ab

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “منابع آب ایران”

منابع آب ایران

اسلاید 1: اعضای گروه

اسلاید 2: منابع آب ایرانو جعلنا من الماء کل شیء حیو هر چیز زنده ای را از آب پدید آوردیم.(سوره انبیا آیه 30)

اسلاید 3: نقشه منابع آب ایران

اسلاید 4: آب کشور ما چگونه تامین می شود ؟آب موجود در کشور ما از ریزش های جوی تامین می شود . در فصول سرد سال ، ریزش برف و باران به صورت جریان آب رود ها ، منابع آب کشور را تغذیه می کند. در فصول گرم ، آب های فرو رفته در زمین به صورت چشمه ، چاه و قنات ، آب مورد نیاز ساکنان بخش های مختلف را تامین می نمایند . نیاکان ما در قرن های گذشته با توجه به کم آبی و خشک بودن سرزمین ایران برای دستیابی به آب ، قنات را ابداع کرده اند تا در تمام سال، آب مورد نیاز را در اختیار داشته باشند.

اسلاید 5: عکس هوایی قناتداخل مجرای قنات

اسلاید 6: ویژگی های رود های ایران

اسلاید 7: در ایران بیشتر بارش ها در اواخر فصل پاییز تا اوایل فصل بهار می بارد ، به این دلیل هرچه به پایان این دوره نزدیک تر می شویم ، آبدهی رود ها بیشتر می شود.با توجه به ناهمواری ها و جهت آنها ، هرچه از غرب به سمت شرق کشور برویم ، مقدار آب رود ها کمتر می شود.رود هایی که از کوهستان های بلند و برف گیر تغذیه می شوند دائمی هستند . اگر این رود ها در نواحی مرطوب جریان یابند مقدار آب آنها بیشتر خواهد بود.رودهای مناطق نسبتا خشک بیشتر طغیانی و اتفاقی و مقدار آب آنها در سال های مختلف متفاوت است.

اسلاید 8: کانون های آبگیر

اسلاید 9: انواع آنها کانون های آبگیری که بیش از 500 میلی متر بارش داشته باشند و حداقل در 8 ماه از سال این بارش ها اتفاق بیفتد به آنها کانون های دائمی می گویند. اگر کانون های آبگیر در فصول سرد سال ذخیره برف خود را تا ابتدای ماه های گرم سال حفظ کنند بدون توجه به میزان بارش و زمان آن جزء کانون های فصلی به شمار می روند . در کوهستان های نزدیک به مناطق گرم و خشک که گاهی بارش های کوتاه و اتفاقی رخ می دهد نوعی کانون آبگیر موقت شکل می گیرد که آنها را کانون های اتفاقی می نامند .

6,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید