motor-pleh-ei

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “موتور پله ای”

موتور پله ای

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمموضوع : موتور پله ایتهیه کننده : ابوالفضل پورده باشی

اسلاید 2: موتورهای پله ای  همان طور که از نام این موتورها نیز مشخص است، شفت آنها به صورت پله ای حرکت می کند؛ بدین مفهوم که با دریافت پالسهای الکتریکی به صورت گسسته به حرکت در می آید. نکته قابل توجه درباره این موتورها که آنها را به نوعی پر کاربرد مبدل کرده است، چرخش شفت این موتور به اندازه دلخواه کاربر می باشد. به عبارت دیگر موتور پله ای به ازای دریافت یک پالس، یک پله (مثلاً 2 درجه ) می چرخد و اگر قادر به کنترل تعداد پالسهای فرستاده شده به موتور باشیم، شفت موتور نیز به اندازه دلخواه خواهد چرخید

اسلاید 3: این موتورعموما دارای چهار قطب میباشد که سیم پیچها بر روی این چهار قطب قرار می گیرند و شما با ارسال بیتهای 0و1به این سیم پیچها در واقع میدان مغناطیسی ایجاد می کنید که این میدان باعث حرکت روتورمغناطیسی موجود در داخل موتور پله ای می شود البته میبایست این سیم پیچها را به توالی 0 و 1 کرد و گرنه موتو ر مطابق میل شما نخواهد چرخید یکی از مشخصه های این موتور زاویه حرکت آن می باشد و هر موتوری زاویه حرکتی مخصوص به خودش را دارد مثلا اگر موتوری زاویه حرکتش 7درجه باشد این موتور در هر بار ی که سیم پیچهایش حاوی ولتاژ می شوند 7 درجه در سمت حرکت عقربه های ساعت یا خلاف جهت آن بسته به اینکه سیم پیچها با چه ترتیبی ولتاژ دار می شوند خو اهد چرخید این 7 درجه چرخش برای این موتور پله ای نمونه یک پله یا یک step محسوب می شود با این تعریف متوجه شدید که یک موتور پله ای در یک دور کامل ممکن است.،100تا 200 پله کمتر یا بیشتر بسته به نوع موتور خواهد داشت.شما حتی می توانید یک موتور پله ای را به صورت نیم پله یعنی با نصف زاویه حرکت راه اندازی کنید این موتورها به صورت میکرو پله نیز حرکت می کنند در واقع منظور حرکت خیلی ریز ودقیق است. وقتیکه شما یک موتور پله ای را از نزدیک می بینید متوجه تعدادی سیم رنگی می شوید که از موتور پله ای بیرون آمده در واقع این سیم ها هر کدام به سر یک سیم پیج متصل هستند و یک سیم بین تمام سیم ها مشترک است

اسلاید 4: انواع موتورهای پله ای  موتورهای پله ای دارای سه نوع می باشند که در ادامه هر یک را توضیح خواهیم داد.  موتور پله ای با روتور مغناطیس شونده  این موتور از موتورها در مقایسه با دو نوع دیگر، از ساختار داخلی ساده تری بر خوردارند. از آنجا که روتور این موتور از ماده ای مغناطیس شونده ساخته شده است، با اعمال یک ولتاژ DC به سیم پیچ های اِستاتور، دندانه های روتور به سمت قطب الکترومغناطیس ایجاد شده جهت گیری می کنند و این جهت گیری باعث چرخش محور موتور می شود. شکل 2 ساختار داخلی این موتور پله ای را نشان می دهد.

اسلاید 5: موتور پله ای مغناطیس دائم  این از نوع موتورها جزو ارزانترین و کم دقت ترین موتورهای پله ای می باشند. به دلیل طراحی خاص روتور این نوع موتورها، قطبهای N و S در کنار یکدیگر و به صورت موازی روی استوانه ای قرار گرفته اند. روتور با توجه به جهت الکترو مغناطیسی اِستاتور، می چرخد تا رو به روی آن قرار گیرد. ساختار داخلی این موتور در شکل 3 نشان داده شده است.

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید