علوم پایه

میکروب و زیستگاه آن

میکروب-و-انواع-زیستگاه

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “میکروب و زیستگاه آن”

میکروب و زیستگاه آن

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمنام استاد: سرکار خانم تزریاعضای گروه:زکیه السادات جعفری ، یاسمن بقایی ، المیرا کریمی

اسلاید 2: موضوع :تنوع زیستگاهی باکتری ها

اسلاید 3: باکتریاولین نشانه‌های زندگی بر روی کره زمین، حدود سه و نیم میلیارد سال پیش مربوط به پیدایش سلول‌های پروکاریوتی باکتری‌ها می‌باشد.باکتری یا تک‌زیان گروهی از موجودات تک سلولی میکروسکوپی هستند که پوشش بیرونی نسبتاً ضخیمی آن‌ها را احاطه کرده‌است. این موجودات ساختار ساده‌ای دارند و به گروه پروکاریوت (جانداران ساده) تعلق دارند

اسلاید 4: باکتری‌ها متنوع‌ترین و مهم‌ترین میکروارگانیسمها هستند. بطور کلی بدون فعالیت آن‌ها، حیات بر روی زمین مختل می‌گرددباکتری‌ها در تمام شرایط آب و هوایی و تقریباً در تمام مکان‌ها از جمله چشمه‌های آب داغ یخ‌های قطبیدریاچه‌هایی با غلظت شوری زیاد یافت می‌شوند.

اسلاید 5: انواع باکتری از نظر زیستگاه : سرمادوست ها: این گونه ها قادر هستند در 0 درجه رشد کنند و درجه حرارت مطلوب آنها زیر 20 درجه است. گونه های باکتری سرمادوست ها شامل : (سودوموناس ها ، فلاوباکتریوم ، آکروموباکتر ، میکروکوکوس ها است) آنها به آرامی در درجه حرارت زیر 0 درجه رشد می کنند به شرطی که آب در محیط کشت بطور کامل یخ زده نباشد .مزوفیل ها : حد مطلوب درجه حرارت این باکتری ها بین 20 و 37 درجه است و شامل : میکروارگانیسم های معمولی هستند که در انسان ، حیوان و پاتوژن های گیاهی هستند .

اسلاید 6: ترموفیل ها : این باکتری ها در درجه حرارت بالای 40 – 50 درجه رشد می کنند و شامل برخی سیانوباکترها ، آکتینومیست ها و گونه هایی از باکتری های باسیلوس و کلستریدیوم است .ترموفیل ها در موادی که با خاک در تماس هستند یا در محیط های خیلی داغ از قبیل استخرهایی با درجه حرارت بالا ، مکان هایی مثل چشمه های آب گرم رشد می کنند که به ان هایپرترموفیل میگویند.

13,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید