کسب و کارمهارت‌های شخصی

مهارت برقراری ارتباط موثر

صفحه 1:
3 cree) روانشناس بالینی ۲۷ ب هداشت مانب اعتیاد

صفحه 2:

صفحه 3:
9 Sy ‏اكت‎ ۱ بتوانند: ال ل سين ۰ اهمیت ارتباط را بفهمند ؟ ۰ انواع ارتباط را بدانند ؟ ۰ عناصر اصلی ارتباط درک نمایند ‎٩‏ ‎ao Cs a Le ae‏ رز بکارگیرند !! مسلماً تحقق این هدف در برخی از شرکت کنندگان باعث افزايش آكاهى » در بعضى موجب بهبود نكرش و دو ‎ee ne)‏ ا لم ا ل

صفحه 4:
ا ل اس( چون : ارتباط از موّلفه های اصلی زف فنون برقراری ارتباط مور بهعنوان یکی از اصلی 3 ‎toe‏ رز 7 مى شوند ‎٠‏

صفحه 5:
Se eee ee rahe 3 4 هدف اصلی از برة اری ارتباط انقال پم است ۳ 3 eo ‏تلال درارتب‎ 0 ‏ک تفر بیامی و ع‎ 0 ‎OE 7‏ وا رع

صفحه 6:
۱ Pee ed re eC OP Re ere eres ro Soe eS ee I ‏درارتباطاتى است كه مى تواند ابحاد كند.‎

صفحه 7:
ویز گیهای ار تباط ۰ ارتباط مور : - تنها وسیله ی انتقال اطلاعات بین افراه می باشد . PE ere) ‏ل‎ or | Prem ee) re 0) Bae ee FEL ‏ا‎ ‎ecw! Elio Ss wi, 4057

صفحه 8:
ارتباط ناموثر: ee Be) Te ol ee oe Ap Sie aman arena ۳ ‏در طول زمان هی تواند اعتماد به نش‎ - ۱۳ ‏ول لم‎ Beer ea YO / da eee 2 ٠ ‏هش مى ذهد‎

صفحه 9:
‎did‏ را را ‎٠ ‏فرستنده : ارسال كننده اطلاعات‎ ١ ٠ ‎7 ‏؟- كيرنده : دريافت كننده اطلاعاة‎ ٠ ‏ل رز جريان مى يابد . ‎۰ ‏۰ ۵ معني : عه ای از مفاهیم شناختی و عاطة ‎ha re TS‏ در فتن انرا ارت ع فود ‎suse gopehda bigs‏ ‎BrP eat ee Fe‏ 5 ‏نقش دارند .

صفحه 10:
عناصر اصلی ارتباط : ۱ هرنوع ارتباط شفاهی و کتبی دارای دو وجه کلام ل ل ‎fer‏ ‏4 re ore ‏که دربیم با ل‎ ‏اما جه فا زباني درارتباط لتقافى شامل : بلددى صنا» لعل‎ . ‏أم» مكث و ... است‎ ‏ارتباط کتبی شامل : : نوع خط ء رنكى جوهرء ث‎ pe Perro st » ‏شمی » حالت بدن‎ 000 a 0 ky ‏م ماح‎ ٠. ‏است‎ غیر کلامي در ارتباط کتبی شامل : رنگ کاغذ » زمینه کاغذ » اشکال در ‎a 0 es)‏ رت

صفحه 11:
به عبارت دیکر : ال ‎POS Te ety‏ 0 ‎REN‏ ۱ 2-0 و ‎ey ey 0007 PCL ed‏ ‎erases‏ که ‎ree‏ ‏4 لا است كه برزبان مى یب ‎Ae eer)‏ ای 5 از ۳7 ‎jt‏ ‏ایند ارتباط اع يي موقعیتی ول عناصر غير غير ان ۳1 ‎eed Mobes a5 iia B15 13) a>‏ 0 TRIN res peers ۳ 7 #9 ‏لس وت‎ henna . ‏رانام برد‎ oe ‏يرأى يمان منظو رواحساسات خ‎ oft 0 1 ودع 2 دتقران راي تقال بام مود لوه ب كات اال

صفحه 12:
0 Bt TO elt ba See را بعهده دارد حدود ۵۵درصد و کون ‎SOLS ed asm)‏ ل

صفحه 13:
اجزای ارتباط: ‎ila‏ اما ویو توآن به اين صورت تعريف تمود ‎Roger‏ اینکه موضوع كفتكو جيستءخود مى تواند به | ‎Pore orn cee‏ ‎FTI eee ee ers‏ تسیز ‎PAM AI NST SEE TE‏ مى سو صحبت : نوع آغاز محاوره »يعنى اولين جملات واولين ‎١‏ ‎eH‏ رب 7 ال ‎٩ TR PR‏ 1 میس ‎eR a lg‏ ‎ ‎00002 PCR ee ‏بر شش‎ ۳ ‏۳۳ | بط ۳ ‎garies‏ و ی ۳ است که رن ولي

صفحه 14:
اذامه احزاى ارتباط : زمان بندی ار تب : هر ارتباط زمان خاصی ‎eee‏ ‎emt as‏ همكان أن رارعايت مى " اس ‏0 ولى بر خى زمان + ‎Phere‏ 0 ان ان بندى » هم زمان برفرارى ارتباط » هم مدت آن وهم طول كلام در زمان هابى است كه فرد نفش كوينده رادرارتباط به عهده مى كيرد ‎٠‏ ‏و ‏ممع م ‎ere rg RP Ae‏ اعى از ديكرعواملى چگونگی جمع بندی وختم ارا و ‎eed orden wabed‏ ی ‎(a ees Cut sig BLS! Papen cle ‎ee See ‎ce Te)

صفحه 15:
أدامه احزا ارشباط : ‎Rote‏ دای که ‎pF opie ie #8 Ee‏ ل و و ‏هنى صدا 0 هاى ی او ‏۳ 2 رها ‎aera RON Oe)‏ ‏تماس جشمى ‎ree‏ ‏تماس ‏ع اه ام هی رود اج 3 ‏تاد جهره ونوع حرکات ابرو ودهان نیز پبام هابی : ‏مخاطب سای وم ‎te‏ موا ‏سازند سای 6 ‎» ‏در / أرتباط ما کلام‎ ror) ‎teers‏ ی ‎Pre eas Be‏ دست هارانکشت هاءباهاوباقی اندام ‏های بدن برای انتقال پیام استفاده می نمایند . ۳

صفحه 16:
كوش دادن فعال : ‎ri9h'9 cy ۱‏ ا ۱ ع 0 اراد ور ‎A EI a‏ 1 ابن عمل غير ارا دادن فعاليتي انتخابي است که شامل در یافت وا ى 20027 دا ال 5 ت وس محر ‎oo‏ ‏7 ني دن بون طن الى تسم مى شود ان دوق عبار الو از کیفیت کمی با ازشنیدن | دان 3-6 رال ‎ww‏ ‎or 9‏ 7 رت 7 7 در( ادب ۱ ‎gels‏ دیلوت ۲ داي ان ادج بخسی بخسى از ذهن ۳ یرل ‎J‏ ‏زر 4 9 رل ادن زر ‎ION OSE‏ فوش شاد ۳ * اهداف كوش دادن فعال عبارتند از : کسب اطلاعات » لا ا ‎Meer ge Core Cel RRO‏ ‎erey)‏ و ی ديكران تا

صفحه 17:
روش های موثر برای کوش دادن فعال: ‎-١‏ به فرد مقابل توجه كنيد: ‏۱ ‎ie)‏ رل ا لل ۱ ‎٠‏ _نشانه هاى غي ركلامى اورا به ثبيوه اى ظريف تكرار كني ‏کلماتی اورا به صحبت بیشتر درمورد موضوع تشویق ۲ و ۱ * ببينيد هرجيزى راجكونه مى كويد .

صفحه 18:
ادامه روشها: ۲- سوّال کنید . به این ترتیب : لي ا ل ى كني . ‏اطلاعات راجمع كرده وسازمان مى كنيد‎ ٠ ۰ a TT eran ‎i‏ ردان رام راهى برای بررسی این است که آيا ب ‏درست است ‏0 ای ازور داهن نج را وید هس تکار مود ‎PERN :‏ چند کلمه آخر گوینده اورا بهادامه گفتار تشویق ‎«Ais (50‏

صفحه 19:
ادامه روشها : 1 3 ل ها ار اد اس Fe ‏ل‎ ied 005 نپرداختن به تخیل یا عدم اشتغال ذهنی بامسائل دیگر ‎١‏ +« عدم سلطه جوبی درمکالمه ۱ Tan ee roe tea دادن بازخورد پرسیدن سوّال های باز

صفحه 20:
توصیه هایی برای کار آمدتر کردن ارنباط کلامی * ‎de CaS ae at ae‏ سب( لل ‎eR‏ ‏"۰ به شنونده نگاه کنید . ‎Oe Tee ee we ee Tae ‏قن وآهنى صداى خود رات‎ * Ce eS Sat ed ‏۱ 3 هنگام گوش دادن : ‏ی ‎۱ eT il fer ‏۰ گوش کنید واز قضاوت درباره آنچه که گوینده می گوید پرهیز کنید. ‎

صفحه 21:
Se ie eS موانع ار تباط موتر: 1 gon دران فس ۳ ‎ee eee)‏ که راه های ارت ومانع از برقراری ارتباط ‎reer‏ ۳ نوع پیام ها عبارتنداز : دستور دادن .هدایت کردن»ابلاغ کردن اخطارءتهديد» هشداردادن ee Tey توصیه »پیشنهادیار اه حل ارائه دادن ۱ ‎ee Rey od‏ ا ‎Pe‏ ‏ی 000 اسم روی هم گذاشتن»مسخره کردن و تحقیر کردن

صفحه 22:
‎yb‏ ی ‎gran Pear PPC eve reper . ‏واحساساتش راابر از کند‎ 7 re iO eo ee ‏خير باسخ داد.‎ ‏* این پرسش ها به صورتی جمله بندی می شوند که طرف مقابل تشویق بعه صحبت 1

صفحه 23:
واقعيت هابى راكه دريافت كرذه ‎ast‏ ‏مى كنيد . پ مثال : بس كفتى كه اول درست را ۳ Tred me) Fe ee rere oy کردی ولی قضیه از کنترل تو خارج بود .

صفحه 24:
er) en eee) (Ord Te hers ae eS ee TC el eagey | ‏تا‎ rd ot TC ۰ مثال : به چه دلیل اصرار داری دعوت نویك | ی ‎ry re)‏ . برایم بیشتر توضیح بده که چرا می خواهی این درس را حذف کنی ؟

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان