صفحه 1:
مهارتهاى شيوه ارائه براى مديران
000
صفحه 2:
۳
موثرترین روش به ر انجام کارهای توسط دیگران است
برای مدیریت هر پروژه ارائهها به عنوان یک شیوه رسمی به
منظور جمعآوری افراد برای برنامهریزی کنترل و مرور پیشرفت
مورد استفاده قرار مى كيرند.
مدیریت هنر انجام دادن
صفحه 3:
eee ل ae RCS Sand a eed
هدفى درست است.اين هدف به ما كمك مىكند تا براى نحوه
یک ارائه صحیح. فرمی کوتاه و ساده را بركزينيم. براى مثال: در
20701000100
اولية شما در سخترانيتان» عامل تعبين كنندهاى است.
صفحه 4:
رال لاد SES Elsie
ا ا Ree م
میتوان دست یافت؟
جوابی که هر مخاطب در ظرف ۲۰ دقيقه میتواند به آن پاسخ
بكويدء اين ابنت كله 'أبة Pe NE es ee) 0
يافت!!. وام سرانجاء اريك قدف. راهكارفا و محصولات
(برآیندهای) بسیاری حاصل میشود.
صفحه 5:
eC ee
ز بهترين. نكرشها و رويكردها :
SR ese) 2 ا
: 1 5
(CES ere ا Co
ا ا Or We eee epoca ل
صفحه 6:
مهمترین مسئله, تمرکز و توجه شما بر موضوعی است که برای
۱
بیتوجهی مخاطبان را دربر نخواهد داشت.
Duley eer ا
2 ce OE DRG ا C Tn ene ene ne)
ايشان در راستاى ايجاد هماهتكى ميان موضوع مورد اراته و
همسويى آن با خواستههاي ايشان است. نكتهُ اصلى: دستيابى به
هدفی مشخص در جهت تأمین خواستهای مخاطبان» در مدت
0 les
RST eco NE Jee MIC CUD RENTS mer eee
fh ALS در ضر لكك hee lel et
ele AON), by yon") alle oles ee
صفحه 7:
ار ی ال اد ان ان eA) oe)
30 ایدهها eS eee oresen|
NO eee ley koe BRET) يات
در ees سخنرانی میباشد. اگر شما در ارائة عقاید خود.
ان را ار ی ای ار که رای ترا
و مسائل ذهنی ایشان راهحلهایی ارائه خواهید داد تمام توجة
ايشان را به خود جذب كرده ايد و عقايد خويش را به ايشان
فروختهاید.
صفحه 8:
سبك و ساختار
تمام سخنرانىها درقالب و ساختارى منسجم طراحى مى شوند»
جاک را رن دس اسان رت رت
aegis (Pl SG OTe ella, ally Bn
سازمانیافته؛ همراهی و یا عدم همراهی مخاطبان را در پی
دارد. هرجه مطالب سازمان يافتهتر و منسجمتر باشندء همراهى
و توجه بیشتر مخاطبان را امکانپذیرتر مینماید و در غیر اين
صورت عدم همراهی و همدلی مخاطبان را به همراه خواهد
داشت.
صفحه 9:
باید توجه داشت که ساختار نمیبایست در مسیر اصلی انتقال
پیام. قرار گیرد؛ اما به کارگیری آن در مسیر صحیح و استفادة
به جا از آن از به وجود آمد عامل سردرگمی و اغتشاش ذهنی
مخاطبان جلوكيرى م ىكند.
. پیشنهاد: اگر بخشی از سخنرانیتان, امری قابل اغماض
مینماید و گام موّثری در جهت روشنگری اهداف
بنیادی شما برنمیدارد. حذف آن مبحث به سادگی
Rea eee rom eee ca
صفحه 10:
استد لالات (مجادلات) ۱
Ue ey ل ا ل اسن
اين روش شامل بيان عقايد و نظريههاى متعدد در انتهاى
مباحث مطرح شده است كه منجر به نتيجهكيرى و
جمعبندی نهایی مطالب میگردد.
روش دیگر که در مبحث استدلالات (مجادلات) مداوم قابل
طبقهبندى استء يادآورى نكات كليدى سخنرانى است كه
علاوه بر اتصال مباحث بيشين به مباحث جديد. به ارائة توضيح
روشن و مقدمهسازی موضوع قابل بحث بعدی میپردازد
صفحه 11:
پرسشهای هدفمند
هدف عمدة تعداد بسيارى از سخنرانىهايى كه توسط مديران
مرت نمی رنه ضرق حير روي سیسات ghee Gest
ويا دريافت أراى موافق براى اجراى برنامههاى أتى ان سازمان
نيست. ساختار در جنين مواردى مى تواند از نوع يرس شهاى
هدفمند باشد؛ اين ساختار به بيان مشكلات و زمينههاى
وابسته به اهداف مورد نظر ا ل راهحلهای مناسب در
جهت ساماندهی موانع و اولویتها میپردازد.
صفحه 12:
يكى از راهكارهاى زيركانة دستيابى به نتايج مطلوب. ياي هكذارى
erry pw) ل ل
است؛ جرا كه هر سخنرانى مورد قضاوت و داورى افراد و طبقات
مختلفی قرار میگیرد. توجه به این مطلب. به تحقة
ee) NNEC teeer] ا BCC Oey ge Oar
صفحه 13:
هرم
در يك روزنامه تماميت داستان در يى ياركراف جذاب معرفى
مىشود. در ياراكراف بعدى اطلاعات مشابه و يكسانى با بيان
yh ees alg 05 اام ا ا ۳
همچنان تکرار میشوند تا داستان به پایان می رسد.
اين روش براى ارائهها داراى دو مزيت مىباشد كه عبارتنداز:
ا 0
افزايش مىدهد زيرا آنها در هر مرحله از هرم با ايددها آشنا
هستند و میدانند که در مرحله بعدی چه انتظاری باید داشته
1
۱
صفحه 14:
ادهترین و مستقیمترین شیوه. 00 3
به سبك شروعء ميانه. يايان است كه هستدى اصلى متن در
eat) hoe ا 0
جمع بندى بعد از أن قرار مى كيرد.
صفحه 15:
برای داشتن يك شروع موفق بايد به
نکات زیر توجه داشت
صفحه 16:
توجهشان را جلب نمایید
تاد ی ار ارات ار در
كه مردم در حال درست كردن لبا سهايشان هستندء ۱
ee ate ede ete
[ESR E UPC RIDE CUD WERT RC SSCS YC RE OWEN Cee
ارشمند است. بتابراین از ابتدا اطمیتان حاصل کنید که آنها
به شما توجه م ىكنند.
صفحه 17:
ارايه ى يى ساختار
اكر شما توضيح خلاصداى را در ابتداى بحث خود دربارهدى اينكه
ales ga cles تیان کی رک
و
موضوع و همچنین بهینهی چیزهایی که باعث جلب توجه
eer CoG ee in را
IS te batarel لت
صفحه 18:
ایجاد یک طرح
1
te ا ل ا 0ك
در خصوص اين كه جكونه مىخواهيد در مقابل آنان ظاهر
a eee re 0
ا ا ل Nira tore ل 0 POL
ces 55 لفت فاه
ا ا ا و ا ا 05505
صفحه 19:
سخن پایان
ا ا ل
آنها به خاطر خواهند سيرد. بنابراين ارزشمند است كه آخرين
oes ا لا ا ا ل ۱
ضروری است که توجه آنها را جلب نمایید.
بايد توجه داشت كه در برخى از شيودهاء سخن يايان خلاصداى از
نكات اصل بحث است. يكى از بزركترين اشتباهات اين است كه
به حضار بكوييد كه اين يك خلاصه است به خاطر اينكه در آن
لحظه آنها aPC eAy CMCC) ا
صفحه 20:
در واقع بهتر است كه سخن يايان به صورت ناكهانى به همراه يك
عبارت اساسى كه از قبل به صورت نيمه بيان شده كفته شده
است و در حافظدى آنها باقى مانده است مطرح شود.
صفحه 21:
et eC
اكثر مردم از ابزارهاى بصرى به عنوان وسايل و ابزارى براى انتقال
پیامهای شفاهی انتظار دارند. اگر درک کنیم که مخاطب به چه
ا ا ا ا POORER
اول: شما مى توانيد انتظاراتشان با استفاده از يروزكتورهاى موجود
ا ل ل كت ا eer 0
ا ا م ل ا Oe
چشمانتان فلش میزند عبور کنید و سپس شیوهی دیگری را
انتخاب كنيد. يس از این تازگی بسیار جالب خواهد بود.
صفحه 22:
ارسال شده
ا ا ل ا ا 0 [ee Cea
هستيد كه مركز توجه مخاطب خود مىمانيد. اكر شما تنها قدم
بزنيد و روى صحنه وقت خود را تلف كنيد و سيس خارج شويد
ی رت یا کر ره
PCa AN RRC HEN PReT SOC 1
حاصل كردن از اينكه مخاطب به اندازدى كافى به هيجان
dl Ore een einai eeeals
صفحه 23:
۱
چشمها:
۱ tir SiC Igy vo wr ا Peele Wipe ow We C07
درستىء. اطمينان و صداقت شما در اهداف ارائهتان مى باشد.
ا ا ل ل 07
شدت و میزان تماس چشمی ارزش گذاری کرد. در حین ارائه.
شما باید از آن به منظور گسترش رابطهی خود با مخاطب به
وسیلهی برقراری تماس چشمی با مخاطبین در حدی که
امکان دارد استفاده کنید
صفحه 24:
از آنجایی که هر چه ارائه دهند از مخاطب دورتر باشد دشوار
رات تا رلک تا ار ۲
oe Poor pre OCT ee ES yee a Som ce)
هر یک از آنان را که هدف ارائدی ما هستند را قانع کنید. در
حين ارلئه سعى كنيد كه ديد خود را در مسيرهاى مشخص و
معين به مدت 0 للى ثانيه متمركز كنيد. مدت كوتاهى يس
از تغيير در ارلئه يك لبخند كوتاه مىتولند فرد را متقاعد كند تا
» برنامه آنان ا ل ل
صفحه 25:
صدا
نكتفى ساده اين است كه هنكام ارائه آرام باشيد و وقت
ا ا ا ات لل ك7
خوب قرار میگیرد و کلام شما را قطع نمیکند بنابراین نیازی
eC cee NO) RO eee nee Mees
On Go a ee ANI ered
یک بیان یکنواخت هم خستهکننده و هم خوابآور بنابراین مهم
است كه تلاش كنيد ا سرعت و درجه و ميزان سخن كفتنتان
ا |
تغيير در صدا به منظور تأكيد بر تعبير مشخص شود.
صفحه 26:
eles
مخاطب صورت شما را مىبيند اكر eso Cue ore نكاه كنيد
roe RULE لل ال ل ا
cea ا ee rae Ne ين
eNO ee oy en ee ed ا كت
ery سار ری ای ی ار سا ارت
کنید.
ا ا ا ا ا ل 0
صفحه 27:
ل رات ری سرت را رس ار
دا Abies
FE aren AU Hess ای ا ل را eth
براى خودتان. اكر انان فكر كنند كه شما خارج از عرف لباس
oll ge را ات
صفحه 28:
شيودى ايستادن
0 eon ey (bests vibes
00 م ا
ا ا لال لتر ل
صفحه 29:
۱۳ I eee
هر سخنرانی دارای تعدادی حقه با rnp ee |
ادامه به برخی از آنها میپردازيم.
صفحه 30:
تأثي ركذار باشيد
0
است نان سخت تلاش کنند تا روی سخنانتان متمرکز شوند
۱
شما انجام دادن عمل يا كارى است كه توجه آنها را جلب
cli Ee ees Sy را را
صفحه 31:
مغز انسان با تصاوير بهتر ياد مى كيرد و از اين توانايى براى اينكه
ينام را ماندكارتر كنم مى توان استفاده كرد اين دين معنا
است که از استعارات برای پیام خوداستفاده کنید.
صفحه 32:
شوخیها میتوانند با کرت ۳ فاجعهآميزند.
ell (le ار ار ید یا
een ec ce SE eke |
حذف تمامی جکهای قومی گرایانه و يا به طور کل گستاخانه
باشد.
صفحه 33:
کوتاه و شیرین
همه افراد داستان را دوست دارند و داستانها هم مى توانند
آموزنده باشند و هم مى توانند يك ييام را القاء كنند. اكر شما
بتوانید پیام خود را در یک داستان یا یک رخداد شخصی
بگنجانید این توانایی را خواهید داشت که از مخاطبین انتظار
داشته باشيد كه تمامى صحبتهايتان را بشنوند.
صفحه 34:
تمرين
هيج جايكزينى براى تمرين نيست. شما میتوانید در مقلبل یک
oie an re ea ear 1۳
شما بايد حالات و صحبتهاى خود را به كونهاى كه به صدا و
bor ا ب ا ف 00
کیره و به خاطر داشته باشید كه شما كمتر از آن حيزى
میبینید که دیگران از شما میبینند.
صفحه 35:
20 7
خود متمركز نشويد خوشبختانه مىتوان كفت مخاطبين هركز
بيشتر از أنجه خودتان فكر مى كنيد احساس a بودنتان را
درك نمى كنند.
صفحه 36:
نكات مهم در حين سخنرانى
" اكر شما در میانه ی سخنرانی ماندید لبخند بزنید. به دست
۱
8
0
صفحه 37:
با سپاس و قدردانی از تمامی
کسانی که ما را در این راه
يارى رساندند