سایر تحقیق و پژوهش

موتورهای احتراق داخلی

mootor2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “موتورهای احتراق داخلی”

موتورهای احتراق داخلی

اسلاید 1: موتورهای احتراق داخلیارائه:

اسلاید 2: كاربرد موتورهاي احتراق داخلي در وسايل نقليه هيبريد تفاوت هاي زيادي بين استفاده از موتورهاي احتراق داخلي در وسايل نقليه معمولي و وسايل نقليه هيبريدي وجود دارد . براي اينكه از يك موتور احتراق داخلي در وسيله نقليه هيبريدي استفاده كنيم بايد موتور را اساسا بدين منظور طراحي كنيم .در تحقيقي كه به وسيله TNO انجام شد مشخص شد كه موتورهاي احتراق داخلي اگر براساس نيازهاي هيبريد طراحي شوند وبا آن وفق داده شوند توانايي آن را دارند كه آلودگي را تا نزديك صفر كاهش دهند . اين تحقيق برروي يك عدد موتور CNG‌ كه در اتوبوس شهري به كار رفته بود ويك عدد موتور ديزل كه در اتوموبيل هاي سواري مورد استفاده قرار گرفته بود انجام شد .يكي ديگر تز مواردي كه بايد درباره موتور احتراق داخلي در نظرگرفته شود تنظيم آن با روش كنترل قدرتي است كه ما انتخاب كرده ايم . اتوموبيلها هيبريدي حمل ونقل فوق العاده تميز را فراهم مي كنند . هنگامي كه يك هيبريد سري بطور مناسب طراحي شود مي تواند مزاياي وسايل نقليه الكتريكي باتري دار داشته باشد ومعايب آن را حداقل كند .

اسلاید 3: مزاياي يك هيبريد سري را مي توانيم چنين نام ببريم :  1-سوخت پربازده (استفاده موثرموتورو امكان استفاده ازذخيره سازي نيروي ترمزي)2-امكان رساندن سطح آلودگي به صفر3-طراحي آزاد 4-آزادي انتخاب واحد قدرت كمكي APU (نوع مولد قدرت كمكي وسوخت آن)5-امكانات مختلف با تكنولوژي هاي پيشرفته

اسلاید 4: معايب هيبريد سري عبارتند از :افزايش جرم ، پيچيدگي زياد وافزايش هزينه راننده با اين نوع اتوموبيل نمي تواند به خوبي رانندگي كند زيرا نمي تواند ارتباط مناسب با اتوموبيل برقرار كند .به كار بردن محرك مستقيم ممكن نيست (بازده زياد در سرعت هاي ثابت بالاست)ظرفيت محدود دستگاه طراز يابي بار (LLD)‌كه مي تواند بازده را اگر اتوموبيل در شكل تمام الكتريك يا حالت شارژ پايين باشد كاهش دهد.

اسلاید 5: تنوع زيادي در استفاده از واحدهاي قدرت كمكي ... براي استفاده دراتوموبيل هاي هيبريدي وجود دارد . به احتمال زياد موتور احتراق داخلي ... كه قابليت استفاده از سوخت هاي مختلف را دارد انتخاب مي شود . تفاوت هاي اساسي بين استفاده از موتور هاي احتراق داخلي (ICE) در وسايل نقليه هيبريد وجود دارد . كه البته اين تفاوت ها ناشي از عملكرد موتور ونحوه ارتباط آن باسيستم انتقال قدرت هيبريد مانند ارتباط آن با موتور - ژنراتور يا با دستگاه كنترل كننده مي باشد .

اسلاید 6: نكات مهم در طراحي موتورهاي احتراق داخلي براي سيستم هيبريديكي از مسائل مهمي كه براي كاربرد موتور احتراق داخلي (ICE) در هيبريد سري مطرح مي شود توانايي ارتباط آن با تكنولوژي هاي جديد از جمله باتري ها ،‌ موتورهاي الكتريك و الكترونيك قدرت (كنترل كننده ها ) مي باشند ازطرفي به موتور احتراق داخلي به ديد يك جزء بسيار سودمند نگريسته مي شود . بنابراين بايد مخصوص وسايل نقليه هيبريد طراحي شود استفاده از استاندارد موتور احتراق داخلي براي وسيله نقليه هيبريد تنها به عنوان يك راهنما نيست بلكه به عنوان عامل اصلي در كاهش سطح آلاينده ها وسيستم انتقال قدرتي كه فقط مخصوص راه هاي دورنيست مي باشد.درهيبريد هاي سري موتور احتراق داخلي به ژنراتور كوپل شده است اين ژنراتور ها فقط وظيفه دارند تا قدرت متوسط مورد نياز را تامين كنند نيازبه گشتاور هاي بالا(ماكزيمم قدرت مثبت يا منفي مانند شتابها يا بازيافت نيروهاي ترمزي )توسط ابزار تراز يا بي بار(باتري هاي با قدرت بالا)برآورده ميشود.اثر موارد فوق اين است كه موتور ميتواند كوچكتر باشد. روش دوم اين است كه موتور احتراق داخلي با بار هيچگونه ارتباطي ندارد، بلكه عملكرد آن محدود به نقاطي شده است كه سوخت در آنجا حداكثر بازده را داشته باشدو همچنين آلودگي توليد شده حداقل باشد.

اسلاید 7: براي بكار بردن يك موتور احتراق داخلي در وسيله نقليه هيبريد بايد موارد زير مد نظر قرار بگيرد:1-تعيين خصوصيات كلي(قدرت، بازده، آلودگي، صدا)ICE كه بستگي به خواسته هاي ما و نحوه انتخاب انرژي براي وسيله نقليه دارد .2-تعيين نقاط كار موتور (گشتاور وسرعت ) كه وابسته است به روش كنترل قدرت، نتايج آلودگي و بازده هنگامي كه اين نقاط تغيير مي كند . 3-بهينه كردن موتور براي كار در اين نقاط ممكن است شامل تنظيم سيستم تزريق سوخت وسيستم جرقه باشد ، همچنين تنظيم تايم سوپاپ وماني فولدورودي . 4-جور كردن يك سيستم خنك كننده موتور كه شامل اندازه گيري ميزان خنك كنندگي سيستم مي باشد .تركيب سيستم خنك كن موتور باسيستم هاي دیگر هيبري (خنك كردن اجزاي ديگر، ترمز الكتريكي بازدارنده )،‌امكانات پيش گرم كن وامكان گرم كردن قسمت مسافري هنگامي كه ICE‌خاموش است .5-فراهم كردن يك سيستم تحليل كننده خروجي 6-كوپل كردن موتور به ژنراتور (كنترل پايدار ، اتصالات مكانيكي ، امكان حذف كردن الترناتور ، موتور استارت وفلايويل ).7-رضايت بخش بودن عمل روشن وخاموش شدن (صدا ، سايش ، آلودگي ها ، بازده).

6,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید