علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

مواد نوین مورد استفاده در سازه ی پهپاد

pahbaad0

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۲۴ اسلاید امروزه نیاز فزاینده به پرواز پهپاد با قابلیت‌های متنوع برای هر دو زمینه نظامی و غیرنظامی وجود دارد. برنامه‌های کاربردی و همچنین علاقه قابل‌توجهی به توسعه پهپادهای جدید وجود دارد که می‌توانند به طور مستقل پرواز کنند و در محیط‌ها و مکان‌ها مختلف، ماموریت‌های گوناگونی انجام دهند. در دهه گذشته، طیف وسیعی از کاربردها بیش‌ترین توجه را به هواپیماهای بدون سرنشین جلب کرده‌است که منجر به استفاده از مواد و روش های متنوع ساخت در اختراع انواع مختلفی از پهپاد ها با ابعاد و اندازه متفاوت شده‌است. در این مقاله، ابتدا مواد مورد استفاده فعلی را بررسی می کنیم. سپس، مواد مستعد که توانایی مکانیکی و اقتصادی در ماموریت های این پرنده ها را دارند، ارائه می‌شوند.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
683 بازدید, 10 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مواد نوین مورد استفاده در سازه ی پهپاد”

مواد نوین مورد استفاده در سازه ی پهپاد

اسلاید 1: بسمه تعالی مواد نوین مورد استفاده در سازه ی پرنده های بدون سرنشین

اسلاید 2: مواد نوین مورد استفاده در سازه ی پرنده های بدون سرنشین صفحه 2◄ چکیدهامروزه نیاز فزاینده به پرواز پهپاد با قابلیت‌های متنوع برای هر دو زمینه نظامی و غیرنظامی وجود دارد. برنامه‌های کاربردی و همچنین علاقه قابل‌توجهی به توسعه پهپادهای جدید وجود دارد که می‌توانند به طور مستقل پرواز کنند و در محیط‌ها و مکان‌ها مختلف، ماموریت‌های گوناگونی انجام دهند. در دهه گذشته، طیف وسیعی از کاربردها بیش‌ترین توجه را به هواپیماهای بدون سرنشین جلب کرده‌است که منجر به استفاده از مواد و روش های متنوع ساخت در اختراع انواع مختلفی از پهپاد ها با ابعاد و اندازه متفاوت شده‌است. در این مقاله، ابتدا مواد مورد استفاده فعلی را بررسی می کنیم. سپس، مواد مستعد که توانایی مکانیکی و اقتصادی در ماموریت های این پرنده ها را دارند، ارائه می‌شوند.

اسلاید 3: مواد نوین مورد استفاده در سازه ی پرنده های بدون سرنشین صفحه 3◄ پهپادهاپهپادها، ربات‌های پرنده ای شامل هواپیماهای بدون سرنشینی که از هزاران کیلومتر دورتر تا پهپادهایی که داخل فضاهای محدود پرواز می‌کنند هستند. پهپادها معمولا شامل بال، بدنه، دم عمودی و افقی هستند. هر بخش از پهپاد با مواد و روش‌های مختلف ساخته شده‌است. مواد کاربردی در پهپادهای بال ثابت می‌تواند مواد فلزی مانند آلومینیوم، مواد مرکب از جمله کولار ، فایبرگلاس، فیبر کربن و مواد دیگری از جمله چوب، Styrofoam، و پلاستیکPVC) باشد.

اسلاید 4: مواد نوین مورد استفاده در سازه ی پرنده های بدون سرنشین صفحه 4◄ مقدمهامروزه، مواد مرکب به عنوان مواد پرطرفدار در فرآیند تولید پهپادها در نظر گرفته می‌شوند. برخلاف مواد فلزی، خواص مواد کامپوزیت به طور کلی موجود نیست زیرا خواص آن‌ها وابسته به فرآیند تولید می‌باشد. تکنولوژی مواد، اکنون امکان دسترسی به انواع مختلف مواد مرکب را فراهم می‌کند. در تصویر شماره 1، درصد بالای استفاده از مواد مرکب در یک هواپیمای نظامی را مشاهده می کنید.

اسلاید 5: مواد نوین مورد استفاده در سازه ی پرنده های بدون سرنشین صفحه 5◄ مقدمهاخیرا با پیشرفت‌های تکنولوژی ساخت کامپوزیت، قطعات بسیار پیچیده به راحتی ساخته می شود. بسیاری از پهپادها از مواد مرکب ساخته شده‌اند. علاوه بر این، تعمیر و نگهداری پهپادها را می توان به سرعت و به راحتی انجام داد. همچنین مواد مرکب مشهورترین نوع مورد استفاده در سازه¬ی پهپادهای کوچک هستند. این مواد دارای دقت بالا و کیفیت خوب سطح هستند. به طور کلی، مزیت مهم مواد مرکب امکان تولید فریم با اشکال بسیار پیچیده و عیب آنها، هزینه بالای آماده‌سازی قالب است. فرآیند تولید مواد مرکب متشکل از مراحل مختلف، مانند طراحی شکل سه‌بعدی CAD، تراش قالب با CNC، آماده کردن لایه ها، لایه چینی، کوره دما بالا، خارج کردن از قالب و آرایش است. روش‌های ساخت مختلفی برای آماده‌سازی مواد کامپوزیت با مواد اولیه فیبری و مواد ماتریس غیر فلزی وجود دارد. برخی از آن‌ها با ریخته‌گری دایکست ، کیسه خلا ، سیم‌پیچ رشته ای ، و ریخته‌گری انتقال رزین تطبیق داده می‌شوند. در ادامه مواد مختلفی که در ساخت پهپادها اعمال می‌شوند و بعد از آن، مواد نوین ساخت پهپادها مورد بررسی قرار می‌گیرند.

اسلاید 6: مواد نوین مورد استفاده در سازه ی پرنده های بدون سرنشین صفحه 6◄ مواد موجود ساخت پهپادبا توجه به نوع و کلاس پهپادها، روش‌ها و مواد مختلفی برای تولید آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی فرآیند ساخت یکی از گام‌های مهم در ایجاد پهپادها است. در حقیقت، هر گام در فرآیند تولید بر عملکرد نهایی پهپاد تاثیر می‌گذارد. بنابراین در مرحله تولید پهپاد، تعیین روش تولید و مصالح مورد استفاده برای ساخت مهم است. معمولا، با توجه به نوع و کلاس پهپادها، هر بخش از آن‌ها می‌تواند با روش‌ها و مواد مختلف ساخته شود، و سپس مونتاژ شوند. لازم به ذکر است که انتخاب روش ساخت به مواد مورد استفاده مربوط است و انتخاب مواد وابسته به نوع اجزای سازه ای پهپادها و معیارهای مورد نیاز برای وزن، استحکام، سفتی و ... است.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید