صفحه 1:
3 cree)
روانشناس بالینی
۲۷ ب هداشت مانب اعتیاد
صفحه 2:
صفحه 3:
9 Sy اكت
۱
بتوانند:
ال ل سين
۰ اهمیت ارتباط را بفهمند ؟
۰ انواع ارتباط را بدانند ؟
۰ عناصر اصلی ارتباط درک نمایند ٩
ao Cs a Le ae رز
بکارگیرند !! مسلماً تحقق این هدف در برخی از شرکت کنندگان
باعث افزايش آكاهى » در بعضى موجب بهبود نكرش و دو
ee ne) ا لم ا ل
صفحه 4:
ا ل اس(
چون :
ارتباط از موّلفه های اصلی زف
فنون برقراری ارتباط مور بهعنوان یکی از اصلی 3
toe رز 7
مى شوند ٠
صفحه 5:
Se eee ee rahe
3 4
هدف اصلی از برة اری ارتباط انقال پم است ۳
3 eo
تلال درارتب 0
ک تفر بیامی و ع
0
OE 7 وا رع
صفحه 6:
۱
Pee ed re eC
OP Re ere eres
ro Soe eS ee I
درارتباطاتى است كه مى تواند ابحاد كند.
صفحه 7:
ویز گیهای ار تباط
۰ ارتباط مور :
- تنها وسیله ی انتقال اطلاعات بین افراه
می باشد .
PE ere) ل
or |
Prem ee) re 0) Bae ee
FEL ا
ecw! Elio Ss wi, 4057
صفحه 8:
ارتباط ناموثر:
ee
Be) Te ol ee
oe Ap
Sie aman arena
۳ در طول زمان هی تواند اعتماد به نش -
۱۳ ول لم
Beer ea YO
/ da eee 2
٠ هش مى ذهد
صفحه 9:
did را را
٠ فرستنده : ارسال كننده اطلاعات ١ ٠
7 ؟- كيرنده : دريافت كننده اطلاعاة ٠
ل رز
جريان مى يابد .
۰
۰ ۵ معني : عه ای از مفاهیم شناختی و عاطة
ha re TS
در فتن انرا ارت ع فود suse gopehda bigs
BrP eat ee Fe 5
نقش دارند .
صفحه 10:
عناصر اصلی ارتباط :
۱
هرنوع ارتباط شفاهی و کتبی دارای دو وجه کلام
ل ل fer
4
re ore
که دربیم با ل
اما جه فا زباني درارتباط لتقافى شامل : بلددى صنا» لعل
. أم» مكث و ... است
ارتباط کتبی شامل : : نوع خط ء رنكى جوهرء ث pe
Perro st
» شمی » حالت بدن 000
a 0 ky م ماح
٠. است
غیر کلامي در ارتباط کتبی شامل : رنگ کاغذ » زمینه کاغذ » اشکال در
a 0 es) رت
صفحه 11:
به عبارت دیکر :
ال POS Te ety 0
REN ۱
2-0 و ey ey 0007 PCL ed
erases که ree
4 لا است كه برزبان مى یب
Ae eer) ای 5
از ۳7 jt
ایند ارتباط
اع يي موقعیتی ول
عناصر غير غير ان ۳1 eed Mobes a5 iia B15 13) a>
0 TRIN res peers ۳
7 #9 لس وت henna
. رانام برد oe
يرأى يمان منظو رواحساسات خ oft
0 1 ودع 2
دتقران راي تقال بام مود لوه ب كات اال
صفحه 12:
0
Bt TO elt ba See
را بعهده دارد حدود ۵۵درصد و کون
SOLS ed asm)
ل
صفحه 13:
اجزای ارتباط:
ila اما ویو
توآن به اين صورت تعريف تمود
Roger اینکه موضوع كفتكو جيستءخود مى تواند به |
Pore orn cee
FTI eee ee ers تسیز
PAM AI NST SEE TE
مى سو
صحبت : نوع آغاز محاوره »يعنى اولين جملات واولين ١
eH رب 7 ال ٩ TR PR 1
میس eR a lg
00002 PCR
ee بر شش ۳
۳۳ | بط ۳
garies و ی
۳ است که رن ولي
صفحه 14:
اذامه احزاى ارتباط :
زمان بندی ار تب : هر ارتباط زمان خاصی eee
emt as همكان أن رارعايت مى " اس
0 ولى بر خى زمان + Phere 0
ان ان بندى » هم زمان برفرارى ارتباط » هم مدت آن وهم طول كلام در
زمان هابى است كه فرد نفش كوينده رادرارتباط به عهده مى كيرد ٠
و
ممع م ere rg RP Ae اعى از ديكرعواملى
چگونگی جمع بندی وختم ارا و eed orden wabed ی
(a ees Cut sig BLS! Papen cle
ee See
ce Te)
صفحه 15:
أدامه احزا ارشباط :
Rote دای که pF opie ie #8 Ee ل
و و
هنى صدا 0 هاى ی او
۳ 2 رها
aera RON Oe)
تماس جشمى ree
تماس
ع اه ام هی رود اج 3
تاد جهره ونوع حرکات ابرو ودهان نیز پبام هابی :
مخاطب سای وم te موا
سازند سای 6
» در / أرتباط ما کلام ror)
teers ی Pre eas Be دست هارانکشت هاءباهاوباقی اندام
های بدن برای انتقال پیام استفاده می نمایند .
۳
صفحه 16:
كوش دادن فعال :
ri9h'9 cy ۱ ا ۱
ع 0 اراد
ور A EI a 1 ابن عمل غير ارا
دادن فعاليتي انتخابي است که شامل در یافت وا ى
20027 دا ال 5 ت وس محر oo
7 ني دن بون طن الى تسم مى شود ان دوق عبار الو
از کیفیت کمی با ازشنیدن |
دان 3-6 رال ww
or 9 7 رت 7
7 در( ادب ۱
gels دیلوت ۲ داي ان ادج بخسی بخسى از ذهن ۳ یرل J
زر 4
9 رل ادن زر
ION OSE فوش شاد ۳
* اهداف كوش دادن فعال عبارتند از :
کسب اطلاعات » لا ا Meer ge Core Cel RRO
erey) و ی ديكران تا
صفحه 17:
روش های موثر برای کوش دادن فعال:
-١ به فرد مقابل توجه كنيد:
۱
ie) رل
ا لل ۱
٠ _نشانه هاى غي ركلامى اورا به ثبيوه اى ظريف تكرار كني
کلماتی اورا به صحبت بیشتر درمورد موضوع تشویق ۲
و ۱
* ببينيد هرجيزى راجكونه مى كويد .
صفحه 18:
ادامه روشها:
۲- سوّال کنید .
به این ترتیب :
لي ا ل ى كني
. اطلاعات راجمع كرده وسازمان مى كنيد ٠
۰ a TT eran
i ردان رام راهى برای بررسی این است که آيا ب
درست است
0 ای ازور داهن نج را وید هس تکار مود
PERN : چند کلمه آخر گوینده اورا بهادامه گفتار تشویق
«Ais (50
صفحه 19:
ادامه روشها :
1
3
ل ها
ار اد
اس
Fe ل ied
005
نپرداختن به تخیل یا عدم اشتغال ذهنی بامسائل دیگر ١ +«
عدم سلطه جوبی درمکالمه
۱ Tan ee roe tea
دادن بازخورد
پرسیدن سوّال های باز
صفحه 20:
توصیه هایی برای کار آمدتر کردن ارنباط کلامی *
de CaS ae at ae سب(
لل eR
"۰ به شنونده نگاه کنید .
Oe Tee ee we ee Tae
قن وآهنى صداى خود رات *
Ce eS Sat ed
۱ 3
هنگام گوش دادن :
ی
۱ eT il fer
۰ گوش کنید واز قضاوت درباره آنچه که گوینده می گوید پرهیز کنید.
صفحه 21:
Se ie eS
موانع ار تباط موتر:
1 gon
دران فس ۳ ee eee) که راه های ارت
ومانع از برقراری ارتباط reer
۳ نوع پیام ها عبارتنداز :
دستور دادن .هدایت کردن»ابلاغ کردن
اخطارءتهديد» هشداردادن
ee Tey
توصیه »پیشنهادیار اه حل ارائه دادن
۱
ee Rey od ا Pe
ی 000
اسم روی هم گذاشتن»مسخره کردن و تحقیر کردن
صفحه 22:
yb ی
gran Pear PPC eve reper
. واحساساتش راابر از کند
7 re iO eo ee
خير باسخ داد.
* این پرسش ها به صورتی جمله بندی
می شوند که طرف مقابل تشویق بعه صحبت
1
صفحه 23:
واقعيت هابى راكه دريافت كرذه ast
مى كنيد .
پ مثال : بس كفتى كه اول درست را
۳ Tred me)
Fe ee rere oy
کردی ولی قضیه از کنترل تو خارج بود .
صفحه 24:
er) en eee)
(Ord Te hers ae
eS ee TC el eagey |
تا rd ot TC
۰ مثال : به چه دلیل اصرار داری دعوت نویك |
ی
ry re)
. برایم بیشتر توضیح بده که چرا می خواهی این
درس را حذف کنی ؟