پزشکی و سلامت طب سنتی

ملاحظات قبل از حجامت

ghabl_az_hejamat_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ملاحظات قبل از حجامت”

ملاحظات قبل از حجامت

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: ملاحظات قبل از حجامت

اسلاید 3: «حجامت»که سنّتی الهی و اسلامی است؛ مانند هرسنّت دینی دیگر، آدابی دارد که برای حصول نتیجه مطلوبتر، رعایت آنها ضروری است. برخی توصیه های نوشتار حاضر، برگرفته ازاحادیـث وارد شده از«حضرات معصومین؛ (علیهم السّلام)» درکتب معتبر روایی است و بعضی دیگر حاصل تجربه اهل فن؛ لذا، رعایت آنها را به تمام کسانی که عازم اجرای این سنّت مبارک اسلامی هستند؛ توصیه می نماییم.

اسلاید 4: 1- حمام : پس از استحمام نباید حجامت کرد مگر کسی که خون او غلیظ باشد تا در اثر توقف در حمام و بخارات آب گرم رقت در خون حاصل شود؛ یک ساعت پس از حمام استراحت نموده و بعد حجامت کند.واضح است که حجامت در حمام نیز مجاز نیست.

اسلاید 5: 2- غذا خوردن:الف) حجامت در زمان گرسنگی: خالی بودن معده در زمان انجام حجامت باعث ریختن صفرا به آن و ایجاد ضعف و بیماریهای صفراوی می شود.بعلاوه باعث خروج بیشتر اخلاط صالحه به جای اخلاط غلیظه کثیفه می شود.ب) حجامت در زمان سیری: حجامت بلافاصله پس از خوردن و قبل از هضم غذا باعث جذب غذای نضج نیافته به سوی عضو مورد حجامت شده و ایجاد بیماریهایی از جمله برص می کند.

اسلاید 6: 3- جماع : بین جماع تا حجامت حداقل باید 12 ساعت فاصله باشد. 4- حتی الامکان از دوازده ساعت قبل از حجامت هیچ گونه دخانیاتی (سیگار،قهوه،آدامس،چای،نوشابه و...) مصرف نکنید.5- حجامت کردن بانوان، در همۀ ایام عادت ماهیانه ممنوع است. امّا حاملگی و شیردهی مانعی برای انجام حجامت آنها نیست. حجامت زنان باردار، درحالت عادّی بین ماههای 4 تا 7 حاملگی و درصورت ضرورت، در زمانهای دیگر، قابل انجام است.

اسلاید 7: 6- حجامت کردن در افرادی که بشدت بلغمی هستند، ممنوع است.7- در مورد بهترین روزهای سال برای حجامت پیشگیرانه با پزشک مشورت کنید.8- رژیم غذایی بر حسب طبع و مزاجتان را رعایت کنید.زیرا در غیر این صورت حجامت شما کم اثر یا بی اثر و حتی گاهی خطرناک و مضر خواهد بود و در مجموع، بیماری شما سیر صعودی بهبودی را نخواهد داشت.

اسلاید 8: 9- هشت ساعت قبل از حجامت غذاهای سرد، تخم مرغ و ماهی میل نشود.10- اگر مبتلا یا مشکوک به بیماری ایدز یا هپاتیت هستید پزشک را مطلع سازید.11-حجامت های متوالی با فواصل کوتاه غلط است.ترتیب و زمان بندی انجام حجامت برای فرد وابسته به طبع و مزاج وی متفاوت است که پزشک حاذق آن را معین و تجویز خواهد کرد.

اسلاید 9: 12- موها را در موضع حجامت کوتاه کنید.13- اگر اهدای خون به هر علتی برای شما ممنوع شده است پزشک را مطلع سازید.14- به جز در موارد خاص، بهترین نوع حجامت برای شروع درمان، حجامت عام است.15- در صورت ابتلا به هر یک از انواع اختلالات انعقادی، پزشک را مطلع سازید.

اسلاید 10: 16-درحالت خستگی یا بی خوابی شدید، ترس، نگرانی یا عصبانیّت زیاد، به هنگام بروز طوفان، وقوع زمین لرزه و وزش بادهای شدید، ماه گرفتگی و خورشیدگرفتگی، ازانجام حجامت بپرهیزید. 17- درصورت امکان، در روزهای قبل ازحجامت، انارملس(ترش وشیرین) میل کنید تا غلظت خونتان، کمتر و خروج آن به هنگام حجامت آسانترگردد.

اسلاید 11: 18- قبل از انجام حجامت، وضو بگیرید.19- قبل ازانجام حجامت، صدقه بدهید.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید