mohndsi-baft1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۲۵ اسلاید مهندسی بافت روشی است که در آن سلول ها از یک بیمار گرفته شده و پس از کشت و افزایش تعداد، آنها را در یک داربست بذرپاشی می‌کنند. تحریکات مناسب شیمیایی، زیستی،مکانیکی و الکتریکی اعمال می‌شود و طی مدت زمان کوتاهی بافت جدید تشکیل می‌گردد.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2023 بازدید, 27 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مهندسی بافت”

مهندسی بافت

اسلاید 1: مهندسی بافت

اسلاید 2: مهندسی بافت مهندسی بافت روشی است كه در آن سلول ها از يك بيمار گرفته شده و پس از كشت و افزايش تعداد، آنها را در يك داربست بذرپاشی ميكنند .تحريكات مناسب شيميايی، زيستی،مكانيكی و الكتريكی اعمال ميشود و طی مدت زمان كوتاهی بافت جديد تشكيل می گردد .

اسلاید 3: به طور نظري، با اين روش ما قادر به ساخت هرگونه بافتی خواهيم بود امروزه توسعه بافت ها يا اندام هاي پيچيده تر از قبيل قلب، عضله ،كليه، كبد و شش مورد توجه ويژه قرار گرفته است. استفاده از پيوندهاي خودي (autologous) يا غير خودي(allogenic) در جراحی هاي سنتی پيوند عضو با مشكلات جدي از قبيل مرگ ناحيه دهنده و كمبود بافت دهنده مناسب در پيوندهاي خودي و خطر انتقال بيماري در پيوندهاي غيرخودي مواجه می باشد.

اسلاید 4: زمانی كه بافتی به شدت تخريب می شود، نه تنها بخش عظيمی از سلو ل ها از بين ميروند، بلكه ماتريكس خارج سلولی نيز كاملا منهدم می گردد. چون بافت سلول ها و فعاليت هاي آنها شديدا وابسته به ماتريكس خارج سلولی است، سلول هاي معلق نمی توانند ساختاري شبيه بافت طبيعی ايجاد كنند زيرا نيازمند چارچوبی هستند كه ساختار سلولی را هدايت كند. در مهندسی بافت براي ماتريكس خارج سلولی جايگزين طراحی می گردد كه به آن داربست اطلاق می شود. داربست

اسلاید 5: داربست ها معمولا داراي ساختار متخلخل مشابه ماتريكس خارج سلولی اند و به عنوان چارچوب و پشتيبان براي سلو لها عمل می كنند تا سلول ها بتوانند به آنها متصول شوند و به رشد و تكثير و تمايز بپردازند و در نهايت بتوانند ماتريكس خارج سلولی را ترشح نمايند. همچنين داربست به عنوان يك حامل براي سلول ها، فاكتورهاي رشد و ساير بيومولكول ها عمل می كند.

اسلاید 6: يك ساختار سه بعدي متخلخل به طوري كه نسبت سطح به حجم بالايی داشته باشد و بيشترين تعداد سلول هاي ممكن در روي آن امكان چسبندگی داشته باشند. يك شبكه وسيع از تخلخل هاي به هم متصل به طوري كه سلول ها بتوانند به عمق داربست نفوذ و مهاجرت كرده و تكثير پيدا كنند. يك شبكه بهم پيوسته و قابل نفوذ متخلخل كه بتواند جابجايی مواد غذايی و مواد زائد را تسهيل نمايد.بايد سازگاري زيستی با بدن داشته باشد و باعث تحريك سيستم ايمنی بدن نگردد. ویژگی های داربست

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید