معماری و عمران

ملاحظات اجرایی در برابر سیلاب و معرفی مواد و پوشش های ضد سیلاب

material-coating

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ملاحظات اجرایی در برابر سیلاب و معرفی مواد و پوشش های ضد سیلاب”

ملاحظات اجرایی در برابر سیلاب و معرفی مواد و پوشش های ضد سیلاب

اسلاید 1: مروری بر ملاحظات اجرایی و معرفی مواد و پوشش‌های مقاوم در برابر سیلاب

اسلاید 2: مقدمه بدون شك سيلاب بعنوان يك بلاي طبيعي شناخته شده است ولي در عمل سيلاب هم از نظر تلفات جاني و هم از نظر خسارات مالي مهيب ترين بلاي طبيعي در جهان محسوب مي شود. برخی از مواد مورد استفاده در سازه ها نسبت به رطوبت، آب، سیل و کپک نسبت به دیگر مواد مقاوم تر هستند. در مناطقی که دستخوش سیلاب و طوفان قرار می گیرند انتخاب موادی که برای تماس با سیل به مدت سه روز یا بیشتر مناسب هستند حائز اهمیت است. انتخاب مصالح مورد استفاده در سازه بر اساس سازگاری آن با دیگر مواد، نحوه ای که مجموع اجزا یا سیستم ها (دیوار و کف) زهکشی و خشک می شوند صورت می گیرد. برخی از مواد با وجود پایداری در مقابل رطوبت و آسیب ناشی از سیلاب مقاوم هستند ولی در خشک شدن تأخیر دارند. مقاومت در برابر رطوبت به همراه توانایی کل اجزا برای خشک کردن اهمیت به سزایی دارند. در این گزارش به بررسی ملاحظات اجرایی سازه ها جهت مقاومت در برابر سیلاب، برخی از مواد مناسب در این زمینه معرفی خواهد شد.

اسلاید 3: مواد مقاوم در برابر سیلابشامل هر گونه مصالحی است که قادر به مقاومت مستقیم و تماس طولانی مدت با سیلاب بدون وارد آمدن آسیب جدی است. این تماس مستلزم حداقل ۷۲ ساعت است و خسارت قابل توجه هر گونه آسیبی است که بیش از تمیز کردن یا مرمت (مانند نقاشی) را می طلبد. اجزایی تحت هجوم سیل قرار می گیرند که نسبت به رطوبت بیش از حد مقاوم باشند.

اسلاید 4: دستیابی به یک ساختمان مقاوم در برابر هجوم سیل بستگی دارد به: ۱. شناسایی منبع، ماهیت و شدت خطرات سیل ۲. انتخاب یک سایت ساختمان که در آن خطرات سیل حذف یا به حداقل می رسد، ۳. تعیین هر گونه الزامات قانونی مربوطه، برای مثال: مقررات مدیریت منطقه ای (استانی، منطقه ای)، 4. برنامه ریزی، طراحی و ساخت سازه در جهت به حداقل رساندن هر گونه آسیب احتمالی به عنوان مثال تا حد ممکن سطح ساختمان بالاتر از سطح طراحی سیل باشد.

اسلاید 5: مرور مختصری بر ملاحظات اجرایی پوشش‌های کفسقف‌هاعایق‌هادیوارهای خارجی

اسلاید 6: پوشش های کفمشکلاتسه مسئله در رابطه با این دسته از پوشش ها باید مورد توجه قرار گیرد:تأثیر آب بر روی خود پوشش؛ نحوه جلوگیری پوشش از خشک شدن کف اصلی، تحمیل بار اضافی توسط پوشش های خیس خورده بر کف چوبی تضعیف شده.راهکارکاشی ها باید از انبساط رطوبت محدود (کمتر از 3%) برخوردار باشند. چسب کاشی کاری باید در برابر آب مقاوم باشد اما می تواند بر پایه آکریلیک یا سیمانی (با چسب های پلیمری) باشد. برخی از کف پوش های جدید که دارای عملکرد مطلوب هستند شامل کف پوش پلاستیکی و روکش های سیمانی اصلاح شده با پلیمر هستند که بر روی بتن استفاده می شوند. از به کاربردن روکش هایی که فرایند خشک شدن سطح چوب را به تأخیر می اندازند باید اجتناب شود. کف پوش لینولئوم با آستر گونی مستعد چروک خوردگی است و قابل استفاده مجدد نیست اما صفحات وینیل قابل برداشت و استفاده مجدد هستند

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید