پزشکی و سلامت بیماری‌ها

ناهنجاری سر و گردن به جلو

na-hanjari-sr-grdn

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ناهنجاری سر و گردن به جلو”

ناهنجاری سر و گردن به جلو

اسلاید 1: ناهنجاری سربه جلو

اسلاید 2: تعریف ناهنجاری سر به جلو ستون فقرات در ناحیه گردن به سمت جلو تحدب دارد.چنانچه این انحنا بیش از حد طبیعی آن باشد به آن عارضه سر به جلو می گویند.در این ناهنجاری سر جلوتر از گردن قرار دارد یعنی هنگامی که سر متمایل به جلو باشد لاله گوش و وسط بازو در یک راستا نیستند و لاله گوش جلوتر قرار دارد، بنابراین فشار زیادی روی مفاصل فکی-گیجگاهی و مفاصل گردن و عضلات پشت گردن وارد می شود.

اسلاید 3: امروزه موارد مشاهده این مشکل در بین افراد افزایش پیدا کرده و این شرایط به خاطر گسترش استفاده از کامپیوترها و ابزارهای الکترونیک ایجاد شده و مشکلات جدی برای جامعه ایجاد کرده است. مطابق نظر انجمن کایرو پرکتیک آمریکا، مشکل گردن و سر به جلو حتی می تواند امید به زندگی فرد را نیز کاهش دهد.بیماری افتادگی و خمیدگی گردن به جلو همچنین در طول فعالیت های روزمره ای مثل آشپزی، تمیز کاری، باغبانی یا اتو کردن که باید دست ها را به سمت جلو روبه روی بدن قرار دهید، شیوع دارد.

اسلاید 4: در ورزش، سندروم سر به جلو آمده یا قوس گردن اغلب در بین ورزشکارانی پیش می آید که نوع ورزش آنها به گونه ای است که باید به مدت طولانی به سمت جلو خم شوند، مثل دوچرخه سواری، هاکی، بیس بال و کریکت.

اسلاید 5: علائم  و نشانه هامشکل سر و گردن به جلو می تواند باعث وارد شدن فشار اضافی به عضلات در ناحیه گردن و کمر شود. برای تحمل این وزن اضافی ایجاد شده، عضلات شما بطور مداوم تحت فشار خواهند بود. این شرایط باعث اضافه شدن فشار به پایه جمجمه شده و در نهایت می تواند باعث سر درد، احساس سوزش و بی حسی در دست ها، و نیز احساس ناراحتی در بین تیغه های شانه شود. مشکل جدی تر در ارتباط با مسئله سر و گردن به جلو ایجاد محدودیت در حرکت دنده ها است و به این ترتیب بیمار نمی تواند بطور عمیق تنفس کند. این شرایط می تواند تاثیر بسیار زیاد بر قلب و شش ها گذاشته و از عملکرد مناسب آنها جلوگیری نماید.

اسلاید 6: علت ها و دلایل مشکل سر و گردن به جلو می تواند در نتیجه فاکتورهای متعدد مربوط به سبک زندگی همچون گذاشتن سر بر روی تعداد زیادی بالش در هنگام خواب، کار کردن برای یک دوره طولانی با کامپیوتر، پیامک دادن زیاد با موبایل، خم شدن در هنگام نشستن یا در نتیجه ضعیف شدن عضلات پشت ایجاد شود.

اسلاید 7: راه ها و روش های درمان مهم است که مشکل سر و گردن به جلو در اسرع وقت درمان شود تا به این ترتیب بتوان از وارد شدن فشار به سایر اعضای بدن در نتیجه آن جلوگیری کرد. در این رابطه روش های فیزیوتراپی می توانند بسیار موثر باشند و بدون نیاز به مصرف دارو مشکل شما را بر طرف نمایند.فیزیوتراپی می تواند با استفاده از روش های مختلف وضعیت قرار گرفتن بدن شما را اصلاح کرده و با گذشت زمان در وضعیت قرار گرفتن گردن بر روی بدن تغییر ایجاد کند. در این حالت با استفاده از درمان های دستی، تمرین های حرکتی کششی و تقویتی و باز آموزی نحوه صحیح قرار گرفتن اعضای بدن، متخصص فیزیوتراپی می تواند وضعیت بدن شما را اصلاح کرده و نحوه قرار گرفتن و قدرت عضلات گردن شما را بهبود بخشد.

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید