علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

مهارت رفتارشناسی یا شناخت ویژگی های فردی افراد

moharathaye_raftar_shenasi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مهارت رفتارشناسی یا شناخت ویژگی های فردی افراد”

مهارت رفتارشناسی یا شناخت ویژگی های فردی افراد

اسلاید 1: مهارت رفتارشناسی يا شناخت ويژگی های فردی افرادمحمدعلی شفیعا-استاد دانشکده مهندسی صنایع ومدیریت اجرایی دانشگاه علم وصنعت ایرانomidshafia@gmail.com-09121327677www.iust.ac.ir

اسلاید 2: شناسایی شایستگی هاشایستگی یک لازمه متعارف برای یک فرد به منظور به درستی انجام دادن یک کار خاص است. شامل ترکیبی از دانش ، مهارت و رفتار مورد استفاده در جهت بهبود عملکرد می باشد. شایستگی وضعیت یا کیفیت مناسب داشتن برای انجام نقشی خاص است. شايستگي تركيبي از دانش، رفتار و مهارتهاي صريح و ضمني است كه به شخص، نيروهاي بالقوه براي اثر بخشي در عملكرد كاري را مي دهد

اسلاید 3: شایستگی هدفتوسعه برنامه آموزشیتحلیل فاصلهتعلیمبازارزیابی و آموزش حین کار

اسلاید 4: به تقویت این ممیزه ها بپردازیدتوان جمع آوري، پالايش و انتخاب توانايي كاربرد علوم در جهت رشد اقتصادي بلندمدت توان ايجاد فرصت هاي يادگيري مداوم براي خوددارا بودن اطلاعات گسترده در زمينه هاي گوناگون و تعمق در تعداد محدودي از آ نها جمع آوري، سازماندهي و تجزيه و تحليل اطلاعات باور و اهتمام به مشاركت پژوهش در آموزش توانايي حل مسأله

اسلاید 5: مهارت به كارگيري فن آوري و فرا فن آوريشيوه به كارگيري دانش در بازار توان رشد و پرورش ابعاد و شخصيت انساني تا بالاترين حد درك تغييرات صورت گرفته و قابل پيش بيني در بازار كسب و كار مهارت هاي مربوط به اخلاق حرفه اي و شغلي یا داشتن تعهد و اخلاق كارافزايش مستمر سطح استاندارد و صلاحيت هاي شغلي یا قابليت آموزش ديدن حين كار مهارت عضويت مسؤول و مشاركت جو در جامعه توانايي تفاهم و زندگي مسالمت آميز به دور از هر گونه تعصب و ناشكيبايي اعمال و احقاق مسؤوليتها و حقوق فردي و اجتماعيمحلي انديشي كار گروهي

اسلاید 6: خود ادراكي خلاقيتفهم فرهنگي آشنايي با ابزارهاي توليد و اشاعه دانش برنامه ريزي و سازماندهي فعاليت هاي شخصي قابليت استفاده از فناوري بهره گيري از زبان خارجي توانايي برقراري ارتباط و تبادل اطلاعات داشتن انتظارات شغلي معقول قابليت بررسي و پذيرش عقايد مختلف درك جهت گيري مثبت نسبت به رشته تحصيليشناخت و عمل به عناصر رفتار سازماني (استنباط صحيح از روابط انساني و توسعه آن)شایستگی های محوری اعلام شده ازموسسات گالوپ و یونسکو

اسلاید 7: ضرورت حذر از چنین صفاتیAbusive Up Side DownIronicMechanicalToy LoverMagnifierIntruderDebtorPusherSlow

اسلاید 8: شناسایی چنین مولفه هایی در افراددست يابنده يا مکتسب، فعال کننده وکارآفرين ، سازگار، تحليل گر، سامان دهنده، باايمان وباور، فرمانده، برقرارکننده ارتباط، رقابت طلب،همپيوند،کنکاشگر،انديشه ورز،

اسلاید 9: شناسایی چنین مولفه هایی در افرادپرورش دهنده،با انظباط، يکدل، باانصاف،تمرکز کن،آينده نگر،همساز،خيال پرور، دربرگيرنده، فردشناس،درونداد، خردورز،

اسلاید 10: شناسایی چنین مولفه هایی در افراديادگيرنده، بيشينه ساز، عاقبت نگر، بازگوگر،پاسخگوو مسئول،برگرداننده، مطمئن به خود،ارجمند، راهبرد، عشق خواه.

اسلاید 11: گستره اي ازبيماريهاي رايج سازمانيکم کاري:حداقل کردن خروجي نسبت به ورودي از طرف افراد.اين پديده عموما به عنوان يک عکس العمل اجتماعي به بعضي ناهنجاري ها مثلا ياس از آينده و عدم علاقه بکار بروز مي کند.براي مرتفع ساختن اين مشکل بايد با همان ناهنجاري ها مقابله کرد با ايجاد انگيزه کار و اميد به آينده.کارشکني: ايجاد اخلال در انجام کار يا شکل گيري فرآيند توسط خود يا ديگران بصورت عمدي و هدف دار.رها کردن و درمان نکردن بيماري در مرحله کم کاري منجر به اين بيماري خواهد شد .پيشگيري قبل از درمان بهترين راهکار مقابله است.

اسلاید 12: اتلاف نيروي انساني:پايين بودن برونداد نسبت به درونداد نيروي انساني.عدم استفاده بهينه و هدفمند از نيروي انساني. راهکارهايي نظير سازماندهي و افزايش کارآيي و اثربخشي نيروي انساني، بهبود فرآيندهاوتعديل نيروي انساني باتوجه به نياز سازمان. ظلم وتعدي:وضع قوانين نادرست يااجراي نادرست قوانين درست در يک جامعه. مصاديق رايج در سازمانها: پرداخت کمتر از حد مناسب، حجم کار بالاتر از شرح وظايف. استفاده از خردجمعي در وضع قوانين و کنترل اجراي درست قوانين وضع شده. سفله پروري: ايجاد شان، شرافت و بزرگي از طريق پايين آوردن مفهوم بزرگ و شريف.بها دادن به افراد کم بهره و کوچک در جامعه از بارزترين جنبه هاي اين بيماري است.

اسلاید 13: مردم آزاري:بيماري ايجاد اخلال در آسايش روحي ديگران.عقده هاي دروني، رشد در محيط نامناسب و حسادت از دلايل اين بيماري است.تلاش براي درمان آن با استفاده از متخصصين امور اجتماعي و روانيضعف و ناتواني:عدم توانايي فرد در اجراي کامل و يا بخشي از وظايف.فاصله وضع موجود فرد با وضع مطلوب.ارتقا توانايي هاي فرد با راهکارهاي آموزشي و پرورشي.تغيير موقعيت فرد با هدف تغيير وضع مطلوب

اسلاید 14: دنباله روي کورکورانه: اشتباه يا افراط در الگوگيري و حذف عنصر تعقل عدم اعتماد بنفس و باور شخصي، نداشتن دانش يا تخصص لازم، رايج نبودن فرهنگ تعقل و خردگرايي از ريشه هاي مهم اين بيماري استترويج و تشويق خردگرايي، پرورش باور به خويشتن و اعتماد بنفس در افرادحاکميت روابط قبيلگي به جاي ضوابط عقلاني: بکارگيري عرف و چارچوبهاي يک اجتماع کوچک، قبيله، در يک اجتماع بزرگتر، جامعه، که جز با بکارگيري قوانين قابل اداره نيست.عدم شايسته سالاري که منجربه پديده هايي مانندفرارمغزها است ازمهمترين عوارض اين بيماري است.اجراي قوانين و ضوابط و ترويج فرهنگ شايسته سالاري.

اسلاید 15: عدم خلاقيت:محدود شدن در بازه موجودها و رها کردن امکان ايجاد چيزهايي که نيستند.عدم نوآوري و نوانديشي بدليل اعتماد به وضع موجود، ترس از وضعيت جديد و تغيير، رايج نبودن فرهنگ نوآوري.بسترسازي و ارزشمند کردن فرهنگ نوآوري و خلاقيت در جامعه.حقارت و خودکم بيني:برآورد غلط در جهت منفي از توانايي ها و استعدادهاي خود.عدم اعتماد بنفس که مي تواند به ناتواني واقعي و دائمي فرد منجر شود از جنبه هاي بارز اين بيماري است.عقب افتادگي اجتماعي خود معلول و هم از دلايل اين بيماري است. کمک به شناسايي و باور توانايي هاي فرد .

اسلاید 16: مواجهه یا برخورد با افرادتفاوتهاي افراد را بيشتر و بيشتر بشناسيد چون همواره منجر به اصطکاک مي شود. اگر تفاوت ميان انسانها را يک موهبت- نه يک مسئله- بدانيد، مي توانيد به خوبي موقعيتهاي دشوار را اداره کنيد.مطمئن باشيد که همه افراد سازش و هماهنگي را دوست دارند. اين انديشه که ديگران به دنبال تحقير و صدمه زدن به ما هستند، درست نيست. مطمئن باشيد همه توافق و يکدلي را دوست دارند. با اعتقاد به اين مسئله شما فرصت پيدا مي کنيد، درهاي گفتگو را براي رسيدن به توافقات دوجانبه باز کنيد.- باور کنيد که مي توانيد در کنار افراد مسئله ساز بدون تنش و اصطکاک کار کنيد. شما ممکن است که با افراد دشوار دوست و صميمي نباشيد، اما مي توانيد با آنها رفتار مسالمت آميز داشته باشيد. سعي کنيد به خواسته هاي هم احترام بگذاريد

اسلاید 17: در تله افراد دشوار گرفتار نشويد. وقتي ديگران به گونه اي رفتار مي کنند که شما عصباني و خشمگين مي شويد، در واقع شما را در تله خود گرفتار کرده اند. ما اغلب در تله رفتارها، گفتارها، لبخندها و نگاههاي افراد گرفتار مي شويم. نبايد اجازه دهيم رفتارهاي افراد مسئله ساز، ما را در کنترل رفتارمان دچار مشکل سازد و آنها را بر ما مسلط گرداند. - گوش کنيد؛ گوش کنيد؛ گوش کنيد.وقتي ديگران بدانند شما حرفهاي آنها را مي شنويد و به مسائل آنان اهميت مي دهيد، کمتر رفتارهاي دشوار را از خود بروز مي‌دهند.براي ايجاد رابطه بهتر افراد را با نام صدا بزنيد(نام هر فرد گرمترين آهنگي است که او مي شنود و دوست دارد بشنود). افراد را سرزنش نکنيد. سرزنش افراد، آنها را براي بروز رفتارهاي مسئله ساز مستعد مي سازد.

اسلاید 18: مراقب بلندي و لحن صدا و زبان بدن خود باشيد. استفاده از زبان بدن به شما کمک مي کند ارتباط بهتري را با ديگران برقرار سازيد. با برقراري ارتباطات عميق و اصولي، فرصت کمتري براي نشان دادن تعارضات و رفتارهاي دشوار ايجاد مي‌شود.ازبه کاربردن کلمات زيرپرهيز کنيد: بايد، ولي، من مي خواهم...، متاسفم، نمي‌تواني و......اگر طالب صداقت هستيد با ديگران نيز صادقانه برخورد کنيد و به تعهدات خود عمل کنيد.استفاده از کلمات جادويي را بياموزيد. در دامنه لغات ما، کلمات زيادي وجود دارند که اثرات فوق العاده اي بر جاي مي گذارند. اين کلمات را بيابيد و از آنها استفاده کنيد. - فنون مذاکره را ياد بگيريد چرا که موفقيت در زندگي امروز در گرو ارتباطات خوب است و مذاکره در اين راه به شما کمک مي‌کند.

اسلاید 19: رفتارشناسی يا شناخت ويژگی های فردی فرد منفعلزود تحت تاثیر قرار می گیریند.نمی توانند دیگران را تحت تاثیر قرار دهند.در مقابل کار شکنی دیگران عکس العمل نشان نمی دهند.دوست دارند به دیگران وابسته باشند.وابستگی خود را به دیگران ناخوشایند نمی دانند.از پایمال شدن حق خود ناراحت نمی شوند.در مقابل کسانی که به قیمت عدم موفقیت آنان پیروز می شوند، عکس العمل نشان نمی دهند.مصالحه را به مجادله و مشاجره ترجیح می دهند.

اسلاید 20: ویژگی های فرد منفعلاز کارهای پرجنب و جوش دوری می کنند.با استدلال طرف مقابل زود قانع می شوند.از تغییر وضعیت خود احساس نگرانی می کنند.در صورت تعارض با دیگران، نیازهای طرف مقابل را بر نیازهای خود ترجیح می دهند.در صورت تعارض با دیگران، اختیار حل مسئله را به طرف مقابل می دهند.از تعارض و اختلاف با دیگران دوری و وحشت دارند.علایق خود را رک و روراست بیان نمی کنند.

اسلاید 21: ویژگیهای فرد متعادلبا همکاران خود تفاهم دارد.از روی عمد برای دیگران ایجاد مشکل نمی کند.نسبت به دیگران پرخاشگری نمی کند.درصدد انتقام جویی از دیگران برنمی آید.واقع گرا است.اشتباهات خود را می پذیرد و درصدد اصلاح آن برمی آید.به دیگران فرصت موفقیت می دهد.وابستگی دوطرفه با دیگران را دوست دارد.

اسلاید 22: پیروزی را تنها برای خود نمی خواهد و از موفقیت دیگران هم لذت می برد.عمدتاً مصالحه را بر مشاجره ترجیح می دهد.منطق طرف مقابل را می پذیرد.دربرخوردبامسائل،راه حل های مختلف رابه کار می بندد.خواسته های طرف مقابل راهمانندخواسته های خودمی داند.خود را به جای طرف مقابل قرار می دهد و به مواضع او احترام می گذارد.راه حل های میانه را کارساز می داند.به طور کلی فردی است متعادل، میانه رو،مصلحت گرا،اهل همکاری و بحث منطقی.

اسلاید 23: ویژگی های فرد تعارض آفرینبا همکاران ودربعضی مواقع با همسر خود تفاهم ندارند.از ناکامی دیگران احساس رضایت می کندوخودخواه است.برسرمسائل جزئی خشمگین می شود.کینه توز و انتقام جو است وپرخاشگری را دوست دارد.اشتباهات خود را نمی پذیرد.از مخالفت کردن در جمع لذت می برد.از رک گویی و بدون پرده حرف زدن ابایی ندارد.مشارکت با دیگران را دوست ندارد.همواره سعی داردخواسته های خودرابه دیگران تحمیل کند.

اسلاید 24: ویژگی های فرد تعارض آفرینوابستگی دیگران به خود را دوست دارددر برابر نظرهای جمع مقاومت می کند.به دیگران اعتماد ندارد.دائماً احساس شکست می کند.رقابت ناسالم را دوست دارد.در به کرسی نشاندن خواسته های خود اصرار می ورزد.پیروزی خود به قیمت شکست دیگران را دوست دارد.از جریحه دار کردن احساسات دیگران لذت می برد.

اسلاید 25: زورگو و متخاصم عصباني و متخاصم است و ناراحتی خود را با اعمال زور نشان مي دهد. خصومت، کينه توزي، استفاده ازکلمات نيشدار، امتناع ازکارهاي گروهي وخودپسندي و تکبر از جمله ويژگيهاي اين افراد است. آنها دلشان مي خواهد هميشه غالب و مسلط باشند و سعي مي کنند با توسل به هر شيوه و روشي به خواسته هاي خود برسند.راه برخورد:درمقابل آنها بايستيد، اما سعي نکنيد باآنهابجنگيد. هرگز رفتار آنها را تحمل نکنيد بلکه در مقابل آنها قاطع، محکم، جسور و با اعتماد به نفس باشيد.

اسلاید 26: هميشه شاکي از نظر اين افراد تنها چيزي که زندگي به آنها عطا کرده، بدشانسي است. آنها به جاي پيدا کردن راه حل براي مسائل و مشکلات، عادت کرده اند که شکايت کنند و بهانه بگيرند. نگرشهاي اين افراد مسموم و متاسفانه بيماري آنها واگير است.اين افراد بندرت سعي مي کنند شرايط ناخواسته راتغيير دهند، در عوض دائم دقيقا مثل بچه اي که به او اجازه کاري داده نمي شودرفتارمي کنند.اجازه ندادن باعث منفي بافي او مي شود. جمله معروف آنها اين است: « هيچ کس مرا دوست ندارد».راه برخورد: به اين افرادنشان دهيدکه مسائل آنها را مي بينيد و مي شنويد، زيرا آنها به محيط حمايتي و تشويق احتياج دارند.همچنين بايدسطح فشار و تنش رابراي آنهاپايين آورد. علاوه بر اين به آنها اجازه شکايت کردن ندهيد، مگر زماني که راه حلي براي مشکل پيش آمده داشته باشند.

اسلاید 27: وسواسي و کمال گرا اين افراد دلشان مي خواهدکارهابه بهترين نحو ممکن انجام گيرد. درعين حال که ممکن است خسته ‌کننده و ملال آور به نظر رسند، اما داراي مهارتهاي تجزيه و تحليلي اند که مستلزم توجه زياد به جزئيات است. استانداردهاي عملکرد اين افراد در سطح بسيار بالايي قرار دارد. در برخي مواقع کار خوبي که توسط ديگران مورد تمجيد واقع مي شود از نظر اين افراد قابل قبول نيست. جمله معروف آنها اين است:« اين کار مي توانست بهتر انجام شود». راه برخورد: در صورتي که در برخورد با اين افراد، واقعيتها و منطق را ارائه دهيد، مي توانيد بهترين بهره را از آنها ببريد. در عين حال حرفهاي اين افراد را درباره بهتر انجام شدن کارها جدي نگيريد. آنها معمولا نقاط ضعف خودرا بيان مي کنند نه نقاط ضعف شما را. سعي کنيد با اين افراد به گونه اي کار کنيد تا بتوانند انتظارات واقعي براي خود و ديگران داشته باشند و مطابق انتظارات واقعي عمل کنند.

اسلاید 28: افراد يخياين افراد براي تغيير آمادگي ندارند وهر تغييري – هر چند کوچک – مي تواند آنها را نگران و آشفته سازد و آغازي براي رفتار منفي در آنها باشد. جمله معروف آنها اين است:« راه قديمي بهتر است». راه برخورد: در مقابل اين افراد صبور باشيد، زيرا ممکن است در مسير انجام تغييرات مانع تراشي کنند. اين افراد را در تغيير درگير کنيد يا از تغييرات تدريجي براي ايجاد فرصت مناسب براي آنها استفاده كنيد.

اسلاید 29: افراد بسته راههاي برقراري ارتباط با اين افراد مسدود است. آنها بسيار تودار و ديرجوش هستند و تنهايي و خلوت را به بودن در ميان جمع ترجيح مي دهند. آنها هرگز درباره تفکرات و احساسات خود صحبت نمي کنند و به همين دليل ارتباطات محدودي دارند. « حوصله ندارم» يا « فعلا وقت ندارم» از جملاتي است که آنها براي فرار از جمع از آن استفاده مي کنند. راه برخورد: براي برقراري ارتباط با اين افراد بايد حوصله کنيد. ممکن است مدتي طول بکشد تا اين گونه افراد احساس راحتي بکنند و با شما راحت تر و بهتر برخورد کنند. هنگام صحبت با اين افراد از سوالات باز استفاده کنيد و آنها را به شرکت در بحثها تشويق کنيد.

اسلاید 30: کم حرف و منفعل اين افراد زياد سخن نمي گويند. حتي اگر اصرار کنيد، فرياد بکشيد يا از آنها خواهش کنيد، جوابي بيشتر از آري يا خير نخواهيد شنيد. آنهاحتي زماني که بايد از حقوق خود دفاع کنند، ساکت مي‌مانند. در نتيجه غالباً مورد ظلم قرار مي گيرند. فرد منفعل هميشه احساس ناامني مي کند واعتماد به نفس بسيار پاييني دارد. آنها غالباً از شرکت در تصميم گيريها امتناع مي كنند و يا نظري ارائه نمي دهند.راه برخورد: اين افراد شديداً به اعتماد به نفس و حمايت احتياج دارند و بايد بطور مستقيم از آنها انجام اموري را که مي توانند انجام دهند خواسته شود. تشويق نيز در ايجاد اعتماد به نفس آنها بسيار موثر است.

اسلاید 31: افرادي كه مي گويند: «کار من نيست»دائم از زير بار قبول مسئوليتهاي بيشتر شانه خالي کرده و منفي بودن خود را با رد کردن انجام کارهايي که بايد برعهده بگيرند، ظاهر مي کنند.معمولاً دوستان و همکاران اين افراد بايد کارهاي مربوط به آنها را انجام دهند و اين در حالي است که اين افراد انجام آن کارها را جزء وظايف آنها مي دانند نه وظايف خود.جمله معروف آنها اين است: «‌اين کار جز وظايف و شرح شغلي که من بايد انجام دهم نيست».راه برخورد: سعي کنيد شرح شغل اين افراد را واضح و روشن در اختيار آنها قرار دهيد، تا جايي براي توجيهات آنها باقي نماند. بازرسي و کنترل غير محسوس نيز در برخي مواقع مي تواند کارساز باشد.

اسلاید 32: شايعه پراکن هااين افراد از شايعه بعنوان سلاح قوي جهت کنترل روي ديگران و محيط استفاده مي کنند. آنها با پخش شايعه و درگير کردن ديگران در مسائل مربوط به آن لذت مي برند و احساس مهم بودن مي کنند. جمله معروف آنها اين است: « اجازه بده من بگويم چه اتفاقي دارد مي افتد».راه برخورد: بهترين راه جلوگيري از شايعه سازي در سازمان، دادن اطلاعات و حقايق لازم و کافي به افراد است. وقتي افراد سازمان از کليه اطلاعات مربوط به مسائل سازمان آگاهي داشته باشند، به شايعه و افراد شايعه پراکن توجهي نمي کنند. در نتيجه انگيزه اي براي اين افراد بمنظور ايجاد شايعه و پخش آن باقي نمي ماند.

اسلاید 33: افراد منفي گرا نگرش بدي نسبت به دنيا دارند. آنها فکر مي کنند که دنيا بر سرآنان خراب شده است. از شيوه انجام امور ناراضي انــد و مهم نيست شما چقدر تلاش کنيد تا کاري براي آنان انجام دهيد. در واقع اين افراد هميشه نيمه خالي ليوان را مي‌بينند و براي انجـــام يک کار بيشتر بر عواقب منفي آن تأکيد دارند تا نتايج مثبت. اين افراد اعضاي خوبي براي کارهاي گــــروهي نيستند. جمله معروف آنها اين است:« من مي دانـم اين کار شدني نيست». راه برخورد: تغيير نگرش افراد منفي گرا کار آساني نيست. اما شما بايد آنها را مجبور به تطبيق با عادتهاي مثبت کنيد تا از عادتهاي منفي دور شوند. ايجاد تفکرات مثبت و نشان دادن نتايج خوب کارهايي که او اميدي به انجام آنها نداشته است، مي تواند به اين اشخاص کمک کند.

اسلاید 34: افراد غير متعهدآن‌قدر براي انجام کاري بهانه مي آورند تا شخص ديگري آن را انجام دهد و يا آن‌قدر در انجام تصميمي تعلل مي کنند که ارزش آن از بين مي رود. کار خود را بطور جدي انجام نمي دهند، زيرا کار براي آنها اولويت ندارد. انجام امور شخصي و پرداختن به مسائل غير کاري براي آنها مهمتر از انجام کارهاي سازماني است. جمله معروف آنها اين است: « او مي تواند منتظر شود».راه برخورد: دليل اصلي تأخير و تعلل آنها را سوال کنيد. اين افراد معمولاً احتياج به اهداف و استانداردهاي واضح و انتظارات رسمي دارند و اينها بايد به او ابلاغ شود. همچنين آنها به يک سيستم نظارتي بسته نيازمندند تا نتوانند براحتي از زير کار شانه خالي کنند.

اسلاید 35: افراد هميشه منتقداين افراد هميشه با کلمات نيشدار و انتقادات بي‌مورد خود، ديگران را آزار مي‌دهند.آنها درباره هر ايده اي، انتقادات خاص خود را دارند؛ چه آن ايده، خوب باشد يا بد.هدف اين افراد مخالفت با تمام چيزهايي است که گفته مي‌شود. آنها هر جا مي روند مشکلات را پيدا مي کنند. جمله معروف اين افراد اين است:«ايده بدي است».راه برخورد: در مذاکره و گفتگو با افراد انتقاد کننده بر اطلاعات تمرکز کنيد. از آنها درباره علت انتقاد و مخالفتشان سوال کنيد و هميشه آنها را براي اطلاعات بيشتر تحت فشار قرار دهيد. هرگز رفتارهاي نامناسب چنين افرادي را تأييد نکنيد.

اسلاید 36: افراد خودخواهافراد خودخواه، هميشه مي خواهند راه خود را ادامه دهند و فکر مي کنند همه چيز را مي دانند. در واقع اين افراد مي خواهند نداشتن امنيت خود را به گونه اي پنهان کنند. راه برخورد: با اين افراد تنها بر اساس حقايق و واقعيتها رفتار کنيد. قبل از ملاقات با آنها تمام اطلاعات مورد نياز را بدست آوريد و خود را براي پاسخ به سوالات آنها آماده کنيد. به ياد داشته باشيد برخورد تهاجم آميز يا تسليم در برابر آنها کارساز نخواهد بود.

اسلاید 37: افراد فداکار( قرباني)قلب خونين سازمان هستند. آنها زود سرکار مي آيند و دير مي روند و يار و پشتيبان همکاران و دوستان خودهستند. ازآنها هرکاري که بخواهيد انجام مي‌دهند، زيرا اين افراد معمولاً به دليل مسائل شخصي ترجيح مي دهند بيشتر اوقات زندگي خود را در محيط سازمان بگذرانند. در صورتي که از خدمات آنها قدرداني نکنيد، منفي گري آنها آغاز مي شود. جمله معروف افراد فداکار اين است:« من زندگي ام را وقف اين شرکت کردم، ولي براي هيچ کس مهم نيست».راه برخورد: به حرفهاي اين افراد گوش دهيد و به آنها نشان دهيد که وجودشان تا چه اندازه براي سازمان اهميت دارد. از تلاشها و همکاري آنها صميمانه قدرداني کنيد و اين کار را در حضور ديگر کارکنان انجام دهيد.

اسلاید 38: افراد خود سرزنش کناين افراد همواره كمبودهايي را در عملکرد کاري و رفتاري خود مي يابند و دائم خود را ملامت مي کنند. آنها از هيچ يک از جنبه هاي زندگي شخصي و کاري خود راضي نيستند. جمله معروف آنها: « من توبيخ خواهم شد. من مي توانستم اين کار را بهتر انجام دهم».راه برخورد: اعتماد به نفس آنها را بالا ببريد و از کارهاي مثبت و خوب آنها قدرداني کنيد. به آنها نشان دهيد آن‌طور که خودشان فکر مي کنند بي دست و پا و کار خراب کن نيستند.

اسلاید 39: افراد پرحرفاين افراد به قدري حرف مي زنند که اجازه صحــــبت به افراد ديگر نمي دهند. جالب اينجاست کـه بيشتر حرفهاي آنها اصلاً ربطي به موضوع مورد بحث ندارد و صرفاً از دست دادن وقت و زمان مفيد است.راه برخورد: برخورد با اين افراد اين است که به آنها تنها چند دقيقه فرصت صحبت کردن داده شود. در صورتي که باز هم به حرف زدن ادامه دادند، به هيچ وجه رفتار آنها را تحمل نکنيد. به آنها بگوييد، بايد برويد و فرصتي براي گوش دادن به حرفهاي آنها نداريد.

اسلاید 40: افراد نامنظماين افراد در انجام وظايف و شركت در جلسات، نظم و ترتيب را رعايت نمي كنند ونوعي آشفتگي در رفتار و کردار آنها ديده مي شود. آنها دائم به دنبال وسائل خود مي‌گردند و هميشه در جلسات تأخير دارند. راه برخورد: براي برخورد با اين افراد نظم و انضباط را عامل مهمي در ارزيابي عملکردشان اعلام کنيد و آنها را به مرتب بودن تشويق کنيد.

اسلاید 41: افراد بي مسئوليتاين افراد تحمل قبول مسئوليت يا توبيخ بابت اشتباه را ندارند. آنها از زير بار مسائل شانه خالي مي كنند و انگشت اتهام خود را هميشه به سمت ديگران نشانه مي روند. جمله معروف آنها اين است: « من اين کار را نکردم، فلاني آن کار را انجام داد».راه برخورد: با آنها قاطع برخورد کنيد و بطور مستقيم اشتباهشان را با دليل برايشان توضيح دهيد تا نتوانند اشتباه را به ديگري منتقل کنند.

اسلاید 42: افراد پوست تخم مرغياين افراد بسيار حساس هستند و بي‌اهميت ترين مسائل آنها را ناراحت مي‌کند. روحيه حساس آنها باعث مي شود ديگران در برخورد با آنها بسيار محتاط باشند و از برقراري ارتباط با آنها احساس راحتي نکنند.راه برخورد: بازخورد، به اين افراد بايد سريع و مستقيم نباشد، بلکه به آرامي و با توجه به شخصيت آنها باشد. در برقراري ارتباط با آنها شخصيت حساس آنان را در نظر بگيريد.

اسلاید 43: افراد ريزنگراين افراد همواره مي گويند:« من احتياج به بررسی کردن مجدد کار دارم، شايد چيزي از زير دستم رد شده باشد.» آنها به جزئي‌ترين و ريزترين موارد يک مسئله توجه مي کنند و گاهي به خاطر يک مسئله کوچک اوقات ديگران را تلخ مي كنند.راه برخورد: آنها را عادت دهيد در کنار توجه به جزئيات به مسائل کلي و اصلي توجه کنند. آنها بايد ياد بگيرند کليات و جزئيات را با هم در نظر بگيرند و به دليل مسائل جزئي کل پروژه را به تأخير و خطر نياندازند.

اسلاید 44: افراد خيلي خوباين افراد به نظر مي رسد که با شما موافق هستند، اما چنانچه کاري را که آنها از شما خواسته اند انجام ندهيد، مسئله ساز مي شوند.راه برخورد: اين افراد به تأييد بسيار نياز دارند. به آنها نشان دهيد، آنان رادوست داريد و براي آنها ارزش قائليد.

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید