کسب و کار مدیریت و رهبری

موضوعات پزشکی در محل کار Health Issues in the Workplace

Health-Issues-in-the-Workplace

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “موضوعات پزشکی در محل کار Health Issues in the Workplace”

موضوعات پزشکی در محل کار Health Issues in the Workplace

اسلاید 1: موضوعات پزشکی در محل کارHealth Issues in the Workplace

اسلاید 2: عنوانموضوعات پزشکی در محل کارنوعابزارمراحل استفادهاجرا موضوعمنابع انسانیسطحفردیپیچیدگیکم

اسلاید 3: پرداختن به مسائل سلامت در محل کار می‌تواند برای کارفرمایان یک فرآیند حساس و پیچیده باشد. نوعا سوالات مرتبط با کارفرمایان –اگرچه محدودیت ندارد- شامل موارد زیر می‌شود:1- اگر یکی از کارکنان درخواستی برای بیماری دارد، آیا می‌توان از او درباره مشکلش پرسید؟2- اگر یکی از کارکنان 3 روز یا بیشتر خارج از محل کار باشد، آیا باید موقع بازگشت به محل کار مدرک ترخیص پزشکی بیاورد؟3- احتمال این وجود دارد که یکی از کارکنان، داروی خاصی را مصرف می‌کند، که بر توانایی‌ او بر کارش تاثیر گذاشته است. می‌توان از او در مورد مشکلش سوال شده و اینکه آیا او داروی خاصی را مصرف می‌کند؟4- می‌دانیم که یکی از کارکنان در حال گذران مقطع زمانی سختی از زندگی شخصی‌اش بوده، و در این مورد با کارفرما صحبت کرده است. شک وجود دارد که این کارمند مبتلا به افسردگی شده باشد، چون عملکرد او تنزل داشته است. آیا می‌توان با او در مورد یافتن یک کمک اساسی برای مشکل افسردگی‌اش صحبت کرد؟5- یکی از کارکنان در مرخصی پزشکی بوده است و پزشک برای حضور او در محل کار اجازه ترخیص داده، اما به نظر نمی‌رسد که برای انجام کار شرایطش مناسب باشد؛ و گذشته این این، استرس برای وضعیت پزشکی او مخرب است. ممکن است از او خواسته شود که به وضعیت خود رسیدگی کرده و چندین هفته استراحت کند؟6- یکی از کارمندان هفته‌ای دوبار به صورت ساعتی درخواست مرخصی پزشکی دارد و تا چندین ماه نیز ادامه دارد. آیا الزامی برای پذیرش این درخواست وجود دارد؟ و اگر چنین است آیا باید به کارمند پرداخت مالی نیز صورت بگیرد؟

اسلاید 4: به استثنای جزییاتی کوچک، ممکن است شما نیز درخواستی مشابه با شش سوال بالا داشته باشید. اگر این موضوعات به خوبی مدیریت نشود، ممکن است برخی از مسئولیت‌ها را برای شرکت به همراه داشته باشد. علاوه بر این، شما نمی‌توانید بر اساس قوانین موجود، منکر حقوق کارکنان در چنین مواردی شوید.اگر هنوز به طور مشخص نمی‌دانید که در سناریوهای بالا باید چه کاری انجام دهید، نگران نباشید. چگونگی مدیریت موارد بالا بستگی به الزامات قانونی، اندازه شرکت، تجربه‌های گذشته، و سیاست‌های شرکت دارد.در ادامه برخی از بهترین شیوه‌ها برای سوالات عمومی بالا آورده می‌شود:1- بله؛شما می‌توانید از کارمندی که چنین درخواستی داشته سوال بپرسید، و پی به مشکل یا بیماری‌اش ببرید. پس از آن حتما این مشکل را در دفتر مدریتی ثبت نمایید. هرچند که فراتر از پاسخ اولیه کارمند، مورد پذیرش نیست که در مورد جزییات بیماری یا مشکل او بیش از حد کنجکاوی نمود.2- بله؛این یک شیوه مناسب برای الزام کارمندان به ارائه تجویز پزشک است، اگر آنها سه روز متوالی یا بیشتر در سر کار حاضر نشده اند. اگر شما به تجویز پزشک نیاز دارید، مطمئن شوید که این الزام را بصورت شفاف در دفترچه راهنمای کارمندان خود و یا در قالب یک سیاست ضمنی جداگانه به آنان گوشزد کرده باشید.3- نه؛نقش پزشک را بازی نکنید. این نوع سوال پرسیدن ممکن است، نگرانی افرادی را دارای مشکلات خاصی هستند، بالا ببرد. به جای ان بر موضوع عملکرد متمرکز شوید. اگر کارمند خود اشاره نمود که داروی خاصی را مصرف می‌کند که بر عملکردش تاثیرگذار است، آنگاه با وکیل یا واحد منابع انسانی خود صحبت کرده و تعیین نمایید که براساس کدام قوانین می‌توانید عمل کنید.4- نه؛پاسخ این سوال شبیه به سوال قبل است. بر روی عملکرد او متمرکز شوید. اگر کارمند شما را از مشکلات فراوانی که با آنها درگیر است، آگاه نمود، آنگاه در صورت امکان منابع مرتبط را در اختیار او قرار دهید. به عبارتی از برنامه‌ها، راهکارها و یا اختیارات قانونی که در سازمان وجود دارد، برای رفع این مشکل بهره ببرید.

اسلاید 5: 5- نه؛بازهم، نقش پزشک را بازی نکنید. شما باید به ارزیابی و توصیه پزشک احترام بگذارید. اگر کارمند شما به سر کار برگشت و مشکلات عملکردی داشت، بر روی مشکلات عملکردی‌اش تاکید کنید. چنانچه کارمند به شما در مورد شرایط پزشکی‌اش که بر روی توانمندی‌های فردی او در قبال کار تاثیر گذاشته است، آگاهی داد، آنگاه باید در مورد تغییرات شغلی ممکن در این مورد با وکیل و واحد منابع انسانی بحث نمایید.6- احتمالا؛با توجه به قوانین موجود احتمالا بتوان اقدامات مناسبی را اتخاذ نمود. در برخی ضوابط استخدامی رسمی و دولتی در چنین مواردی استعلاجی پزشکی برای کارمندان تعریف شده است که باید در ازای ساعاتی نیز که کارمند مشغول درمان است، به او حقوق تعلق گیرد، و در برخی موارد نیز که چنین تعهداتی برای کارفرما وجود ندارد، کارفرما تنها موظف به پرداخت حقوق به کارمند در ازای ساعات کار او است. گرچه در حالت کلی بستگی به توافق دوطرفه دارد.

اسلاید 6: ابزارهای مرتبطافشای شرایط پزشکی در محل کار Disclosure Of Medical Conditions In The Workplace مزایااین نوشتار یک چارچوب کلی را در مورد نوع عکس‌العمل مناسب کارفرمایان در قبال شرایط خاص پزشکی کارمندان در اختیار آنها قرار می‌دهد.کاربردهااین نوشتار می‌تواند توسط کلیه کارفرمایان در شرکت‌های کوچک و متوسط مورد استفاده قرار گیرد.معایببسته به تفاوت‌هایی که با توجه به اندازه، نوع و کارکرد شرکت‌ها وجود دارد، ممکن است شاهد پاسخ‌های متفاوتی نیز باشیم.اختلافات فرهنگی و جغرافیایی نیز ممکن است در این‌باره دخیل باشد.

اسلاید 7: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 8: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان