تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 56 اسلايد

khaksarabdollah

صفحه 1:
CORE ‏پ‎ [1۳ Rees 0066©

صفحه 2:
دا ند جا ما نت ‎ra) RV.‏ اموزش ‎Piney ree eres‏ ‎ere Ree Cena SU Sn Nee ioe‏ ‎es‏ ‏حل تعارض ها يادگيري مراحل تصمیم گيري ‎pew’ ell‏ كيري هاي سخت ‎re‏ ا ‎Sie Rel‏ ‎ ‎

صفحه 3:
00 Ore nN ‏ا م ا‎ Or ۱ ‏ا‎ ‏مسایل و مشکلات و تلاش برای حل و فصل آنها نیست. بنابمراین وجود‎ Orly IE StS er yen Oe WT IE StS eee or ‎SD)‏ ا ‎Ave Lee TO CES IS See TOC TEs ‏ا‎ ‎AC eye er er gee ed bY ‏ا‎ Grrl ‏اینکه منفعلانه عمل کرده و آرزو کنیم که ای کاش هیچ مشکلی در زندگی ‎Tem Be TEEN Scene‏ 1 ‎

صفحه 4:
ام ‎ee‏ ‏سرا وان رن مارد ی ری را كنيد. ولى اكى فاقد مهارتهاى لازم بسراى حل مشكل باشيد يا از روش هاى نامناسب و معيوب براى حل مسايل خود استفاده نماييده در سا زكارى با محیط اط‌افتان دچار مشکل شده و بهداشت روانی شما تهدید خواهد شد. ا ا ل ا ا ا ا | زندكى برخورد كنيد. ال ا 1 مستلرم چند فعالیت است. ابتدا باید مشكل را به دقت تعريف كنيد » و سيس راه حل شاى متفاوت حل مشكل را مطررح كررده و مورد بررسى قررار دهيد ۱

صفحه 5:
تعریف مهارت حل مساله ‎elles >‏ اما ن تحص ر سا رن پس تضار ‎ed‏ ‏۱ دردسترس فرد ۳ عدم تعادل ‎Ce ek eee RCTS) See eee‏ ‏نیست. ‎5100 ‏ا‎ Soy ‏كند تا به طور موثري مسائل زندكي خود را حل كند.‎ ‎| ‎

صفحه 6:
مفاهیم کلیدی در حل مساله * حل مساله منعکس کننده يك رویکرد مثبت نسبت به زندگي است بو ‎MB aces Salinas MBs cer‏ * حل مساله باه فرایتد است نه اه ‎RE] pC Urge Lowey Coa‏ تجويزي است که در موارد گسترده کاربرد دارد. ‎

صفحه 7:

صفحه 8:
0 1 ‏م‎ vend Cy Bt OIE Ee Peder tOMT yew) Beyer S)| ؟ منظور از مقابله كردن تلاش هليي است که براي اداره کردن و مدیریت موقعيتهايي كه به نظر خطرناك و تنش زا مي رسند . به عمل مي آيد سه ويژگي مهم فرایند مقابله : ال ل ‎ere ee,‏ ا 06

صفحه 9:
مدل مقابله رویداد زندگي به عنوان مشکل شناسايي مي شود 190 |۱۳ ree) )سرتسا(‎ eye Renee Err on Ree FI ناموفق (سترسأ) رویداد رویداد به عنوان مشکل ارزيابي نمي شود ‎Ge)‏ 1520107

صفحه 10:
|۱۳ POR Tom SIRE ‏ا‎ OC Al ieee Sa Sowa DS POY Dee EOP ‏ل ا‎ er Se Toma PUiaee ALP OC MESES) PEEP LUy cee Csr Fae Te eee SBCs ae UO led Pec SE Cy ECT ar B re Lean eS Wye ES) Ee) ae Sse

صفحه 11:
* متابله هاى مسئله مدار-در مقابله هاى مسئله مدار فرد سعى ميكند كارى انجام ‎Oris DYSON CENT)‏ ل ا ا ‎Pelt Cero) 2‏ ا لات ل ا - فعاليت خاصبى انجام دادنء - راهنمای یگرفتن, - مشور تكردنء - برنامه ریز یکردن» ‏- جم ع آورى اطلاعات ‎

صفحه 12:
0 er ane at rere STU CRV SONY Ce) OP Se EPC PATOL E BS FRSC PSU ST ‏ل ا ا‎ TY recy انسان با استرس رو به رو می شود تعادل و آرامش خود را از دست می دهدو ‎Evo Peer RU pete Tce es Pen TYE Bie TOME Icey‏ ب فرد مى آيد تا بتواند ابتدا آرامش و تعادل روانی خود را بازیابدو سپس به مقابله های مسئله مدار بپر‌دازد.

صفحه 13:
IPS) es) er ale eee دعا و نیایش , 0 Be eee Alle spb 42) 0 ee 0 0 es

صفحه 14:
* مقابله هاى هيجان مدار در بسيارى از مواردبسيار سالم وكمى كننده اند.اين مقابله ها كمك ميكنند تا ضردآرامش حود را بازيايد وهنكامى كه ضرد آرامش داشته باشد بهت رميتواند فك _كندءب_نامه ريزى كندء از مهارت حل مسئله استفاده كند. در غيس اين صورت ‎Ser)‏ ل ل ا ل ل ‎POLL) [oe‏ ‎Pera arb] RCC e ms Se arn PY‏ 19 ‎RoC Sre avi eye an mec YTS eV y er ele‏ در ان ‎sYer‏ | ‎ee ORE ToS ere Pe Pe moel ECE nT‏

صفحه 15:
مقابله های سالم و ناسالم ‎ICI 9‏ ل ا 0 ا ا ا ل رمن -دزد ىكردزه dhe SLL به زورمتوسل شدن» - استفاده اززور وتهديدء 0

صفحه 16:
* نمونه ای از مقابله های هیجان مدار ناسالم عبارتنداز؛ * اعتياد ويناه برردن به مواد مخدر» بدكويى * خشونت وب رراشكرى به ديكرانه | Le See Oe PN E IE SSD PSS 4 ‏میشود و معمولا هسراء با پشیمانی است‎ * درمانده و ناامید شدنء * دست ا زکوشش وتلاش برداشتنء * به خواب وخیال و رویا فرورفتنء

صفحه 17:
ررك های مقابله ‎ey‏ هاي موفق * انعطاف بذيري * دور انديشي Cee

صفحه 18:
0000 2-معتقدم با صرف وقت وتلاش کافي مي تولنم بسياري از مشكلاتي را كه با آن مواجه هستم . حل كنم. 3-حل بسياري از مشكلاتي که با آنها مواجه هستم ۰ سخت و پیچیده ۱ ۱ وقعيت برايم يا نه peer مخالقم کاملا مخالفم

صفحه 19:
0 كام اساسی است : POR IS Es قدم اول در حل موفقیت آمیر مشکل این است که این ادراک را در خودتان پررورش دهيد كه " تو مى توانى مشكلت را حل كنى". ا ا 7 نگرانی و دستپاچگی می شویم . در ‎lio‏ خوب فکر کنیم و بنایم این نمی توانیم راه حل خوبی بای مشکل خود پیدا کنیم .

صفحه 20:
59 به آن " كفتكوى درونى "مى كويند. به عنوان مثال زمانى كه در يك درسى نمره بد می گيررید و یا در یک مسابقه مهم شکست می خورید ؛ به خودتان چه 3۳ ‎Oe ae ete a ET ۰‏ ن است كه سعى مى كند به ما دلدارى دهد و مى ۱ ننباش مشكل براى ه مكسى يش مى آيدء من مى توان م آن را ح لكنمء همه حيز درست خواهد شد و... ‏ا ‎Byes eee ee TES SOE Son‏ وقتى مشكلى ييش مى آيد مى يد :" من آدم بى عرضه » هستم» ‎erreres‏ | آید » من نمی توا ‎ ‎

صفحه 21:
‎SE *‏ بت شوه مفایل ای مت بل مساله ‎0

صفحه 22:
بحث كروهي بررسي موانع نكرشي(شناختي ) حل مساله و راه هاي رفع اين موانع * جه نوع رويكردهايي به حل مساله كمك مي كند ؟ * جند نمونه از افكار اتوماتيك منفى را در هنكام مواجه شدن با مسايل به ذهنتان خطور مي كنند ‎٠‏ بيان و الترناتيوهاي مثبت را در مقابل آن ها نس

صفحه 23:
2 ‏ات‎ ier eNO a teen ge Brae) ‏استعدادي خود‎ Ses 2 اجتناب از مشکلات به جاي حل آن ِ كت * ما اميدي و درماندگي ۱

صفحه 24:
: نتیجه گيري بناببراین وقتی با مشکلی مواجه می شوید اولین قدم اتخاذ یک نگر‌ش حل مساله و شناسایی خود گویی های منفی و مبارزه با آنها از طریق ‎er ee PCr PPP Brome [ees Bere‏ | 79 Ey Tom => Ord eee ELS] ree anes es eee, ‏وی‎ ‏حل ممكن بر مهارت هاى حل مسئله خود تكي ه كنم" يا‎ سرزنش ي كمكي به حل مساله نمي کند ‎rein‏

صفحه 25:
eS Ss poe Wd PCSEy IC Bowe Len er PCa ee ene en Per TS en re ‏ندانیم مشکل ما دقیقا چیست » نمی توانیم يم آن را حل كنيم .يس ممرحله دوع‎ لا سر رو تر ست ۰ برای تعریف مشکل چهار سن ل راح ( 0 O71 ‏ب) مشکل از چه زمانی ایجاد شده است ؟‎ ا ا | بوحود آمده است؟

صفحه 26:
ان دا ۱ i eee elo FSU ates pyy aor) مشكلات ييجبده رايد قسمت هاى ساده تر تقسيم كنيد مسایل را الویت بندی کنید مشکلات كلي را به مسايل جزيي تر تجزيه كنيد |

صفحه 27:
فرمول بندي مساله ‎OL Se‏ له ‎el ae‏ تا

صفحه 28:
تهیه فهم‌ستواز رلم ‎Score‏ 1 kee DoS O Ry Lash eer bards ‏می شوید . در این مرحله باید خوب فک کنید و تمامی راه حل هایی ممکن را بای حل‎ ‏كيك‎ 0) arn * _بررای حل یک مشکل راه حل های مختلفی وجود دارد. و هر چقدر بتوانید راء حل های ‎eee aay eee‏ ل 0

صفحه 29:
یک روش خوب برای پیدا کردن راه حل های مختلف بای حل یک مشکل استفاده از ‎een)‏ 0 ا را به ذهنتان می رسد چه خوب و چه بد , چه سخت و چه آسان پادداشت کنید. | ervey gel Lee Deets | Pe EMG nl mrt Tear percep) ‏مادر ,معلمان ؛ مشاوران و دوستان حود که قابل اعتماد هستند بخواهید که راه حل های‎ Bee rep Leonean cer)

صفحه 30:
: مزاياي بارش فكر * هنكامي كه فرد ذهن خود آل راحت و باز مي كذارد ممكن است ‎enon Rear yy Ronee alee nea Ea‏ 1 ‎Ree elie vy roe‏ ۱ ‎yay wes ١‏ حل مساله فقط رسیدن به راك حل على زيادتر است و كميت راه حل ها مهم است نه كيفيت آنها. ‎

صفحه 31:
0 * اولين راه حل "تال كيت ‎a‏ ا ا * اصل تنوع

صفحه 32:
۱ SS در اين مرحله لازم است راه هاى فهرست شده در مرحله قبل را مورد ارزيابى قرار داده و بهترين راه حل را انتخاب كنيد. * بهترين راه حل كدام است ؟ ال ا ا 0 ۱ بنهمید که کدام یک از همه بهتر است.

صفحه 33:
0 Sie EONS We ‏ا‎ eae Peers ery CDR Le er ei he nED ‏نتيجه آن كار را ييش بينى كنيم آن وقت كمتر اشتباه مى كنيم و‎ ‏مشكلات كمترى براى نود و ديكران بوجود مى آوريم . در اين‎ ۱ ‏ا‎ ‎۱ ‏ا ا‎ BYE B eee ‏ا‎

صفحه 34:
براى ييش بينى ييامدهاى يك راه حل مى توانيد از روش ‎er ARN)‏ استفاده کنید .به این ترتیب که در مورد هر کدام ‎Sern YDB EEE LC eel reaae 1S eB)‏ ‎Pee ORT ent ne eey Birr ee rere S)‏ داشته باشيد كه يك راه حل فقط يك ييامد ندارد لذا بايد خوب فك كنيد و تمامی پیامدهای یک راه حل را با استفاده از روش "اگس ...آن 7 5 ‎ee)‏ 0 هم گفته می شود

صفحه 35:
به اين ترتيب كه شما بايد هزينه ها و مضرات هر كدام از راه حل هاى مطررح شده و ‎ile eee Bure‏ ا ا ا ل ل كمترين هرزينه و بيشترين فايده را داردء انتخاب كنيد . علاوه ب ارزيابى ييامدهاى كوتاه مدت و بلندمدت راه حل هاى مختلف بايد به هماهنكى اين راه حل ها با ارزشهاى فردى و خانوادكى نودتان نين توجه داشته باشيد. بر‌خی ره حل ها ممکن است پیامدهای مثبتی داشته باشند ولی چون با اعتقادات و ارزش های ما متناسب نیستند » انتخاب نمی شوند.

صفحه 36:
‎Te MCS | See‏ ل ا ا ‏* ملاك هاي مورد نظر : ‎Aline iad 9 > *‏ * سلامت و رفاه هيجاني * زمان و تلاش مورد نیاز ‏نسبت هزینه - فایده ‎

صفحه 37:
5-اجراى راه حل اك شده * _پس از انتخاب بهترین راه حل از بین راه حل های ممکن باید آن را به اجرا ‎ECS Ye SSIES IST Leen eee ee‏ AAV ‏ا‎ ‎pe WE Ye E er ce D IIe Ton elt pare ek seer Ncw Or ‏کسی باید انحام شود و چه موادی لازم است.‎

صفحه 38:
1-6 الك ‎be‏ 7 9 رضايت بخش بوده يا خيس ‎٠‏ ا شده در رفع مشکل موفقیت آمیز بود چه بهتر و ف پایان می یابد ود أشكال وخود داشته كه به حل مشكل منج نشد. os - آيا مشكل رابه درستى مشخص كرديد؟ ‎cl iia‏ ا ا 1 1 - آيا راه حل انتخاب شده را درست اجر! كرديد؟ Pa Ne tan ak Ll ele TaD oe

صفحه 39:
° اجراي راه حل * خود بازنگري خود ارزيابي

صفحه 40:
تمرين عملي 20 ‏ا‎ ny Sect ‏و سعی کنید تما های گام های فوق را طی نمایید.‎ سس راهحل هاي مختلق: Serra

صفحه 41:
مهارت تصمیم گيري ا ا ل ل ‎Pe‏ از مواقع ما لا شل اه همه تصمیم هایی که می گیریم پیامدها خوب یا بد دارند ‎٠‏ ینام این لذ ايل را 0 ممكن است ييامدهاى بدى داشته باشند » دودل هستيم. تصميم تصمیم گیری ‎eel oer‏ است و خيلي از مردم براى ضرار از اين مساله از تصمیم گیرری خود داری می کنند 1 ‎avers‏ بر 0 ‎Pesw pert See errr edie es‏ 1۱

صفحه 42:
: مها رتهاى لازم برراى تصميم كيررى موشر * براى تصميم كيررى موش مها رتهاى زيس ضرورى مى باشند: ‎ia‏ ل ‎PC‏ PROCES) ioe - مهارتهاى جمع آورى اطلاعات - مهارتهاى ارزيابى ييامدها - مهارتهای ارزشیایی اطلاعات

صفحه 43:
an Pe LO Se Seer 292 cet pees Gel pV gl rb so 4S cabo ‏ا‎ ‏شخصی که تصمیم می گید‎ 5 ESSE et ‏ا ل‎

صفحه 44:
مساله يا موقعيت شامل عناص مختلفى است كه از موقعيتى به موقعيت ‎Bet Soper net MT ee)‏ pee ene eas) ‏ال‎ ‎Paver wr See Oa Lore ‏ا‎ * میان قطعیت در مورد پیامدهای مساله : از اطمینان تاعدم

صفحه 45:
تس * بحث كروهي و بارش فكري در مورد عوامل شخصي موثر در تصميم كيري RS ee SNe ol eS ene ia

صفحه 46:
: عوامل شخصى موش. در تصميم كيسرى ا ا م ا | اين عوامل عبارتند از : > اعتماد يه شن ‎foo‏ 4 هاى اتخاذ شده - آمادكى براى يذيررش مسئوليت تصميم هاى - عدم ترس از حنط كرردن - درك درست موقعيت و مشكل م 878 11011

صفحه 47:
ا 3 ۱ ETE ‎EST BEE U Ee PET‏ ا كت کافی داشته باشید. بای مثال بای تصمیم گیر‌ی در مورد رشته تحصیلی باید اطلاعات لازم در باره رشته هاى تحصيلى داشته باشيد. ‏ا ا ا ا | ‎De‏ م ا ال 9 خاصی را انتخاب می کند . ‏*_موقعیت‌ها : انسانها ممکن است در یک موقعیت یک تصمیم بگیررند و در موقعیت دیگر تصمیمی متفاوت يا تصميم قبلى بكير_ند. به عنوان نوجوانى كه اصلا تمايلى به مصرف سيكار ندارد در يك موقعيت ‎

صفحه 48:
lee called | ا ا ا ا اك م كيري

صفحه 49:
| گیسی تصمیم گیرری احساسی: ا ‎ee‏ ‎ee‏ ا تصميم كيسرى آنى ال لقا ار اه الك تمن تدر . این افراد در مورد ييامدهاى تصميم هاى حود زياد فك نمى كنند ی ار و ‎ard‏ | ‎Rone De Mer rer se eae) ad‏ يرى و ترس از شكست مسئوليت تصميم های ‎POren nip e Pera Cres eps OTs Sten arte ae KO, ‏خود را به دی‎ +, ‎ ‏پشته يش انداختن : اين اضراد تصميم كيررى را مرتب به تعويق مى اندازند تا زمانى كه مجبور شوند تصميم لیسری نمایند ‎

صفحه 50:
تمرین عملي OSES Se cree Reece ele Roe Lae . ‏قرار دهيد‎

صفحه 51:
| مرحله بازشناسى ‎beeen‏ ل ‎Pere‏ ‏ا 0 وادار می نماید که نیاز به تصمیم گیرری را درک کنیم . گاهی اوقات ما موقعيت را نديده مى كيرريم ودر نتيجه ضرورت تصميم كيررى را احساس نمى كنيم . بنابراين اولين مرحله تصميم كيرى شناخت موقعيت يا ‎ENP ST Te ae LCR ere eC Oy‏ 00 PO ‏ا‎ eres. NST IT or ace

صفحه 52:
| ae ete tea SS ESE aay es Pe Be TBE Eee renee Pe ae كنيم . ۱

صفحه 53:
به طور كلي تصمیم گيري را مي توان فرايندي چهار مرحله اي در نظر گرفت ‎٠‏ مرحله اول : مساله يا موقعيتى را كه مى نواهيد درباره آن تصميم بكيرريد مشخص 55-7 ‎pyodleys *°‏ ل ا ا 0 ‎1 ‎

صفحه 54:

صفحه 55:
الا eyes : ‏راه حاي ممکن‎ * =i ail 2 0 ل ‎me)‏ 5

صفحه 56:
Son Ses برگه تمرین نمونه هايي از تصمیم گيري هاي خود را در زندگي مطرح کنید به سوالات زير ياسخ دهيد: الاطا ا یادا ی ار ‎ryan ul‏ 1 ۱ IES kos sorte aCe eee Te Ne Nes Semen ever Les

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان