علوم پایه علوم تجربی

منابع انرژی{ فصل نهم} پایه هفتم

powerpoint-manabe-enerji-az-fasle-nohom-ketab-olum

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “منابع انرژی{ فصل نهم} پایه هفتم”

منابع انرژی{ فصل نهم} پایه هفتم

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: موضوع: منابع انرژی سر گروه:............. اعضای گروه:.........

اسلاید 3: منابع انرژیتقریباً منبع همه انرژی هایی که از آنها استفاده می کنیم، خورشید است. خورشید یکی از منابع خدادادی است.نور و گرما از سطح خورشید به زمین میرسد و حیات را امکان پذیر می کند.

اسلاید 4: فعالیتنمودار روبه رو درصد مصرف انرژی های مختلف را در همه کشورها در سال 1390نشان می دهد. با توجه به این نمودار به پرسش هایی که در صفحه بعد آمده است،پاسخ دهید.ّ فعاالف) چند درصد از مصرف انرژی کل جهان از سوختهای فسیلی تأمین شده است؟ ب) اگر مصرف سوختهای فسیلی با همین روند ادامه یابد، چه مشکلاتی ممکن است رخ دهد؟ پ) دانشمندان پیشبینی کرده اند که مصرف انرژی در جهان حدود 30سال آینده دو برابر میشود؛ یعنی جهان در سال 2040میلادی، تقریباً دو برابر امروز به انرژی نیاز دارد. به نظر شما بشر در آینده این انرژی را از چه منابعی میتواند تأمین کند؟ ت) تحقیق کنید از میان نزدیک به 200کشور در جهان، در چه کشورهایی از سوختهای هستهای برای تأمین انرژی استفاده می شود؟

اسلاید 5:

اسلاید 6: منابع انرژی میتوانند تمام شوند همان ّ طورکه در فعالیت بالا دیدید، بیش از 90درصد انرژی مصرفی کل جهان، از منابعی تأمین میشود که برای تشکیل آنها میلیونها سال زمان صرف شده است. به همین دلیل جایگزینی آنها پس از مصرف، تقریباً غیرممکن است. این منابع انرژی را، منابع تجدیدناپذیر مینامند. سوختهای فسیلی (شامل نفت، گاز و زغالسنگ) و سوختهای هستهای از جمله منابع انرژی تجدیدناپذیر محسوب میشوند. سوختهای فسیلی تشکیل سوختهای فسیلی به میلیونها سال پیش باز میگردد. بقایای برخی گیاهان و جانداران (ذرهبینی) که روی زمین و به ویژه دریاها زندگی میکردند، با لایههایی از گل و لای پوشیده شدند. با گذشت زمان طولانی این لایهها بیشتر و بیشتر متراکم شدند و دراثر فشارهای زیاد و دمای مناسب، این بقایا به سوختهای فسیلی تبدیل شدند.

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید