صفحه 1:
en
روش سازان صنعت ۶ مچتندسی دوبابد سازمانها
Re-Engineering
HulJaaulbuz-ay
صفحه 2:
دگرگونی فعالیتها کسب وکار و تغییر در همه موژه ها
پیشرفت روزافزون تکنولژی
تغییر نگرش به مشتری
تغییر در مدیریت : نگرش وظیفه ای و مدیریت پایدا و مطمئن
cu)
نگرش نویح بهانسانا .نیروی اتسانی
صفحه 3:
.توانمندى شركتهاى كووك , سازمانها را واداشت تا در ز بود بهره ورى ٠ افزایش
انعطاف پذیری کوتاه کردن چرفه آفرینش فراورده ها و افزايش كيفيت خدمات به مشترى حركتى جديد و تازه را در
کسب و کار , مدیریت را آغازکنند.
پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی تغییر در ماهیت کسب و کار و لزوم هرکت جهت جهانی شدن که پیامد آن تغیی
در خعالیتها . ساختار نیروی انسانی و مدیریت را به همراه داشت که باعث گردید تا سازمانها دگرگونی عظیم و
بزرك در تفکر و فعالیتهای فود ایجاد نمایند.
تعریف مهندسی دوباره :ء
باز اندیشی بنیادین و طراهی نو و ayy ای سازمانها بمنظور دستیابی به بهبود و
دگرگونی در تمامی موزه ها :
* کارکنان
* «وشهای انجام کار
* محیط : درونی / بیرونی
صفحه 4:
ابزار هع تفلا فركير 1-T.Q.M: Total Quality Management
-P مهندس مجدد ( درباره) Re-Engineering - 2
رابطه مهندسى مجدد و مديريت کیفیت فراكير
صفحه 5:
صفحه 6:
وظیفه های گوناگون با هدف یکی شدن
- وظيفه جزیی از کل است . فرايندها . تنيب
یک گروه . تیم . افراد است که فروجی آن فمن
داشتن ارزش افزوده برای سازمان مشتری پسند
است
نگرش فرایندی نتیجه کار که همان مشتری +
(فایت وی می باشد را هدف قرار می دهد
- سازمان فرايند كرا . مجموعه وظایف را کردمم آورده و
سازمان را به سمت هدف اصلی آن سوق می دهد
طراهى عالى.
رسالت : ارزش آفرینی مشتری پسند كارا رید gts متسب
فریند های شرکت + عامل ار آخرینی هستی .۰" کارالی فا ۲ 7
ممیط دلفواه
فرایلدهای کارا باعت hoy در كسب و كاز من شولد
صفحه 7:
* فرایندهای ارزش اف
- اتمه به فعالیتهای مولد ارزش افزوده * فرایندهای ارزش نیافزا
صفحه 8:
جلوکیریاز دادم سئوليتم لفتيار به پرستله جریفیند سانمانر! فشک لتعطافناپذیر.پرهزیته . هز دهنده منایعو آماده -
بروز لشكل لختلافمئنمايد
- نظامهاى سنتى كه كاركنان آنها را به كار كردن و مديران را به اداره كردن وا مى داشت .
موجب بيدايش رده هاى فراوان سريرستى و مديريت مى شد كه هيج عمليات ارزش افزاي را اتجام نمى دادند.
- در نظامهاى ستتی ٠ يرداختها ناشى از ارشديت . حضور در مهل كار ٠ بيروى از مقررات . محبوب رؤسا بودن و شايد انجام درست
وظيفه محوله است . در اين ميان aa كار كه شايسته ترين هدف است نقش جتدانى ندارد
- نبايد سازمان فرايند مهحور را بيرو راستين مكتب مساوات به حساب آورد . بازده و نتيجه كار همه افراد یکسان نیست . آنچه
در اين نظام مهم است . نتيجه كار و نه سمت ادارى اغراد . معيار قرار مى كيرد . در سازمان فرايند مهحور ممكن است كاركران
از مديران درآمد بیشتری داشته باشند.
-در نظام قرايتد مهور اطلاعات ميان همه كاركنان يفش مى شود . چون shy انجام فرایندها ضروری است تصمیم گیری نیز
بوده و در نزديكترين ممل انجام بعمل می آید .
مهمترين افراد در سازمان كسانى هستند كه ارزشهاى والاترى بوجود مى آورند و بدينكونه . نقس كارو نه سمت ادارى [٠١
اهميت ويزه اى برفوردار می کردد ۰ پیشرفت همواره عمودی تیست بلکه افقی نيز مى تواند باشد ( ييشرفت در حرفه ) . يول از
طرف مشترى يردافت مى كرد و زمانى مى يردازد كه انتظارات وى (ارزشها ) تامين شده باشد .
صفحه 9:
watts *
تبادل بيش از حد اطلاعات .تورم داده ها
فراوانی ذفیره مواد خام ۰ قطعات و داراییها
درصد بالاى بازرسی و پایش در مقایسه با ارزش افزوده
دوباره كارى و تكرار
وجود بيجيدكى . استثنا و موارد ويثه در كار
بیماری
تکه تکه کردن یک فرایند طبیعی
ناتوانى سازمان در رويارويى با وضعيتهاى غيرعادى
تكه تكه بودن كار
نبود بازفورد مناسب در نظام (سیستم)
دگرگون شدن روش ساده
صفحه 10:
مهمترین افراد در سیستم ( سازمان ).کسانی هستند که ارزشهای مورد نظر مشتریان را بوجود می آورند
( مدیریت ) یک یا چند واهد ( اداره ) را كه در کنر هم سازمان تامیده می شوند را
يه عهده درد
مدیریت ( مدیر ) وظیفه هدا:
00502227 1 5 7
۰ سريرست , مسئول وظيفه نظارت ٠ تمکم به افراد و امر و نهى كردن به آنان را دارد
صفحه 11:
aS hy aay cyl SG DU | بندى كارها . مسووليت تام در قبال نتايج و ديكته كردن كليم
كازها به عهده مديريت است
lag LE els Gut QUI gL LUC انجام كارو حماسن
وفع موجود به عهده مدیری
نگهداری و بهسازی سازمان
تغيير واه مديريت . سرپرستی و .... در نظام مهندسی مجدد
صفحه 12:
- آگاه و فرهیفته بو دانش و مهارت ممدود
انديشه با توان تملیل فرمانبردری از دستور
فرایندگر وظیفه گرا(تخصص فردی)
افتیاردار مهار (کنترل)
منفعل
علاقمند(لسسسها)
(طمل) شغل
. تكروى و حفظ امتياز براى فود
انسانی برفوردر از عزت و گرامت و خشنودی تن و روان
ایجاد محیطی شایسته و قابل اعتماد برای :
"یادگیری / یاددهی
- كار فلاق
- بهره مندى gibi jl
صفحه 13:
ارزش : ارزش چیزی است که مشکلی از مشتری را هل و بر طرف می کند و نیازی را بر آورده می سازد
* رسالت هر کسب کار (بنكاه اقتصادى ) ارزش آفرینی براى مشتريان است
دیدگاهها :
-ارزش آغرین برای سهامداان و سرمایه گذاران
- كار آفرينى و ايجاد فرصت شغلى برای کارکنان
- ارش آفرينى برای مشتریان
* فرايندماى شركت وسيله ارزش آفرینی هستند
فرایندهای کارامد است.
صفحه 14:
اطلاعات را تنا از یک منبع به دست آوریم
کسب و کار یا متمرکز است .با غیر متمرکز
"همه تصمیم گیریها با مدیران است
بای دریافت اطلاعات به دفتر كار نياز داريم.
بهترين راه ارتباما با مشترى . تماس حضورى است
بايد جاى جيزمايى را 5ه بدانها نياز داريم «بدائيم
در برنامه ها كهكاه مى توان تجديد نظر كرد
فرد در سلسه مراتب ترفيع مى يايد
كروه سريرستان و مديران حالت “مسب" بخشهاى
سازمان را درد .
صفحه 15:
در گذشته مدیریت سازمان یک کارفرما داشت كه سرمايه كذار بود . اينك دو كارفرما درد که دومی مشتری می باشد.
مشتری همواره به دنبال کار است و به سافتار مد برنامه های راهبردی و روشهای اداری و Le
ندارد
در نظامهای نوی سرنوشت کارکنان بدست مدیریت نیست . بلکه توسط مشتریان رقم می فورد
نظامهاى نوين از اجتماعی گرفته تا سیاسی . کسب وکار . برای همراهی با روند دگرگونیهای پرشتاب . باید باز .
اتعطاف پذیر و پویا باشند.
در سازمانهای فایند محو :
* مرزها اتعطاف پذیر
* قابل نفوذ
* پویا
*عملکرد فرا وظیفه ای
صفحه 16:
oe درونی
اعتماد مشتريان 0 ۰ بها دادن به اسانها
ابكار كرفتن انديشه
استفاده از نظرات
تامین کنندگا
یکی شدن ارزش مشتریان وس تن
و سهامدارا
برخوربارى همكائى از نتيجه كار
ایجادارتباط و بان بودن
و تصمیم گیری با كاركنان (مشاركت)
پایگاه داده يردازى . شبکه های ارتباطی ۰ فن آوری الکو سازی . تله کنفرانس. سیستم های هوشمث