علوم انسانی و علوم اجتماعی ادبیات و زبان

نام آوران دیروز، امروز، فردا ( درس نهم فارسی پنجم)

naam-avran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 24 اسلاید موضوع پاورپوینت نام آوران دیروز،امروز و فردا است که یکی از موضوعات درسی فارسی پنجم ابتدایی است. این پاورپوینت شامل 24 اسلاید میباشد که به طور کامل شامل محتوای درس ، واژه های مهم همراه با معنی، واژه های مهم املایی، واژه های مخالف، واژه های هم خانواده، دانش زبانی، علائم نگارشی، تمرین های مربوط به درس، درک مطلب همراه با جواب، سوالات چهار گزینه ای میباشد و در آخر هم زندگی نامه ی نام آورانی همچون مصطفی احمدی روشن، مجید شهریاری، داریوش رضایی نژاد آورده شده است.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
798 بازدید, 1 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نام آوران دیروز، امروز، فردا ( درس نهم فارسی پنجم)”

نام آوران دیروز، امروز، فردا ( درس نهم فارسی پنجم)

اسلاید 1: بسم الله الرّحمن الرّحیم درس نهم: نام آوران دیروز، امروز، فردا فارسی پنجم ابتدایی

اسلاید 2: نام آوران دیروز ، امروز،فردامعنی واژه ها به ترتیب سطرها:موضوع: مطلبمنظّم: مرتب،نظم دادهخوش‌نما: زیبا، آراسته، چیزی که ظاهرش خوش آیند باشد.چیده شده بود: ردیف و مرتب شده بود.خیره می شدیم: زُل می زدیم.مزاحم(نه ، مزاحمتان نمی شویم): به شما زحمت نمی‌دهیم.محو تماشا شدن: غرق تماشا شدن، با تمام حواس و وجود تماشا کردن.(محو چیزی شدن): فقط به یک موضوع اندیشیدن، غرق در کاری شدن.درس نهمنوع نثر ساده و روان

اسلاید 3: متوجّه(متوجّه خود کرد): توجهش را به خود جلب کرد.بزرگ مردان: مردان بزرگدلاوران:جنگجویان، انسان های شجاعدیروز و امروز : گدشته و زمان حالکشمکش : ستیزه، جدال ،دعوا جلب کرد: جذب کرد به سوی خود کشید .فصل( فهرست مطالب فصل را نگاه کرد): قسمتی از کتابمعاصر: هم زمان، هم دورهفناوری: بهره‌گیری از ابزار های علمی و صنعتی جدید در کارهای صنعتی، کشاورزی، پزشکی و…هسته ای: مربوط به هسته‌ی اتم،اتمیجالب: جذاب، شایسته ی توجهلحن( لحنش را عوض کرد): آهنگ، نوع آهنگ گفتنش را تغییر داد.

اسلاید 4: تعریف می‌کردند: بازگو می‌کردند، نقل می‌کردند.تصویر سیما: شکل چهرهنگاه هایم به ... دوخته شده‌بود: به کنایه نگاه می‌کردم، زُل زده بودمناگزیر: لازم‌، حتمی، آنچه که ضروری است.تحویل دادم: سپردم، چیزی را به کسی سپردم ان شاء الله : اگر خدا بخواهد، اگر ایزد بخواهد.روانه شدیم: حرکت کردیم، راهی شدیمافزون: بیشتر، زیادخُجَسته: فرخنده، مبارکدَمید: درخشیدرَشید: خوش قامتبهروزی: نیک بختی

اسلاید 5: محتوای درسپوریا و بهمن در یکی از روزهای بعداز ظهر به کتاب فروشی آقای فرهنگ می‌روند و کتابی را می‌بینند به‌نام « نام آوران دیروز ، امروز و فردا».این کتاب به چهره های بزرگ مردانی اشاره دارد که در گذشته زندگی می‌کردند همچنین از کسانی نام برده که در زمان ما زندگی می‌کنند. انسان های بزرگی که از عظمت علمی و فرهنگی سرزمینشان ، دفاع کرده اند، در روزگاران ما دانشمندانی بوده اند که برای بدست آوردن انرژی هسته ای ، جانشان را فدا کرده‌اند. ایران بزرگ قطعا در آینده ، دانشمندان بزرگی خواهد داشت که همچون گذشته و حال ، نامش را سربلند و جاودانه می‌سازند.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید