صفحه 1:
+ 3 3 بویت هیجانات

صفحه 2:
مقدمه أ احساسات و هیجانات بخشي از وجود ما هستند و به زندگي ما غنا مي بخشند ؛ بدون هیجان هیچ شور و نشاطي و جوش وخروشي در زندگي وجود نخواهد داشت . احساسات نه تنها به زندگي ما پوبالي و حیا ت مي بخشد . بلکه يك ابزا ر ارتباطي هم به حساب مي آید . لا مثال : وقتي دوستتان غمگین و عصباني است ؛ شما پي مي بريد كه مشكلي براي او پیش آمده ووقتي خوش حال است شما این پیام را دریافت می کنید که اوضاع بر وفق مراد است .

صفحه 3:
ضرورت زماني که بتوانیم احساسات خود را به درستي به دیگران منتقا کنیم و برداشت وتفسیر صحيحي از احساسات و هیجانات دیگران داشته باشیم ؛ برخورد های ما مناسب تر خواهد بود . ۱ اما وقتي نتوانیم احساسات خود را به شکل مناسبي اپراز کنیم و نتوانیم احساسات دیگران را درك کنیم ؛ برخورد مناسبي هم با آنها نخواهیم داشت . نتيجه : سست شدن ارتباطات عاطفي افراد و دور شدن آنها از يكديكر است .

صفحه 4:
هدف ‎ll‏ شناسائي طيفي از احساسات که انسان ها. آنها را تجربه می کنند ‎Ml‏ فهمیدن اینکه راههاي مختلف . كلامي و غير كلامي برای بروز و نشان دادن احساسات و هیجانات وجود دارد . ‏الا کسب توانائي بیشتر در تشخیص و بروز هیجانات خود و شناخت حالات هر هيجاني دیگران

صفحه 5:
روش آموزشی مطالب علمی کاربردی همراه با کار عملی ايجاد شادى 2 Rx ‏**نتيجه :يادگيري توام با لذت و احساس خوشحالي همراه با‎ ‏محبت :احترام ارامش . مشاركت و ايفاى نقش‎

صفحه 6:
از حالت هاي كلامي و غير كلامي دیگران به احساسات ‎ot!‏ 2 بي مي بريم

صفحه 7:
تعریف هیجان احساس يا عاطفه اي که سه جزء انگيختگي : فيزيولوژي ( جسمي ) ستجربه هشیارانه بروز رفتاري . دارد

صفحه 8:

صفحه 9:
احساسات **احساسات خوشایند : به انسان انرژي مي دهند مثل شادي . ** احساسات ناخوشایند : ترس ؛ خشم و غم ** داشتن این احساسات ناخوشایند مي تواند در دراز مدت مخرب باشد ae * وجود هر دو نوع احساس لازم و ضروري مي باشد

صفحه 10:

صفحه 11:

صفحه 12:
داستان های زير چه احساسی در شما ایجاد می کند داستان ریز علي داستان قصه سیندرلا بازي عمو زنجیر باف داستان چوپان دروغگو داستان بینوایان

صفحه 13:
مدارا با احساسات شدید ينج گروه در نقش 5 احساس شدید : شادی ۳ ترس حسادت سوگ

صفحه 14:
وقتی ما در گیر احساسات شدیدی می شویم . حالات بدنی ما و رفتار ماعوض می شود

صفحه 15:
فعاليت نقش بازي كردن جهره و حالت بدن ناراحت ولی كلمات با خوشحالي ابراز شود

صفحه 16:
هوش هيجاني لا هوش هيجاني يعني توانائي مانند اينکه فرد بتواند انگیزه خود را حفظ کند و در مقابل ناملایمات پايداري کند تکانش هاي خود را کنترل کند وكاميابي را به تعویق اندازد و نگذارد پربشانی خاطر قدرت تفکر اورا خدشه دار سازد . 7 اقلا بادیگران همدلی کند و امیدوارباشد .

صفحه 17:
دا ناه با چا ما و لد م 5- عنصر سازنده هوش هيجاني خودآ گاهی هیجانی جراتمندی عزت ننس خودشکوفایی استقلال همدلی انعطاف پذیی حل مساله 5 ‏ه ج‎ 9 ۳ BS تحمل سختی . واقعیت سنجی مسئوليت يذيرى اجتماعى كنترل تكانه ها ‎٠‏ شادى ونشاط ‏خوش بينى ‎٠‏ روابط بين ضردى

صفحه 18:

صفحه 19:
شناختي دهاى 5 الف - راهبردهاي - راهبردهاي ر ري ‎Ye‏ ,

صفحه 20:

صفحه 21:
راهبردهاى شناختى - بلندمدت: *# آگاهيیافتن از احساسات خود 3# شناخت افکار و باورها *# شناخت چگونگی تفسیر رویدادها ۴ آگاهي یافتن از خواسته ها و انتظارات خود

صفحه 22:
راهبردهاي رفتاري - بلندمدت # ورزش هاي هوازي مثال : دویدن . کوه پيمائي ؛ شنا کردن . دوچرخه سواري # تمرین آرام سازي # واکنش هاي آرام بخش مستلزم سه جزء هستند : محیط ؛بدن ؛ ذهن

صفحه 23:
غرور من مي توانم خوب ياد بكيرم درس نخوانده همه جيز را مي دافم

صفحه 24:
نتيجه : افكار و رفتار ديكران روي احساس ما اثر می گذارد و برعکس

صفحه 25:
سرزنش دیگران قهر كردن 8 از کوره در رفتن #لا تحقير كردن 7 ينهان كاري #لا غيبت كردن

صفحه 26:
“<= حسم وقتي فرد اشتباه مي کند. اما اشتباهش را نمي پذیرد . همواره دچار خشم مي شود . خشم : عينك تیره و تار بر چشم هاي فرد مي زند .

صفحه 27:
فعالیت يك تجربه از خشم را توصيف كنيد .

صفحه 28:
3 *“خشم يكى از هيجان هاى بيجيده انسان است . **خشم واكنشي متداول نسبت به ناكامي و بد رفتاري است. ** خشم از يك طرف ياسخ طبيعي واز طرف ديكر مي تواند روابط بين فردي را مختل كند و مارا از رسيدن به اهداف خود باز دارد . "

صفحه 29:
هیجان هاي همراه - خشم ##عصبانیت # غضب #پنهان كاري غیبت کردن 8 حسادت 8 رنجش | تحقير 9 ناراحتي 8 غرض ورزي قلا تحريك 8 قهر کردن

صفحه 30:
سوال چه كسي عامل خشم شما مي شود ؟ لا جه چيزي موجب خشم افراد مي شود ؟

صفحه 31:
ده علت براي خشم افراد : 8 جلو گيري از رسیدن به هدف ل تحانير شلان يا مورف اتبعية قرارگرفتن 8 موردفريبكاري یا عهدشكني قرارگرفتن 8 بى توجهی به احساسات . ارزشها واقتدار فرد مورد بي مهري قرار گرفتن مورد بد رفتاري از سوي افرادمهم ال رفتارحاکي از بي توجهي دیگران #ها صدمه دیدن در نتجه بي توجهي نسبت به خود . لا مورد حمله جسمي با كلامي قرار گرفتن ال قرباني شدن

صفحه 32:
: ‏خشم‎ Cle ۳ ها فرد ناکامی . نیازها وخواسته ‎S‏

صفحه 33:
احساس خشم احساس خشم و عصبانیت يذ يرفتني است ‏ ولي آسیب رساندن به خود و دیگران به خاطر اینکه عصباني

صفحه 34:
سعدى : نه مرد است آن به نزديك خردمند که با پیل دمان پیکار جوید بلي مرد آن کس است که از روي تحقیق كه چون خشم آیدش باطل نگوید

صفحه 35:
خشم آفت دوستى وقتي مومن برادرش را به خشم آورد » به بقین از او جدا شده است . امام علي (ع) حکمت 480 نهج البلاغه

صفحه 36:
پاسخ هاي مقابله اي افراد به خشم ”ورزش كردن "سرگرم کردن خود به چيزي ” تلاش براي سركرم کردن خود به چيزهاي دیگر فاد زذن برسر کسی, که آن زا عصبانی گرقه است

صفحه 37:
فهرست رفتارکلید ي مقابله باخشم : 5 نگرش مقابله اي خلاق 1 منطقي بودن 5 روش خود آرام سازي 5 روش مصون سازي در مقابل استرس ‎B‏ فعالیت هاي جسمي ‏5 باور به مقابله گر بودن ‏با بي جرتي مقابله کردن پرخاشگري ‏۲ مزاياي جرآتمندي ‏۶ کسب مزاياي جرآتمندي ‏2 مذاکره کننده خوبي بودن ‏* به ارزش گذشت پي ببرید

صفحه 38:
‎Ml‏ کنتن عبارت ایست 8 شمردن اعداد 8 تلقین برخي جملات مثبت ال خواندن يك بیت شعر یاجمله زندگي جویبار خاطره هاست ۱ تلخ و شیرین زندگي زیباست ‎ ‏قط ترك موقعیت ‏» به شوخي گرفتن

صفحه 39:
براي خشم است

صفحه 40:
خشم 0 عصبانیت تبدیل به و و ۰ 5 دی 5567 قدام . ی : = 7 یوت ی من روي

صفحه 41:
روش هاي موثر بروز خشم ‎Bf‏ خود آرام سازي خود كوتي مشبت ‏ارتباط مفید و موثر برقرار کردن ا كسب مهارت هاي حل مسئله ‏استفاده از شوخی

صفحه 42:
فعالیت فردي که عصباني مي شود چه علايمي در او مشاهده مي گردد

صفحه 43:
* احساس غمگيني خود را بپذیرید sis is ye tea alg ** موقعي ي كه در آن غمكين وكسل هستيد ترك يا تغيير دهيد * احساس خود را بنویسید و بعد پاره کنید ‎JT‏ خوب براي كسي انجام دهيد ‏** يك فعاليت شادي آفرين براي خودتان انجام دهيد ‎

صفحه 44:
بهترین رفتار هنگام خشم جیست ؟ 8 8 به خود و ديكران آسيب نرسانيم 7 ۹

صفحه 45:
مهارت حل مسئله و پرخاشگري حل مسئله را به عنوان ابزاري براي پيشگيري از خشم وعصبانیت بیاموزید روش ابراز وجود توام با قاطعیت : ۲ توانائي نشان دادن احساسات . عقاید . افکار . نیازها ي خود بطور مستقیم . آشکار و صادقانه است . در حالي که ارزشها وقوانین دیگران مورد حمله قرار نگیرد هدف : حل مشکل و به دست آوردن بهترین نتیجه است نه به دست آوردن يك پيروزي v

صفحه 46:
چراغ قرمز ایست ؛ چند نفس عمیق بکشید ؛ سعي کنید خودرا آرام سازید جراع زرد به معني احتیاط است ؛ يعني شما هنوز بر خود مسلط نشده اید و مواظب باشید که به خودو دیکران آسیب نزنید چراغ سبز نشان مي دهد که ما آرام هستیم و مي توانیم با كسي که مارا عصباني یاآزرده کرده صحبت کنیم و ناراحتي خود را ابراز کنیم

صفحه 47:
وی‌گی های شخصی افراد دارای عرت نقض بالا مستقل عمل می کند مسوولیت پذیر است به پیشرفت هایش افتخار می کند 3 به چالش های جدید مشتاقانه رومی آورد أ دامنه وسیعی از هیجانات و احساسات را نشان می دهد 3 می تواند از خود انتقاد كند 3 احساس می کند می تواند دیگران را تحت تاثیر قررار دهد

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان