علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

مهندسی نرم افزار: متریک های پروژه و فرآیند نرم افزاری

mohandesiye_narmafzar_1 (4)

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

  1. صنم غلامي

    سلام
    عالی بود تشکر

نظر خود را بنویسید

مهندسی نرم افزار: متریک های پروژه و فرآیند نرم افزاری

اسلاید 1: اسلایدهای آموزشی درس مهندسی نرم افزار (1)( برگرفته از کتاب پرسمن )مدرس : مهندس سهیل افرازدانشگاه پيام نورمرکز اردبیل

اسلاید 2: متریک های پروژه و فرآیند نرم افزارََفصل چهارم:2مهدي فسنقري

اسلاید 3: متریک و اندازه گیری چیست؟ متریک های فرآیند و محصول نرم افزاری اندازه گیری های کمیتی هستند که به افرادی که با نرم افزارکار می کنند امکان می دهند تا نسبت به کارآمد بودن فرآیند و پروژه های نرم افزاری بینش پیدا کنند.3مهدي فسنقري

اسلاید 4: انواع متریک های نرم افزار 1. فرآیند2. پروژه 3. متریک های محصول4مهدي فسنقري

اسلاید 5: دلایل اندازه گیری منابع وفرآیند های نرم افزاری1. مشخص کردن 2. ارزیابی کردن3. پیش بینی کردن 4. پیشرفت کردن5مهدي فسنقري

اسلاید 6: در زمینه مهندسی نرم افزار/ .یک اندازه یک شاخص کمیتی از مقدار /میزان /ابعاد/ظرفیت یا اندازه/ یکی ازویژگیهای یک محصول فرآیند را فراهم می آورد . اندازه گیری کردن همان عمل تعیین یک اندازه است . 6مهدي فسنقري

اسلاید 7: متریک ها در حوزه پروژه و فرآیند نشانگرهای فرآیندی به یک سازمان مهندسی نرم افزار امکان می دهند تا ارزیابی کنند چه چیزی موثر و چه چیزی غیر موثر استمتریک پردازشی در سرتاسر پروژه ها وطی زمان های طولانی جمع آوری میشود .هدف آنها ایجاد علامتهایی است که به بهبود طولانی مدت در فرآیند نرم افزاری منجر می شود.7مهدي فسنقري

اسلاید 8: ویژگیها ی علامتهای پروژه1. خطرات بالقوه را پیدا می کند.2. حیطه های مشکل آفرین را چاره میکند.3. جریان کار یا وظایف را تنظیم می کند.4. وضعیت یک پروژه در حال اجرا را ارزیابی می کند.8مهدي فسنقري

اسلاید 9: راههای منطقی برای پیشبرد هرگونه فرآیند1. اندازه گیری های خاص آن فرآیند2. توسعه ی مجموعه ای از متریکها ی فرآیند 3. استفاده از این متریک ها برای تهیه ی علامت ها و شاخص هایی که باعث ایجاد یک راهبرد برای پیشرفت شوند.9مهدي فسنقري

اسلاید 10: شرایط تجاریویژگیهای مشتریمحیط توسعهتعیین کیفیت نرم افزار و موثر بودن سازمانی10مهدي فسنقري

اسلاید 11: مثلث فرآیند در میان یک دایره شرایط محیطی است که شامل :محیط توسعه (یعنی ابزارهای ( caseشرایط تجاری مثل قوانین تجاری و ویژگیهای مشتری (یعنی تسهیل در ارتباط) میشود. .11مهدي فسنقري

اسلاید 12: فرآیند نرم افزار شخصی((pspیک مجموعه ساخت یافته از توصیف های پردازشی /اندازه گیریها و روشهایی که می توانند به مهندسان در پیشبرد عملکرد شخصی شان کمک نمایند .این مجموعه به آنها نشان میدهد که چگونه فرآیند ها را تعریف کرده و کیبفیت و بهره وری آن ها را اندازه گیری نمایند.یکی از اصول phpآن است که همه افراد با هم فرق می کنند و روشی که برای یک مهندس مفید است شاید برای دیگری مناسب نباشد.12مهدي فسنقري

اسلاید 13: تحلیل خرابی به چه روشهایی صورت می گیرد؟1. همه خطاها و معایب بسته به منشء شان طبقه بندی میشوند.2. هزینه تصحیح هر خطا و عیب ثبت می شود.3. تعداد خطا ها و معایب در هر طبقه شمرده میشود و آنها به ترتیب از بالا به پایین رده بندی می شوند.4. هزینه کلی خطاها و معایب در هر طبقه محاسبه میشود.13مهدي فسنقري

اسلاید 14: هدف از متریک های شبکه دو جنبه دارد:1. متریک ها برای به حداقل رساندن زمان برنامه از طریق انجام تطبیق های لازم برای پرهیز از تاخیرها و کم کردن خطرات و مشکلات بالقوه بکار می روند.2. متریکهای پروژه به منظور سنجش کیفیت محصول بصورت مستمر و اصلاح رهیافت فنی برای بهبود کیفیت در صورت لزوم مورد استفاده قرار می گیرد.14مهدي فسنقري

اسلاید 15: هر پروژه باید موارد زیر را اندازه گیری نماید:1. ورودی ها-اندازه منابع (یعنی افراد ومحیط) لازم برای انجام کار 2.خروجی ها-اندازه گیری های محصولات کاری یا قابل حمل که طی فرآیند مهندسی نرم افزار تولید میشوند.3. نتایج-اندازه هایی که موثر بودن کالاهای قابل حمل و تحویل را بیان میکنند. 15مهدي فسنقري

اسلاید 16: اندازه گیری در دنیای نرم افزار 1. اندازه گیری مستقیم:شامل هزینه وتلاش به کار رفته می باشد. باشد.مانند:خطوط کد تولیدی –سرعت اجرا – اندازه حافظه 2. اندازه گیری غیر مستقیم عبارتند از :عملکرد –کیفیت – پیچیدگی- کارآیی- قابلیت اطمینان و نگهداری16مهدي فسنقري

اسلاید 17: مجموعه ای از متریک های ساده مبتنی بر اندازه را می توان برای هر پروژه تکمیل نمود:1. خطاها در kloc(هزار خط برنامه)2. تعداد عیب ها در هر هزار خط 3. هزینه هر خط برنامه4. تعداد خطا ها به ازای هر نفر-ماه5. تعداد خطوط برنامه به ازای هر نفر –ماه هزینه هر صفحه از مستندات17مهدي فسنقري

اسلاید 18: متریک های مبتنی بر کارکرداز یک معیار کار کردی که بوسیله برنامه نرم افزاری بعنوان یک ارزش نرمال سازی تحویل می گردد ، استفاده می نمایند .اولین بار توسط آبرشت پیشنهاد شدند . وی یک اندازه را که اندازه های عملکردی نامیده می شد ، پیشنهاد کرد. 18مهدي فسنقري

اسلاید 19: امتیازات عملکردی با استفاده از یک رابطه تجربی بر اساس اندازه های قابل شمارش ( مستقیم ) دامنه اطلاعات نرم افزاری و ارزیابی پیچیدگی نرم افزاری بدست می آیند. فاکتورهای وزنی پیچیده متوسط ساده تعداد پارامتر های مورد اندازه = 6 4 3 * تعداد ورودی های کاربر = 7 5 4 * تعداد خروجی های کاربر = 6 4 3 * تعداد پرس و جوها= 15 10 7 * تعداد پرونده ها = 10 7 5 * تعداد رابطهای خارجی تعداد کل19مهدي فسنقري

اسلاید 20: تعداد ورودی کاربر : هر ورودی که داده های محوری و مورد نیاز برنامه را فراهم آورد.داده های ورودی باید با سوالاتی که جداگانه پرسیده می شوند فرق داشته باشند .تعداد خروجی کاربر :هر خروجی ( به گزارشها ، بررسی ها ، پیام های خطا و ... اشاره دارد ) که اطلاعات مبتنی بر برنامه کاربردی نرم افزار را فراهم آورد . تعداد در خواستهای کاربر :هر ورودی مرتبط که باعث بوجود آوردن چندین پاسخ نرم افزاری فوری به شکل خروجی مرتبط می شود. تعداد فایلها :هر نوع فایل اصلی منطقی ( گروه بندی منطقی داده هایی که ممکن است یکی از بحثهای یک پایگاه داده های بزرگ یا یک فایل جدا باشند . )تعداد رابطه های خارجی :هر رابطه قابل خوانده شدن توسط ماشین ( فایلهای داده ها بر روی نوار یا دیسک ) که برای انتقال اطلاعات به یک سیستم دیگر بکار می روند .20مهدي فسنقري

اسلاید 21: تعیین پیچیدگی وقتی داده ها جمع آوری شدند ، یک مقدار پیچیدگی با هر شمارش همراه می شود ، که تعیین آن تا حدی ذهنی است .برای محاسبه امتیازات عملکردی ( FP ) ، رابطه ذیل به کار می رود :FP = (Count total) * [ 0.65 + 0.01 * ∑ ( Fі ) ]14 .. 1 = , іمجموع همه مدخلهای FP 21مهدي فسنقري

اسلاید 22: سوالهایی برای تنظیم پیچیدگی آیا سیستم به پشتیبان و احیا و بازیابی فایل اطمینان نیاز دارد؟آبا ارتباطات داده ها مورد نیاز است ؟آیا عملگردهای پردازشی توزیع شده وجود دارند ؟آّیا عملکرد آنها ضروری و بحرانی است ؟آیا سیستم در یک محیط عملیاتی کاربردی سنگین موجود اجرا شده است ؟آبا ورود داده های روی خط به تراکنش ورودی نیاز دارد ؟آیا فایلهای اصلی بطور متصل و روی خط به هنگام سازی می شوند ؟ آیا فرآیندهای درونی پیچیده است ؟آیا تبدیلها و نصب چندگانه در سازمانهای مختلف طراحی شده است ؟آیا کد برنامه طوری طراحی شده که مورد استفاده مجدد قرار گیرد ؟آیا سیستم برای نصب چندگانه در سازمانهای مختلف طراحی شده است ؟آیا برنامه نرم افزاری برای تسهیل تغییرات و سهولت استفاده توسط کاربر طراحی شده است ؟آیا ورودی ها و خروجی ها ، فایل ها یا درخواستها و پرس و جو ها پیچیده هستند ؟22مهدي فسنقري

اسلاید 23: بعد از محاسبه امتیازات عملکردی برای نرمال کردن اندازه ها ، جهت کیفیت و بهره وری نرم افزار و دیگر ویژگیها مورد استفاده قرار می گیرند تعدا خطاها به ازاری هر امتیاز کارکردی تعداد عیوب و نواقص به ازای هر امتیاز کارکردی تعداد صفحات مستندات به ازای هر امتیاز کارکردی تعدا امتیازات کارکردی به ازای هر نفر ماه 23مهدي فسنقري

اسلاید 24: متریکهای توسعه یافته امتیاز کارکردی امتیاز عملکردی توسعه یافته ( امتیاز ویژگی ):فوق مجموعه ای از امتیازات عملکردی است که می تواند برای سیستم و برنامه های کاربردی نرم افزار مهندسی به کار گرفته شود . محاسبه :ارزشهای دامنه اطلاع رسانی را شمرده ، موزون می کنیم . الگوریتم :یک مسئله محاسبه ای محدود مشتمل بر یک رشته کامپیوتر خاص .24مهدي فسنقري

اسلاید 25: امتیازات عملکردی سه بعدی : شمارش شده ، اندازه گیری شده ، تبدیل شده به اندازه ای که معیاری برای قابلیت عملکرد تحویل شده توسط نرم افزار تهیه می کند . (شکل 4-6)11 +6 – 105 – 1جملات معنایی->گامهای پردازش متوسطپایینپایین1 - 10بالامتوسطپایین11 - 20بالابالامتوسط21 +25مهدي فسنقري

اسلاید 26: بعد داده ها :در بخش متریکهای مبتنی بر کارکرد توضیح داده شد ، تعداد داده های باقیمانده و داده های بیرونی همراه با اندازه های پیچیدگی بکار می روند .بعد عملیاتی :از طریق بررسی تعداد عملیاتهای داخلی که برای تبدیل ورودی به داده های خروجی مورد نیاز هستند اندازه گیری می شود . بعد کنترل :از طریق شمردن تعداد جابجایی های بین وضعیتها اندازه گیری می شود .26مهدي فسنقري

اسلاید 27: وضعیت : نوعی حالت رفتاری بیرونی حالت مشاهده را نشان می دهد .انتقال : در نتیجه حادثه ای که سبب می شود نرم افزار یا سیستم حالت رفتاری اش را تغییر دهد ، بوجود می آید .مثال یک تلفن بی سیم دارای نرم افزاری که از عملکردهای شماره گیری خودکار پشتیبانی می کند :فشردن دکمه شماره گیری خودکار ، نمایشگر یک کد را نشان می دهد که بر مخاطب دلالت می کند . نرم افزار بلافاصله انرا به وضعیت شماره گیری تبدیل می کند .27مهدي فسنقري

اسلاید 28: در هنگام محاسبه امتیازات عملکردی 3D به انتقالها یک مقدار پیچیدگی نمی دهیم و از رابطه زیر برای محاسبه آن استفاده می کنیم :Index = I + O + Q + F + E + T + R که همگی پارامترها مقادیر وزن دار پیچیدگی را برای عناصر فوق الذکر نشان می دهند :ورودی ها ، خروجی ها ، درخواست ها ، ساختار داده های درونی ، فایل های بیرونی ، تبدیل ، جابجایی که هر مقدار وزن دار پیچیدگی با استفاده از رابطه زیر محاسبه می شود : comlexity weighted value = Nil Wil + Nia Wia + Nih Wihکه N ها تعداد وقوع عنصر i را برای هر سطح پیچیدگی نشان می دهند و W ها وزن های معادل آن هستند . محاسبه کلی در شکل 4-6 نشان داده شده است .28مهدي فسنقري

اسلاید 29: تطبیق رهیافتهای مختلف متریک تعداد خطوط C++ تقریبا 1.6 برابر خطوط FORTRAN ، امتیاز و قابلیت عملکردی را ایجاد می کند . 29مهدي فسنقري

اسلاید 30: متریکهای کیفیت نرم افزارکیفیت برنامه کاربردی فقط با مفید بودن نیازمندیهای توصیف کننده مشکل طراحی مربوط به مدل سازی راه حل مفید بودن کد برنامه قابل اجرا آزمونهایی که خطاها را آشکار می کنند بدست می آیند . مهندس نرم افزار خوب از اندازه گیری برای ارزیابی کیفیت تحلیل مدلهای طراحی کد منبع آزمونهایی که در موقع ساخت نرم افزار بوجود آمده اند استفاده می کند .30مهدي فسنقري

اسلاید 31: متریکهایی چون تعداد خطاهای محصول کاری به ازای هر امتیاز کارکردی ( نیازمندیها یا طراحی )خطاهای کشف شده به ازای هر ساعت بازبینی تعداد خطاهای کشف شده به ازای هر ساعت آزمون در خصوص تاثیر و سودمندی فعالیتهایی که متریکهایی برایشان به کار رفته ، بصیرت و آگاهی به دنبال خواهد داشت .31مهدي فسنقري

اسلاید 32: نگاهی اجمالی بر فاکتورهای موثر بر کیفیت راه اندازی محصول بررسی محصول ( تغییر در آن ) انتقال محصول ( از محیطی به محیط دیگر ) بررسی رابطه بین این عوامل کیفیتی :ارائه چارچوب مکانیسمی برای اولیت بندی کیفیتها توسط مدیر پروژه ارائه ابزاری برای ارزیابی کمیتی از نحوه توسعه و پیشرفت نسبت به اهداف کلی ارائه یک چارچوب تقابل عمل از پرسنل QA در تلاش برای پیشرفت32مهدي فسنقري

اسلاید 33: اندازه گیری کیفیت اندازه های فراوانی از کیفیت نرم افزار وجود دارد ولی قابلیت تصحیح تعمیر و نگهداری پیوستگی قابلیت استفاده معیار های مفیدی را در اختیار تیم پروژه قرار می دهند .33مهدي فسنقري

اسلاید 34: صحت : برنامه باید به درستی کار کند ، تعداد نقصها ( عدم انطباق با نیازمندیها ) در هر هزار خط برنامه ، رایجترین اندازه برای قابلیت اصلاح می باشد .قابلیت نگهداری : تلاش بیشتری می طلبد که همان سهولت تصحیح برنامه در هنگام مواجه شدن با یک خطا است که متوسط زمان تغییر یک متریک ساده مبتنی بر زمان برای اندازه گیری آن می باشد.جامعیت ( تمامیت ) : توانایی یک نرم افزار را برای مقاومت در برابر دستبردها به برنامه ها ، داده ها و اسناد ، می سنجد . که دو ویژگی باید بررسی شود : تهدید : بروز یک حمله از نوعی خاص و در محدوده زمانی مشخص امنیت : احتمال دفع نوعی خاص از حمله ] ( امنیت -1 ) * ( تهدید[ ( 1- ∑= تمامیت 34مهدي فسنقري

اسلاید 35: قابلیت استفاده ( سهولت کاربرد ) : اگر برنامه فاقد آن باشد ، دچار نقص خواهد شد ، حتی در صورتیکه عملکردهای آن ارزشمند باشند .مهارت فیزیکی یا هوشی که برای یادگیری سیستم مورد نیاز است .زمان مورد نیاز برای ماهر شدن در استفاده از سیستم .افزایش خالص بهره وری که موقعی اندازه گیری می شود که سیستم توسط فردی که بطور متوسط کارایی دارد مورد استفاده قرار گیرد .یک ارزیابی ذهنی و معقول از دیدگاههای کاربران نسبت به سیستم .35مهدي فسنقري

اسلاید 36: کارایی رفع نقص DREیک اندازه از توانایی فیلتر کردن فعالیتهای کنترل و تضمین کیفیت در موقعی بشمار می آید که در همه فعالیتهای چار چوب فرآیند به کار رفته باشد .به طور ایده آل مساوی ا است . DRE = E / ( E + D ) که E تعداد خطاهایی است که قبل از تحویل نرم افزار به کاربر نهایی مشاهده شده و D خطاهایی است که بعد از تحویل یافت شده اند و در حالت عادی بزرگتر از 0 است .DRE را می توان راهی برای ارزیابی توانایی تیم در پیدا کردن خطاها قبل از انتقال به مهندسی نرم افزار یا فعالیت چارچوب بعدی دانست .36مهدي فسنقري

اسلاید 37: متریک های انسجام و جامعیت در فرایند مهندسی نرم افزار در این بخش چندین استدلال برای متریک ها را بررسی کرده وروشی را برای جایگزین کردن یک برنامه ی جمع اوری متریک ها در یک سازمان مهندسی نرم افزار ارائه می شود.37مهدي فسنقري

اسلاید 38: مسائلی که مدیران پروژه نرم افزار به آن می پردازند: توسعه براورد های معنی دار برای پروژه هاتولید سیستم های کیفیت بالاترتولید محصول کاملا به موقع از طریق استفاده از اندازه گیری برای تعیین مبنای پروژه 38مهدي فسنقري

اسلاید 39: استقرار خط مبنا از طریق تعیین یک مبنای متریک، می توان به فواید بسیاری در سطح فرایند، پروژه و محصول دست یافتمبنای متریک های حاوی اطلاعات جمع آوری شده از پروژه های قبلی توسعه نرم افزار است و می تواند ساده و یامثل یک مبنای جامع که حاوی دهها اندازه گیری پروژه و متریک های مشتق از آنهاست،باشد. 39مهدي فسنقري

اسلاید 40: ویژگی های خط مبنا 1. داده ها باید در حد معقول صحیح باشند.2. بایستی برای پروژه های متعدد داده ها را جمع اوری کنیم 3. اندازه ها باید منطبق با هم باشند،یعنی یک خط برنامه بایستی در همه پروژه ها کاملا تفسیر شود.4. برنامه های کاربردی باید مشابه با کاری باشند که براورده شده است.40مهدي فسنقري

اسلاید 41: فرایند جمع اوری متریک های نرم افزاری41مهدي فسنقري

اسلاید 42: جمع آوری ، محاسبه و ارزیابی متریک هادر حالت ایده ال ، داده هایی که برای تعیین یک خط مبنا مورد نیاز هستند،بطورمستمر جمع اوری می شوندزمانی که اندازه ها جمع اوری می شوند، استفاده از متریک ها میسر مشودمتریک ها می توانند دامنه وسیعی از متریک های اف پی یا لاک و دیگرمتریک های کیفیت و مبتنی بر پروژه را گسترش دهند.در نهایت اینکه متریک ها باید طی مراحل براورد، کار تکنیکی، کنترل پروژه و بهبود فرایند، مورد ارزیابی قرار گیرند.ارزیابی متریک،دلایل پنهان در نتایج حاصله را روشن می کند و مجموعه شاخص هایی را برای راهنمایی پروژه یا فرایند بوجود می اورد. 42مهدي فسنقري

اسلاید 43: GQM (روش برتر توسعه متریک)یک سازمان برای دارا بودن یک برنامه اندازه گیری صحیح باید دارای اجزا زیر باشد: 1. یک فرایند که بتوانداهداف پروژه اش را ایجاد نماید.2. فرایند که این اهداف را به داده های پروژه ای تبدیل نماید که این اهداف را در قالب اصطلاحات نرم افزار منعکس می ر می سازند. 3. فرایندی که داده های پروژه را به منظور درک اهداف تفسیر می نماید. 43مهدي فسنقري

اسلاید 44: GQMاهمیتاهمیت ان در این حقیقت نهفته است که یکی از تلاشهای اولیه برای توسعه مجموعه ای از اندازه گیریها می باشد که برای نرم افزار قابل استفاده است و به الگوی پیشرفت نرم افزاری مربوط میشود. 44مهدي فسنقري

اسلاید 45: مراحل الگوی نرم افزاری فرایند انجام براورد در مورد یک پروژه و محیط آن، تعیین اهداف کیفیتی برای پروژه و انتخاب ابزارهای مناسب، روشهای مدیریتی و فناوری هایی برای ان اهداف تا شانس براورده شدن را داشته باشد. فرایند اجرای یک پروژه و نظارت بر داده های مربوط به این اهداف کیفیتی این کار در رابطه با فرایند عملکرد بر اساس داده ها در موقع براورده نشدن اهداف کیفیتی توسط مدیر پروژه انجام می شود. فرایندی برای تحلیل داده های جمع اوری شده در مرحله دوم بمنظور ارائه پیشنهاد برای پیشرفت بیشتر این فرایند مستلزم جستجو بدنبال مشکلات در جمع اوری داده ها و مشکلات در بکارگیری راهنمایی های کیفیتی ومشکل در تفسیر داده ها میباشد. 45مهدي فسنقري

اسلاید 46: GQMاهداف هدف:برای ساختن چیزی که تحلیل شده و برای مقصود به کار میرود. جنبه محیط 46مهدي فسنقري

اسلاید 47: مدیریت تغییر: نمودار کنترل این تکنیک برای معنا داربودن داده های تکنیکی مربوط به تغییرات است این تکنیک افراد علاقه مند به بهبود فرایند نرم افزاری را قادر می سازد که تعیین کنند که آیا پراکندگی(تغییرات) و مکان(میانگین حرکت) متریک های فرایند پایدار می باشند یا غیر پایدار انواع نمودار کنترلی:1.نمودار کنترل طیف حرکت، 2.نمودار کنترل فردی(مستقل) 47مهدي فسنقري

اسلاید 48: رویه ای کلی برای توسعه ی یک نمودار کنترل (MR) طیف حرکتی طیف های حرکت را محاسبه کنید میانگین طیف حرکت را محاسبه کنید میانگین را در عدد 3.268 ضرب نمایید 48مهدي فسنقري

اسلاید 49: طریقه ساخت نمودار(چارت) کنترل افرادمقادیر متریک های فردی را رسم می کنیم برای مقادیر متریک ها مقدار متوسط را محاسبه می کنیم مقدار میانگین برای مقادیر طیف حرکتی را در عدد 2.660 ضرب میکنیم و مقدار متوسط بدست آمده در مرحله قبل را با ان جمع میکنیم.این نتایج حد بالای فرایند خواهند بود. مقدار میانگین برای مقادیر طیف حرکتی را در عدد 2.660 ضرب می کنیم و مقدار متوسط را از آن کم می کنیم .این نتایج حد پایین فرایند طبیعی خواهند بود (UNPL-Am)/3 فرمول انحراف استاندارد49مهدي فسنقري

اسلاید 50: قواعد زون: UNPLیک مقدار منفرد متریک ها خارج ازقرار داشتن دو سوم مقادیر متوالی متریک ها،در فاصله بیش از دو برابر انحراف استاندارد از مقدار متوسط قرار داشتن چهار پنجم مقادیر متوالی متریک ها، در فاصله AMبیش از یک برابر انحراف استاندارد از قرار داشتن هشت مقدار متوالی متریک ها، در یک سوی مقدار متوسط 50مهدي فسنقري

اسلاید 51: مجموعه اندازه های سازمان نرم افزاری کوچکزمانی که سپری می شود(به ساعت یا روز) تا یک درخواست داده شده ،کاملا ارزیابی شود. Weval,نیروی کار مورد نیاز(نفر_ساعت) برای ارزیابیزمانی که سپری می شود تا سفارش تغییر یک ارزیابی کامل شده به پرسنل داده شود. نیروی مورد نیاز برای اعمال تغییرات. زمان مورد نیاز جهت اعمال تغییرات. خطاهای یافت شده طی فعالیت اعمال تغییرات. عیوب کشف شده پس از آنکه تغییرات اعمال و محصول به مشتری تحویل گردیده 51مهدي فسنقري

اسلاید 52: برقراری یک برنامه برای متریک های نرم افزاری اهداف تجاری خود را تعریف می کنیممشخص نمایید که چه چیزهایی را می خواهید بدانیداهداف فرعی خود را مشخص کنیدموجودیتها و صفات خاصه مرتبط با اهداف فرعی را تعریف کنید. اهداف اندازه گیری خود را رسم نمایید. پرسشهای کمی و شاخصهای مرتبط را مشخص کنیدعناصر داده ای را مشخص کنیداندازه های مورد استفاده را مشخص کنیداقداماتی که برای پیاده سازی این اندازه گیری ها باید انجام دهید،مشخص کنید. یک طرح و برنامه برای پیاده سازی اندازه گیری ها آماده کنید 52مهدي فسنقري

اسلاید 53: اهداف تجاری اولویت بندی شده توسط مهندسین نرم افزار و مدیران تجاری رضایت مشتریان را نسبت به محصولاتمان افزایش دهیماستفاده از محصولاتمان را ساده تر سازیمزمان لازم برای ارائه محصول جدید به بازار را کاهش دهیمپشتیبانی محصولاتمان را ساده تر و روان تر انجام دهیم سود کلی را افزایش دهیم 53مهدي فسنقري

اسلاید 54: مجموعه پرسشهایی که برای هدف چهارم مطرح می گردد: آیا درخواستهای تغییری که از سوی مشتری رسیده، حاوی اطلاعات دقیق برای ارزیابی نحوه اعمال و پیاده سازی آن تغییرات و تعبیر زمانی آن می باشد؟ درخواست های تغییرات عقب افتاده چه اندازه است؟ آیا زمان پاسخ دهی ما به رفع و رجوع خطاها همان قدر است که مشتری انتظار دارد؟ آیا ما فرایند کنترل تغییرات دنبال می کنیم؟ آیا تغییراتی که از اولویت بالایی برخوردارند در زمان مناسب پیاده می شوند؟ 54مهدي فسنقري

اسلاید 55: 55مهدي فسنقري

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید