پزشکی و سلامت زنان و زایمان (بارداری)

میوز، تشکیل گامت (تخمک و اسپرم)

meios

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “میوز، تشکیل گامت (تخمک و اسپرم)”

میوز، تشکیل گامت (تخمک و اسپرم)

اسلاید 1: میوز تشکیل گامت (تخمک و اسپرم)

اسلاید 2: 3حقایقی در مورد میوزپس از اینترفاز که شامل تکثیر کروموزوم هادو بخش میوز - میوز Iو میوز IIتقسیم کاهشیسلول اصلی دیپلوئید است. (2N)چهار سلول دختر تولید می شود که مونوپلوئید هستند. (1N)

اسلاید 3: 4حقایقی در مورد میوزسلول های دختر حاوی نیمی از تعداد کروموزوم های سلول اصلی است.تولید گامت (تخمک و اسپرم)در بیضه های مردان رخ می دهد. (اسپرماتوژنز)درتخمدان زنان رخ می دهد. (اووژنز)

اسلاید 4: 5 شروع با 46 کروموزوم دو رشته ای (2n)بعد از گذشت یک تقسیم – 23 کروموزوم دو رشته ای (n)بعد از گذشت دو تقسیم – 23 کروموزوم تک رشته ای (n)  در سلول های جنسی رخ می دهد که گامت تولید می شود.حقایق بیشتر میوز

اسلاید 5: 6چرا به میوز نیاز داریم؟مبنای اساسی تولید مثل جنسی است.دو گامت هاپلویید (1n) توسط لقاح با یکدیگر یکی می شوند تا یک زیگوت دیپلوئید (2n) تشکیل دهند.

اسلاید 6: 7لقاح – “همه را یکی کردن”1n =32n = 6

اسلاید 7: 8همانند سازی کروموزومهمانند سازی فرآیند تکثیر یک کروموزوم است.قبل از تقسیم رخ می دهد.کپی های رونویسی شده کروماتیدهای خواهری نامیده می شوند.در سانترومر به هم متصل می شوند.در اینترفاز رخ می دهد.

اسلاید 8: 9کروموزوم های همانند سازی شده همولوگ (ژن های یکسان، آلل های متفاوت)کروماتیدهای خواهری(ژن های یکسان، آلل های یکسان)Gene Xهمولوگ ها در میوز I جدا میشوند و به سبب آن الل های متفاوت نیز جدا می شوند.

اسلاید 9: 10میوز گامتهای هاپلوئید تشکیل می دهد.میوزعدد کروموزومی را نصف می کند.لقاح مجددا آن را دو برابر میکند.از مادراز پدرفرزندمیوز محتوای ژنتیکی را نصف می کند.بیش از حد!تعداد مناسب!

اسلاید 10: 11میوز: دو بخش تقسیم سلولیهمولوگ های جداکروماتیدهای خواهری جدا از همدیپلوئیدمیوزIمیوزIIدیپلوئیدهاپبوئید

اسلاید 11: 12میوز I: تقسیم کاهشیهستهدوکپوشش هستهاوایل پروفاز I(تعداد کروموزوم ها دو برابر)اواخر پروفاز Iمتافاز Iآنافاز Iتلوفاز I(دیپلوئید)

اسلاید 12: 13پروفاز Iاوایل پروفازجفت شدن همولوگ هاکراسینگ اور رخ می دهد.اواخر پروفازکروموزوم متراکم می شود.دوک شکل می گیرد.پوشش هسته از بین می رود.

اسلاید 13: 14شکل تتراد در پروفاز Iکروموزوم های همولوگ (هر کدام همراه کروموزوم های خواهری)وصل می شوند تا یک تتراد تشکیل دهند.Called Synapsis

اسلاید 14: 15کراسینگ اوورکروموزوم های همولوگ در یک تتراد از روی هم می گذرند.تکه های کروموزوم یا ژن جابجا می شوند.ترکیب مجدد ژنتیکی در اولاد به وجود می آورد.

اسلاید 15: 16کروموزوم های همولوگ طی کراسینگ اوور

اسلاید 16: 17کراسینگ اوور انواع گامت هایی را که هم اکنون تعداد زیادی دارند و توسط مجموعه های مستقل تولید می شوند را چند برابر می کند.کراسینگ اوور

اسلاید 17: کراسینگ اوور18

اسلاید 18: 19متافاز Iجفت های همولوگ کروموزوم در استوا در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

اسلاید 19: 20آنافاز Iهمولوگ ها جدا می شوند و به قطب های مخالف حرکت می کنند.کروماتیدهای خواهری در سانترومرشان متصل می مانند.

اسلاید 20: 21تلوفاز Iپوشش هسته ای دوباره به هم متصل می شود.دوک از بین می رود.سیتوکینز سلول را به دو قسمت تقسیم می کند.

اسلاید 21: 22میوز IIتنها یک همولوگ از هر کروموزوم در سلول موجود است.میوز II گامت هایی با یک کپی از هر کروموزوم و درنتیجه یک کپی از هر ژن تولید میکند.کروماتید های خواهری دارای اطلاعات ژنتیکی یکسانند.Gene X

اسلاید 22: 23میوز II: کاهش عدد کروموزمیپروفاز IIمتافاز IIآنافاز IIتلوفاز II4 سلول هاپلوئید یکسان

اسلاید 23: 24پروفاز IIپوشش هسته ای متلاشی می شود.دوک شکل می گیرد.

اسلاید 24: 25متافاز IIکروموزوم ها در استوای سلول در یک ردیف قرار می گیرند.

اسلاید 25: 26آنافاز IIکروماتیدهای خواهری جدا شده و به قطب های مختلف می روند.استواقطب

اسلاید 26: 27تلوفاز IIپوشش هسته ای شکل می گیرد.کروموزوم های متراکمدوک از بین می رود.سیتوکینز سلول را به دو عدد تقسیم می کند.

اسلاید 27: 28نتایج میوزگامت ها (تخمک و اسپرم) شکل می گیرد. چهار سلول هاپلوئید با یک کپی از هر کروموزومیک آلل از هر ژنترکیب های متفاوت از آلل ها برای ژن های متفاوت در طول کروموزوم

اسلاید 28: منابعAlberts/B/A johnson/j Lewis/M Raff/ K Roberts and P Waltwr.2002.Mitosis.Molecular Biology of the Cell.Garland Science.Dupraw/Ej.1970.DNA and chromosome.NwwYork:Springer-Verlag.اساس علم ژنتیک: کلاسیک و مولکولی / تألیف بهمن یزدی صمدی، بدرالدین ابراهیم سید طباطبایی. ویراست 2؟. _ تهران: دانشگاه تهران. مؤسسه انتشارات، 1390.دانشنامه جهانی ویکی پدیا29

اسلاید 29: تقدیم برای عرض تشکر

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید