کسب و کار فروش و بازاریابی

نت برمبنای شرایط

Net_bar_mabnaye_sharayet

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نت برمبنای شرایط”

نت برمبنای شرایط

اسلاید 1: نت برمبنای شرایط condition based maintenance استاد راهنما: دکتر معینی دانشجو: زهرا جمالی نگار جهانبخش جاوید

اسلاید 2: فهرستمقدمه مفاهیم نتتعریف CBMاستانداردهای CBMنگهداری و تعمیرات بر اساس وضعیتتعریف پایش وضعیت یا Condition Monitoringفهرست تکنیکهای پر کاربرد مراقبت وضعیت

اسلاید 3: فهرستاستفاده از حواس پنجگانه در برنامه مراقبت وضعیتمراحل چهارگانه طراحی و CBM استقرار سیستم مزایا و معایب CBMمنابع

اسلاید 4: مقدمهاغلب اتفاق میافتد که با مشاهده یک وضعیت و یا رفتار بخصوص در حال کار که معمولا با ابزار و وسایل خاصی صورت گرفت فهمیده میشود که یک حادثه در حال شکل گیری و وقوع است و ممکن است باعث شکست و از کار افتادگی وسیله کرد. اینگونه علائم به صورت ناگهانی اتفاق نمی افتد بلکه ایجاد انها به شکلی است که به نحوی قابل تشخیص است و با استفاده از این تشخیص و قبل از ایجاد حادثه اقدامهای لازم انجام و به سمت منبع اشکال هدایت میگردد و اقدامات پیشگیرانه را در مورد رفع و حذف دلیل شکست به عمل می اورند .

اسلاید 5: مقدمهنگهداری و تعمیرات بر اساس شرایط از تکنیکهای مدرن اندازه گیری و پردازش علایم برای عیب یابی دقیق و دستیابی به شرایط فنی دستگاه ها در حین بهره برداری استفاده نموده و مشخص می نماید که در چه موقع عملیات نگهداری و تعمیرات مورد نیاز خواهد بود .

اسلاید 6: مفاهیم نتیک ابزار مهم برای یک تامین بهره وری ,داشتن یک سیستم نگهداری و تعمیرات کارا است.امروزه بسیاری از روش های نت با رویکرد پیشگیرانه و با دو روش نت از قبل تعیین شده ونت بر مبنای شرایط (نت پیشگویانه) انجام میگیرد. (شکل1)

اسلاید 7: مفاهیم نت

اسلاید 8: مفاهیم نتنت پيشگويانه (PDM) به مجموعه فعاليتهايي اطلاق مي‌گردد که جهت تعيين شرايط فني کارکرد اجزاء ماشين (اندازه‌ گيري ميزان فرسايش اجزاء) در حين بهره‌برداري انجام گرديده و بر اساس نتايج حاصله از آن ، زمان و نوع فعاليت نت مورد نياز تعيين مي‌گردد .

اسلاید 9: مفاهیم نتنت پيشگويانه بر اساس شرايط کارکرد اجزاء ماشين برنامه‌ريزي و اجرا گرديده و به همين دليل عبارت Condition Based Maintenance  نيز به اين دسته از فعاليتها اطلاق ميگردد .

اسلاید 10:

اسلاید 11: CBM تعریفنت بر مبنای شرایط یا نت پیشگویانه یک تکنولوژی است که می کوشد , نقص ها را در مراحل اولیه قبل از اینکه بحرانی شوند, تشخیص دهد که این موضوع باعث برنامه ریزی صحیح نت پیشگیرانه میشود.

اسلاید 12: CBM تعریفCBM اعمال نت است بر اساس وضعيت واقعي که از آزمايشهاي غير تخريبي در همان محل، اندازه گيري هاي عملياتي و وضعيتي به دست مي آيد .به بیان ساده CBM فلسفه یا رویکردی است که از شرایط عملکرد واقعی سیستم ها و تجهیزات کارخانه برای بهینه سازی عملکرد کلی کارخانه استفاده می کند.

اسلاید 13: CBM استانداردهایدر حوزه CBM استانداردهای بسیاری مطرح شده است که OSA- CBM مهمترین آنهاست.استاندارد دیگر که بیشتر مرتبط با حسگر, محرک و مبدل آنهاست IEEE Std 1451 است.ISO 13373-1 استانداردی برای کنترل وضعیت و عارضه یابی تجهیزات و شامل دستورالعملهای کلی برای اندازه گیری وجمع آوری داده از وضعیت ماشین با تمرکز بر ارتعاشات ماشین است.

اسلاید 14: CBM استاندارد هایاستاندارد SS-EN 13306 (2001) نگهداری وتعمیرات سوئد, نت بر اساس شرایط را به این صورت تعریف میکند: نت پیشگیرانه مبتنی بر کارکرد یا مشاهده وضعیت , مشخصه ها و اعمال ثانوی است.هدف CMB به اینصورت بیان میشود: بهبود قابلیت اطمینان و قابلیت دسترسی سیستم, بهبود کیفیت تولیدات , ایمنی ,برنامه ریزی بهينه اعمال نت، کاهش هزينه هاي مستقيم نت، کاهش مصرف انرژي و برآورده کردن الزامات ISO 9000.

اسلاید 15: نگهداری و تعمیرات بر اساس وضعیتنگهداری و تعمیرات مبتنی بر وضعیت که به تعابیر دیگر نگهداری و تعمیرات پیشبینانه/ پیشگویانه، نت متکی بر شرایط فنی و نت اقتضایی نیز نامیده می شود، موثرترین استراتژی موجود برای مدیریت دارایی های فیزیکی است که در کنار برنامه های نت پیشگیرانه (PM)، تکنیکهای failure finding، طراحی مجدد (redesign) و  ... عناصر اصلی RCM*(نت مبتنی بر قابلیت اطمینان) را تشکیل می دهند.*Reliability-centered maintenance

اسلاید 16: نگهداری و تعمیرات بر اساس وضعیت در كاربرد RCM ،‍CBM به صورت استرات‍ژي مديريت خرابي دستگاه براي يك خرابي خاص تعريف مي شود.

اسلاید 17: نگهداری و تعمیرات بر اساس وضعیت (نت اقتضایی)برای استقرار و عملیاتی کردن نت بر اساس وضعیت، از ابزار مراقبت وضعیت (condition monitoring) استفاده می گردد. در واقع مراقبت وضعیت یا پایش وضعیت، هسته اصلی این استراتژی  به شمار می رود:

اسلاید 18: نگهداری و تعمیرات بر اساس وضعیت (نت اقتضایی)اصطلاحCM ( Condition Monitoring) پایش وضعیت - مراقبت وضعیت است و معنا و مفعوم فنی به دنبال دارد و مجموعه فعالیتهایی را پوشش می دهد که نوعی داده برداری و تحلیل وضعیت تجهیزات و ماشین آلات را در بر می گیرند. اما اصطلاح )CBMنگهداری و تعمیرات بر اساس وضعیت) است، معنا و مفهوم سیستمی دارد و مجموعه فعالیتهایی را پوشش می دهد که مرتبط با استقرار سیستم نت بر اساس وضعیت بوده و CM بخشی از آن به شمار می رود.

اسلاید 19: نگهداری و تعمیرات بر اساس وضعیت (نت اقتضایی)این استراتژی بر این باور استوار است که اغلب خرابی های ماشین آلات و تجهیزات صنعتی، پس از رسیدن به یک مرحله مشخص، نشانه هایی از خود بروز می دهند که می توان این نشانه ها را به صورت ارتعاشات، صدا، امواج آلتراسونیک، ذرات فرسایشی، دما و . . . تشخیص داده و وقوع خرابی را پیش بینی کرد. لذا می توان قبل از رسیدن خرابی به مراحل بحرانی، با برنامه ریزی فعالیت تعمیراتی و اجرای آن، پیشرفت خرابی را متوقف ساخت. شکل زیر را ببینید:

اسلاید 20: نگهداری و تعمیرات بر اساس وضعیت (نت اقتضایی)

اسلاید 21: نگهداری و تعمیرات بر اساس وضعیت (نت اقتضایی)PF مخفف Potential Failure به معنای خرابی بالقوه است. Potential Failure مرحله ای از خرابی ماشین است که اولین نشانه های خرابی قابل اندازه گیری و تشخیص هستند. منحنی P-F یک مفهوم اساسی را در مراقبت وضعیت تداعی می کند. این منحنی که نمونه ای از آن را در زیر می بینید،  وضعیت تجهیز در حال خرابی را بر حسب زمان نشان می دهد. همانطور که مشاهده می کنید، هزینه تعمیرات با رشد روند خرابی به صورت فزاینده بالا می رود.

اسلاید 22: نگهداری و تعمیرات بر اساس وضعیت (نت اقتضایی)تشخیص خرابی در مراحل اولیه، از طریق تکنیکهای CM صورت می پذیرد و این تکنیکها روند رو به رشد خرابی و نیز نرخ رشد آن را نشان می دهند. لذا می توان در اولین فرصت و قبل از رسیدن به مراحل بحرانی، فعالیت تعمیراتی را انجام داد و از رشد خرابی جلوگیری نمود.

اسلاید 23: نگهداری و تعمیرات بر اساس وضعیت (نت اقتضایی)

اسلاید 24: تعریف پایش وضعیت یا Condition Monitoring پایش وضعیت عبارت است از اندازه گیری و پایش مستمر پارامتری از تجهیز در حال کار كه:الف -بیانگر وضعیت آن باشد.ب- قابل trend کردن باشد (تکرار پذیر و قابل مقایسه باشد).ج - حاوی اطلاعات مفیدی برای عیب یابی باشد.

اسلاید 25: فهرست تکنیکهای پر کاربرد مراقبت وضعیت برخی از تکنیکهای رایج در مراقبت وضعیت عبارتند از:  

اسلاید 26: فهرست تکنیکهای پر کاربرد مراقبت وضعیت استفاده از حواس پنجگانهآناليز صداآنالیز آلتراسونیک آنالیز کارآیی (Performance)ترموگرافیبا عكسبرداري مادون قرمز از تجهيزات و قطعات و مشخص نمودن چگونگي پراكندگي و ميزان حرارت بر روي آنها عيب هاي موجود تشخيص داده مي شود.

اسلاید 27: فهرست تکنیکهای پر کاربرد مراقبت وضعیت آنالیز روغن و Tribology انجام آزمايشات و بررسي تغييرات شيميايي و فيزيكي و اندازه گيري ميزان و نوع ذرات داخل روغن ضمن تشخيص معايب كنوني و احتمالي در اصلاح و برنامه ريزي مجدد برنامه هاي PM‌ نيز كمك مي كند آنالیز ارتعاشات:اندازه گيري پارامترهاي ارتعاشي تجهيزات مانند سرعت ، جابجايي و شتاب و با توجه به فركانس پيك ، عيب اجزاي دوار از قبيل عدم بالانس ، عدم وجود روانكار ، هم محور نبودن و... تشخيص داده مي شود و راه حل مناسب پيشنهاد مي گردد.

اسلاید 28: فهرست تکنیکهای پر کاربرد مراقبت وضعیت آنالیز مدار موتور و سایر تستهای الکتریکی

اسلاید 29: استفاده از حواس پنجگانه در برنامه مراقبت وضعیتابتدایی ترین روش برای مراقبت وضعیت تجهیزات که هنوز هم در جایگاه خود اهمیت دارد، استفاده از حواس انسانی (دیدن، شنیدن، لمس کردن و بوییدن) است.با لمس کردن (به ویژه با کمک یک سکه) می توان درکی از ارتعاشات تجهیز به دست آورد. همچنین سنجش دما در برخی موارد که دما خیلی بالا نباشد، به کمک لمس کردن امکان پذیر است.

اسلاید 30: استفاده از حواس پنجگانه در برنامه مراقبت وضعیتبازرسی بصری (دیدن) یکی از تکنیکهای مهم تستهای غیر مخرب و نیز CM به شمار می رود. بسیاری از عیوب (نظیر انواع نشتی، شکستگی، دفرمه شدن و . . .) از طریق مشاهده قابل تشخیص هستند.برخی از اشکالات و عیوب منجر به منتشر شدن بوی خاصی می شوند که با مشام انسان قابل تشخیص است. (برای مثال برخی خرابی های روغن، خرابی تجهیزات و مدارات الکتریکی و ...)

اسلاید 31: استفاده از حواس پنجگانه در برنامه مراقبت وضعیت

اسلاید 32: مراحل چهارگانه طراحی و CBM استقرار سیستم در شکل زیر به صورت تیتروار مراحل چهارگانه طراحی و استقرار سیستم نت مبتنی بر وضعیت را می بینید:مرحله آماده سازی introdution & preparation phase مرحله طراحی design phaseمرحله استقرار و اجرا implementation phaseبهبود مستمر

اسلاید 33:

اسلاید 34: cbm مزایا و معایبکاهش هزینه های نگهداری و تعمیراتبالا بردن قابلیت اطمینان سیستمکیفیت بهتر محصولکاهش هزینه های قطعات یدکی و نیروی کاریبهبود ایمنی کارگر و محیطکاهش زمان از کار افتادن تجهیزاتصرفه جویی در انرژی

اسلاید 35: cbm مزایا و معایبتجهیزات تشخیص هزینه سرمایه گذاری را افزایش می دهد.آموزش کارکنان باعث افزایش سرمایه گذاری می شود.مدیریت نمی تواند به آسانی پتانسیل پس انداز را مشاهده کند.

اسلاید 36: منابعwww.cbmschool.comhttp://irsme.nic.inCondition based maintenance on rail vehicles-possibilities for a more effective maintenance strategy by- Bengtsson Marcusطراحی فنی نگهداری و تعمیرات_ راحله مهدیان , الهام حسن نایبی

اسلاید 37: منابعدوره آموزشی نگهداری و تعمیرات(نت)/شرکت آب و فاضلاب تهران / رضا افضلی فر/اسفند 88

اسلاید 38: با تشکر

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید