محیط زیست و زیست‌شناسی

موجودات عجیب و غریب در تاریکی‌های اقیانوس

ajibtarin_mojoodate_oghiyanus

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “موجودات عجیب و غریب در تاریکی‌های اقیانوس”

موجودات عجیب و غریب در تاریکی‌های اقیانوس

اسلاید 1: «بسم الله الرحمن الرحیم»در اسلاید های بعدی این پاورپوینت می خواهیم با ماهی های زیبا و شگفت انگیزی آشنا بشویم که همه آن ها را خدای بزرگ و توانا و بخشنده ای آفریده که تمام جهان هستی را آفریده است.امیرالمومنین علي(ع) فرموده­است: انديشه كن در آفتاب و ماه، و درخت و گياه، و آب و سنگ، و اختلاف شب و روز،  جوشش درياها، و فراوانى كوه‏ها، و بلنداى قلّه‏ها، و گوناگونى لغت‏ها، و تفاوت زبان‏ها، كه نشانه‏هاى روشن پروردگارند. پس واى بر آن كس كه تقدير­كننده را نپذيرد، و تدبير­كننده را انكار كند.

اسلاید 2: موجودی عجیب وغریب در تاریکی های اقیانوسدر عمق 2.8 کیلومتری اقیانوس،‌ موجود بندبند تازه‌ای کشف شده که در هیچ یک از دسته بندی ‌های موجود برای جانوران جای نمی‌گیرد. این موجود تازه با همه موجوداتی که دیده‌اید یا توصیف شان را شنیده‌اید فرق دارد.اعماق تیره و تاریک اقیانوس یکی از مرموزترین مکان‌ های زمین است. اعماق اقیانوس شرایط ویژه‌ای دارد که هر موجود زنده‌ای نمی‌تواند در آن دوام بیاورد. شاید به همین دلیل کشف یک موجود زنده تازه که محققین آن‌ را روح‌ مانند توصیف کرده‌اند، علاوه بر جذابیت‌های کشف یک گونه تازه از موجودات زنده، جذابیت اکتشافی جدید در دنیایی تیره و تار و مرموز را هم به همراه دارد.محققین موفق شدند موجود بندپای روح‌ مانندی را در عمیق‌ترین دسترسی‌های اقیانوس بین اندونزی و فیلیپین کشف کنند. این موجود بندبند شبیه کرم یا شاید بهتر است بگویم هزارپا است. طول آن به بیش از 9.4 سانتیمتر می‌رسد که در نوع خودش خیلی هم بزرگ است. این موجود با استفاده از دو ردیف زایده‌ های پارومانند بسیار ظریف که دو طرف بدنش قرار گرفته ‌اند،‌ شنا می‌کند.

اسلاید 3: اما در آن شرایط خاص، این کرم بندبند چه ‌طور از محیط خود با خبر می ‌شود؟مشاهدات محققین نشان می‌دهد که ده شاخک حساس که به سر آن چسبیده‌اند و شش جفت حفره که روی گردنش قرار گرفته‌اند، ‌به این موجود کمک می‌کنند در زیر آب بوها و مزه‌ها را احساس کند.این کرم بندبند در ارتفاع 100 تا 200 متر از کف اقیانوس زندگی می کند،‌ لایه‌ای که به گفته دانشمندان هنوز ار نظر جانورشناسی و گیاه‌شناسی کشف ‌نشده باقی مانده است. تا جایی که دانشمندان معتقدند، اگر بتوانند به این عمق سفر کنند، ‌نیمی از جانورانی که خواهند دید، کاملا برای شان ناشناخته خواهند بود.دلیل مهم ناشناخته ماندن این عمق، ابزارهای در دسترس محققان بوده که یا قادر به رفتن به اعماق زیاد نبوده‌اند.

اسلاید 4: عجیب‌ترین موجودات اقیانوسدانشمندان گونه‌های جدیدی ازموجودات اعماق اقیانوسکشف کردند که تصور ما را نسبت به زندگی در اعماق اقیانوس اطلس تغییر داد. اغلب آن‌ها خیلی عجیب و غریب هستند،‌ نمی‌توان تشخیص داد که در چه جهتی حرکت می‌کنند یا این که دهانشان کجا است.این موجودات در عمق 700 متر تا 3.6 کیلومتری اقیانوس و در طول رشته کوه‌های میانه اطلس زندگی می‌کنند. این کوه‌ها بلندترین رشته کوه زمین هستند که در شرق از وسط اقیانوس اطلس، بین اروپا و آفریقا، تا آمریکا در غرب کشیده شده است.سه گونه از این مجموعه که مانندکرم‌های موج‌دار و رنگیبه نظر می‌رسند، نه چشم،‌ نه هیچ اندام حسی و نه مغز دارند، ‌اما سر و دم دارند و احتمال می رود که نوعی از موجودات بی‌مهره و مهره‌داران باشند.

اسلاید 5: عروس دریایی اعماق دریااز پلانکتون‌ها و موجودات ریز نزدیک به کف اقیانوس تغذیه می‌کند.

اسلاید 6: کرم بلوطیکرمی از شمال اقیانوس اطلس: با طیف متنوعی از رنگ بنفش که از رسوب کف اقیانوس تغذیه می‌کند و به دنبال خود، ردی از موج به جای می‌گذارد.این کرم هم در شمال اقیانوس اطلس زندگی می‌کند،‌ این یکی رنگ متنوعی از رنگ‌های صورتی دارد و از بستر اقیانوس تغذیه می‌کند. اما به دنبال خود ردی مارپیچی و مخصوص به خود به جای می‌گذارد.این یکی تنوعی از رنگ های سفید دارد و از رسوب کف اقیانوسی تغذیه می‌کند. این کرم بلوطی در حال شنا هم دیده شده است.123

اسلاید 7: خیار دریاییاین موجود هم غذای خود را از کف اقیانوس جمع می‌کند اما می‌تواند شنا کند و در دره‌ها و بالای تپه‌ها دیده شده است.با این که روی سطح اقیانوس غذای خود را به دست می‌آورد، اما می‌تواند به اطراف و ارتفاعات هم شنا کند.مانند دیگر خیارهای دریایی علیرغم توانایی شنا کردن و به ارتفاعات رفتن، باز از رسوب کف اقیانوس تغذیه می‌کند.123

اسلاید 8: طوطی ماهی، شگفتی اقیانوسطوطی ماهی، ماهی عجیبی است، تا 7 سال عمر می کند و بین 30 تا 120 سانتی متر درازا دارد. با خراشیدن مرجان ها، جلبک های روی آن ها را می خورد و با این کار مانع از تسخیر کامل مرجان ها توسط جلبک می شود.دندان های ساینده طوطی ماهی مهم ترین ابزار این ماهی برای زنده ماندن به شمار می رود.طوطی ماهی که تا 7 سال عمر می کند، با این دندان ها می تواند مرجان ها را بخراشد و جلبک های روی آن ها را بخورد. ماهی پروت یا طوطی ماهی شاید یکی از ماهیان دوست داشتنی اب شیرین محسوب شود که در اکثر اکواریوم های آب شیرین دیده میشود.حرکات زیبا و تحرک این ماهی زیبایی خاصی به اکواریوم ها میدهد در ضمن سازگاری این ماهی با اکثر ماهیان گیاه خوار و گوشتخوار طوطی ماهی را به یک ماهی ایدال برای نگهداری تبدیل کرده است.

اسلاید 9: شاه ماهی جراحاین گونه از ماهی از خانواده جراح ماهیان است و به صورت معمولا در منطقه اقیانوس هند و اقیانوس آرام زندگی می کند. این ماهی دارای تیغ هایی است که در میان فلس های آن پنهان شده است و در صورت احساس هرگونه خطر به سرعت فعال شده و از زیر پوشش پوست این ماهی خارج می شود.

اسلاید 10: شعله فرشتهاین ماهی از جمله بستگان نزدیک گونه زیبای مرجانی است و به مانند همان گونه یک ماهی آکواریومی به حساب می آید. البته باید گفت که این آبزی از لحاظ رفتاری دارای تعادل کامل نیست.

اسلاید 11: ماهیان پرندهبر اساس گزارش ساینس‌دیلی و وایرد، دو محقق کره‌ای بر آن شدند تا در مورد این سوال تحقیق کنند. آن‌ها دردسر فراوانی را متحمل شدند تا بالاخره توانستند 5 ماهی پرنده تقریبا هم‌اندازه را برای مطالعه با خود به آزمایشگاه ببرند.آن‌ها ماهی‌های پرنده را در تونل هوا مطالعه کردند، در حالت‌ها و زاویه‌های مختلف، حرکت و سرعت آن‌ها را بررسی نمودند و نتیجه برایشان اعجاب‌آور بود. به گفته این محققین، ماهی‌های پرنده بهتر از حشرات و به خوبی پرنده‌ها روی هوا سر می‌خورند.آن‌ها وقتی موازی سطح حرکت می‌کنند، سرعتشان بیشتر است‌،‌ درست همان‌ کاری که در طبیعت هم انجام می‌دهند. به علاوه، وقتی بالای یک سطح پرواز می‌کنند، نسبت به وقتی که در هوا رها باشند، سرعت بیشتری دارند. جالب‌تر این که وقتی سطح زیرین آب باشد و نه ماده‌ای جامد، سرعت آن‌ها باز هم بیشتر می‌شود.اگرچه دقیقا روشن نیست که چرا، اما ظاهرا پرواز روی سطح آب و موازی با آن، بهترین حالت پرواز ماهی‌های پرنده است. خب، ظاهرا خودشان هم این واقعیت را به خوبی می‌دانند!

اسلاید 12: تصاویری زیبا از ماهی ها

اسلاید 13: تصاویری زیبا از ماهی ها

اسلاید 14: تصاویری زیبا از ماهی ها

اسلاید 15: بیایید همه ی ما خدا ی به این بزرگی را که چنین جهانی را خلق کرده است سپاس بگوییم.

اسلاید 16: معلم مربوطه: سرکار خانم علی نقیزادهپایانتهیه کننده: سپهر کریمی

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید