کسب و کاراستارتاپ و کارآفرینی

موانع آموزش کارآفرینی در دانشگاه‌ها

صفحه 1:
موانع آموزش کار آفر ین + وم ها ea, ‏وسلره كارائي در دانشكاه هذ‎ 7 دکتر سعید جعفري مقر 0 عضو هيات علمى دانشكده كارا" یداه ‎Dg‏ با تشكر از همكارى و اظهار نظر استادان: دکتر محمود احمدپور داریانی» دکتر سیدمصطفی رضو دکتر جهانگیر یداللهی فارسی» دکتر مصطفی دکتر محمدرضا زالی ّ

صفحه 2:
‎as 3‏ 5 نگاهی به روند آموزش کار آفربنی در جهان مطالعه و شناسایی افراد جسور نوآور و باانگیزه دارای محدودیت های مالی ‎kth‏ ‏در سال های ۱۹۳۳ تا ۱۹۳۵ در آلمان و حمایت از آنان (تاسیس اولین آموزشکده برای تربیت اين افراد) این آموزشکده ها بین ۱۹۳۷ تا ۱۹۶۰ در انگلیس و بین ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۳ در آمریکا دایر شد. افراد در این دانشکده ها طی دوره های کوتاه مدت؛ ضمن بیان مسائل خود از روانشناس, رفتارشناس جامعه شناس و استاد ۶ دورد هی گرفتند. ‎ ‎ ‎ ‏اولین موسسه در توکیو در سال ۱۹۵۲ میلادی آغاز به کار کرد. در 1۹0۸ آموزش و پرورش ژلپن با پیاده کردن یک طرح توانست در حین تحصیل‌به + دانش آموزان خود آموزش دهد که چگونه در پی کسب سود باشند. سپس آموزش کارآفرینی در دانشگاه های زلپن آغاز شد و در دهه های بعد به شدت گسترش یافت. ‏۰ تا 1۹۷۸ ۱۳۰ دانشکده کارآفرینی در امریکا ايجاد شور تراد ‏این دانشکده ها در ۱۹۸۵ به ۲۵۲ رسید (در دو گرایش بازرگانی و مهندسی) ‎

صفحه 3:
y 4

صفحه 4:
طرح کاراد * شروع: ۱۳۷۹ آغاز برنامةٌ سوم توسعه * پیگیری و اجرا: در سطح وزارت صنایع و معادن» وزارت جهاد علوم. تحقیقات و فناوری و جهاد دانشگاهی * واگذاری مسوولیت پیگیری اجرا و امور ستادى كن از سوى وزارت علوم در اواخر ۱۳۷۹ به سازمان سنجش آموزش کشور * توزیع و ابلاغ اعتبار بین ۱۳ دانشگاه مجری طرح * برگزاری کارگاه ها و سمینارهای کارآفرینی * تههیه فیلم. نوار و نرم‌افزار کارآفرینی * ايجاد سايت ‎(Home Page)‏ 1,5 * خرید کتب مقالات و منابع مرجع کارآفرینی | * گنجاندن درس اختیاری کارآفرینی(۲ واحد) در دانشگاه ها

صفحه 5:
موانع اساسی آموزش کا رآفرینی در دانشگاه ها * ناشناخته بوذن مفيهوم؛ اهميت و منافع 2 مختلسسف ۰ 9 ت ی 3 * ساختار و مقررات موجود آموزش عالی * برنامه درسی و تدریس * مدیران دانشگاه * استادان * دانشجویان * محیط کسب و کار کشور 2 ‎MY) 12/24/24 00‏ * سایر موانع فرهنگی و محیطی ‎yee‏

صفحه 6:
ناشناخته بودن مفهوم اهميت و منافع کارآفرینی برای طبقات مختلف جامعه ‎Availability ©,‏ ی ‎Entreprene ip‏ 7۳ * جند درصد از اعضاى هيات علمى دانشكاه هابا معناى واقعى 1 كارآفرينى آشنا هستند؟ / ‏* جند نفراز معلمان کشور؟ چند نفر از تحصیل کرده های کشور؟ ‏اختصاص دارد؟ * جه حجمى از برنامه های صدا و سیما به این موضوع اختصاص دارد؟ 7 * صاحبان کسب و کارهای ما تا چه اندازه‌با کارآفرینی آشمنا هستند ۳ و مبانی آن را در کسب و کار روزانه خویش به کار می گیرند؟ * کارآفرینان کشور تا چه اندازه مورد تقدیر قرار می گیرند؟ * پدران و مادران چقدر با مفهوم کارآفرینی آشنا هستند و 72 . فرزندان خود را به تلاش در این مسیر تشویق و هدایت می,کنن؟ پر

صفحه 7:
ساختار و مقررات موجود * ساختارهای درینی دانشگاه برای تبدیل دانش آموزجه کارآفرین ‎ay‏ ‏طراحی نشده است (رویکرد دانشگاه حل مسائل جامعه نیست» ‏ فقدان محیط یادگیری واقعی). * نهادینه نشدن کارآفرینی در وزارت علوم و جدی گرفته نشدن شورای مرکزی کارآفرینی (ناکارامدی شورای سیاستگذاری» دوره گنونی و سابق * نامناسب بودن نظام های مدیریتی مانند استخدام و ارتقاء که مشوق اساتید برای نوآوری و تلاش در مسیر کارآفرینی نیست. * وابستگی دبیرخلنه طرح کارادبه افراد (سازمان سنجش؟ سازمان ۷ يزوهشس هاى علمى» ‎wes‏ ,5( 12/24/24

صفحه 8:
برنامه درسی و تدریس * فقدان رویکرد بین رشته ای و کاربردی در ساختار برنامه های درسی موجود * دشواری نوآوری (در محتوای دروس؛ روش های تدریس؛ محیط آموزش و ..) با وجود مقررات و ضوابط صلب و انعطاف ناپذیر موجود * جهت تدریس دروس دیگر خلاف توسعه خلاقیت هاست. * دشواری ها و پیچیدگی های ماهوی نهفته در کاربردی کردن دروس ‎Wa)‏ طراحی کیس های بومی و تدریس آن) * برنامه ریزی آموزش کارآفرینی توسط افرادی که خود تحصیل کرده و متخصص این رشته نمی باشند. * در سایر دروس انگیزه نزدیکی به بازار فراهم نمي شود (منند آموزش شنا است که نیاز آن در یک جا ایجاد می شود و آموزش آن در جایی دیگیا ۱ Ces 12/24/24

صفحه 9:
مدیران & هرفن * عدم اعتقاد مدیران به نقش کلیدی دانشگاه در توسعه 1 کشور * نگرش غیرکاربردی مدیران دانشگاه * توجیه نبودن گروه ها و شوراهای آموزشی نسبت به 6۳ اهمیت آموزش کارآفرینی (حداقل در حد ۲ واحد موجود) * عدم اعتقاد به آموشتنی بودن کارآفرینی ' * عدم استفاده مدیران دانشگاه از مشاوران خارجه ۳

صفحه 10:
استادان © * ناآشنایی استادان با مفهوم کارآفرینی ‎(bs‏ ‏* فقدان نگرش کارآفرینانه (نوآورانه» فرصت جویانه. مخاطره جویانه و .) ؟ نگاه محدود و ر شته محور " فقدان انگیزه (برای ارتباط با صنعت» دعوت از استاد مدعو و کارآفرین؛ بازديد» جایزه و نوآوری های دیگر) * فقدان مهارت های لازم (مهارت ارتباط موثر با بازاه مهارت کار بین رشته ای» مهارت تیم سازی, مهارت تدریس با استفاده مطالعات موردی و پروژه های عملی) " تعداد بسیار اندک استادان +۳۳۵6۲۵6۵۱ د ۳۳26۵06 ‎(academic‏ " برج عاج نشینی استادان (لیا در محیط مقدس علم آموزی بلید بردانژیجو تکوس حگوند تول جمعکند؟)

صفحه 11:
دانشجو * هدف ؟ * آینده؟ * نیازهای آموزشی و پژوهشی ؟ * اجتناب از آموزش های غیر اجباری * اجتناب از مباحث مبهم و ناشناخته * اامیدی از توانایی کارآفرینی در محیط کسب و کار کنونی * عدم اعتماد به نفس کافی (به دلیل فقدان دانش. نگرش» تجربه و مهارت ایجاد کسب وکار) 12/24/24 Gikues

صفحه 12:
محیط کسب و کار کشور * پرای کشت گیاه: محیطی با دماء نور. رطوبت. خاک غنی» آب و مراقبت های ویژه لازم است. برای کسب وکار: * سازگاری فرهنگ موجود کشور با فرهنگ کارآفرینی * سیاستگذاری بلند مدت دولت در سطح کلان برای: (راه حل ها) * فرهنگ سازی و آموزش کارآفرینی از خانواده تا دانشگاه * ایجاد زیرساخت های قانونی (شفافیت. کارآمدی و انعطاف پذیری) * تسهیل مراحل قانونی راه اندازی کسب و کار و کاهش بوروکراسی * توسعه نهادهای مالی و بیمه در مسیر توسعه کارآفرینی در کشور * کمک به بهبود فضای رقابتی در اقتصاد کشور ‎oe 7‏ تعامل موثربا اقتصاد جهانى (ورود تدريجى به عرصم يرقابت جهانی)

صفحه 13:
سایر عوامل فرهنگی و محیطی * برخی تفسیرهای اعنقادی نادرست مبنی بر عدم نلاش برای بهبود وضعیت مالی و تشویق قناعت كرايى * تفکر نادرست تقابل علم و ثروت * ريشه دار شدن فرهنگ حقوق بگیر بودن به دلایل 4 مختلف در جامعه * ضعف خانواده و مدرسه در پرورش خلاقیت و نوآوری» توفیق طلبی» جسارت و مخاطره پذیری» کار تیمی و ... ٠ 12/24/24

صفحه 14:
انقلاب نوبن آموزشی عباس عدالت/ بنیاد دانش و هنر/ امپریال کالج لندن ‎٩‏ سهریور ۱۳۸۳ -محور آموزش - دانش آموز با استفاده از رایانه و شبکه - مهمترین روش های آموزشی ‎.١‏ پژوهش مسئولانه» مستقل و گروهی دانش آموز ۲. همکاری های گروه های پژوهشی بین مدارس شهر روستاء در سطح کشوری و بین المللی با استفاده از شبکه ۳ گفتگوی تمدن ها در میان دانش آموزان در سطح بين المللى

صفحه 15:
‎as =e ‘ . 5‏ مهمترین روندهای انقلاب آموزشی . شکسته شدن مرز میان آموزش و پژوهش ۲. شکسته شدن مرز میان رشته های مختلف علوم و فرهنگ ۳ شکسته شدن مرز میان آموزش ابتدلیی راهنملیی متوسطه و عالی ‏> نیاز مبرم به آموزش مادام العمر ‎

صفحه 16:
خلاقیت و نظام سنتی آموزشی - نظام امتحان گرا؛ کنکورگر؛ نمره ۲۰ گرا و شاگرد اول گرا مانعی اساسی در يرورس و ) شکوفایی خلاقیت جوانان - ضرورت جایگزین نمودن لین نظام با روشهای 1 نوین آموزشی بر پایه مطالعه و پژوهش گروهی و * استفاده از شبكه ا - در شرليط کنینی. آموزشهای ضمنی با استفاده از رایلنه و اینترنت حلقه انتقال در راه تغییر نظام آموزشی است.

صفحه 17:
موانع ريشه ای در خلاقیت پروری جوانان - بخش اساسی نیروی کودکان و نوجوانان ما درنتیجه تنش ها و تضادهای روحی, خانوادگی و اجتماعی از میان می رود. - فرهنگ قللب بر جامحه: دز سررئقن ديكرانمحكيرى وعدم مسئولیت پذیری ملنع ایجاد محیط امن و آرام جهت تفکر و تمرکز ذهن است که برای خلاقیت پروری حیاتی است. - این ناهنجاریها ريشه در آسیب دیدگیهای کودکان در خانواده دارد: * میزان کودک آزاری طبق آمار وزارت بهداشت (سال ۸۲: ۵۰7 * میزان زن آزاری بنا به آمار وزارت کشور (سال 0۸۳: 1۰1 * میزان مجادلات و منازعات خانوادگی ؟

صفحه 18:
نتایج آسیب دیدگی کودکان - اختلال در ترشحات غدد کلیوی (آدرنالین و کورتیزول): آماده ۱ باش دائمی - افت ترشحات سروتونین (سازمانده واکنشهای احساسی): زود رنجی ‘ - اعتیاد به ترشحات مواد مخدر درونی بدن: میل به تکرار فاجعه - توقف رشد عاطفی کودکان - ترس و ناامنی درونی, ناهنجاری های احساسی و رفتاری - ضربه ريشه ای به خردگرایی و خلاقیت - کلیه شواهد و دلایل تاریخی بر آن گواه اند که اين آسیب دیدگی میراث حملات و حکومتهای ۲۰۰ ساله مغول و تیموری در ایران و انتقال نسل به نسل ‎co‏ از طریق خشونت در خانواده و جامعه و ريشه دوانیدن آن در تاریخ کشور ماست.

صفحه 19:
راهكارهاى رشد خلاقيت - جهاد ملى با آسيب ديدكى كودكان: کودک آزاری» زن آزاری» منازعات خانوادگی - آموزش عمومی, آموزش معلمین, مدیران» کودکان و ‎Wal‏ در زمینه آسیب دید گی - تشهیق پژوهشهای علوم اجتماعی-سیاسی, روانشناسی» آسيب شناسی, مردم شناسی و تعلیم و تربيت - تبدیل آسیب دیدگی به خلاقیت: بالا رفتن آگاهی آسیب دیده از جراحات روهی- رولنی و سعی در خویشتن داری, مسئولیت پذیری: و شناخت و درک لین جراحات بجای پرخاشجویی یا مظلوم گرایی! امکان ترمیم زخمهای درونی را از طریتق خلاقیتهای علمی» فنی» فرهنکی هنری تولیدی يا اجتماعی به وجود می آورد. - استفاده از ظرفیت شبکه و رسانه های چندگونه در آموزش های جنبی در زمینه آسیب دیدگی در جهت حل بزرگترین ملنع توسعه | اجتماعی و خلاقیت پروری در تاریخ بعد از مغول در ایران

صفحه 20:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان