صفحه 1:
صفحه 2:
مشخصات کلی
.جمهوری
متحد .قرانسواولاند .م
انویل والس
1958
40674843
63587700
68/112
پورو - فرانک
12161542
Fr
+33
BE ous
پاییتخت
بزرگ ترین شهر
زبان رسمی
نوع حكومت
تاريخ تشكيل
مساحت:(كل-خاى
اصلى)
جمعيت:(كل)
تراكم جمعيت
واحد يول
جمعيت يايتخت
دامنه اينترنت
پیش شماره تلفتی
صفحه 3:
دوران باستان
ارتمدن دالمی, ۴۲۰۰ سال قبل از میلاد
یک شهررومیمبدا یهام لوتیسا
نکاره ای از شهر پاریس
میاهی1493
کت فک اي عم عنام ستاو استی سر
قرون وستلی
Ah colt Ye * پابتخت فریک ها
قرن مورد هجوم وايكيتك ها قرار كرفت اما تنها
ش پارمی کر سال ۳۹۰ توش شاه فپ دوم و کشا
ت جب رود سن
PEF Ly PEON te
رتسانس
از مان قرانسيس اول تا بايان قرن 14
ceee 0
* شهرسازی رونسانس : ابجاد عناصر منفرد شهری
* دای شوری هدیس Salli
انقلاب
تلیین واه آهن در سال VAR
شروع عملیت باون هوسمان در سال ۱۸۵۲ و تيديل خيابان هاى باريك به عريض
پاریس مدرن:
تفام ساختمان هر خیابان با قوجه به عرض ان خیابلن چشم انداز پاریس امروزی
صفحه 4:
"در ابتدا تنها دارای یک راه ری بر روی رودخانه سنن
#اساس ساختار استخوان بندی پاریس تا سال ۰۱۳۰۰ مرکزی و سپس بر یک الگوی
tae 0
"رود سن به عنوان یک عامل مهم طبیعی ستون فقرات این شهر راتشکیل می دهد
ترکیب الگوی خطی استخوان بندی اصلی شهر با یک هسته ی قوی متشکل از عناضر
متعدد نیز نمی تواند از اهمیت محور اصلی بکاهد
صفحه 5:
۶ پازیس, ۱۳۰۰ : شهر محصور قرون وسطایی چول
تقاطع رود سن توسعه يافته ات
پازیس ۱۶۰۰:سمت غرب : کاخ توئیلری
سمت شرق. ساخت باستیل و ردیف درختان کنار
دیوار نخستین نشانه نظام بلوارهای عظیمی است که به
دنبال می aul
پاریس ۱۷۴۰ : ایده ای برای امتداد دادن محور EL
ماي كتكارى به ككل ۳
مسلط طراحى ياريس تبديل شده است
منطقه اقتصادى-تجارى لادفانس
صفحه 6:
شمه ای کیفیتی
ازپارپس 740 و
رود سن ستون فقرات رشد شهر
رد و تا دورد
۲ ]رك سم ملت لد معان
> مهوت یمان
ام hl و0
ايجاد شبكه منطقه اى
صفحه 7:
"ازمیدان های, قدیمی: دوره رونسانس
gil,” در شمال شرقی پارینس . منطقه 8۲/85 . نزدیک میدان
a
اولین میدان طراحی ده در پاریش واز اولین میذان های
petioles
معماران
زمان ساخت
ابعاد میدان
Louis Metezeau
(1559-1615)
Jacques Androuet
Ducerceau (1550-
1614)
1603-1612
متر / 1.8 هکتار 135*135
OMarias
صفحه 8:
"هیچ خیابانی این میدان را قطع نمیکند
گذر گاه قوسی شکل برای تردد.ازدرون
مجتمع های مسکونی به میدان
<تقاطعی برای,رفت و آمد ترافیکی نیست
*ورود به میدان, تنها از مدخل ورودی و
خروجی بناها
صفحه 9:
a \ eee SN
Se SS
ترور دوک در سال ۱۴۰۷
مرگ لوئی ۱۲ در سال ۱۵۱۵,دواین مکان
مرگ هنری دوم در یک مسابقه ٩ تخریب هتل توسط کاترین
باز سازی نیمی از آن(قسمت شمالی) در زمان هنری ۴ در سال ۱۵۹۴ یه عنوان بازار اسب
پتشدهاد احدات کارحلنه محممل بافی توسط دسیل در سال ۱۰ ۱ ۰ ۱۱۳
۱۶۴
احداث سه ردیف خلنه پیوسته و همگون و بوجود آمدن میدان جدیدی در مقلبل کارخانه(در
قسمت جنوبی) در سال ۱۶۰۵
تعطیل شدن کارخانه در سال ۱۶۰۶ و احدأت ضلع چهارم میدان
اميل شدوقآنیدان در شال ۱۶۱۲
نصب مجسمه لوئی ۱۳ در سال ۱۶۳۹
صفحه 10:
° توده و فضا
> نسبت توده به فضا بسیار بیشتر است و باعث شده فضا به راحتی
قابل تشخیص باشد.
لایه هایی که موجب تعریف فضای میدان ووژ مى شوند : أل ١ 0/7
* ردیف رواق ها
* خیابان
* پیاده رو
*_درختان موجود در میدان
نوعی توالی لایه هارا از ساختمان به سمت مرکز شکل
می دهند .لایه ها فضایی درون میدان
خیابان های طولی و تر کیب بندی محوری
صفحه 11:
نمایی از داخل خانه
ویگتور هوگو
Des به
Pavillon du Roi(kings
pavilion) آبنما
Pavillon de la Reine(Queens
pavilion) =.
Maison de ۵
Hotel de sully
fontaine ae a
صفحه 12:
Vv
vv
Vv
>
>
< ترکیب بندی فضای زیر طاقگان ها (فضای پیاده)
مشخصه های کالیدی LAS
۸ واحد مسکونی دارای نمایی همگون
طبقه همکف به شکل رواق
۲ طبقه ی دیگر ۰ سقف هاى شيب دار منفرد
تمای ساختمان ها طراحی یکسانی از آجر قرمز و نوار سنگی
راهروی طاق دار و ستون های مربع شکل
غانةآهای رذیفی با پنجره های بلند فرانسوی
استفاده از فرم مصنوع برای حذف تردد اضافی
شفافیت جداره
امکان ارتباط مستقیم بین فضاً و بنا
پارستوران هاانتیمن گاه ها و۳
صفحه 13:
° مشخصه های GW فضا
دو عدد عمارت كلاه فرنكى كه
بلندتر از خط آسمان ميدان مى
Senile neste treet
جنوبی"میدان"م رکزیت"می Saw
و «مچنین دو دسترسی يه
میدان از طریق طاق های سه
تایی زیر این دو عمارت تامین
فى شود
صفحه 14:
Madrid Plaza Paris place des vosges
از لحاظ معماری » شبیه به پلازای مایور در مادرید
صفحه 15:
<
<
as
<
حجم ۲ بعدی و تحلیل کالبدی
صفحه 16:
*,فعالیت.ها و کا کرد ها
فروش صنایع دستی رواج دارد
“7 تبدیل خانه ویکتور هوگو به موزه آثار وی
۶ میدان برای قشر خاصی از مردم (هنرمندان و علاقه مندان به هنر)
7 نقاشی و نواختن موسیقی در راهرو های جداره میدان
>
صفحه 17:
*,, فعالیت.ها . انعطاف پذیری
و قابليت اجتماعق: بودن
~ وجود فضاى سبز (جمن كارى و درخت کاری به همراه
راه های شنی در میان چمن) و عملکرد تفربحی
۶ وخود کافه ها ووستوران :ها در اطراف فضای میدان
< فضایی مناسب برای تعاملات اجتماعی و ذر نتیجه
فضای شهری فعال و پوبا
صفحه 18:
*؟ خاطره سازی و واقعه oly
افتتاح میدان در سال ۶۱۲ابگزاری جشنی ۲روزه
قرن ۱۷: فضایی ۴گوش برای سوارکاری و پیاده
< قرن ۱۸: a شکل فضایی باز لاد میطنتجارط
7 بین دو جنگ جهانی تخریب شد
> دهه ۷۰ قرن ۲۰ جایگاه جذاب و اجتماعی خود,را با نگازخانه
هاءموزه هاءآپارتمان های شیک.کافه ها و مغازه ها به دست آورد
امروزه : برگزاری مراسم 01۳۳6۲ ۷/۳1۲6 و 691 ۱۳۵۱6۲
صفحه 19:
۲ _زمانواركى. انعطاف پذیری" ٠
و قابلیت اجتماعی بودن
تلفیقی از کازبری های, گوناگون با مقیاس 7
های متقاوت » باعث میشود طيف متنوعى ج84
از مردم در آن حضور داشته باشند
این میدان مکانی پویاست و در تمامی ۳
ساعات شبانه روز میزبان گروه های
مختلف اجتماعی
صفحه 20:
۰ ۰ 1 ۹
مکان بودگی و حس مکان
2 یک اتاق شهری
۶ دارای محصوریت
وجود کاربری های متنوع در طبقه همکف : ary |
عه 1 اا 1 eo
بهترين فرصت ايجاد حس مكان
Potten da جد
< حضورافراد بی خانمان در میدان
افراد.یی خانمان
صفحه 21:
در کل میدان پلاس دووژ به علوان یک میدان دوره ..
رنسانس یک نمونه بارز و کامل فضای شهری می ۰
باشد که با ترکیب عملکردهای متفاوت ۰ پس از
گقهنك سال نها هماتان عطت میدا مق شود را
حفظٌ کرده اس .
صفحه 22:
بهر ها ادموند بیکن . ترجمه : فرزانه طاهری
ی شهری معماری و طراحی فضاهای باز . یورگن کنیرش ۰ ترجمه : دکتر فریدون قریب
0 ترجمه: دکتر لطفی- دکتر شعله
Hilary Balloon, The Paris of Henry IV: Architecture and Urbanism,
= او دا 3۰6 des vosges