کسب و کار مدیریت و رهبری

مهارت های تسهیل سازی

maharat_haye_tashil_sazi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مهارت های تسهیل سازی”

مهارت های تسهیل سازی

اسلاید 1: مهارتهاي تسهيل سازيدکتر رامبد باران دوست barandoust@yahoo.comwww.barandoust.blogfa.comwww.iranianteamwork.blogfa.comهيئت علمي دانشگاه مشاورمديريتآستان قدس رضوی مشهد 1389/01/26

اسلاید 2: تسهیل سازی چیست ؟تسهیل سازی اساسا در باره به جامه عمل پوشانیدن کلمات خوب در تئوری های رهبری است همانند دیگر مهارتهای رهبری ، تسهیل سازی یک فعالیت روزانه است ، اینجا یا آنجا انجام می شود ، همانگونه که یک فرد در وضعیت های گوناگون با دیگران مواجه می شود عمل تسهیل سازی یک عادت کاری خوب است ، یک هنر روزانه ، اما همانند تمام عملیات بیشتر از فقط یک عادت است ، زیرا همواره اصلاح و گسترش داده می شود فعالیت های ما ، که شامل توانایی های ارزشمند و باکیفیت ما است درجهت بهبود نیز انجام می گیرددکتر رامبد باران دوست barandoust@yahoo.com www.iranianteamwork.blogfa.com

اسلاید 3: مديريت و رهبريمديريت چيست؟علم و هنر متشكل كردن ، هماهنگ نمودن ، رهبري و كنترل فعاليتهاي دسته جمعي براي نيل به هدفهاي مطلوب با حداكثر كارايي .دکتر رامبد باران دوست barandoust@yahoo.com www.iranianteamwork.blogfa.com

اسلاید 4: رهبري تعاريف ارائه شده از رهبري، از نظر تعداد معادل يا برابر تعداد كساني است كه در صدد ارائه تعريفي از آن برآمده اند .فرايند تاثير بر فعاليتهاي گروه در جهت تعيين هدف و دستيابي به آن ( STOGDILL-1948)اتفاق : مستلزم اعمال نفوذاختلاف : بايد بدون اعمال زور باشد دکتر رامبد باران دوست barandoust@yahoo.com www.iranianteamwork.blogfa.com

اسلاید 5: تئوریهای شخصیتیبراساس این نظریه ویژگیهای شخصیتی یک رهبرباعث انجام کارهایی میگردد که دیگران ازانجام آن عاجز میباشند.شش ویژگی رهبران موفق :1-پویایی وجاه طلبی 2-علاقه یا تمایل به رهبری واعمال نفوذ بردیگران 3-صداقت ودرستی 4-اعتماد به نفس 5-هوش 6-داشتن دانش فنی عمیق در رابطه باحوزه مسئولیت دکتر رامبد باران دوست barandoust@yahoo.com www.iranianteamwork.blogfa.com

اسلاید 6: برای تسهیل کننده بودن نگرشی دوگانه وجود دارد ، به عنوان فرآیندی که به افراد کمک می کند که کارشان را انجام دهند ، هم در مورد انجام وظایفشان است و هم در باره کمک به تک تک افراد گروه که بتوانند کارشان را بهتر انجام دهند دروضعیت های بی ثبات همانند تغییر سازمانی یاسازماندهی مجدد عملکرد رهبران بعنوان تسهیل کننده به مقدار زیادی می تواند موثر باشد . با جابجایی زمین در زیر پای شما ، احساس امنیت داشتن و ایمن بودن خیلی سخت است . اما تسهیلات می تواند یک تاثیر مشخص و اثرگذار باشددر حالت عدم اطمینان ، کمک گروه های افراد می تواند اهدافشان را تشریح کند و راههای عملی مناسب و مفید برای انجام کار را ارائه نماید ، این به ما کمک می کند که در باره وضعیت هایی که ممکن است در آن قرار بگیریم ، یقین بیشتری داشته باشیم تسهیل کننده بودندکتر رامبد باران دوست barandoust@yahoo.com www.iranianteamwork.blogfa.com

اسلاید 7: جدول بعضی از مشخصه های فعالیت های رهبری و بعضی از فعالیت های مرتبط تسهیل سازی را نشان می دهد این جدول اثبات می نماید که تسهیل سازی بعنوان دست راست رهبری مطرح است ، رهبری می تواند یک حس هدایت گری و یا حسی باشد نسبت به آنکه چه چیزی درست یا غلط است ، نیازی نیست که چه چیزی سهل الوصول یا عملی است ، مهارت تسهیل سازی اینجا به کمک می آید وقتی که رهبری با سوالهای سخت یا چالشهای متفاوت درزمانی که راه کار مشهودی در آن زمینه به نظرش نمی رسد مواجه می شود ، این می تواند او را به تردید و یا حتی ناامیدی بکشاند ، دراین صورت تسهیل سازی به صورت غیرقابل انکار رخ می نمایاند ،تسهیل سازی همواره خوش بینانه است و همیشه به دنبال راه عملی برای حرکت رو به جلو است دکتر رامبد باران دوست barandoust@yahoo.com www.iranianteamwork.blogfa.com

اسلاید 8: رهبری و تسهیل سازی دکتر رامبد باران دوست barandoust@yahoo.com www.iranianteamwork.blogfa.com

اسلاید 9: دکتر رامبد باران دوست barandoust@yahoo.com www.iranianteamwork.blogfa.com

اسلاید 10: مسیر عقلانی اغلب بهترین راه برای انجام کار است . برای گروهی از افراد که در بینشان مقداری آشفتگی و اختلاف وجود دارد که کدام راه را طی کنند ؟ تبعیت از یک فرایند منظم ، خود یک راه حل است در چنین شرایطی ، گذراندن زمان زیادی برای تقسیم اندوه ها می تواند بدترین چیز باشد ، بهتر است که بگذرند و کاری انجام دهند تسهیل کنندگان متمرکز بر وظایفدکتر رامبد باران دوست barandoust@yahoo.com www.iranianteamwork.blogfa.com

اسلاید 11: اهداف و واقعیات تسهیل سازی

اسلاید 12: فرآیند تسهیل سازی اگر به طور مثال به دنبال حل یک تضاد هستیم ، لیست مراحلی که ممکن است به نظر برسد می تواند شبیه زیر باشد تصدیق تضاد : توافق بر روی مشگلبیان اختلافات : تهیه کردن تمام نظرات و وضعیت های ذکرشده در جدولتوضیح دادن اختلافات : ابعاد اختلاف در چیست ؟بنا نهادن اصول مشترک : بر چه چیزی توافق داریم ؟مذاکره برمسائلی که درآن توافق نداریم توافق یا تصمیم گیریدکتر رامبد باران دوست barandoust@yahoo.com www.iranianteamwork.blogfa.com

اسلاید 13: توسعه و تجهيز منابع انساني در اين مفهوم كـه وضعيت آن به لحـاظ اهميت ، حتي در سطح سـازمان ملل متحد نيز مورد بررسي قرار مي گيرد، منبع انساني توسعه يافته را انساني مي داند كه داراي روش و مهارت كافي مربوط به حرفه خويش بوده و در يك كلام داراي توانايي كافي براي انجام امور محوله و نيز ذهني كنكاشگر، مساله ياب، تحليلگر و نوآور باشد.آموزش بدو خدمتآموزش حین خدمتآموزش پایان خدمتدکتر رامبد باران دوست barandoust@yahoo.com www.iranianteamwork.blogfa.com

اسلاید 14: آموزش بدو خدمتحوزه هاي مطروحه در آموزش بدو خدمتآشنايي با قوانين و آئين نامه هاي داخلي شركتآشنايي با وظايف و مسئوليت هاي شغليآشنايي با دفاتر، اماكن و تجهيزات اداري - توليدي آشنايي با موارد ايمني و استانداردهاي اجراييآشنايي با سيستمها و رويه هاي شركتآشنايي با وظايف واحد و سازمانآشنايي با اسناد وگزارشات غير محرمانه و خاصآشنايي با وسائل و تجهيزات در اختياردکتر رامبد باران دوست barandoust@yahoo.com www.iranianteamwork.blogfa.com

اسلاید 15: فرآيند آموزشطراحي اجراارزيابيISO 10015 نياز سنجی – برنامه ریزیدکتر رامبد باران دوست barandoust@yahoo.com www.iranianteamwork.blogfa.com

اسلاید 16: ارزيابي اثربخشي و كارائي آموزشيارزيابي اثربخشي و كارائي آموزشيبررسي صورتهاي مالينظر سنجي از مدرسنظر سنجي از سرپرستنظر سنجي از شاغلبررسي آماري و نسبتهاي آموزشي بررسي گزارشات كيفيتيبررسي گزارش توليدنظر ناظر آموزشيدکتر رامبد باران دوست barandoust@yahoo.com www.iranianteamwork.blogfa.com

اسلاید 17: فرايند ارتباطدرك پيامتبديل به مفهوم ذهنيدريافت پيامپيامارسال پيامتبديل به مفهوم عینیمفهوم ذهنيبازخورد دکتر رامبد باران دوست barandoust@yahoo.com www.iranianteamwork.blogfa.com

اسلاید 18: سيستمهاي سازمانيMan MaterialMachineMoneyManagementProcessCustomerPersonnelSocietyCompanyدکتر رامبد باران دوست barandoust@yahoo.com www.iranianteamwork.blogfa.com

اسلاید 19: الگوی رهبری مشارکتی درسال 1973دو پژوهشگر به نامهای ویکتور رم وفلیپ یتان الگوی رهبری مشارکتی را ارائه کردند.براساس این نظریه رفتار رهبر ومشارکت اعضا در تصمیم گیری مورد توجه قرار میگیردو با توجه به شرایط مختلف بایدمجموعه قوانین ومقررات به صورتی دقیق رعایت گرددوباتوجهبه شرایط مختلف،میزان مشارکت افراد در تصمیم گیری تغییر می کند. دکتر رامبد باران دوست barandoust@yahoo.com www.iranianteamwork.blogfa.com

اسلاید 20: دکتر رامبد باران دوست barandoust@yahoo.com www.iranianteamwork.blogfa.com موضوعات پیشنهادی آتیکارگاه آموزشی کار تیمی مدیریت مشارکتی در عرصه خدمات رسانی معنویمدیریت فرایند های تامین رضایت زوارروان سازی جریان خدمات به زوار و دستاوردهای آن

اسلاید 21: دکتر رامبد باران دوست هيئت علمي دانشگاه مشاورمديريت barandoust@yahoo.comBarandoust.blogfa.comhttp://groups.yahoo.com/group/barandoustclass/www.iranianteamwork.blogfa.comگروه توسعه کار تيمي ايرانيان

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید