت با درس های كمبود یا جبرانی است. تعیین تعداد و نوع درس ها و زمان انتخاب آنها با رعایت پیش نیازها در چارچوب برنامه مصوب شورای عالی برنامه ریزی و با نظر گروه آموزشی مربوط، بر عهده شورای تحصیلات تكمیلی دانشكده ذیربط است.به ازاي گذراندن هر 8واحد درسي از درس هاي كمبود يا جبراني،يك نيمسال تحصيلي،به طول مدت تحصيل دانشجو،افزوده مي شودنمره دروس پيشنياز يا جبراني در كارنامه دانشجو ، جداگانه ثبت مي شود اما در احتساب ميانگين نمرات نيمسال تحصيلي و ميانگين كل نمرات دانشجو منظور نمي شود .

اسلاید 7: ارائه دروس تمام دانشگاه هاي علوم پزشكي موظفند برنامه هاي درسي مصوب شوراي عالي برنامه ريزي را اجرا نمايند.تبصره:دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی مجاز خواهند بود نسبت به ارایه واحدهای درسی جدید به جای درس های اختیاریnon core) ) حداكثر تا سقف 20% كل واحدهای دوره در هر برنامه آموزشی اقدام و این درس ها را به صورت اختیاری به دانشجویان ارایه نمایند. دانشگاه ها موظفند اهداف آموزشی و سرفصل واحدهای جدید خود را از طریق دبیرخانه های آموزشی تخصصی مربوطه جهت اطلاع به شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشكی اعلام نمایند. .-

اسلاید 8: ثبت نام و انتخاب واحددانشجوي دوره دکتری تخصصی موظف است در هر نيمسال تحصيلي بين 8تا 12 واحد درسي از مجموع دروس دوره را انتخاب و ثبت نام كند،مگر آنكه كمتر از 8واحد درسي باقي داشته در موارد استثنایی ، با پیشنهاد گروه آموزشی ذیربط و صلاحدید شورای تحصیلات تكمیلی دانشكده و تائید شورای تحصیلات تكمیلی دانشگاه، این تعداد می تواند حداكثر به 14 واحد افزایش یابد.در آخرين نيمسال تحصيلي نام نويسي دانشجو با كمتر از 8 واحد درسي بلامانع است.در صورت ارائه دوره تابستاني دانشجو مجاز به اخذ حداكثر 4 واحد درسي در آن دوره مي باشد.دانشجو پس از انتخاب پايان نامه،تا زماني كه آنرا به پايان نرسانده است موظف است براساس تقويم دانشگاهي در نيمسال هاي بعد نيز براي آن ثبت نام نمايد،در اين حال نمره پايان نامه در آخرين نيمسال تحصيلي، وارد كارنامه دانشجو مي شود ودر ميانگين نيمسال و ميانگين كل نمرات او منظور خواهد شد.

اسلاید 9: حضور و غياب حضور دانشجو در تمام جلسات مربوط به هر درس الزامی است و ساعات غیبت دانشجو در هر درس نظری از 4 از 17 ، عملی و آزمایشگاهی 2 از 17 ، كارگاهی ، كارآموزی و كارورزی از 1 از 10 ، مجموع ساعات آن درس نباید تجاوز كند.در غیر این صورت نمره دانشجو در آن درس صفر محسوب می شود. در صورتي كه غيبت دانشجو در هر درس،بيش از ميزان تعيين شده در ماده 10باشد ولي غيبت او به تشخيص دانشكده و تاييد شوراي تحصيلات تكميلي دانشكده موجه تشخيص داده شود آن درس حذف مي شود.در اين صورت رعايت حداقل 8 واحد در هر نيمسال الزامي نيست،و نيمسال مذكور بعنوان يك نيمسال كامل جزو سنوات تحصيلي دانشجو محسوب مي شود.غيبت غير موجه در امتحان هر درس موجب گرفتن نمره صفر در امتحان آن درس است و غيبت موجه در امتحان هر درس موجب حذف آن درس مي شود

اسلاید 10: ارزشیابیحداقل نمره قبولی در هر درس اختصاصی اجباری و اختصاصی اختیاری 14 از 20 و هر درس كمبود یا جبرانی 12 از 20 است . چنانچه نمره دانشجو در یك درس كمتر از این مقادیر باشد باید آنرا تكرار نماید.اگر دانشجویی در یك درس اختیاری مردود شود به جای آن درس می تواند از جدول درس های اختیاری در برنامه مصوب درس دیگری را انتخاب كند. با این حال نمرات كلیه درس ها اعم از قبولی و مردودی در كارنامه دانشجو ثبت و در محاسبه میانگین نیمسال مربوط و میانگین كل منظور می شود. ميانگين نمرات دروس دانشجو ، در هر نيمسال تحصيلي نبايد از 15كمتر باشد . در غير اين صورت دانشگاه به دانشجو اخطار خواهد داد ولي دانشجو محدوديتي از لحاظ انتخاب واحد نداشته و در نيمسال بعدي،در محدوده حد نصاب واحدها مي تواند اخذ واحد نمايدميانگين كل نمرات دانشجو در پايان دوره نبايد از 15كمتر باشد ، در غير اين صورت فارغ التحصيلان دوره كارشناسي ارشد شناخته نمي شود .اگر ميانگين نمرات دانشجو در دو نيمسال تحصيلي اعم از متوالي يا متناوب كمتر از 15باشد،آن دانشجو از ادامه تحصيل در دوره دکتری تخصصی محروم مي شود.

اسلاید 11: ارزشیابیدانشجویی كه پس از گذراندن كلیه واحدهای درسی در مرحله آموزشی میانگین كل نمرات او از 15 كمتر باشد از ادامه تحصیل محروم می شوددانشجویی كه پس از گذراندن كلیه واحدهای درسی دوره، میانگین كل نمرات او از 15 كمتر باشد، در صورتی كه حداكثر مدت مجاز تحصیل وی در مرحله آموزشی به پایان نرسیده باشد، می تواند تا 12 واحد از درس اختصاصی اجباری را كه از آنها نمرات بین 14 تا 15 گرفته است، فقط در یك نیمسال تحصیلی تكرار كند و در صورت جبران كمبود میانگین كل ، مجاز به شركت در امتحان جامع شود. دانشجویانی كه به هر دلیل نتوانند از این فرصت استفاده كنند یا علیرغم استفاده از این فرصت میانگین كل خود را جبران ننمایند، از ادامه تحصیل محروم مانده مدرك و سوابق تحصیلی دریافت نمی كنند.

اسلاید 12: پذيرش واحدهاي درسي قبلي اين دانشجويان منوط به احراز 4 شرط زير است: 1- واحد آموزشي قبلي داراي مجوز از شوراي گسترش وزارت درمان و آموزش پزشكي و يا وزارت علوم تحقيقات و فناوري باشد.2- پذيرش دانشجو از طريق آزمون دکتری تخصصی باشد.3- برنامه هاي درسي اجرا شده ، مصوب شوراي عالي برنامه ريزي كي از دو وزارتخانه ذكر شده دربند 1 باشد.4- محتواي دروس گذرانده شده با دروس رشته جديد به تشخيص گروه آموزشي مربوط ، بايد حداقل 80% اشتراك محتواي داشته و نمره هريك از آن درسها از 14 كمتر نباشد.

اسلاید 13: مرحله پژوهشی و پایان نامهموضوع پایان نامه و زمینه تحقیقاتی باید در مدت زمانی محدود به آغاز نیمسال دوم و پایان نیمسال چهارم از شروع به تحصیل در دوره دكتری تخصصی (Ph.D.) توسط دانشجو تعیین ، و چارچوب كلی آن توسط استاد راهنمای پژوهشی مشخص و از طریق گروه آموزشی مربوطه جهت بررسی به شورای تحصیلات تكمیلی دانشكده ارائه شود. شورای تحصیلات تكمیلی دانشكده موظف است پس از تصویب موضوع پایان نامه پذیرش و ثبت عنوان آن را به صورت كتبی به دانشجو ابلاغ نمایند.در موارد استثنایی و با نظر شورای تحصیلات تكمیلی دانشگاه، حداكثر مدت مجاز برای ثبت عنوان پایان نامه، پس از گذراندن مرحله آموزشی و قبولی در امتحان جامع می باشد. عدم ثبت عنوان موضوع پایان نامه در مهلت مقرر، به منزله انصراف از تحصیل دانشجو تلقی می شود و در این صورت دانشجو اخراج خواهد شد.

اسلاید 14: استاد راهنمااستاد راهنمای پژوهشی به تقاضای دانشجو، موافقت استاد تائید مدیر گروه و تصویب شورای تحصیلات تكمیلی دانشكده انتخاب می شود.دانشجو موظف است از ابتدای نیمسال دوم سال تحصیلی تا حداكثر پایان نیمسال سوم استاد راهنمای پژوهشی خود را انتخاب كند.انتخاب استاد راهنمای تحصیلی دانشجو به عنوان استاد راهنمای پژوهشی وی بلامانع است.استاد راهنمای پژوهشی باید دارای مدرك دكتری تخصصی Ph.D)) یا تخصصی بالینی و یا دكتری (Ph.D) پژوهشی با مرتبه استادیاری یا استادیار پژوهشی و حداقل سه سال سابقه تدریس یا پژوهش در دوره های تحصیلات تكمیلی بوده ودر این مدت حداقل دو پایان نامه كارشناسی ارشد را راهنمایی و یا چهار پایان نامه (Ph.D) را مشاوره كرده باشد. استاد راهنمای پژوهشی ترجیحاٌ باید از بین استادان داخل دانشگاه انتخاب شود. در موارد خاص با تائید شورای تحصیلات تكمیلی دانشكده ، انتخاب استاد راهنمای پژوهشی مشروط به داشتن شرایط مذكور در ماده 32 از میان اعضای هیات علمی، خارج از دانشگاه محل تحصیل دانشجو بلامانع است.

اسلاید 15: دفاع از پایان نامهبعد از تكمیل و تدوین پایان نامه توسط دانشجو كه اتمام آن را استاد راهنمای پژوهشی اعلام می كند و پس از تائید كتبی حداقل یكی از اعضای هیأت داوران، مبنی بر قابل دفاع بودن پایان نامه ، دانشجو موظف است در جلسه ای كه زمان آن را گروه آموزشی مشخص و شورای تحصیلات تكمیلی دانشكده تائید می نماید، در حضور داوران مطابق مواد مربوط در آیین نامه دوره دكتری تخصصی (Ph.D)از پایان نامه خود دفاع نماید.زمان دفاع از پایان نامه بایستی حداقل یك سال از زمان ثبت نام و اخذ پایان نامه گذشته باشد. دانشجوی دوره دكتری تخصصی (Ph.D.) هنگامی مجاز به دفاع از پایان نامه تحقیقاتی خود می باشد كه حداقل یك مقاله به زبان انگلیسی از كار تحقیقاتی در رشته مربوطه خود و مرتبط با موضوع پایان نامه را به عنوان مولف اول یا دوم در یك مجله معتبر علمی - پژوهشی داخلی یا خارجی به چاپ رسانده و یا گواهی پذیرش آن را اخذ نموده باشد.

اسلاید 16: انتقال ، مهمانی و تغییر رشتهانتقال ، تغییر رشته و جابجایی در دوره دکتری تخصصی ممنوع می باشد. موارد خاص در صورت لزوم پس از اعلام نظر دانشگاههای مبداء و مقصد در جلسه کمیسیون موارد خاص وزارت بهداشت بررسی می شود.در صورت موافقت دانشگاههای مبداء و مقصد مهمانی دانشجو، تا سقف حداکثر تا 50 درصد واحدهای دوره امکانپذیر می باشد.

اسلاید 17: کمک هزینه تحصیلیدريافت كمك هزينه تحصيلي (حقوق و ساير مزاياي دانشجويي ) در پايان هر ماه منوط به صدور گواهي حضور تمام وقت براساس گزارش حضور غیاب (تایمکس)و انجام وظايف محوله از سوي گروه آموزشي ذيربط است.پرداخت کمک هزینه تحصیلی در صورت قطع حضور دانشجو در دانشگاه(مرخصی تحصیلی یا استعلاجی) قطع می گردد.پرداخت كمك هزینه تحصیلی به دانشجویان دوره دكتری تخصصی پس از اتمام مدت مجاز تحصیل (4/5 سال ) براساس مصوبات شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه قطع می گردد و از دانشجویانی که از سنوات ارفاقی كمیسیون موارد خاص دانشگاه، استفاده می نمایند شهریه از دانشجو اخذ می گردد.

اسلاید 18: اقدامات لازم در طول دوره تحصیلتکمیل نرم افزار آموزشی سما توسط کارشناسان، موارد مورد لزوم( گرایش رشته– نوع سهمیه پذیرش – دانشگاه محل تحصیل مقطع قبلی دانشجو)تکمیل پرونده دانشجو موارد مورد لزوم(مدرک تحصیلی- وضعیت بدهی به صندوقهای رفاه –وضعیت نظام وظیفه- تائیدیه مدرک تحصیلی مقطع قبلی- وضعیت بررسی صلاحیتهای عمومی – ماموریت آموزشی یا مرخصی بدون حقوق)استعلام در خصوص استفاده یا عدم استفاده دانشجویان بورسیه خارج و انتقالی خارج از کشور(2/5 درصد) از ارز و بورس دولتی مدت استفاده ماموریت آموزشی حتما در نرم افزار و قسمت توضیحات نوشته شود

اسلاید 19: دستورالعمل حضور تمام وقت

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید