علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

نانوتکنولوژی و کاربرد های آن

seminaar-imeni-zisti

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نانوتکنولوژی و کاربرد های آن”

نانوتکنولوژی و کاربرد های آن

اسلاید 1: به نام خداوند رحماننانوتکنولوژی و کاربرد های آن

اسلاید 2: تصور عموم از نانوتکنولوژی و موارد استفاده آن در زندگی...!

اسلاید 3: فهرستمقدمه...........................................................................................................................................................................................................................4نانو مواد........................................................................................................................................................................................................................6کاربرد های فناوری نانو............................................................................................................................................................................................7نانوتکنولوژی در تصفیه آب.....................................................................................................................................................................................8نانوتکنولوژی در صنایع غذایی.............................................................................................................................................................................16نانوتکنولوژی در کشاورزی....................................................................................................................................................................................21نانوتکنولوژی در دارورسانی..................................................................................................................................................................................28منابع..........................................................................................................................................................................................................................39

اسلاید 4: مقدمهعلم نانو يا به عبارتي نانو فناوري با ورودش به محافل علمي در سال 1959 ميلادي متولد شد . در 28 دسامبر 1959 ميلادي (23 آذر 1338 شمسي) دکتر ريچارد فيمن فيزيکدان و متخصص کوانتوم نظري که به وي لقب پدر نانو فناوري اعطا شده است ، طي يک سخنراني مشهور در همايش فيزيک امريکا با بيان جمله آن پايين فضاي زيادي وجود دارد ! اولين جرقه هاي اين فناوري نوين را روشن کرد . دکتر فيمن در سخنراني خود اظهار داشت که چيزي جز اصول علم فيزيک نمي تواند اساس دستيابي به اين فناوري باشد . البته پس از بيانات دکتر فيمن عده اي با او مخالف بودند و نظريات او را رد کردند اما شخصي به نام اريک درکسلر به طور ويژه و تخصصي به نظريات وي پرداخت و در سال 1986 ميلادي در کتابي تحت عنوان موتورهاي آفرينش ، عصر ورود نانو فناوري به تعريف نانو فناوري پرداخت . يک اتفاق تاريخي بين سال هاي 1959 ميلادي تا سال 1986 ميلادي افتاد . در سال 1976 يعني 17 سال پس از بيانات دکتر فيمن استاد دانشگاهي در توکيو به نام نوريو تانيگويچي واژه ي نانو فناوري را بيان کرد .Dr.Richard Phillips FeynmanDr.K.Eric Drexler

اسلاید 5: مقدمهبه طور کلی بررسی نانوتکنولوژی در چند بحث مجزا قابل بررسی است ؛ که عبارتند از :1- روش های ساخت2- نانو مواد3- نانو سیستم ها4- نانو ابزار ها5- نانو محاسبات 6- کاربرد های فناوری نانو

اسلاید 6: نانو موادبه طور کلی، موادی که دارای ابعادی در مقیاس نانومتری باشند؛ نانو مواد خوانده می شوند. نانو پوشش ها، نانو لوله ها، نانو میله ها، نانو کپسول ها، نانو کامپوزیت ها، نانو فیلتر ها، نانو پودر ها، نانو کاتالیست ها و ... ، حالت ها و بخش های مختلف فناوری نانو می باشد.بیشتر مواد و عناصر موجود در طبیعت، با قرار گیری در ابعاد نانومتری دارای خاصیت ها و ویژگی های خارق العاده و منحصر به فردی می شوند که در ابعاد پایین تر و یا بالا تر امکان پذیر نیست. این ویژگی ها و خواص منحصرا، موجب پیشبرد اهداف در پروژه های گوناگون می شود. به عنوان مثال می توان استفاده از نانوفناوری در صنایع دفاعی برای افزایش کارایی در کلاهک های موشکی، پوشش های آنتی باکتریال برای محافظ از مواد غذایی در صنایع بسته بندی، تولید سیم های حامل جریان با کارایی بالا در صنایع تولید برق، ساخت نانو روبات ها برای ورود به بدن در حوزه پزشکی، استفاده از نانو کپسول های هوشمند برای تسهیل در کود دهی و ... را نام برد.

اسلاید 7: کاربرد های فناوری نانوامروزه فناوری نانو جایگاه خود را در حوزه های مختلف زندگی بشر مثل صنایع هوافضا، صنایع غذایی، الکترونیک، ساختمان سازی، دارو سازی، کشاورزی و غیره باز کرده است و از حالت یک علم تئوری و آزمایشگاهیی بیرون آمده است. در این بخش سعی بر توضیح و نشان دادن این جنبه های مختلف فناری های حوزه ی نانو شده است . - صنایع غذایی- نانو و محیط زیست- نانو پزشکی- علوم کشاورزی- صنایع آرایشی ، بهداشتی- نانو بیو و بیو نانو- تصفیه آب

اسلاید 8: نانو تکنولوژی در تصفیه آبفقدان دسترسي به آب تميز و بهداشتي در كشورهاي در حال توسعه، اولويت توسعه و استفاده از فناوري هاي جديد را بيش از پيش مطرح مي كند. استفاده از فناوري هاي نوين به خصوص فناوري نانو جهت كاهش اثرات سوء آلودگي هاي زيست محيطي، از موضوعات مهم و مورد تحقيق است. فناوري نانو با راهکارهاي جديد خود اظهار مي دارد كه مواد با پايه نانو مي توانند به فناوري هاي تصفيه آب ارزان قيمت تر، بادوام تر و مؤثرتري منجر شوند و بخشي از نيازهاي كشورهاي در حال توسعه را برآورده سازند. در اين بخش به مروري بر فرآيندهاي غشايي و ديگر حوزه هاي نوين استفاده از فناوري نانو در تصفيه آب مي پردازيم.امروزه فناوري هاي غشايي از جايگاه و كاربرد وسيعي در صنايع مختلف برخوردار هستند. از دهه 1960 اين علم از آزمايشگاه به صنعت و پزشکي راه يافت و با پيشرفتهاي چشمگيري مواجهه شد، به گونه اي كه انتظار مي رود غشاها در آينده نقش مهمي را در علوم مختلف به ويژه علم پزشکي ايفا كنند.در گذشته بيشترين كاربرد ميکروفيلتراسيون در صنايع نوشيدني، استريليزاسيون تجاري سرد براي مصارف دارويي و تأمين آب خالص در فرآيندهاي نيمه رسانا بود. تا سال 1960 با وجود درک اصول اساسي غشاهاي مدرن صنايع مهمي در اين زمينه وجود نداشت تا اينکه به تدريج با رفع برخي از معايب آنها نظير قيمت بالا، فرآيندهاي كند و زمانبر، غيرانتخابي بودن و... غشاها از آزمايشگاه به صنعت راه يافتند.

اسلاید 9: نانو تکنولوژی در تصفیه آباساس فرآيندهاي غشايي عبور مواد از ميان صافي است، كه اين امر توسط يک نيروي رانشي صورت ميگيرد. اين رانش در فرآيندهاي غشايي مختلف متفاوت است. در فرآيندهاي غشايي ميکروفيلتراسيون، اولترافيلتراسيون، نانوفيلتراسيون و اسمز معکوس كه مورد بحث در اينجا است، اختلاف فشار نيروي رانشي عبور سيال است.

اسلاید 10: نانو تکنولوژی در تصفیه آبتعریف فیلترفيلترها مواد متخلخلي هستند كه در فرآيند جداسازي يا تغليظ مورد استفاده قرار مي گيرند. مهمترين ويژگي فيلترها داشتن خلل و فرج هايي با اندازه و ابعاد مشخص است، به همين دليل فيلتر را يک محيط متخلخل مي نامند. سوراخ ها درصد بسيار زيادي از حجم فيلتر را در بر مي گيرند و شبکه پيچيده اي از حفره ها را مي سازند. فيلترها مي توانند از جنس پليمر و يا سراميک باشند. تعریف فیلتراسیونفيلتر كردن يا فيلتراسيون فرآيندي است كه در آن يک سيال (مايع و يا گاز) به دليل اختلاف فشار يا اختلاف پتانسيل الکتريکي و يا اختلاف غلظت از فيلتر عبور مي كند. با انجام عمل فيلتراسيون ذراتي كه از اندازه حفره هاي فيلتر كوچکتر هستند از آن عبور كرده و ذرات بزرگتر، از سيال جدا مي شوند.

اسلاید 11: نانو تکنولوژی در تصفیه آبفیلتراسیون غشاییهمان طور كه گفته شد ميکروفيلتراسيون، الترافيلتراسيون، نانوفيلتراسيون و اسمز معکوس (هايپرفيلتراسيون) از انواع فيلتراسيون غشايي هستند. فنون فيلتراسيون پيشرفته مي توانند ذرات را تا 1 آنگستروم جدا كنند. حدود 25 سال است كه از تجاري شدن اين محصولات مي گذرد. انواع غشاهاي پليمري، ليفي و سراميکي در فرآيندهاي فيلتراسيون استفاده مي شوند. شکل رو به رو قابليت انواع فيلتر غشايي در عبور ذرات را نشان مي دهد.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید