صفحه 1:
صفحه 2:
eee oy 5 ۳ تب
صفحه 3:
رل در لاب ا خر
نشانه های مارا در کائتات و نف ها 9
شما معلوم شود که خد1 ررمت
(سورء فصلت 2
3
مهارت خود آكا.
اهی 01000
صفحه 4:
1
مهارت خود آكا.
اهی 01000
صفحه 5:
eee oy ۵ ۳ تب
صفحه 6:
eee oy 35 ۳ تب
صفحه 7:
من كيستم/ من جِيستم؟ امن جه كن
۷من برای کی /چی هستم؟
۹
اهی مدرس : یود بهزآد
صفحه 8:
من كيستم/ من جِيستم؟ امن جه كن
۷من برای کی /چی هستم؟
0 مهارت خود آكاهى مدرس : داریود بیزآد
صفحه 9:
صفحه 10:
0 مهارت خود آكاهى مدرس :دود بهزآد
صفحه 11:
1 مهارت خود آكاهى مدرس :دود بهزآد
صفحه 12:
سس
0 مهارت خود آكاهى Revere re
صفحه 13:
سس ی
self awareness
ا ار را
0
16
صفحه 14:
يس به ميزان شناخت از ابعاد وجودى مان به زن:
روابط مان با ديكران كنترل و تسلط مى يآ
See CEASERS SE Seas NPP ET Sa
دیگران است.
ae
صفحه 15:
دنا و
5 3
وجودتان يى خواهيد برد.
espe
مهارت خود آكاهى
6
صفحه 16:
3 ۳۳ آگاهی یعنی :
eyes peer eae
=x oes
SSE ener cr er erenee rere
= TE RCE nO Perch ere Oy
هاءخواسته ها 9 نیازهاء Peers آرزوهاء ترس rary
انزجارهاء تواناييهاء محدوديتها
تا معرفت فرد نسبت به سلوک و رفتارها یش
صفحه 17:
ae
اك
a
۳-۹ د أكاهى.
ی 0 زر زر
oe
ل Sa eee
دستیابی به تصویری نسبتاً کامل و منسجم و یکپارچه از خود -
"رسیدن به هویتی مستقل از دیگران
بدست.آوردن احساس کتترل درونی و آمادگی در موامو ۲ ۳00
وموقعیتهای دشوار
1 مهارت خود آكاهى مدرس : داریود بیزآد
صفحه 18:
6
ل را تربار کل آن
می باشد.
ور
*به تصویری کامل و منسجم از خویشتن دست یافته ۳ ۲۳۱۶
»* احساس ارزشمندى كرده وبراى خود و ار رد
ور 2 ل ar Sere
» مسئوليت رفتار و اعمال خود را مى بذيرد.
© موفقيتهايش او را غره نكرده و شكستهايش را تجربه قلمداد مى كند.
oes ا ا ا رت ی
رامتزلزل نمى سازد.
صفحه 19:
© مشا فاه و تمل 1 0102
eet رت
*ارزیابی ها و بازخوردهای دیگران
© تجاريب حاصل از موفقيتها و شكستها
»خود ارزيابى ها
0 مهارت خود آكاهى مدرس :دود بهزآد
صفحه 20:
مه
مهارت خود آكا.
اهی 01000
صفحه 21:
. ایجاد لا حود
se ۲21 0
F uit اس سم رم در ES)
زشكذارى برخى اجر i) یتنا
3
بای ارزشمند)نفی ارزشهای برخی nee كرد
بهای (erik
۱[ کردن تصاویر خود(رفع تناقض و 1
roe
60 مهارت خود آكاهى مدرس : داریود بیزآد
صفحه 22:
a
شکل گیری تصورات ذهتی راجم به اجز اعخود
er)
yh 5) coe) fil Gad gee gi dy Gay
۱
رسیدن به تلفیقی از باورها .احساسات» تمایلات» آرزوهاء نگرشها
جوانی
رشد تفکیکی اجزاء خود
eee
isis cyte Glial pléal 5 iS uty
مدرس : دایود زان
صفحه 23:
کر راب زرا ۱
* محیط درونی شامل تصویرهای ذهنی .گفتار ٩
درونی,تخیل
ل ل 0
ا ا ره
؟ محیط فیزیکی: آینه ها- دوربین- ضبط صوت و...
هق مهارت خود آكاهى مدرس : دایود بیزآذ
صفحه 24:
* خود ارزیایی صحیح
Pee ey
e ور
»درك هويت
© استقلال هويت
»© هدفمندى
عات مهارت خود آكاهى Beer er
صفحه 25:
ظریات و آنديشه ey
از شا نماض فد سک
است
» خود جسمائی ۱۵۸6۲ 800۷
تصویرو لضامی که هر شخص از تن و ام خود ۲۳۳۲
نحوه نشستن»ایستادن »راه رفتن»صداو... اين تصویرو ارزیابی دیگران از"
Be Tyee eri riers eer Tene
© خود در رابطه با ديكران (نقشهاى خود)
ما در ارتباط با افراد مختلف دارای الگوهای ارتباطی متعددی هستیمکه متناسب با
هر کدام نقشهایی را پذیرفته و رفتارهایی را به نمایش می گذاریم از جمله
پدر » مادر » همسر» دوست » کارفرما و...
هه مهارت خود آكاهى مدرس : داریود بیزآد
صفحه 26:
جان کولی و هربرت ميد
Peres
خودی که كنشهاى خود انكيخته فرد را هذايت مى كنذا
eres
Sree ee BOB Sone Cee TEES
در ديدكاه ايشان خود اساساً در تعامل ديكران تكامل يفده ر تكد ها
ECD Te SEE eS Rr Tee ار
LOOKING GLASS SELF .1) aia! 5
وه مهارت خود آكاهى مدرس : Revere
صفحه 27:
م مهارت خود آكاهى تب
صفحه 28:
eee oy 5 ۳ تب
صفحه 29:
هه
مهارت خود آكا.
اهی 01000
صفحه 30:
eee oy ae ۳ تب
صفحه 31:
ed مهارت خود آكاهى مدرس : داریود بیزآد
صفحه 32:
هه مهارت خود آكاهى مدرس : داریود بیزآد
صفحه 33:
* بخشهایی که دیگران از آن آگاهند ولی خودمان نا آگاه
es
بخشهایی که ۰
اس
(منطقه كور)
* بخشهایی که نه خود و نه دیگران از آن آگاه نیستیم (منطقه
ناشناخته)
مهارت خود آكاهى Beer er
صفحه 34:
* خودآگاهی 55 ]60۱151015۱1
مجموعه چیزهایی Cee Oop en A ers eG
اعم از الضورات (eal SUR Er reat Pe ve re ea =
* نیمه آگاهی 5۱8 0۱1561015۱1855
و قرار ندارند ولی با کمی تلاش می توان آنها ۳
را به سطح خودآگاهی آورد.
UNCONSCIOUSNESS ,alSia,al ¢
غرایز» آرزوها » خواستها » افکار و اندیشه هایی که در حالت معمول
oma pp CIR vrtrn ONL iray REM ra) و ۱
نمی شودو با گذشت زمان نیز از بين نمی رود.
عا مهارت خود آكاهى رس ليده 37
صفحه 35:
رات الاك مدقن Ce
ناخودآگاه- شرح حال نویسی- سئوال کردن از خو!
با دیگران-
هو مهارت خود آكاهى مدرس : Revere
صفحه 36:
هیجانهایی است که بر اثر تحریکات درونی و بیرونی در ار؛
Dn ا ا ا
۰ 10005
خارج عمل می کند و تمایلات نهاد و محدودیتهای اعمال شدم تسم و1
تعديل مى كند لذا تابع اصل واقعيت است.خود سازمان بيجيده اى از فرايند ٩
روانى اعم از تفكر- حافظه قضاوت و يادكيرى است.
= درباره درست بودن اعمال فرد به
Cries Ete eo eS we SEES EP re
دهد.رشد فراخود با درونی کردن ارزشهای والدین در کودکی آغاز می شود.
فراخودشامل دو بخش وجدان اخلاقى و خود آرمانى مى كردد.
هه مهارت خود آكاهى Beer er
صفحه 37:
تلآ
ane ee ee وان
ی و مرجع aS 5 53
ester pele eure) ار
ig ا تمايلى به تمييز و تفكيى أجراء 12005 =
© از كل زمينه ادراكى بخشى به نام خود بتدريج در جريان راشتكا
۳ Spee ee)
۶ بر اثر تعامل فرد با محیط و بخصوص در سایه ارزشیابی فرد از
تعامل خود با دیگران سازمان خود شکل می گیرد.
* خود تركيبى سازمان يافته ل راررميان
منضم به آن است که درونی شده اند.
ea مهارت خود آكاهى مدرس : داریود بیزآد
صفحه 38:
نوعى جزيميت اتفاق مى افتد. كاهى نيز آن ريا
00
معمولاً آن را به صورت اضظراب و نتش
ke 2 LEG ATG ERENT OCT
فد و به تحریف با انکار محرک یا واقعیت مو 32 7 ==
.بردازيم
هو
صفحه 39:
هه
صفحه 40:
0
صفحه 41:
و للم لیر
* تلاش برای ارتقاء واصلاح این ویژگیها
* داش تن اداف روشن و قبل وصول و تلا بر ۳
eee Corer Serer eS و
به ذهن در مواقع دشوارو هنكام مواجهه با مشكلات
Revere re مهارت خود آكاهى a
صفحه 42:
© در درون ما متن نمايشنامه هايى هست كه به ما أبن تال را
مى دهد تا بفهميم در هر موقعيتى از ما جه انتظار”
Be) 3
© در هر موقعيتى ما از وازه هاء حالتها و نقشهايى استفادة
کنیم که بیانگر شخصیت ماست.
© جهان براى هر فرد صحنه اى است كه بر أن خود را به
ديكران مى شناساند. فليب برنارد
Beer er مهارت خود آكاهى re}
صفحه 43:
فاصله 2( ح ال(
راجه جيز بر مى كند؟ 2
"چنانچه 000101000
اتفاقى مى افتد؟
5 مهارت خود آكاهى Beer er
صفحه 44:
* دریافت های حسی حاصل از حواس پنج
* مااز طريق حواس خود بين دنياى درون و بيرون ارتباك
می کنیم. Zz
و
م ye ore fee Teese را
ذهنى ومواجه شدن با يك فرد يا كتاب مربوط به آن. زنان از
مردان شهودی ترند.- نگرانی و پریشانی مانع کشف و دریافت
شهودى مى كردد. آيا به آن باور داريد؟ تجارب شما جيست؟
Beer er مهارت خود آكاهى oe
صفحه 45:
واکنشهای هیجانی همراه با پاسخهاء
0
ادراکات افکار »خواسته هاءدر یک
موقعيت
6م
صفحه 46:
5-5
* ل ل و د
© تفسيرهاءارزيابى هاء قضاوتهاء استنتاجها
© توقعات وانتظارات
= ae
Se COIS a ee see ene.)
كيرى .
۵ مهارت خود آكاهى Revere re
صفحه 47:
eee et 7 OL رل رت مر
fauyls 8
* از چه ویژگی های فیزیکی خودتان خوشتان نمی 1
ا ل رز
مى توان كرد ؟
سس مهارت خود آكاهى Beer er
صفحه 48:
a و
كاروان رفت و تو در خواب و بيايإو"
کی روی ره ز که پرسی چه کنی چون باشی
ro
صفحه 49:
و(
وت ۷( ۱
0
* افرادی که واکنشی هستند یعنی تا اتفافی نیافند اقدامی له
© آنهايى كه براى هر موضوع زندكى هدفى دارند.
مم مهارت خود آكاهى Beer er
صفحه 50:
ماه
آنچه که مارا بر می انگیرد ۱
ee Nee hs را در در
مورد علاقه بودن -مورد احترام بودن
*داشتن ها: در آمد-شغل-امکانات تحصیلات
۹ اك
و
کردن- درک کردن
صفحه 51:
© برای خودمان
۱9
9
* برای ارتباط خودمان با دیگران
oa مهارت خود آكاهى مدرس :دود بهزآد
صفحه 52:
۱۳|
* بی ثباتی در انجام کار ها
eee oy ee ۳ تب
صفحه 53:
a recy cas,
ما پیدا می کننند.
هه مهارت خود آكاهى مدرس : Revere
صفحه 54:
٩ خود آشکارسازی
© كزارش افراد ديكر
ا
© تمرين و فعاليت
Beer er مهارت خود آكاهى or