کسب و کار مدیریت و رهبری

مهارت در سخنرانی و ارائه مطلب Better Public Speaking and Presentation

Better-Public-Speaking-and-Presentation

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مهارت در سخنرانی و ارائه مطلب Better Public Speaking and Presentation”

مهارت در سخنرانی و ارائه مطلب Better Public Speaking and Presentation

اسلاید 1: مهارت در سخنرانی و ارائه مطلبBetter Public Speaking and Presentation

اسلاید 2: عنوانمهارت در سخنرانی و ارائه مطلبنوعابزارمراحل استفادهاجراموضوعرهبری و مدیریتسطحفردیپیچیدگیکم

اسلاید 3: آخرين باری که در يک سخنراني به يادماندني شرکت کرديد را به خاطر بياوريد. آیا به سختی آن زمان را بخاطر می آورید؟ متاسفانه بسياري از سخنراني ها اينگونه اند و خیلی زود فراموش مي شوند. اين یک مشکل جدی است؛ زیرا تنها دليل برگزاری آن سخنرانی، برقراری ارتباط و انتقال پیامی به شما بوده است!به هر حال، شما با تکیه بر چهار عامل اساسي می توانید مطمئن شوید که مخاطبان، پیامتان را درک کرده و آنرا به یاد خواهندآورد. البته تعدادی از این عوامل، بديهي و ساده به نظر مي رسند: •درک هدف سخنراني •تنظیم پیامی روشن و مختصر •کسب آمادگی کامل •حفظ صراحت کلام هنگام انتقال پیاماز هدف خود آگاه باشیدپیش از آماده کردن سخنراني یا ارائه خود، باید بدانید که دقيقا چه چيزي را به چه کسی ارائه خواهیدداد و چرا او باید به شنیدن آن تمایل داشته باشد. بنابراين از خود بپرسيد: چه کسي ؟ چه چيزي ؟ چگونه ؟چه وقت ؟ کجا؟ و چرا ؟ با چه کساني صحبت خواهيدکرد؟ علايق، ارزشها و مفروضات آن¬ها چيست؟ آنها چه نقاط مشتركي با ديگران دارند و چه ویژگی های منحصر به فردی دارند؟ چه چيزي را منتقل می کنید؟ يک راه پاسخ دادن این است که معيارهاي موفقيت را ارزیابی کنید؛ چه وقت و چگونه مطمئن می¬شوید که ارتباط مورد نظرتان بخوبی برقرار شده و پیام شما در ذهن افراد ثبت شده است. چگونه مي توانيد به بهترين شکل ممکن، پيامتان را به ديگران منتقل کنید؟ زبان در اينجا بسيار بااهميت است. همچنین بهتر است که تکنیک های غیرکلامی را از قبل در ذهنتان مرور کنيد. قسمت های ابتدايي، مياني و پاياني سخنرانی خود را برنامه ریزی کنيد. اگر زمان و مکان مناسبی در اختیار دارید از تجهیزات سمعي بصري استفاده نمایید. چه زماني؟ زمانبندي دقیق، بسيار مهم است. درک مناسبی از زمانبندی خود داشته باشید؛ زیرا تلاش های شما تا جایی دیده وشنیده می شوند که مرتبط با موضوع بوده و در چهارچوب زمانی تعیین شده، انجام شوند. زماني را به سخن گفتن و زماني را به سکوت اختصاص دهيد. گاهي ساکت بودن بهتر از بد صحبت کردن است. کجا؟ محل سخنرانی را در ذهنتان مجسم کنيد. ممکن است شاید بتوانید، سالن را پیش از برگزاری سخنرانی ببینید و چيدمان صندلي ها را به دلخواه خود تغيير دهيد. از وجود و امکان استفاده از وسايل سمعي بصري اطمینان یابید.

اسلاید 4: چرا؟ براي اینکه مخاطبانتان، واقعا به شما گوش بدهند، بايد بدانيد که چرا آنها بايد به سخنان شما گوش دهند و درصورت لزوم علت را به آن ها يادآوري کنيد. چه چیزی انگیزه آن ها را برای گوش دادن به شما افزایش می دهد؟ پاسخ به این سوال، نشان می دهد که شما از علت برقراری این ارتباط آگاه بوده و ارزش و جذابیت پیام خود را درک کرده اید. سادگی کار خود را حفظ کنیدهنگامي که پیام خود را در قالب کلمات پیاده سازی می کنید، فراموش نکنید که هرچه سخن کوتاه تر باشد بهتر است. تنها رئوس مطالب را به شنوندگان بگوييد. آنها نه نیاز دارند و نه انتظار دارند که پس از شنيدن سخنان شما کارشناس و خبره شوند. اگر از اسلايد براي ارايه مطلب استفاده مي کنيد سعي کنيد که هر اسلايد اطلاعات کمی را در قالب جملات کوتاه، شکل و نمودارهاي ساده بیان کند.آماده باشیدفرآیند کسب آمادگي معمولا بی اهمیت فرض مي شود. اما در حقيقت، آمادگي يکي از مهمترين عوامل کلیدی موفقيت يک ارتباط مي باشد. در صورت امکان زمان جلسات و سخنراني را طوري تنظيم کنيد که فرصت کافي براي آماده شدن داشته باشيد. تمام اجزاي يک ارتباط را در ذهنتان مرور کنيد (منبع، رمزگذاري، کانال، رمزگشايي، گيرنده، بازخورد و بستر). اگر به هر يک از اين اجزا توجه کرده و آمادگي لازم را در تک تک بخش ها کسب نمایید، مطمئن باشيد که ارتباطات شما موثرتر خواهندبود و پیام شما بهتر درک می شود. البته تمام ارتباطات را نمي توان اين گونه برنامه ریزی و زمان بندي کرد. در اين موارد، آمادگي به معناي داشتن درک کافی از وقایع محیط کاری است. این کار شما را قادر می سازد تا دانش مورد نیاز برای اثربخشی بیشتر را با استفاده از ارتباط های کلامی و نوشتاری، بدست بیاورید.یک ارائه ی فراموش نشدنینحوه ارائه شما، موفقیت یا شکست برنامه را رقم خواهدزد. فرقي هم ندارد كه پيامتان را چقدر دقیق، خوب و مختصر تنظیم کرده باشید. برخي از نکاتي که براي حفظ صراحت يک سخنراني لازم هستند، عبارتند از: •از مثال، براي بیان مفاهیم خود استفاده کنید.•از زبان بدن به شکل مناسب و مطلوب استفاده کنيد- یک ارائه خشک و رسمی مطلوب نخواهدبود.•خيلي سريع صحبت نکنيد. مکث و وقفه به موقع، بسيار موثر است. •لحن صحبت خود را به تناوب تغيير دهيد. •از تجهیزات بصري استفاده کنيد.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطبیشترین اثر گذاری در اولین برخورد Making a Great First Impressionفهرست کنترل برنامه ریزی ارائه مطلب Presentation Planning Checklistسخنرانی برای حضار Speaking to an Audienceمزایاکسب اطمینان از درک گفته ها توسط مخاطبانکاربردهاکسب اطمینان از درک گفته ها توسط مخاطبانمعایب

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان