پزشکی و سلامت طب سنتی

مکمل های طبیعی برای دوران بارداری

mokamel_baraye_dorane_bardari_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مکمل های طبیعی برای دوران بارداری”

مکمل های طبیعی برای دوران بارداری

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: مکمل های طبیعی برای دوران بارداری

اسلاید 3: این روزها خانم‌هایی كه قصد بارداری دارند توجه زیادی به تمام مقدمات این دوران دارند. آن‌ها همه سعی‌شان را می‌كنند تا در این دوران هم خودشان و هم جنینی كه در شكم دارند سلامت كافی داشته باشند و این دوران را به راحتی سپری كنند.

اسلاید 4: مكمل نیاز دارم یا نه؟ واقعیت این است كه در دوران بارداری خانم‌ها نیاز به دریافت كافی تمام انواع ویتامین‌ها و مكمل‌‌ها دارند اما شاید ندانند چگونه، از چه زمانی و به چه مقدار باید از این مواد استفاده كنند. اصلا آیا این نیاز با تغذیه تامین می‌شود؟ در ادامه به پاسخ این سوال میپردازیم.

اسلاید 5: تأمین کلسیم:

اسلاید 6: تامین کلسیم: تامین کلسیم مورد نیاز مادر و جنین، کار چندان سختی نیست و به شیوه های ذیل قابل وصول است: ۱- بهره مندی از آفتاب: اگر خانه آفتاب گیری ندارید؛ سعی کنید هر چند روز یک بار هم که شده چند دقیقه ای آفتاب بگیرید؛ البته اکیداً توصیه می کنم که تابش آفتاب باید به پشت بدن باشد و نه جلوی آن. ۲- فعّالیت بدنی مناسب در طول دوران بارداری مانع از کاهش میزان کلسیم استخوان خواهد شد.

اسلاید 7: ۳- از مصرف خوراکی هایی که باعث کاهش جذب کلسیم یا افزایش میزان برداشت آن از استخوان می شوند خودداری کنید. سر دسته این خوراکی ها چای و نوشابه است.۴- از بین لبنیات، بهتر است به مصرف کشک و کره محلّی و روغن زرد اکتفا شود. مصرف هفته ای یک بار کشک محلّی مرغوب (به صورت کله جوش، همراه کمی پونه و روغن زیتون– به جای نعناع داغ – و چند عدد خرما یا مغز گردو به عنوان دسر)، کلسیم کافی را برای زن باردار تامین خواهد کرد.

اسلاید 8: ۵- مصرف روزانه ۱۰ عدد مغز بادام خام و ۵ عدد خرما هم می تواند کلسیم مورد نیاز زن باردار را تامین کند.۶- پوست تخم مرغ های مصرفی خود را دور نریزید.آنها را شسته؛ خشک و آسیاب نموده در طول دوران بارداری و شیردهی، روزی نصف قاشق چایخوری از این پودر را با کمی عسل روی زبان خود ریخته قورت دهید. این ترکیب ساده و ارزان یکی از بهترین مکمّل های طبیعی کلسیم است.

اسلاید 9: قرص آهن: عوارض قرص های آهن:مصرف قرص آهن در زمان بارداری باعث ایجاد بیش فعالی در کودکان می گردد.همچنین سبب تشدید حالت تهوع و یبوست در زن باردار میشود. بعدازتولد نیز مصرف قطره های آهن برای کودکان باعث سیاه شدن دندانهامی گردد، به کبد لطمه می زند و در سنین بالاتر مصرف دائم آن، فرد را مستعد آلزایمر میکند.

اسلاید 10: راه های طبیعی تأمین آهن مورد نیاز بدن( و درمان فقر آهن)الف)خوردن روزی ۱۴ عدد بادام درختی و بصورتیکه مانند آدامس جویده شود تاجذب بزاقی صورت گیرد بسیار عالی جواب میدهد و میزان هموگلوبین خون را بسیار بالا خواهد بود . ب)روزانه ۲۱عدد مویز،انجیر شبی7 عدد، زیتون 7 عدد صبحها، خرما 3 عددج)شربت عسل یا شربت شیره انگور روزی 1 الی 3 لیوان.طرزتهیه شربت:2 الی 3 قاشق غذاخوری از عسل یا شیره به همراه یک لیوان آب میل شود.

اسلاید 11: د)فسنجان بادام درختی(نصف بادام+نصف گردو) هفته ای 2 الی 3 وعده شام میل شود.ه)روزی یکبار از ترکیب(یک عدد سیب رنده شده+3 قاشق غذاخوری عرق بیدمشک+1 قاشق غذاخوری عسل)میل شود.خ)سوپ گندم به همراه روغن زیتون هفته ای 1 الی 2 وعده میل شود.چ)ارده با شیره انگور روزی یک پیاله

اسلاید 12: ح)کاهش جدی سردیها مخصوصا چای،عدس،گوشت گاو،لبنیات،گوجهوخیار،هندوانه،بادمجان،سوسیس و کالباس،نوشابه و...گ) استفاده از کفگیر آهنی در غذا : درحین پخت غذا، باعث آزاد سازی آهن در غذا می گردد و کمبود آهن را جبران می نماید. برای حفظ ذخایر آهن و جلوگیری از فقرآهن، گذاشتن 15 تا 20 دقیقه کفگیر در حال جوشیدن کفایت می کند.

اسلاید 13: نکته:میوه هایی مثل انگور.گلابی.سیب.خربزه.به وانارشیرین توصیه میشود.خانمهایی که قصدبارداری دارنداگر دستورات گفته شده را تا پایان بارداری انجام دهند،نیازی به استفاده از قرص آهن،اسیدفولیک و یا هر داروی دیگری در زمینه کم خونی ندارند.نکته:رعایت همه موارد شتاب درمان رابیشتر میکند.ولی اگر بدلیل مشکلاتی نمیتوانید همه موارد را رعایت کنید گزینه های الف و ه و چ را در اولویت قرار دهیدسپس گزینه ب را مدنظر داشته باشید

اسلاید 14: اسید فولیک:اسید فولیک در واقع نوع صنعتی فولات یا ویتامین B­9  است بنابراین ما می­توانیم با مصرف منابع طبیعی فولات یا ویتامین B­9  دچار عوارض خطرناک مصرف مواد صنعتی بصورت داروهای شیمیایی نشویم.متأسفانه امروزه، به جای اصلاح رژیم غذایی مردم که می­تواند فولات یا ویتامین B­9  طبیعی را در اختیار سلولهای بدن آنان قرار دهد از اسید فولیک صنعتی و شیمیایی بصورت قرص استفاده می­شود که خود داررای عوارض  زیر می­باشد (بخصوص روی مادر باردار):

اسلاید 15: حساسیت و خارش پوستی ـ تغییر الگوی خواب ـ اشکال در تمرکز تحریک پذیری ـ هیجان ـ افسردگی ـ گیجی ـاختلال در قضاوت ـ بی اشتهایی ـ تهوع  ـ احساس طعم بد در دهانالبته این عوارش با مصرف مقادیر بالای اسید فولیک گزارش شده ولی همین نشان دهندۀ سمی بودن این اسید برای سلولهاست و در طولانی مدت می­تواند روی مادر و جنین تأثیر منفی داشته باشد و لذا بهتر است از منابع طبیعی فولات به جای خوردن قرص اسیدفولیک که امروزه بسیار راحت به تمام مادران از قبل از بارداری و در حین بارداری داده می شود.

اسلاید 16: منابع طبیعی حاوی اسید فولیک:گندم و برنج سبوس دار از منابع اصلی ویتامین B9 است. نخود که متأسفانه امروزه در حال حذف شدن از رژیم غذایی مردم است چونفست فودها جایگزین آبگوشت و  انواع آش های سنتی شده اند. گیاه دارویی مارچوبه : دارای مقدار زیادی ویتامین k نیز می باشد و فولات موجود در مارچوبه در دوران بارداری موجب کاهش ناهنجاری های مادر زادی نوزادان خواهد بود. بهترین راه مصرف مارچوبه : یک قاشق چایخوری از پودر مارچوبه در یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط شده و هر روز بعد از غذا میل شود.

اسلاید 17: اسفناج اگر با یک مصلح مثل زرد چوبه و یا نمک طبیعی یا روغن حیوانی بصورت نرگسی تهیه شود می تواند بسیار مفید باشد.زرده تخم مرغ محلیجگر گوسفندی مصرف روزانه ۱۴ عدد بادام درختی شیرین

اسلاید 18: روی روی در تمام مواد غذایی حیوانی و گیاهی که منبع خوب پروتئین هستند، وجود دارد. منابع غنی روی عبارتند از :گوشت ( گوشت تازه حیوان کم سن وسال، مرغ و خروس محلی)گوشت گاو خطر سقط جنین و زایمان زودرس را افزایش میدهد.تخم مرغ محلیاغلب حبوبات ( در دوران بارداری باید مصرف حبوبات نفاخ را تقلیل داد( مصرف لوبیا و عدس در بارداری ممنوع است)، خیساندن نخود قبل از استفاده نفاخ بودن آن را کاهش میدهد.غلات سبوس دارانواع مغزها مانند بادام زمینی، گردو، بادام و فندقاستفاده از نمک طبیعی (مانند نمک دریاچه ارومیه)

اسلاید 19: ید:نمک دریا : از منابع نمک شناخته شده ای که سال ها  توسط اهالی بومی هر منطقه استفاده شده اند و در مناطقی از ایران که هنوز بکر است واقع شده اند (مانند آران کاشان، چشمه های طالقان، فردوس مشهد و نقاطی از سیستان و بلوچستان) استفاده نمایید. در تحقيقي كه در دانشگاه تهران انجام شد نمك تصفيه نشده و دستكاري نشده يعني «نمك دريا» (مانند نمك درياچة اروميه)حاوي اكثر ريز مغذّي‌هاي لازم بدن از جمله روي، يد، كلسيم، منيزيم و پتاسيم است.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید