علوم انسانی و علوم اجتماعیرسانه و شبکه‌های اجتماعی

موج سواری روابط عمومی نوين بر روی امواج پرقدرت شبكه های اجتماعی

صفحه 1:
موج سواري روَائِْط عمومي نوين دن روي قراح رت نت نار تابر 9۳ هفتمين همايش روابط عمومي الكترونيك اردييهشت ماه )©0989

صفحه 2:
ا مر( ‎eto Ae)‏ 9 مبتني بر وب (0.© و شبكه هاي اجتماعي و از ا 0ت ‎CEES‏ ل ل ‎Bye‏ ‎EOS eS eb e Be)‏ 25 روبرو کرده است .

صفحه 3:
در طول ده تال کذسته. تحولي اسانبي در دسترسي مردم به اخبار و اطلاعات صورت خر( لا ار( رس ار رل 2 سالها تحت فشار بوده اند تا از انتشار مطالب به سوي مخاطبان. توده اي فاصله گرفته و به سمت ‎SS ewe‏

صفحه 4:
اما جرا روابط عمومي شركتها و سازمانهاء به عنوان يك راهبرد موفقيت آميز تجاريء بايد هر جد سر يدشر بد كبك ‎At let gl‏ راسم ‎ Pn Pe‏ ل 511 ا ‎BOS ro Bre ee‏ بخش دیگر سازمانها و شرکتها» واحدهاي روابط عمومي و متخصصان آنها را متاثر کرده است است"

صفحه 5:
5 ار اول» شايد رسانه هاي اجتماعي محتواي جنداني براي ‎daily)‏ ‏عمومیها به ارمغان نیاورند» اما صداي روابط عمومیها ربا رساتر به جامعه مي رسانند. مردم نظرات خود را در مورد هر جيزي در ‎Sete)‏ ا ‎Se EOL oe Ve ond‏ لت بلاگهایشان مي نویسند. نظرات و لینکهایشان د رمورد شرکتها را در ‎rece]‏ ۱ ‎es)‏ م ‎ee ae re ee Ome Se‏ ‎PSA EES UENO Rep toy eer ePID EST ESD y‏ کنند و اين مباحثات مبناي استراتژي روابط عمومي و بازاريابي نوین است

صفحه 6:
ساترد بر این - افزايش سرعت بالا رفتن محبوبيت رسانه هاي اجتماعي؛ غیرقابل شمارش شدن تعداد اعضاء ‎BS (۱‏ مخاطبان جهاني نسبت به شبكه هاي اجتماعي به ‎O eRe PIN EK igs‏ ۱۳ ارتباطاتي از جمله روابط عموميها

صفحه 7:
- ایجاد شبکه اي از مخاطبان و مشتریان فعال حول سازمان و کب و کار شرکتها و سازمانها بدون پرداخت هیچ کوته وجهي و جاري شدن انتقال بار خوردها انتقادات و نفطله نظرات آنها به روابط عمومي 0 ‏رد‎ Rp ee ya) ew IO are ‏به عنوان فرصتي براي ارتباطات روابط عمومي‎

صفحه 8:
کف ۳/۲ 5 ۱7212 با روابط عمومي» لا لا سر ....... نشانه هايي جدي از حضور شبکه هاي اجتماعي در حیات روابط عموميهاي نوین هستند.

صفحه 9:
EI ETE) eee eee ‏اجتماعي» شبکه اي از همراهان سازمان و شرکت‎ ‏و لت ره‎ ‏ها‎ COE BE Tee eee OWED Brae ‏است بدون كنترل شود و حتي به منافع سازمان و‎ ee hoor ese on)

صفحه 10:
راستاي گسترش پوشش اخبار و اطلاع رساني به کار گرفته مي شوند و تاثیرات مفيدي که براي ضصنايع و تجارت دارند هنوز كامل كشف نشده است

صفحه 11:
سازمانها و شرکتها به ترئیب از شبکه هاي اجتماعي لینکدان» فیس بوك » توئیتر و ویلاگها ار ۱۳۰ طبق گزارشهاي تحقيقاتي منتشر شده در سال ‎Ve Eee BS es eee Bho ome (CC))‏ بزرگ تجاري در شبکه هاي اجتماعي توئیتر» ‎Pie Err 0‏ اتفاق افتاده است

صفحه 12:
بر ‎ce SS Eo‏ ‎Byes ee ris ee Te eee)‏ تجارت و کسب و کار در سازمانها را برعهده دارند. و بخش فروش و همكاري اين سازمانها از طریق واحدهاي روابط عمومي و بازاريابي از فرصتهاي شبکه هاي اجتماعي بهره مند مي شوند

صفحه 13:
‎Perey ree Tee ere een ere |‏ شركتهاي بزرقف» از شبكه هاي اجتماعي در راستاي برندینگ "ایجاد آوازه" براي سازمان و یا محصول سازمان و برقراري روابط عمومي سازنده» بخش عمده تلاش دیگر سازمانها در این رك تس اد رساي 9 سازماني و تفهيم نيازهاي مشتري از سوي ‎E,‏ ا ‎SE Peeve‏

صفحه 14:
براساس نمودار تحقيقاتي موسسه "شبكه هاي اجتماعي امروز" هم اينك» 720.6 درصد روابط ‎Oye ee en ere res‏ ۱ برندينق شركت خود از شبكه هاي اجتماعي از هي کنند

صفحه 15:
| 2 im eo ‏ارتباطات درون‎ ao ‏درسد‎ 3 RG yore reer Peony ‏درصد‎ 0 6 a ۳

صفحه 16:
‎Feed ney‏ ۱( »۱۱ رت ات سازمان یا شرکت. در شبکه هاي اجتماعي حضور فعال داشته باشند و در واقع عملکرد روابط عمومي و ارتباط با بازار و مشتري را تك به تك كاركنان» ضمن انجام مسئولیت مشخص خود به انجام رسانندا ‏ال را 0 شبکه هاي اجتماعي است. اغلب سازمانها کارکنان خود را از فعالیت در شبكه هاي اجتماعي منع مي كنند و آنها را به بهره برداري از شبکه هاي اجتماعي در راستاي گسترش تجارت و کسب و کار» تشويق و حمايت نمي كنند

صفحه 17:

صفحه 18:
تسالیت سای آناتین؛ بعش تری ر رر بد ‎DP‏ ‎Hts gly ules‏ امتراتزيت ررابط صرحي از طافها و سر کسهاست. دراين ميان ارزش شبكه هاي اجتماعي كاملا مشخص ‎rte teenie‏ 1 پا ‎Cee Meese ptm pes Bren Cte RN‏ "کشیدن" مخاطب به سمت شرکت و سازمان از طریق شبکه هاي اجتماعي تبدیل مي شود

صفحه 19:
‎Bre eae ESI)‏ ار ‎۱ to eerie sere ‏کمپین های بازاریابی اینترنتی هستند. پس ضروری است که‎ ‏فعاليت هاى آنها بيش از يك علاقهء منفعلائه در اين حيطه‎ ‏باشد. ‏در واقع به شبكه هاي اجتماعيء فقط نبايد به عنوان يك بك ‎Nance nT encore een)‏ ل اك ‏اينترنتى» تعاملات شخصىء افزايش قابليتها براى درك ‎prey‏ ل ا ل ۱۱۱۱۱ ا 1 ا ل

صفحه 20:
آنچه ار حصور روالط عومیها در سبکه هی اجتماعي و رد زاره :ار رین ر ترتت ب رل آرردد لس سود عبارنست از شرکت در مباحث آن لاين که به درك مخاطب نسبت به برند شرکت و سازمان مي انجامد ارتباط شركت و كسب و كر با تاثيركذاران حرفه اي هم رشته را فراهم مي كند گروههاي حمایت کننده از صنعت و تجارت را به وجود مي ‎ag‏

صفحه 21:

صفحه 22:
اب

صفحه 23:
با این حال صرف حضور روابط عمومي در شبکه هاي لا سر ار 5 حضور هم مهم است. همین امر است که امروزه استخدام نيروي كار ماهر در شبكه هاي اجتماعي كه به ‎ee en ee) Ce ene ke et‏ كشورهاي توسعه يافته را به خود اختصاص داده است

صفحه 24:

صفحه 25:
قدرت بسیج کنندگي دارند يعني مي توانند افراد را در ‎DY ee Yee eee rs are EBON‏ يادر محيط مجازي به كمبين بيردازند . طرح شبكه 01 گسترده در سطح جامعه را باید از بدیم ترین اقدامات او دانست که می تواند تجربه و رویکردی نو در تشکیلات و سازماندهی در ايران معاصر محسوب 0 شود

صفحه 26:
اعتماد : قابلیت اعتماد به شبکه هاي اجتماعي نشده و خام منتقل مي شود » قدرت اعتماد به شاخص بودن يا مشهور بودن فرد تولید کننده اطلاعات بستگي دارد

صفحه 27:
حلقه هاي مخاطبان : به جاي مخاطبان انبوه» حلقه هايي کوچك و بزرگ از مخاطبان شکل ۱ هميوشاني دارد . تاثير كذاري هر شبكه بر هر حلقه به تناسب تخصصي بودن يا كرايش خاص أن شبكه است

صفحه 28:
۱5 ( ene ‏ا ل‎ lel) ‏اصلي رسانه هاء قابليت استناد و تعميم را بالا‎ ‏برده است . شنیدن كي بود مانند دیدن ؟‎

صفحه 29:
۱ ‏ار‎ Te Dew weed Sones) 5 ‏انتشار مي شوند‎ 9۳

صفحه 30:
نقد بي رحمانه : شبکه هاي اجتماعي فضاي تعاملي جسورترین آدم هايي است که فعالیت در اين شبكه ها را نوعي حركت دموكراتيك مي دانند . لذا از نقد بي رحمانه حاكميت » سیاستمداران ؛ رسانه هاي رسمي ابايي ندارند . به همین جهت زبان آنها متفاوت با سایر رسانه ها به نظر مي رسد

صفحه 31:
‎Joys ane eee Ca‏ همگان دانند و همگان ‏هنوز از مادر زاده نشده اند : حکیم بزرگمهر . ‏اما در عصر شبکه ها همکان در حال زاده شدن ‏7 افکار ۳

صفحه 32:
‎Peer ees‏ رک زباني مهمتريم اتفاقي است كه در فضاي جديد وب اتفاق افتاده است .

صفحه 33:
جستجو شدن : از طریق ترکیب موتورهاي 0۰ این فضاها همزمان جستجو کنید و جستو شوید

صفحه 34:
اطلاع رساني و خبر رساني : رسانه هاي شهروندي » خبرنگاران شهروند . از سونامي تا ركان لامك 1

صفحه 35:
شفاف شدن بيش از كذشته : درون خانه هاي شيشه اي زندكي مي كنند از كوجكترين رخدادهاي همدیگر مطلع مي شوند .

صفحه 36:
ابتكار و خلاقيت : نواوري در ذات شبكه ها است . ارتباطات فقي 3 پیشنهادات ۹ طوفانهاي مكرر فكري در اين محيط ها اتفاق مي افتد

صفحه 37:
متاختار دمکر اتيكف : مانند بالاترین » ويكي پدیاء گوگل زمین » وبلاگها » فرومها و همه برابرند.

صفحه 38:
تحركک اجتماعي : جنبش های اجتماعی با تحرک یا تجمع گروه هایی از آفراد متولد می‌شوند. این تحرک (ولمامه» ) ‎ere eee ene Bs)‏ لل ل ك2 ا ‎iret‏ 0 1 ارتباطات و تماس ها زک ‎Cer bP pe Is)‏ 0 را فرصت آن را خواهند یافت تا یکدیگر را همیابی کند. ‎Bie Web 5‏ محیط سنتی و قرار گرفتن در شرایط جدیدی را مهبا خواهد کرد که ظرفیت های افراد را افزايش خواهد داد.

صفحه 39:
روشهاي حضور فعالانه و مداوم روابط عموميهاي نوین در شبکه هاي اجتماعي

صفحه 40:
واحد روابط عمومي باید به طور مداوم و متناوب» از ‎Serer ee DEW ToS ee eye Be)‏ ‎Se ee ET eee el Ste Ob‏ رویکرد خدمت و همزمان مراقبت از مخاطبان و مشتریان خود را در گروههايي که حول سازمان و شرکت در شبکه هاي اجتماعي ‎(ae‏ مي ک ۳ ار ات الل ا ل ا اا ا 51 ل ا كت

صفحه 41:
روابط عمومي همواره باید پاسخها و واكنشهاي همدلانه و خلاقانه و روابطي كرم با مخاطبان و مشتريان در شبكه هاي اجتماعي برقرار كند و همواره به دنبال آن باشد كه در آنها نسبت به شركت و سازمان خود ايجاد علاقه نمايد

صفحه 42:
براي مخاطبان مشخص کند که 0 ساعته مي توانند با واحد روابط عمومي در شبکه هاي اجتماعي در ا ا ‎Pee ae‏ مشخص كنيد كه در جه ساعاتي از روز امكان تماس مستقيم با شما وجود دارد. همواره از مخاطبان و مشتريان سازمان و شركت خود ‎ee ere eer erate‏ 7

صفحه 43:
صفحه روابط عمومي در شبکه هاي اجتماعي باید مانند يكه كردهمايي عمل كند» كردهمايي كه ©6© ساعت 7 روز هفته يابرجاست و ياياني ندارد. همه مي توانند وارد این گردهمايي شوند و از آن بهره ببرند و به آن بیفز ایند

صفحه 44:
7 yes WBE went et ‏سازمان به آن نیاز دارند را در شبکه اجتماعي» در‎ ‏ل‎ eee S| eRe) oes Se Cees oe Eras. ‏مشتریان حاضر در شبکه هاي اجتعاعي نسبت به‎ ۲ ‏ا‎ Sle) در ار ل اك

صفحه 45:
رساند دار ابشماحي ترحتي براي 5 4 تنتات ‎ays bby‏ تريت ye gener este reve e se eles) ‏تخصصي بازار براي واحدهاي روابط عمومي را به‎ ۱ ‏پر‎ ‏عمومي» تنها لازمست بدانيد كه جه نوع_ اهدافي ان‎ ‏انجام تحقيق داريد. تا براي دستيابي به اين اهداف»‎ eB See ‏ا ل‎ CHEB Y) ‏كنيد‎ ae

صفحه 46:
تلا درز انجام ای گونه تحقیقات وجود زارد ک ار[ ) - تریسیم نمودار اجتماعي برند سازمان و شرکت مشتریان» سهامداران مخاطبان بالقوه كروههاي تصمیم گیر نده سياسيء اجتماعي و اقتصادي و رهبران فكري رسانه هاء شبکه اجتماعي و و بلاگها را به خويي شناسايي کنید و میزان تاثيرگذاري ‎Riese TEs eS‏ - گردآوري آنچه در مورد سازمان» شرکت» محصول و خدمات شما در شبکه هاي اجتماعي بیان شده است شبکه هاي اجتماعي به واحدهاي روابط عمومي کمك مي کنند که به آنجه در مورد شركت و سازمان مربوط به آنها كفته مي شود دست ك3

صفحه 47:
و ار لا( احساسات انتقادات» گرايشهاي مخاطبان در مورد سازمان و برندتان را تجزیه و تحلیل کنید ا ‎Tee DERE Ie Tw prto mere U Te HREM‏ ۱ اظهارنظر برمي خوريد كه بايد جمع آوري كنيد ار ار فا ل ا ‎ENE TA See DEBE eI‏ خدمانتان را در شبکه هاي اجتماعي» از جمله مطالبي که بلاگر هاي رهبر فكري و نیز ا را ‎ree)‏ 0 ۱۳ TOM pep in eters ears) ‏طراحي کنید. اگر به دقت به آنچه در مورد شما از سوي مخاطبان فعال در شبکه هاي‎ ‏اجتماعي منتشر مي شود گوش فرادهید» مي توانید به نکته محوري که آنها در مورد برند و‎ ‏تر‎ I ECA ey ey is ER ieee Por ete eS ether iC seers SUP Peete Ciro Bree aire” WYP Ye ect Pe emake ‏سازمان: شركت» توليد و خنماتان طراحل كنيد‎

صفحه 48:
© -محتواهاي نويني براي تاثيركذاري بر روي محتواي كذشته و ایجاد محیط ع ا ار ۰ ‎ENE Fe Cncy‏ ۱ برخي اوقات مي توانيد به بازآفريني خبرهاي كذشته سازمان و شركت خود بيردازيد © - در مباحثي كه در مورد برند شما در شبكه هاي اجتماعي در جريان است فعالانه شرکت کنید و ارائه تحلیل و انتقاد در مورد برند سازمان؛ شرکت» ‎Cee NC en ene‏ ل 0 (0) - به طور مداوم و متتاوب محتواي انتشار يافتة در شبكه هاي اجتماعي راء به كونه اي كه در بالا ذكر شدء در طول زمان نظارت و اندازه كيري كنيد و كزارشي از تغييرات ايجاد شده دررويكردهاي رايج در مورد برند سازمان» شركت» توليد و خدماتتان تهيه كنيد تا در برنامه ريزيهاي آتي روابط عمومي و به تبع آن سایر واحدهاي سازمان بهره گيري کنید.

صفحه 49:
در اجراي كليه مراحل فوق درنظر داشته باشيد كه به عنوان روابط ‎pata Cet or Were aes eee ree eee‏ در موضوعات و مباحث مرتبط با برنده سازمان» شرکت. تولید و خدماتي که ارائه مي کنید» شرکت کنید ‎ene See ee ED Te eS‏ 0 با آنها مانوس شويد در آنها نفوذ كنيد ‎I ett,‏ دا ۲

صفحه 50:
ترس بر او لكايه جلك بره ار تاات بر ار رل سس بهره كيري از فيس بوك براي ارتباطات روابط عمومي با رسانه ها هم اينگ هر- مطلبي بر ربوي صفحه فیس بوگ شر ات سازمان شما منتشر شود :اروز نامه ار ار ار اجتماعي مترصد مطلع شدن از آن و انتشار آن خواهند بود

صفحه 51:
‎EL Vay WIT ONE)‏ ل ا ار فرصت هاى جديدى براى آغاز يك رابطه اجتماعى ميان رسانه ها و روابط عمومي در راستاي كسب و كار ساززمان و شركت ايجاد مي ۳ ‏روزنامه نكاران يه دنبال اطلاعات و متايع آنلآين و حرفه اى از ار ‎ee‏ ‏برئد, برخى خبررنكاران. با انتشار وبلاكد و ديكران. در توييتر فعال ‎ey Wer eet‏ ا ا ل ا اس ‎emp e oretey‏ ۷ روزنامه نكاران از مطالب فيس بوك براي تهيه كزارشهاي خود بهره مي ۳3

صفحه 52:
Syed SD ere oe BEE Yee enc ‏شبکه هاي اجتماعي در ارتباط با تقویت ارتباطات سازمان و‎ ‏اينست كه تقريبا كليه رسانه‎ 0 Wr CPR Een SEN ‏زه لد تس ۳ ره‎ 2 ۱ ‏اجتماعي هستند. اين حضور كسترده باز هم بر قابليتها و‎ ‏اثربخشي حضور روابط عمومي در شبكه هاي اجتماعي‎ ‏ور را‎ BETS IE ‏شود. که به گسترش هر چه بیشتر دامنه ارتباطات شرکتها و‎ ‏تا‎ ‎۳ eer rep Ie ae er)

صفحه 53:
بيره كيري از نبس برك براي تررس شرکت ر ‎Cj‏ ‎a Bye ۱‏ سهامداران» مخاطبان» مشتريان بالقوه مي توانيد از انتشار مطالب مرتبط با شرکت و سازمان خود در شبکه ‎SSC es BY ney‏ :۱۳ ‎RUBE SIS ren var ap eet]‏

صفحه 54:
ریت رل در رن رل لد ‎Vy pS‏ 9 زر مطمئنا در مورد كسب و كارهاي انتفاعي نوع تاسیس و راه اندازي اين صفحات در فيس بوك متفاوت خواهد بودء اما باز افرادي هستند که با عضویت در شبکه اجتماعي روابط عمومي سازمان و شرکت شماء منفعت مالي و معنوي خواهند داشت. در این راستا مي توان به روزنامه نگاران رساته هاي اقتصادي اشاره کرد که مترصد پوشش خبري كنفرانسهاي خبري - رسانه اي شما و برنامه هاي ويزه شركت شما

صفحه 55:
بیره گيري از فیس بو براي ساخت برند شرکت و سازمان اينكه بريند شركت يا سازمان يا محصول و خدمات أآنهاء جه تعداد طرفدار در توئيتر دارد» و تعداد اظهار نظرها در مورد برند شركت يا سازمان يا محصول و خدمات آنهاء در فيس بوك و ميزان مطالبي ا ات ‎One agra poe yg‏ رن 0 وبلاگها و انجمنهاي اينترنتي منتشر مي شود؛ جملگي در برند سازيي از طریق شبکه هاي اجتماعي موثر هستند. ‎ne Benn ere‏ ۱ ۲۳۱۳ خدمات آنها» را مي توان از طریق تحلیل مطالب مرتبط با آنها در شبكه هاي اجتماعي دريافت.

صفحه 56:

صفحه 57:
لا ار دب بر رلاتار رات رر۳ حرس و بازاريابي He ee en SB rk BE ۱۳ DW en Bye aces ey cere) بازار و جذب ارتباطات بيشتر با مشتريان» وبلاقك نويسان و ساير عوامل تاثيركذار بر بازار هستند.

صفحه 58:
چرخه ترویج نام تجاري» تعامل با مشتري» رصد و ‎CL DWTS‏ اجتماعي. ایجاد تبلیغات مبتني بر ويژگيهاي شبکه ‎Beet eee)‏ ل ل ‎UNI ra Oa Mer KT‏ ل ‎BAF‏ ‏کال ۱۳ ۱۳ از ياد مبريد.

صفحه 59:
Bye Cree Beet ae se ‏شبكه هاي اجتماعي‎ ‎yen‏ ل ا ل را درل ا ا ا ‏اجتماعي براي روابط عمومي سازمانها و شركتها ‏ا کر ‏ا ال ا ۳۳ ۱9۳9 ‏هارا در خارج از محيط سازماني آنها در شبكه هاي اجتماعي پیش مي برند

صفحه 60:
بر رل ۱ درز ار ار روابط عمومي شركتها و سازمانها ارائه مي كنند عبارتند از: 2 ‏ا‎ ree toe SEDO Earp mers ‏بهینه سازي حضور روابط عمومي در رسانه هاي اجتماعي‎ ‏بل(‎ ‏مدیریت گروههاي اجتماعي فعال در شبکه هاي اجتماعي در راستاي‎ ‏اهداف روابط عمومي شرکت و سازمان کارفرماً‎ 5 ‏ا ل ا‎ ee vie rene ov mae wave un \ext] ELEC R nro ‏ا‎ 2) SNe we Wee See See Ee ‏ا‎ IS st] ‏شبكه هاي اجتماعي‎

صفحه 61:

صفحه 62:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان