علوم مهندسی برق و الکترونیک

موتور های dc بدون جاروبک( BLDC )

BLDC

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “موتور های dc بدون جاروبک( BLDC )”

موتور های dc بدون جاروبک( BLDC )

اسلاید 1: موتور های dc بدون جاروبک ( BLDC )موضوع پروژهاستاد ارجمند : مهندس رستمی

اسلاید 2: مقدمهموتور bldc در مراجع مختلف دارای تعاریف متفاوتی میباشد.استاندارد انجمن ملی سازندگان تجهیزات الکتریکی (nema) ، موتور bldc را اینگونه تعریف میکنند:یک موتور بدون جاروبک ، ماشین دوار خود سنکرونی است که دارای روتور مغناطیسی دائم بوده و از موقعیت های مشخصی از شافت دوار روتور جهت کموتاسیون الکترونیکی استفاده می شود. این موتور می تواند به همراه درایو های الکترونیک مربوطه بصورت مجتمع باشد یا اینکه موتور از درایو مربوطه جدا باشد.

اسلاید 3: موتور های dc در کاربرد هایی که منبع dc به راحتی در دسترس است استفاده می شود. اما در موتور های کوچک و سریع به دلیل وجود جرقه و فرسودگی جاروبک تلفات زیاد بوده و نیاز به تعمیر و نگهداری هم بیشتر است. همچنین در محیط با دمای بالا قابل استفاده نبودند. در تمام این حالات نیاز به موتور dc کوچک و سریعی بود که اطمینان بالا،نویز کم و عمر طولانی داشته باشد. بدین ترتیب نیاز به موتور های dc بدون جاروبک افزایش یافت.

اسلاید 4: ساختمان موتور bldcموتور های bldc یک نوع خاص از موتور های سنکرون هستند. این مطلب به آن معناست که میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط استاتور و روتور با فرکانس واحد دوران می کند.موتور های bldc فاقد پارامتری بنام لغزش، مشابه آنچه در موتور های القایی مشاهده می شود هستند. موتور های bldc در ساختار تکفاز، دوفاز، سه فاز و پنج فاز و همچنین تعداد فاز بالاتر وجود دارند. متناظر با هریک از انواع مذکور، استاتور نیز به همان تعداد دارای سیم پیچ است. اما نوعی که فراگیر بوده و بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد، نوع سه فاز می باشد.

اسلاید 5: استاتوراستاتور موتور BLDC شامل ورقه های فولادی دسته بندی شده ای است که به همراه سیم پیچها در اسلات هایی جا سازی شده اند که دو سر آنها در راستای محیط داخلی قرار دارند.استاتور این نوع موتور ها شبیه به موتور های القایی می باشد اما الگوی سیم بندی متفاوتی دارند.اغلب موتور های BLDC دارای سیم پیچ استاتور می باشند که بصورت ستاره به یکدیگر متصل می شوند. هر سیم پیچ متشکل از تعداد زیادی حلقه بوده که با آرایش خاصی به هم متصل می شوند. هر سیم پیچ در داخل استاتور به نحوی توزیع شده است تا تشکیل یک قطب را بدهد.دو نوع آرایش سیم بنده برای استاتور وجود دارد که در نتیجه آن موتور های BLDC ذوذنقه ای و سینوسی مطرح می شود.این تفاوت از نحوه اتصال کویلهای استاتور ظاهر می گردد که در نتیجه دو نوع مختلف ولتاژ محرکه مغناطیسی (BACK-EMF) پدید می آید.

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید