سایر تحقیق و پژوهش

مهارت کنترل خشم

conterl-khshm7

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مهارت کنترل خشم”

مهارت کنترل خشم

اسلاید 1: مهارت کنترل خشم

اسلاید 2: منبع: مجموعه آموزش مهارتهای زندگی

اسلاید 3: خشم چیست؟خشم یک هیجان انسانی کاملاً بهنجار و معمولاً مفید است، اما وقتی که از کنترل فرد خارج می شود، تخریب کننده می گردد. خشم واکنشی متداول نسبت به ناکامی و بدرفتاری است.مسئله خشم این است که اگرچه بخشی از زندگی است ولی ما را از رسیدن به اهداف خود باز می دارد.بنابراین از یک طرف خشم یک پاسخ طبیعی محسوب می شود و از طرف دیگر می تواند روابط بین فردی را مختل کند و ما را از رسیدن به اهداف خود باز می دارد.

اسلاید 4: تعریف خشمارائه تعریفی از خشم بسیار دشوار است، زیرا افراد از نظر زمان و علت خشم و نحوه واکنش به آن کاملاً متفاوت است.هیجان هایی که غالباً همراه با خشم هستند عبارتند از: عصبانیت، خشونت، خصومت، کینه توزی، غضب، تنفر، تحریک، حسادت، رنجش، غرض، تحقیر و ناراحتی است. نکته مهم شناخت این مسئله است که چه وقت خشم برای شما مشکل ایجاد می کند و زندگی شما را به طور جدی به خطر می اندازد.

اسلاید 5: دلایل برانگیخته شدن خشمبه طور کلی دلایل برانگیخته شدن هیجان خشم را می توان به دو دسته تقسیم کرد: دلایل بیرونی و درونیدلایل بیرونی: به مجموعه عواملی مربوط می شود که موجب برانگیخته شدن خشم در فرد می شود و این عوامل به جهان بیرونی فرد برمی گردد و مشخص هستند. برای مثال پایمال گشتن حقوق، بی حرمتی ها، آسیب یا از دست رفتن دارایی، درگیری های زناشویی یا خانوادگی و ....

اسلاید 6: دلایل برانگیخته شدن خشمدلایل درونی: گاهی هیچ عامل بیرونی مشخصی وجود ندارد که تبیین کننده خشم باشد. معمولاً چنین خشمی از دنیای درونی فرد است. برای مثال خشم ناشی از انتظارات نابجا از خود و دیگران، خشم ناشی احساس مقصر بودن و ....در ضمن یک رابطه چرخه ای می تواند بین دلایل بیرونی و درونی خشم وجود داشته باشد. یعنی دلایل بیرونی خشم می تواند عامل به وجودآورنده یا تشدید کننده عوامل درونی خشم باشند.برای مثال والدینی که با بدفتاری با کودک خود موجب برانگیخته شدن احساس خشم او می شوند، کودکی را پرورش می دهند که مستعد خشمگین شدن نسبت به عوامل بیرونی خشم و احتمالاً شکل دهی عوامل درونی خشم در کودک هستند.

7,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید