کسب و کار مدیریت و رهبری

مهارت های ایجاد انگیزه شما چقدر خوب است؟ How Good Are Your Motivation Skills?

How-Good-Are-Your-Motivation-Skills

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مهارت های ایجاد انگیزه شما چقدر خوب است؟ How Good Are Your Motivation Skills?”

مهارت های ایجاد انگیزه شما چقدر خوب است؟ How Good Are Your Motivation Skills?

اسلاید 1: مهارتهای ایجاد انگیزه شما چقدر خوب است؟How Good Are Your Motivation Skills?

اسلاید 2: عنوانمهارتهای ایجاد انگیزه شما چقدر خوب است؟نوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / بازنگری موضوعرهبری و مدیریتسطحفردیپیچیدگیکم

اسلاید 3: عوامل کلیدی برای ایجاد یک تیم انگیزه‌مند را کشف کنیدهمه‌جا مدیران خواستار تیمهایی اثربخش، متمرکز و همراه با اهداف سازمانی هستند. با چنین تیمی شما فقط به نتایج و عملکردی که می‌توانید دریافت کنید، فکر کنید!تیمها فقط در شرایطی چینن عملکردی خواهند داشت که مدیران آنها بتوانند به شکلی اثربخش در آنها انگیزه ایجاد نمایند.به همین دلیل است که اگر می‌خواهید محیطی مولد ایجاد کنید نیازمند داشتن توانمندی در ایجاد انگیزه در تیم خود هستید. شما می‌توانید با ترکیب فعالیتهای انگیزشی با کار جدی، تعیین اهداف عملیاتی و ایجاد سیستمی اثربخش برای پاداش، فضا و فرهنگی که برای دستیابی به موفقیت نیاز دارید را ایجاد نمایید.بهتر این است که شما این عوامل را به هم متصل کنید که سطح بالاتری از انگیزه در تیم ایجاد شود. این کار برای شما، تیم و سازمان برد – برد خواهد بود.آزمون تعاملی موجود در این بخش به شما کمک خواهد کرد تا ابعاد مختلف انگیزشی تیم را جهت بهبود آنها بشناسید. این آزمون شما را به ابزارهای خاصی راهنمایی می‌کند که برای بهبود مهارتهای انگیزشی به شما کمک خواهند کرد. آزمون را بدهید و چیزهایی را که از آن می‌آموزید به کار بگیرید. آنگاه می‌توانید اوج گرفتن عملکرد تیم خود را به خوبی مشاهده کنید!احتمالا حین پاسخ دادن به سؤالات بالا آشنایی نسبی با زمینه بحث پیدا کرده‌اید و فهمیده‌اید که چگونه فعالیتهای انگیزشی شما می‌تواند از تقویت‌کننده استفاده نماید. مواردی که در ادامه آمده است یک مرور خلاصه است از مطالبی کلی در زمینه انگیزه که از آزمون ارائه دشه قابل استخراج است. این مطالب شما را برای استفاده از ابزارهای خاص در هر حوزه راهنمایی خواهند کرد.ایجاد کاری مولد و چالشی (عبارات 1، 4 و 15)امتیاز شما از 15: ...................قدم اول در ساختن یک تیم پر انگیزه فراهم کردن کاری جذاب است که به خوبی برای پاسخ‌گویی به نیازها و علایق اعضای تیم سازماندهی شده باشد. مهم نیز خودانگیزشی افراد چقدر است، چگونه با اهدافی که تعیین کرده‌اند دست و پنجه نرم می‌کنند یا علاقه به پاداش دارند، اگر کار بد طراحی شده باشد ایجاد انگیزه در افراد مشکل است و آنها کمتر از حدا مطلوب کار خواهند کرد.انگیزه‌دهندگان اثربخش می‌دانند که طراحی کار تأثیر عمیقی بر عملکرد دارد. وقتی فردی کاری را ذاتا نامطلوب می‌داند و از آن ناراضی است، شما برای ایجاد انگیزه در او کار زیادی نمی‌توانید انجام دهید. طراحی شغل با تطبیق و تخصیص کار به علایق و مهارتهای کارکنان عجین است. تنوع، چالش و استقلال بیشتر در کار باعث جذابیت و مطلوبیت ذاتی بیشتر آن کار خواهد شد.

اسلاید 4: بخش ارائه شده در زمینه غنی‌سازی شغل جزئیات چگونگی تخصیص هدفمند شغل را توضیح می‌دهد. سایر بخشهای مرتبط از جمله انگیزش پیگمالیون، اثرات تخصیص کار بر عوامل انگیزشی آشکار و نهان را نشان داده است. و بخش برخورد با عملکرد ضعیف، قدمهایی را برای حصول اطمینان از تناسب بین کار و فرد را برشمرده است.تعیین اهداف اثربخش (عبارات 2، 3، 12 و 14)امتیاز شما از 20: ....................هنگامی که از خوب سازماندهی شدن کاری که تعریف کرده‌اید مطمئن شدید، قدم بعدی اطمینان از این است که افراد اهدافی شفاف و قابل دسترس برای حرکت به سمت آنها دارند. مدیریت فرایند تعیین اهداف برای ایجاد محیطی انگیزاننده ضروری است. تأثیر تعیین اهداف بر انگیزه به خوبی شناخته شده است و شما با تعریف اهداف خاص، سازگار و تا حدودی چالشی می‌توانید اهدافی قدرتمند در ایجاد انگیزه تعیین نمایید.همچنین کلمه اسمارت که مخفف کلمات خاص، قابل سنجش، در دسترس، مناسب (مرتبط) و زمان‌دار (دارای محدودیت یا افق زمانی) است، برای تعریف اهدافی اثربخش استفاده نمایید.اهداف خاص، قابل سنجش، غیر مبهم و تغییر دهنده رفتار هستند. آنها چیزی را دقیقا باید انجام شود و زمانی را که باید به آن دست‌ یافت را مشخص می‌کنند. داشتن اهدافی که با اهداف سایر افراد و اهداف سازمان سازگار باشد نیز مهم است. اگر اهداف ناسازگار باشند آشفتگی و عدم تطابق نتایج باعث خواهد شد فرد در راستای اهداف به نسبت جهات دیگر کاری انجام ندهد.برای دیدن مطالب بیشتر در مورد تعیین اهداف بخشهای دیگر مانند تعیین اهداف لاک که اصول تعیین اهداف اسمارت را توضیح می‌دهد، مدیریت با اهداف، که جزئیاتی در مورد چگونگی هماهنگ کردن اهداف فردی با اهداف سازمانی را بیان می‌کند، مدیریت عملکرد و شاخصهای کلیدی عملکرد و توافقنامه‌های عملکردی را مطالعه کنید.در نهایت نیز چالشی بودن مهم است. بر اساس مشاهدات انجام شده ما آنچه را انتظار داریم به دست می‌آوریم. بر اساس این نکته اگر از فردی انتظاری بالاتر داشته باشید به صورت عمومی او سخت‌تر کار خواهد کرد. این موضوع بارها و بارها ثابت شده و با تئوری انتظارات از آن یاد می‌شود. ایده‌ای که وجود دارد این است که شما نیازمند ایجاد ارتباط بین تلاش زیاد با عملکرد بالا و عملکرد بالا با خروجی مطلوب هستید. برای ایجاد این دو نوع ارتباط، افراد انگیزه‌مند می‌شوند تا برای رسیدن به خروجی و نتیجه مطلوب سخت کار کنند. مطالب بیشتر را در بخش تئوری انتظارات بخوانید. نکته:در مورد اهدافی که تعیین کرده‌اید به دقت فکر کنید و از اینکه آنها را مطابق با شرایطی که در مسیر حصول نتیجه وجود دارد تعیین کرده‌اید، مطمئن شوید. اگر بر روی اهداف خود خیلی محکم هستید، ممکن است افراد را به کاهش کیفیت تحریک کنید.

اسلاید 5: درک تفاوتهای فردی در ایجاد انگیزه (عبارات 5، 9، 10 و 11)امتیاز شما از 20: ....................تکنیکهای انگیزشی باید به بهترین نحو برای افراد انتخاب شوند. این بدان معناست که باید بر اساس قوتهای فردی ایجاد شوند و ضعفها را حداقل کنند.عوامل قطعی و مشترکی در ایجاد انگیزه وجود دارد که برخی ازآنها عبارتند از، حقوق عادلانه و برابر، شرایط مناسب کاری، حس همراهی با هم‌کاران و ارتباط نزدیک با مدیر بالادست. دو نفر از نظریه‌پردازان مشهور در زمینه انگیزش به نامهای آبراهام مازلو و فردریک هرزبرگ بیان می‌کنند که اگر این دسته از عوامل انگیزه لازم را در آنها ایجاد نکنند باید روشهای انگیزش را بهبود داد.البته فرض بر این است که در اغلب محیطهای کاری پیشرفته این عوام مربوط به سلامت کاری و محیط کاری سالم وجود دارد و در این شرایط افراد به دنبال مواردی هستند که واقعا انگیزاننده باشند. به عنوان مثال می‌توان به کار چالشی، نظارت، فرصتهای رشد و ارتقاء و اعلام کارهایی که درست انجام شده است، اشاره کرد.برای اینکه بدانید کدام یک از عوامل انگیزاننده برای شما مناسب است باید به شخصیت کارکنان نگاه کنید. برخی با ساعات مرخصی بیشتر انگیزه پیدا می‌کنند در حالی که ممکن است برخی با دستیابی به یک جایگاه یا شناخته شدن در سازمان انگیزه‌مند شوند. درک این نیازهای شخصیتی برای ایجاد یک محیط پرانگیزه الزامی است. به همین دلیل سؤال 11 یک سؤال فنی است. اگر شما سعی کنید همه افراد را با یک روش ثابت انگیزه‌مند کنید، فرصتهای زیادی را برای انگیزه‌بخشیدن به افراد تیم خود از دست خواهید داد.تأمین نیازهای افراد، ایجاد چالش، استفاده از پاداشتهای متنوع و تطبیق این پاداشها با افراد مناسب در بخشهای مختلفی آمده که عبارتند از: استفاده از هرم مازلو، عوامل سلامت کاری و انگیزش هرزبرگ، تئوری ای‌آر‌جی آلدرفر، تئوری X و تئوریY، تئوری تساوی آدام و تئوری انتظارات.پاداش دادن و اعلام کردن (عبارات 6، 7، 8 و 13)امتیاز شما از 20: ....................وقتی فهمیدید که چگونه می‌خواهید پاداش دهید و (موفقیتهای افراد) اعلام نمایید، مهم است که یک سیستم اثر بخش برای این منظور ایجاد کنید. برای سیستم پاداش مهم‌ترن نکته که باید روی آن تمرکز کنید انصاف و عدالت است. پاداش و تنبیه هر دو باید منصفانه بوده و با دستورالعملهای شفاف تبیین شوند شوند. به همین دلیل است که تدوین شفاف انتظارات از عملکرد بسیار مهم است. (منصفانه بودن به این معنا نیست که هم بسته پاداشی مشابه داشته باشند بلکه بدین معناست که تفاوتهای بین پاداشهای افراد باید شفاف و قابل فهم باشند.)

اسلاید 6: دادن ابزار مناسب و مورد نیاز برای رسیدن به موفقی به اعضای تیم نیز به همین اندازه مهم است. وقتی هدفی تعیین می‌کنید باید مطمئن باشید که این هدف قابل دسترس است و شما پشتیبانی‌ها، ابزارها، منابع و آموزشهای لازم برای آن را فراهم کرده‌اید.ضمنا اهمیت دارد که شما چالشهایی که پیش روی تیم شما وجود دارد را درک کنید. به این وسیله شما قدار خواهید بود از موفقیت‌های کوچک قدردانی کنید تا منجر به نتایج و اقدامات بزرگ شود. انگیزه دادن کلا حول تشویق و قدردانی می‌چرخد.وقتی شما عضوی از تیم هستید و فقط نقش یک نظاره‌گر بیرونی را ندارید، فرصتهای زیادی برای تشکر از افراد و اعلام کارهای خوب درست در مواقع لازم خواهید داشت. این موضوع برای یک شناخت و اعلام درست واقعا اهمیت دارد. شما باید در جایگاهی باشید تا بتوانید هر روز به افراد بگویید یا نشان دهید که قدردان مشارکت و تلاش آنها هستید. این موضع با یک یا دوبار در فرایندهای بازبینی رسمی کافی نیست!برای فهم بهتر این اصول کلیدی و ایجاد یک سیستم پاداش خوب ابزارهایی به شما کمک خواهند کرد که عبارتند از: مدیریت با قدم زدن حول موضوع، روش دیلو (یک روز در زندگی)، نظریه انتظارات و مقداری عطر – تمجید کردن.

اسلاید 7: ابزارهای مرتبطنظریه انگیزشی هرزبرگ Motivation-Hygiene Theoryارزیابی اثر بخشی گروه Team Effectiveness Assessmentمزایاآزمون تعاملی موجود در این بخش به شما کمک خواهد کرد تا ابعاد مختلف انگیزشی تیم را جهت بهبود آنها بشناسید. این آزمون شما را به ابزارهای خاصی راهنمایی می‌کند که برای بهبود مهارتهای انگیزشی به شما کمک خواهند کرد. اگر می‌خواهید تیمی با عملکرد بالا ایجاد کنید، قطعا نیازمند یادگیری روش ایجاد انگیزه در اعضای تیم هستید. فواید جانبی این کار نیز رضایت شغلی اعضای تیم و حفظ نیروهای خوب خواهد بود.دستیابی شما به عملکرد مطلوب از طریق ایجاد کار جذاب و چالشی ممکن است. به افراد کمک کنید تا بتوانند اهداف درست تعریف کنند و به آن دست یابند و عملکردهای بالا را شناسایی کرده و از آنها تقدیر کنید و به نحوی که برای افراد ارزشمند باشد به آنها پاداش دهید. ایجاد یک مرکز انگیزش در افراد به خودی خود یک چالش است. هنگامی تصمیم بگیرید به آن برسید در حالی که هنوز آن را درذهن دارید تا حدودی به پاداش و فواید آن رسیده‌اید. این کار گشتاوری در تیم شما ایجاد خواهد کرد که به شما و تیم شما در راه رسیدن به موفقیتی فوق‌العاده کمک خواهد کرد.کاربردهاآزمون تعاملی موجود در این بخش به شما کمک خواهد کرد تا ابعاد مختلف انگیزشی تیم را جهت بهبود آنها بشناسید. این آزمون شما را به ابزارهای خاصی راهنمایی می‌کند که برای بهبود مهارتهای انگیزشی به شما کمک خواهند کرد. معایب

اسلاید 8: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 9: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان